Aihe: Tietoa hartke bassonupeista?
1 2 3
jazzbass-74
06.03.2009 21:00:04
No myykää kaikki Hartke 3500/5500 nupit mulle halvalla. Olenhan kovan ja kolkon soundin pää-äänenkannattaja. Tarjouksia otetaan vastaan tosissaan.
Bassonsoiton salat on nopeat jalat!
piivei
06.03.2009 22:17:20
Mulla oli joskus hartken M7000 ja pari kaappia alla mutta silti niiden dynamiikka(ei niinkään soundi) oli jotenkin ponneton ja se ärsytti niin paljon että oli pakko myydä ne. Nykyään Markbass LMII ja yks kaappi alla, toimii...
tupac
07.03.2009 09:45:31

Eikö kukaan ole huomioinu Peaveyn mark sarjaa.Hinnat ei päätä huimaa enää nykyisin ja säätömahdollisuudet varsin hyvät.Mulla on ollu n.15 vuotta keikkakäytössä markIII ja hyvin typittää.
crazy hound
13.03.2009 17:26:00
Uutena reilu vuosi sitten ostettu Hartke HA3500 on pelittänyt moitteitta! Ei mitään häikkää, viikottain käytössä ja keikkojakin takana.

Mielestäni se paljon puhuttanut putkietuaste on hyödyllinen! Jos sitä Hartken kolkkoa soundia hakee, sen voi saada kyllä aikaiseksi transistoria käyttämällä :) Helppo verrata soundia etuasteen erillisillä volumeilla.
toxu
17.04.2009 20:08:44

Hankin Hartken LH-500 nupin ennen joulua ja täytyy sanoa, että sille rahalle ei parempaa vastinne olisi voinut saada. Naurettavan hyvä hinta/laatu suhde ja simppeli käyttää. Nupissa vain master vola + kolme equa säätöpotikkaa. Lisäksi bright ja limitteri namiskat. LH:sta lähtee todella lämmin soundi (putkietuaste) ja potkua riittää aivan helkkaristi. Vintage henkinen nuppi joka on todella käyttäjä ystävällinen, muttei käytännössä maksa juuri mitään. 5 kk käyttökokemuksella ei muuta kuin positiivista sanottavaa, mutta katotaan miten toi käyttäytyy vanhetessaan. Joka tapauksessa suosittelen sellaisille basisteille jotka arvostaa simppeliä meininkiä, massiivista tehoa ja lämmintä soundia.
Tympee Huttunen
17.04.2009 21:06:45
crazy hound: Uutena reilu vuosi sitten ostettu Hartke HA3500 on pelittänyt moitteitta! Ei mitään häikkää, viikottain käytössä ja keikkojakin takana.

Mielestäni se paljon puhuttanut putkietuaste on hyödyllinen! Jos sitä Hartken kolkkoa soundia hakee, sen voi saada kyllä aikaiseksi transistoria käyttämällä :) Helppo verrata soundia etuasteen erillisillä volumeilla.

Mulla on tosiaan se HA2000 käytössä ja itsekin (ja monet muutkin) pitävät soundista todella. EQ on kokonaan ohitettu, putkietuaste täysillä ja transistoriakin vähän avattu. Vaikka nuppi on "vain" 200W jyrisee se todella hyvin jo noin kolmosella. Hyvä nuppi, jolla hyvä basso kuulostaa hyvältä!
T.Nick
17.04.2009 21:29:37
Mult löytyy sellanen vanha tilkkutäkki HA3500. Taitaa olla jotain keskiysäriä alkuperältään. Kerran siinä on tapahtunu joku kyrvähtäminen, väittääkseni kuitenkin syynä yhel keikalla toisen bändin basistin tuottamuksellinen toiminta (tuuppas nupin lattialle ja kaljat päälle ja piuha poikki sisään) Tosin vielä vähän aikaa senkin jälkeen toimi vielä jotenkuten. Korjauksessa meni paljon uusiks, mutta nyt taitaa olla jostain syystä about kaksinkertaset tehot. Arvio perustuu laboratoriotestiin vertailukohtana kaverin HA5000. Ilmeisesti korjattu saatavilla olevilla tarvikeosilla.

Soundista tykkään. Putkietunen 3/4 auki ja transu 1/4 suurinpiirteen. Käy tohon Nu-metalliin jopa paremmin kun Amperi, jota suosin enemmän agenttirokkikuvioissa.
Kipu lisää kiimaa
Merdish
19.04.2009 13:26:16
Olen soittanut sitä XL 4x10" kanssa. Tosi hyvä saundi, mutta niin kuin on sanottu, niin tuulettimen hurina tosi arseesta.
jazzbass-74
19.04.2009 23:15:15
Hyvä nuppi tuo Hartke on. Itselläni on Harken 2x10XL, 4x10TP ja 115XL kaapit, joista parhaiten soundaa 2x10 ja 115 yhdistelmä. Noita kaikkiahan ei kannata kytkeä yhtäaikaa, menee impedanssit perseelleen ja nuppi voi kyrvähtää.
Siitä tulikin mieleen, olisiko kellään Harken 3500:n rengassydänmuuntajaa edullisesti? Ostin tommosen viallisen vahvistimen edullisesti.
Bassonsoiton salat on nopeat jalat!
molder
20.04.2009 14:35:19 (muokattu 20.04.2009 14:36:45)
Mun mielestä se on melkein niin, että nyt kun on HARTKE 3500 ja Hartke-skobet alla niin siitä sitten seuraava hintaluokka on Ampegin putkinuppi ja rantasauna alle. Se on seuraavaks suunnitteilla ja tähtäimessä :)

jazzbass-74: Hyvä nuppi tuo Hartke on. Itselläni on Harken 2x10XL, 4x10TP ja 115XL kaapit, joista parhaiten soundaa 2x10 ja 115 yhdistelmä. Noita kaikkiahan ei kannata kytkeä yhtäaikaa, menee impedanssit perseelleen ja nuppi voi kyrvähtää.
Siitä tulikin mieleen, olisiko kellään Harken 3500:n rengassydänmuuntajaa edullisesti? Ostin tommosen viallisen vahvistimen edullisesti.
"The SOUND of VOLUME"
pehko
20.04.2009 15:29:58
itse olen jo harkinnut hyvän tovin LH500 nupin ostoa. Simppeli, tehoja löytyy ja tykkään lämpimästä soundista...siihen kun vielä vähän säröä kaveriks niin uuh. Hintakaan ei ole paha. Tällähetkellä löytyy Warwicikin Profet 3.2. Se on kyllä aika ponneton, kotinauhottelussa on jees, kun vetää kuulokeliitännästä koneen taakse piuhan. Treenikselle sitä en jaksa viedä, kun ei sitä kuule ja voin soittaa laulajan paremmilla kamoilla. Muutenkaan en soundeista hirveesti perusta, ainakaan kaapin kautta. Liikaa säätimiä.

MItä tohon Backline 600:seen tulee, yhden keikan olen sillä soittanut ja en tykännyt sitten yhtään. Saanu mitään hyvää ulos vaikka yrittikin. Toinen kova pettymys oli Mark Bassin joku, mallia en muista.
"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
Basismi
20.04.2009 15:43:44
pehko: itse olen jo harkinnut hyvän tovin LH500 nupin ostoa. Simppeli, tehoja löytyy ja tykkään lämpimästä soundista...

On kyllä edukas. Tuossa pitäisi juttujen mukaan olla wanha kunnon Fenderin tone stack.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Dacatch
22.04.2009 10:26:49 (muokattu 22.04.2009 10:33:56)
Pikaisen testauksen jälkeen päätin tuon LH500-nupin hommata, simppelit säädöt ja terve perussoundi. Ja halpa kuin mikä. Soundi oli paljon lämpimämpi ja luonnollisemman oloinen jassoni kanssa kuin HA3500.

Ensi viikolla tarkempaa kommenttia kun nuppi saapuu paikalliseen putiikkiin.

E: Tuossa nupista tietoja etsiessäni huomasin kuriositeettinä, että Victor Wooten soittelee nykyään LH1000:lla, ei sen soundeissa ainakaan ole valittamista. :)
"Footswitch - Alternately turns the effect on or off each time it is depressed." - Ibanez Powerlead- särön ohjekirjanen
Pallisti
23.04.2009 11:32:16
tupac: Eikö kukaan ole huomioinu Peaveyn mark sarjaa.Hinnat ei päätä huimaa enää nykyisin ja säätömahdollisuudet varsin hyvät.Mulla on ollu n.15 vuotta keikkakäytössä markIII ja hyvin typittää.

Pakko kompata, ko sarjan kikottimet ei maksa mitään ja on just rajuja pelejä!
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
asaksala
23.04.2009 12:10:21
Pallisti: Pakko kompata
=)

Soolo:

Mulla on HA3000, eli 300W/4ohm nuppi ruuvattavalla ei-graafisella ekvalisaattorilla. Vahvistimena olen siihen tyytyväinen. Ääntä siitä saa hyvin ulos 2*12 -kaapin kautta. Soundia sen sijaan tarvii hakea overdrive-pedalin kanssa.

Aluksi aattelin että toi vahvistin on yksinkertasempi kun siinä ei ole graafista equa. Että se olisi vähän perinteisempään tyyliin sopiva. Loppujen lopuksi tän vehkeen shape-säätö on ehkä hankalampi käyttää. Pitäs ehkä opetella ruuvaamaan se nollille ja käyttää pelkästään tone-stackkiä.
UncleZ
24.04.2009 21:06:23

Soitin viikko sitten keikan uudella Hartke HA-5500 ja 4x10 cab yhdistelmällä. Ongelma oli löytää kunnon soundit, Zoom pedaalista nimittäin menee mallinetut versiot suoraan PAhan ja oma monitorointi hoituu backlinen kautta. Siinähän oli sitten sekä mallinettu ja live Hartke jonossa, ja useammat biisit ovat soundeiltaan täysin erilaisia. Siinpä sit pukin feidereitä ylös ja alas koko illan.

Hartken putkietunen ei oikein kuullostanut hyvältä verrattuna Zoom B9 laudan putkeen. Paikan isokourainen neekeri vakibasisti näytti soittavan 50-50 säädöillä ja jazzarilla, soundit oli suht kohdallaan. Ens kuun alussa menen takaisin samaan paikkaan ja vääntelen nuppeja vähän enemmän. Pitäis saada semmoinen hyvin neutraali Genelec soundi lähtökohdaksi.

Tuulettimen pörinä häiritsee jonkin verran, biiseissä on hiljaisia kohtia jolloin yleisökin on täysin hiljaa.

Hartke oli vaihdettu Warren vastaavan systemin tilalle, joka oli hajalla viimmeiset 4kk. Kostoksi hajoitin 2 monitori kaappia, mistäs se miksaaja tietää kuinka paljon alapäätä niihin meni, koska hän ei itse ollut kuuntelemassa. Tuon jälkeen soitinkin nappikuulokkeiden kans, saipahan olla muilta rauhassa.

Hartken kanssa kannattaa kokeilla eri kaappeja ja yhdistelmiä, koska niissä on juuri ne suurimmat erot. Ainakin 8x10, 4x10, 1x15 ovat niin erilaisia, et jos kamat ei ole omat EQlle tulee todella käyttöä.

Tehoa tuossa paketissa oli ihan sopivasti. Vedimme festarisetin joka on käytännössä 30min pituinen biisi, täynnä hyvinkin heviä octivider soundia ja raskaalla kädellä soitettuja rumpuja ja pysyin ihan hyvin rumpalin vauhdissa. Vastaavalla Warrella ei ole tuommoista tapahtunut koskaan, vasta kun alla on ollut 1x15" puntit on alkaneet heiluun. Meillä on semmoinen setup että rumpali pääsee nupin vollunki nuppiin käsiksi, sehän on samalla hänen monitoori, ja meikä pääsee aina karkuun kauemmaksi. Nyt oli kommentti: "Ei tuota uskalla vääntää täysille, virveli hajoo ja rummut iskee takaisin". Varmaan totta, yhdessä vaiheessa keppi näytti karkaavan käsistä ihan syyttä.
3108
16.06.2009 20:06:07

Sattui nyt tuollainen Hartke 3500 Transient Attack mosfet tulemaan matkahuollon kautta ja ihan perinteinen tuo tapaus on kahdellakin tapaa.

1. ja 2. samassa paketissa. "Myyn hyvässä kunnossa oleva Hartken 3500 mosfet 350W Nuppi." Jos luetun ymmärtäminen olisi ollut kunnossa niin olisi ollut selvää se mikä täälläkin on tullut esille eli kylmäjuotokset vaivaa ja pienellä laitolla hyvä ja halpa vahvari korjaustaitoiselle. Eli nyt se on kunnossa :)

Jos ekvalisaattorin ledit ei toimi ja putkiaste on mykkä niin todennäköisesti ainakin yhden riviliittimen juotokset pitää uusia. Se noin puolessa välissä takareunaa oleva liitin mihin tulee vain 4 piuhaa vaikka paikkoja on useampi. Ne kaksi reunimmaista valkoista piuhaa toimittaa sähköä niille ledeille ja putken hehkulle. Samalla kannattaa potikoiden juotokset käydä läpi niin ylimääräiset törähdykset ja rapinat loppuu.

Tehoa tuossa on riittämiin ja ääni on melko neutraali jos nupit on keskiasennossa. Taitaa olla enempi kaapista kiinni miltä tuo kuulostaa. Kunhan pääsee keikalle tuon kanssa niin saa paremman käsityksen tuon equn eduista, mutta ihan hyvältä vaikuttaa näin kotioloissa. Niin joo, tuulettimen piuhaan laitoin tehovastuksen millä sen ääni vaimeni jonkin verran. Puhaltaa silti vielä ihan iloisesti.
pekezu
16.06.2009 22:03:59

asaksala: =)

Soolo:

Mulla on HA3000, eli 300W/4ohm nuppi ruuvattavalla ei-graafisella ekvalisaattorilla. Vahvistimena olen siihen tyytyväinen. Ääntä siitä saa hyvin ulos 2*12 -kaapin kautta. Soundia sen sijaan tarvii hakea overdrive-pedalin kanssa.

Aluksi aattelin että toi vahvistin on yksinkertasempi kun siinä ei ole graafista equa. Että se olisi vähän perinteisempään tyyliin sopiva. Loppujen lopuksi tän vehkeen shape-säätö on ehkä hankalampi käyttää. Pitäs ehkä opetella ruuvaamaan se nollille ja käyttää pelkästään tone-stackkiä.

Meikä on havainnut, että graafinen eq on yllättäen ehkä simppelein peli hyvän saundin löytämiseksi. Ja jos aikaa kuitenkin edes hetki on, saa sitä tilaakin optimoitua melko hyvin, toki equsta riippuen. En mäkään ennen kuvitellut, että edes moista tarvitsee, enkä sinällään tarvinnutkaan. Mutta aika spesifisti saapi äänialueita säädettyä ja muita namikoita tai potikoita ei sitten tarvitsekaan, paitsi basson omat tietysti.

Toki potikkaequilla saa aivan yhtälailla hyviä saundeja ulos. Itselle tuo graafinen oli vaan positiivinen yllätys.
Kamat kusee, ei ihmiset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)