Aihe: Geezer Butler ja eka keikka
1
Listen
18.08.2004 10:20:06 (muokattu 18.08.2004 10:20:51)
Pistin tämän lainauksen jo Aloittelijat-ryhmään (kysyttiin voiko kitaristista tulla basisti), mutta menköön tännekin. Geezer Butler muistelee ensimmäistä Black Sabbath-keikkaa Bass Player-lehdessä (July 2004) :

"We had a week to prepare for it, and I didn´t even own a bass! It sounds ridiculous now, but I couldn´t afford one. So I tuned down the strings on my Fender Telecaster, and we learned 18 songs. I can´t even imagine what the Tele must have sounded like. The other guys had to have a lot of faith in me (laughs).

I borrowed a Hofner Beatle bass for the gig - that was the very first time I played a bass guitar. It had only three strings on it, but it was much better than the detuned Tele. I didn´t know how to set the amps properly, and people were throwing bottles at me. That was a tough, nerve-racking gig."
"If it weren't for electricity we'd all be watching television by candlelight." -George Gobol
Varaani
18.08.2004 10:28:08
Heitti tyyppi muutaman keikan tuon ekan jälkeenkin sitten.

Onneksi omalta ekalta keikalta ei ole ihan tuollaisia kokemuksia. Siinä voisi heikkohermoisempi jo pillahtaa itkuun kun ei lavalla saa vahvistinpuolta kytkettyä kunnolla ja yleisö viskoo pulloja päälle.
Nazareth
18.08.2004 11:29:05
ohhoh. no, hyvä että hän sai sentään basson keikalle
"Yks kalja ja yks lapin kulta/Yks tumma olut ja yks koff velvet""
velipesonen
20.04.2009 17:22:32

Olen kirjoittamassa yli 1706 päivää vanhaan ketjuun!

Olen myös harrastelijabasisti, ja dikkaan kovasti Geezerin soundia Master of Realityllä. Onko tietoa millä kamoilla se soundi on saatu aikaan?
J.Hollström
20.04.2009 22:38:51
velipesonen: Olen kirjoittamassa yli 1706 päivää vanhaan ketjuun!

Olen myös harrastelijabasisti, ja dikkaan kovasti Geezerin soundia Master of Realityllä. Onko tietoa millä kamoilla se soundi on saatu aikaan?

Ei oo tietoa, mutta veikkaan että Fender Precision bassolla ja jollain perusputkinupilla, Laney tms.
UncleFester
21.04.2009 00:31:59
En muista mitä kamoja sillä oli missäkin vaiheessa, mutta ainakin alussa se veteli presarilla ja muistaakseni myös rikulla jossain välissä (?). Kova sormitatsi kaulan läheltä tai pikemminki kaulan päältä sillä tekee suuren osan siittä saundista. Ampegia muistaakseni käyttää nykyään, vanhoilla levyillä käytti ainaki Laneyta särötettynä. Jostain olen lukenu että sillä oli Paranoid levyllä ainaki joissain biiseissä puhdas DI-soundi keskellä ja särötetty saundi pannattuna sivuille. Hieno basisti kyllä ja vieläki yks kovimpia vaikuttajia :)
maihinnousu.net/superbullets
UncleFester
21.04.2009 08:16:03
juki68: Q: In the Never Say Die tour video you are using a Rickenbacker for the whole show.
A: Yeah, thats because I forgot my proper bass! I had just gotten that Rickenbacker from Glenn Hughes.

Lähde: http://www.talkbass.com/forum/archive/index.php/t-9509.html

No näinhän se on että jos oikea basso jää kotia niin voi hätävarana käyttää Rikua ;)

Muistaakseni tullu joskus tuon linkin takana olevaa keskustelua luettua ja taisin sieltä muistaakin osan noita juttuja.
UncleFester
21.04.2009 08:35:33
Täällä on nauhotuksia siltä ajalta kun Sabbath oli vielä 'Earth'-niminen. Ihan mukavaa bassottelua

http://www.myspace.com/earththeband
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)