Aihe: audacity ja moniongelma! auttakaa.
1
peppicharlotta
20.04.2009 17:44:16
ensin ongelma oli se, että kappaleen päälle nauhiottassa laulua taustakappale vääristyi/rätisi jne..ongelma korjautui kun hankin äänikorttiin (adiobox usb presonus) presonuksen sivuilta uudet ajurit.
ok, nyt pystyi nauhoittamaan kappaleen päälle mutta kuinka ollakkaan..jos säädät audacityssä volumea niin mute menee automaattisesti päälle/lisäksi nauhoituksessa kauhea viive.
sitten kun taas audacityn asentaa uusiksi niin viive ja mute ongelma häviävät mutta kappaleen päälle nauhoittaessa rätisee taas.
voi jestas..jos joku osaisi auttaa, asialla olisi kiire. :(
peppicharlotta
20.04.2009 23:45:57
kiitos vastauksestasi..latasin myös itse tuon vakaan 1.2 - version.

ei ole ruksia tuossa "ohjelman läpitoisto" kohdassa..
niin siis tuo mute-ongelma ja viive ilmenevät silloin kun olen hakenut www.presonus.com sivustolta äänikorttiin uudet ajurit. ilman tuota kyseistä ajuria sitten taas nauhoittaessa laulua kappaleen päälle taustanauha vääristyy/rätisee. ja ilman tuota ajuria ei ole sitten mitään viivettä eikä tuota mute- ongelmaa..
merkillistä kyllä kertakaikkiaan.
aanipaja
21.04.2009 09:32:36

Entäpä Asio-ajuri? Saako sen toimimaan Audacityn kanssa? Sonarin kanssa se toimii loistavasti, mutta AC:n äänitysvalikoihin se EI tule. Olen googlettanut ja etsinyt, mutta selvää tietoa ei ole tullut vastaan. Asio kyllä pistää aika tehokkaasti viiveet (latenssit) kuriin.
peppicharlotta
21.04.2009 14:22:31 (muokattu 21.04.2009 14:24:20)
En tiedä saako asio ajurin toimimaan audacityn kanssa. :/ mutta kun tuon viiveongelman mukana on siis tuo mute- ongelma myös. eli windowsin säädöistä saa mennä aina ottamaan mute ruudusta ruksin pois jos vähänkin kosket volumesäätöihin audacityssä.

eli edelleen:

- www.presonus.com kautta ladattujen ajureiden kanssa audacityssä ilmenee yhteisonglema: koneen äänet menee automaattisesti mutelle kun audacityssä säätää volumea + viive(latenssi)

- kun asennan audacityn uusiksi, ajurit pois, niin mute/viive ongelma häviää, mutta kappaleiden päälle ei voi nauhoittaa (kappale rätisee/vääristyy)

tässäkin on semmonen poikkeus että esim www.listentoyoutube.com kautta ladattujen mp3:sten pääle PYSTYY NAUHOITTAMAAN ILMAN ONGELMIA.
peppicharlotta
21.04.2009 14:34:59
kokeilin muuten nopeaan toista äänityssoftaa, reaper nimeltään..
siinä ei ilmennyt äsken mainitsemiani ongelmia...

audacityä vain käyttäisin niin paljon mieluummin sillä se on niin helppokäyttöinen. reaperissa on nappulaa ja nippulaa kaikenmaailman säätöjä jossa pienelläkin väärällä säädöllä koko nauhoitus menee mönkään.
eikä minulla ole aikaa alkaa opiskelemaan sitä, pitäisi tänään saada nauhoitettua.

tai jos joku osaisi/jaksaisi sitten selostaa reaperista seuraavat seikat:

- kappaleet tallentuvat aina automaattisesti, miten voi estää?

- miten voin "maalata" jonkun tietyn pätkän esim. nauhoittamastani pätkästä. en ole löytänyt sellaista työkalua

- jotain delay/ ja highpassfilteriä tarvitsisin. highpassfilteriä en ole löytänyt. fx- kohtaa klikatessa tulee jokin valikko..sieltäkö kaikki delayt otetaan?
joistain niistä ei ole mitään vaikutusta ja jotkut kuulostavat aivan kauheilta/epäluonnollisilta ja juuri tässä ilmenee se, että kun niitä "tuhansia" nappeja säätää ees vähän jotenkin niin se menee ihan pieleen koko homma.

- eli mistä voi palauttaa tekemänsä asetukset siihen, mitä ne oli ennen kun aloin säätämään mitään?

kiitos etukäteen jos joku osaisi/jaksaisi neuvoa vielä...olen tosi epätoivoinen mulla on tosiaan kauhea kiire saada tämä kuntoon.
aanipaja
21.04.2009 15:24:44

Oletko Kristal'ia kokeillut? Minä en ole, mutta kovasti kehuvat. Se on myös ilmainen. Jos et Linux'illa touhua, niin hyvä vaihtoehto ohjelmaksi olisi esim. CakeWalk'in Music Creator, maksaa muutaman kympin ja hommat toimii ilman ongelmia.
peppicharlotta
22.04.2009 02:06:05
juu olen mutta en saanut siitä mitään irti...
voi kunpa tuolle audacitylle nyt vain voisi tehdä jotain...
Juicy
22.04.2009 12:08:20

Tuohon mykistysongelmaan en tiiä ratkaisua, mutta tuostapa lisää "viiveistä" eli latensseista. Suosittelen kyllä jonkun Reaperin tai Kristalin opiskelua, tuo Audacity on niin kädetön kaikessa paitsi kevyessä audion editointi/muunnoshommissa formaatista toiseen.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=177564
"I go where I please, and I please where I go"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)