Aihe: Uusi kitara liikkeestä - uudet kielet?
1
kylie-o
20.04.2009 14:21:57
Yksinkertainen kysymys. Mitä mieltä palstalaiset, mikäli ostaa uuden kitaran joka on ollut esillä liikkeessä ja kielet vaikuttavat tummuneilta, pitäisikö kauppaan kuulua automaattisesti uusi kielisetti?
battery
20.04.2009 14:29:16
yleensä aika helppo tingata matkaan kielipaketti.. itse ainakin olen aina vaihtanut heti uudet kielet paikalleen uuteen kitaraan.
Mr. Speed
20.04.2009 14:31:07
Kyllä melkoisen helposti saa uuden kitaran mukaan kielisetin. Tai oikeastaan, pyytää myyjää säätämään kitaran ja samalla vaihtamaan kielet. Niin se homma hoituu helpoiten.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Thule
20.04.2009 14:32:28 (muokattu 20.04.2009 14:34:20)
Mun mielestä pitäisi. Ja pitäisi kuulua myös kitaran soittokuntoon säätäminen. Eikä myöskään väärin olisi, jos musakaupoissa seinällä roikkuvat kitarat olisivat edes jotenkuten soitettavassa kunnossa. Vanhat (kunhan ei nyt ihan tolkuttomuuksiin mennä), "väärän" merkkiset tai paksuiset kielet eivät mua ainakaan haittaa, mutta se, että kitara on täysin soittokelvottomassa kunnossa päin honkia olevan intonaation ja tallan- tai kaulan säätöjen ansiosta, haittaa.

En yleistä, mutta näin valitettavasti on hyvin monessa lähialueen musaliikkeistä, joissa tulee silloin tällöin vierailtua.

EDIT: Ai niin, ja sen muutaman kerran kun olen kitaran ostanut liikkeestä ja pyytänyt myyjältä mahdollista säätötoimenpidettä, on vastaukseksi tullut ettei se ole heidän toimialaansa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)