Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Studiokuulokkeet rumpalille.
1 2 3
Kille
19.04.2009 19:27:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Millaisia studiokuulokkeita kannattais käyttää treenattaessa mm. klikillä tai soittaessa musiikin mukana? Mahdollisimman isolla vaimennuksella ettei ulkoa tulevat äänet häiritse (jos soittaa bändin kanssa käyttäen klikkiä)? Kiitos! :)
 
Kailis
20.04.2009 00:12:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kille: Moro!
 
Millaisia studiokuulokkeita kannattais käyttää treenattaessa mm. klikillä tai soittaessa musiikin mukana? Mahdollisimman isolla vaimennuksella ettei ulkoa tulevat äänet häiritse (jos soittaa bändin kanssa käyttäen klikkiä)? Kiitos! :)

 
Hintaluokka? Musta parhaat on Beyerdynamicin DT 770 M luurit. Maksaa paljon, mutta niillä sitten tekeekin vaikka mitä. Jaksaa kuunnella, korvat ei väsy, hillitön soundi ja mahoton vaimennus.
 
kimizu
20.04.2009 11:03:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Sennheiser HD 280 Pro -mallit. Vaimentaa aika hyvin ulkoista ääntä ja soundi on hyvä.
 
Verkkokaupassa 111,90 €, tuotenumero 16139
 
Timing stinks but cheerfully winks...
Jeltz
20.04.2009 12:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Hintaluokka? Musta parhaat on Beyerdynamicin DT 770 M luurit. Maksaa paljon, mutta niillä sitten tekeekin vaikka mitä. Jaksaa kuunnella, korvat ei väsy, hillitön soundi ja mahoton vaimennus.
 
Nyt ei muuta voi kun kompata Kailista. On ehdottomasti parhaat soittoluurit mitä vastaan on tullut.
 
Vic Firthin SIH1 kannattaa sen sijaan unohtaa suosiolla. On suurinpiirtein vastakohta tuolle mitä edellä Beyerdynamiceista puhutaan.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
OPJ1974
20.04.2009 16:43:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Hintaluokka? Musta parhaat on Beyerdynamicin DT 770 M luurit. Maksaa paljon, mutta niillä sitten tekeekin vaikka mitä. Jaksaa kuunnella, korvat ei väsy, hillitön soundi ja mahoton vaimennus.
 
Mulla on kanssa nuo ja ovat hillittömän hyvät. Eristävät sen 35 desibeliä siis. En voi minäkään muuta, kuin suositella.
 
Postikuluineen T-kaupasta 189 euroa, muistaakseni. Meni kylläkin itellä firman kirjanpidon kautta, joten alvit sain vähentää :)
 
"Where is the stage?"
Mikael
20.04.2009 16:58:45 (muokattu 20.04.2009 17:00:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kannatan Sennheiser HD-25 -luureja, jotka eristävät kelpoisasti pienestä koostaan huolimatta, ovat tosi herkät joten paskemmallakin luurivahvistimella saa tökyä aika kivasti (vaik iPodilla) ja lisäksi niistä tulee lujaa ilman säröä. Ovat myös yllättävän mukavat :D
 
http://www.sennheisernordic.com/nor … adphones-headsets_headphones_502188
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
hemmo
20.04.2009 17:39:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: Mulla on kanssa nuo ja ovat hillittömän hyvät. Eristävät sen 35 desibeliä siis. En voi minäkään muuta, kuin suositella.
 
Postikuluineen T-kaupasta 189 euroa, muistaakseni. Meni kylläkin itellä firman kirjanpidon kautta, joten alvit sain vähentää :)

 
Kuka nyt ulkomailta testaamatta ostaa kun kotimaasta saa hintaan 155 e.
 
http://www.stpaulssound.fi/kuulokkeet.html
 
Hmm...taidampa ostaa.
 
Kailis
20.04.2009 17:45:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mä kannatan Sennheiser HD-25 -luureja, jotka eristävät kelpoisasti pienestä koostaan huolimatta, ovat tosi herkät joten paskemmallakin luurivahvistimella saa tökyä aika kivasti (vaik iPodilla) ja lisäksi niistä tulee lujaa ilman säröä. Ovat myös yllättävän mukavat :D
 
http://www.sennheisernordic.com/nor … adphones-headsets_headphones_502188

 
Olet ammattimies enkä epäile puheitasi. Mua vaan epäilyttää halkaisijaltaan pienet tyynyt sekä -18dB:n vaimennus, joka ei ole mielestäni riittävä. Voihan sillä äänenpaineella tapella vastaan mutta korvien kannalta huono vaihtoehto. Sitäpaitti noilla Hemmon linkin hinnoilla DT 770 M on halvempi.
 
hemmo
20.04.2009 17:47:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis:Sitäpaitti noilla Hemmon linkin hinnoilla DT 770 M on halvempi.
 
Kummat mie hankin? Ai molemmat?
 
Kailis
20.04.2009 18:04:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemmo: Kummat mie hankin? Ai molemmat?
 
Osta kahet, mä voin ottaa toiset.
 
Kille
20.04.2009 18:42:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemmo: Kuka nyt ulkomailta testaamatta ostaa kun kotimaasta saa hintaan 155 e.
 
http://www.stpaulssound.fi/kuulokkeet.html
 
Hmm...taidampa ostaa.

 
Kiitos linkistä!
 
Kille
20.04.2009 18:44:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Hintaluokka? Musta parhaat on Beyerdynamicin DT 770 M luurit. Maksaa paljon, mutta niillä sitten tekeekin vaikka mitä. Jaksaa kuunnella, korvat ei väsy, hillitön soundi ja mahoton vaimennus.
 
Thomannilla DT 770 PRO ja sulla M onko kyse eri luureista? Hinta Thomanilla 149€.
 
Mikael
20.04.2009 19:07:57 (muokattu 20.04.2009 19:23:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Olet ammattimies enkä epäile puheitasi. Mua vaan epäilyttää halkaisijaltaan pienet tyynyt sekä -18dB:n vaimennus, joka ei ole mielestäni riittävä. Voihan sillä äänenpaineella tapella vastaan mutta korvien kannalta huono vaihtoehto. Sitäpaitti noilla Hemmon linkin hinnoilla DT 770 M on halvempi.
 
Kandee kokeilla. Tosi monet rumpalit mitä oon äänittänyt tykkäävät just noista ja onpa joillain ollut omat tollaset sessioihin tullessaan. -18db:tä riittää mulle koska soitan aika hiljaa. Lisäksi mä tykkään kuulla myös ikäänkuin akustisesti niitä rumpuja niin etten tarvi sit niitä sinne kuunteluun enää paljoakaan. En tosin epäile ettivätkö myös noi DT770:set olis myöskin hyvät. Joskus jos pitää mättää kovaa niin oon käyttänyt nappi/peltor-yhdistelmää, mut itelle soittotuntuma on jotenkin outo jos vaimennus on liian voimakas. Tottumishommaa lenee...
 
E: Mulla on studiolla myös Audio-Technican ATH-D40fs -kuulottimia ja niistä on tykätty myös rumpukäytössä mut ite diggaan enemmän HD25:sen soundista. Myös AKG K271 Studiot lötyy mut niiden kanssa en oo vielä ehtinyt testailemaan rumpsuttelua.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Kailis
20.04.2009 19:26:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kille: Thomannilla DT 770 PRO ja sulla M onko kyse eri luureista? Hinta Thomanilla 149€.
 
On eri joo. Sama kapseli mutta prossa 18 dB vaimennus, M:ssä 35 dB.
Mikaelille; Olet ihan oikeassa ja mä tarkoitankin tilannetta jossa rumpuja soitetaan suht kovaa. Ja onhan se etu että monitorivolan saa säädettyä hiljaiselle.
 
Mikael
20.04.2009 19:34:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: On eri joo. Sama kapseli mutta prossa 18 dB vaimennus, M:ssä 35 dB.
Mikaelille; Olet ihan oikeassa ja mä tarkoitankin tilannetta jossa rumpuja soitetaan suht kovaa. Ja onhan se etu että monitorivolan saa säädettyä hiljaiselle.

 
Kyllä. Nyt kun tutkiskelin noiden speksejän niin vaikuttavat kyl tosi mielenkiintoisilta. Parastahan olis jos pystyis eka testaan et mitkä itelle sopii parhaiten.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
hemmo
20.04.2009 19:35:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Kyllä. Nyt kun tutkiskelin noiden speksejän niin vaikuttavat kyl tosi mielenkiintoisilta. Parastahan olis jos pystyis eka testaan et mitkä itelle sopii parhaiten.
 
Kiitti jätkät. Nyt mun pitää ostaa noi molemmat. 8-p
 
Kailis
20.04.2009 20:00:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parastahan olis jos pystyis eka testaan et mitkä itelle sopii parhaiten.
 
No sanos muuta. Jostain Kruunuradiosta on perinteisesti saanut kokeiltavaksi, mut niiden hinnatkin on eri luokkaa. Vähän sama ku jossain basarispeduissa; olis kiva saada oman setin kanssa testaa eri mallit.
 
Vieno
20.04.2009 20:20:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vedän Peltoreilla joissa on myös radio! ;)
Maksaa 50e ja vaimentaa mukavasti. Siihen saa kiinni Ipodin ja välillä voi vedellä radiotarjonnan mukaan.. Ja menee myös raksahommissa ja rankametässä!
Suosittelen!
 
Kailis
20.04.2009 20:23:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

raksahommissa ja rankametässä!
Suosittelen!

 
Mä tykkään enempi siisteistä sisätöistä.
 
kimizu
20.04.2009 20:37:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimizu: Mulla on Sennheiser HD 280 Pro -mallit. Vaimentaa aika hyvin ulkoista ääntä ja soundi on hyvä.
 
Verkkokaupassa 111,90 €, tuotenumero 16139

 
Muistinko mainita että näillekin luvataan 32 dB vaimennus ulkoiselle äänelle? Ja 102 dB max äänenpainetta. No, nyt mainitsin :)
 
Olen soittanut myös noilla mainituilla Sennheiser HD-25 -luureilla ja hyvin nekin toimivat, jos vain pienemmät luurit istuvat päähän. Tuo piennehkö luuriosa varmaan selittää sen "huonomman" ulkoisen äänen vaimennuksen koska ääni vuotaa väkisinkin hieman ohi, toisin kuin umpiluureissa.
 
Timing stinks but cheerfully winks...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «