Aihe: Kitaraa etsimässä
1 2
simon cykkeli
19.04.2009 20:19:59
Nyt olisi pikkuhiljaa aika päivittää varusteita uudella kitaralla. Jos vinkkejä ja kokemuksia voisitte kertoa?

Budjetti olisi noin 500-600 euroa, saa hiukan heittoa olla

Tahtoisin melkoa kapea, ja ohut kaulaisen kitaran, lyhyehköt sormet kun ovat. "Strato" bodyyn olen jotenkin tykästynyt, eli samallaisiin kuin esimerkkiksi suuressaosassa ibanezeja on. Hyvät säröt pitäisi saada, mutta silti siedettävät puhtaat äänetkin olisivat hyvät, Floikka talla himottaisi, mutta se ei ole pääasia.

Saa olla käytettyjäkin joita löytyisi tuohon hintaluokkaan.
yanera
19.04.2009 21:39:37

Säästä ja osta Fenderin American Stratocaster. Eikä mitää floikkia!"##&
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
DJ Tuska
19.04.2009 21:42:17 (muokattu 19.04.2009 21:43:32)
simon cykkeli:

Tahtoisin melkoa kapea, ja ohut kaulaisen kitaran, lyhyehköt sormet kun ovat. "Strato" bodyyn olen jotenkin tykästynyt, eli samallaisiin kuin esimerkkiksi suuressaosassa ibanezeja on. Hyvät säröt pitäisi saada, mutta silti siedettävät puhtaat äänetkin olisivat hyvät, Floikka talla himottaisi, mutta se ei ole pääasia.

Mikäli saa olla V-mallinen niin ehdotan Jackson RR3 http://www.thomann.de/fi/jackson_rr3_bk_w_case.htm
Itelläni toi keppi ollu n.puoltoista vuotta ja hyvin on pelittänyt.
Ohut kaula, sitähän sä kaipasit. Floikkakin löytyy. Hyvät särötkin tästä kepistä lähtee.
Ainut minkä voisi vaihtaa on mikit. Mutta ei sekään ole välttämätöntä.
Hyvä kitara hintaan nähden.
pietari-poika
19.04.2009 21:57:06
Täs ois pari ibaa joissa on (kuulemma) kunnollinen ZR-tremolo. Jos se floikka on pakollinen.

http://www.thomann.de/fi/ibanez_s470b_skb.htm

http://www.thomann.de/fi/ibanez_s520ex_mgf.htm
Esp Horizon & Line6 Pocket Pod
Dirty Hero
19.04.2009 21:57:51 (muokattu 19.04.2009 21:58:29)
Jos et ole täysin varma siitä floikkatallasta, niin ota kiinteätallainen. Kelluvasta tallasta on niin paljon enemmän vaivaa, että jos sen hankkii "heräteostoksena" niin usein alkaa kaduttaa. Kieltenvaihto on hidasta, vireen vaihto vaikeaa ilman tallan erillistä säätämistä, jos kieli katkeaa, niin muut menevät epävireeseen.. Toisaalta onhan se floikkapelleily todella hienon kuuloista, jos sen osaa..

Jos tosiaan varmasti haluat sen floikan, niin voisin suositella Ibanez S-sarjan keppejä. Niissä oleva ZR-talla on aika mukava versio floikasta. Se on Ibanezin kehittelemä kuulalaakeroitu floikka, monien mielestä todella hyvin toimiva ratkaisu.

esim tuosta: http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=30929

Edit: Joo, olin hidas..
simon cykkeli
19.04.2009 23:18:48 (muokattu 19.04.2009 23:21:03)
Stratocaster? Varmasti hyvä mutta en tiedä sytyttääkö juuri mua..

V-mallinen ei ole mun juttu, lähinnä kotisoittelija olen ja tykkää istuvaltani soittaa, v-body ei vaan oikeen sovi syliin.

Nuo ibanezin S-sarjalaiset näyttäsivät olevan kyllä varteenotettava vaihtoehto. Täytyy katsella erityisesti noita S470B ja S670FM malleja =)

En tiedä sitten floikasta tarvitsenko oikeasti, Kiinnostaisi vain harjoitella sen käyttöä kun hienoltahan se kuulostaa, Voisin toki ottaa kiinteätallaisenkin jos floikat ovat kovin hankalia suhteessa "hyötyyn"... Kiinnostusta kyllä olisi.
Krice
20.04.2009 10:14:16

Dirty Hero: Kelluvasta tallasta on niin paljon enemmän vaivaa, että jos sen hankkii "heräteostoksena" niin usein alkaa kaduttaa. Kieltenvaihto on hidasta

Mihin tuo väite perustuu? Minusta kielen vaihtaminen on suunnilleen yhtä nopeaa kaikissa tallaratkaisuissa.
lavaamo
20.04.2009 10:40:53 (muokattu 23.04.2009 07:39:55)
Torilta käytetty RG

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=316575

Vink Vink :)
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Vladi
20.04.2009 12:16:21
pietari-poika: Täs ois pari ibaa joissa on (kuulemma) kunnollinen ZR-tremolo. Jos se floikka on pakollinen.

http://www.thomann.de/fi/ibanez_s470b_skb.htm

http://www.thomann.de/fi/ibanez_s520ex_mgf.htm

Multa sais tuommoisen s520ex:n kelpo hintaan. Hyvä kitara on, ei vaan mua varten. Ota yhteyttä jos kiinnostaa.

Ai niin, värihän on sitten ox blood flat, eikä tuo harmaa. ;)
Kyllä se siitä.
PappaSF
20.04.2009 21:54:58
simon cykkeli: Nyt olisi pikkuhiljaa aika päivittää varusteita uudella kitaralla. Jos vinkkejä ja kokemuksia voisitte kertoa?

Saa olla käytettyjäkin joita löytyisi tuohon hintaluokkaan.

Ibanez S670FM ATF voisi olla yksi hyvä vaihtoehto

http://www.levytukku.fi/www/tuotteet.html?product_id=36

Levytukku Oy on maahantuoja ja jos Oulun Soitin ja Tarvike Oy:ssä hinta on 550 € niin uskoisin, että Levytukku Oy:ssä hinta on hieman alempi. Kuitenkin tuo menisi tuohon budjettiin aika hyvin vielä.

Kaverilla on tuollainen ja on hyvä kitara hintaluokassaan, hyvä soittaa ja soundasi ainakin mun vehkeiden kautta varsin mainiolta (monet noista mikkejä vaihtavat mutta ihan tarpeeksi hyvät soundit tuolla irtoaa mitä sitä on testaillu ja soitellu näiden omien vahvistimien läpi).

Jos mahdollista niin käy tuo testaamassa yhtenä vaihtoehtona, käytettyinä noita ei paljoa liene myynnissä ja ne keillä tuon tiedän olevan eivät edes halua myydä tuota pois, se jo kertoo jonkin verran kitarastakin.
simon cykkeli
23.04.2009 17:16:31
Täytyy käydä kokeilemassa tuota S670:ää, olisi vielä 5 mikkivalinta vaihtoehtoa joka houkuttelee enemmän kuin tuo s520:n 2 humbuckeria.
Traditional
23.04.2009 18:38:42 (muokattu 23.04.2009 18:40:04)
Krice: Mihin tuo väite perustuu? Minusta kielen vaihtaminen on suunnilleen yhtä nopeaa kaikissa tallaratkaisuissa.

Ai? Anteeksi jos riistän elämäsi ainoan ilon, provoamisen...
Mutta heitäppä floikkakitaraan uusi kieli katkenneen tilanne ja vrt. vaikka siihen kuinka kauan kestäisi samassa operaatiossa telecasterin kanssa.
Se on kyl jännää ett ku kerran sattuu kirjoittamaan jäsenkuvaukseen vaikkapa "kikkeli", ni sitte vuosien päästä google yhdistää muusi.net-jäsen rheinosen hakusanaan kikkeli. -Rheinone
KUNU
23.04.2009 19:15:37
GRG40: Ai? Anteeksi jos riistän elämäsi ainoan ilon, provoamisen...
Mutta heitäppä floikkakitaraan uusi kieli katkenneen tilanne ja vrt. vaikka siihen kuinka kauan kestäisi samassa operaatiossa telecasterin kanssa.

Jos on saman paksuinen kieli minkä vaihtaa kelluvaan tallaan niin itse ainakaan en huomaa eroa onko floikkatalla vai kiinteä.
Missä kohtaa sulla kuluu enemmän aikaa?
Antti1
23.04.2009 19:29:02
KUNU: Missä kohtaa sulla kuluu enemmän aikaa?

Ruuvien löysääminen, kiristäminen, hienovirittimen "nollakohtaan" kelaaminen, kielen ylimääräinen katkominen. Noita ei tarvitse kiinteätallaisella tehdä. Jos on vielä lukkovirittimet, niin siinäkin säästää entisestään aikaa. Kovin harvassa floikkaskebassa moisia on...

Ite virittäminen ei sen tuskaisempi prosessi oo. Tai no on se tuskaisempi, mutta jos vaikka kammella avittaa tallan oikeaan kohtaan jo ensivirityksellä, niin ei se sen hankalampaa ole.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
KUNU
23.04.2009 19:45:47
Antti1: Ruuvien löysääminen, kiristäminen, hienovirittimen "nollakohtaan" kelaaminen, kielen ylimääräinen katkominen. Noita ei tarvitse kiinteätallaisella tehdä. Jos on vielä lukkovirittimet, niin siinäkin säästää entisestään aikaa. Kovin harvassa floikkaskebassa moisia on...

Ite virittäminen ei sen tuskaisempi prosessi oo. Tai no on se tuskaisempi, mutta jos vaikka kammella avittaa tallan oikeaan kohtaan jo ensivirityksellä, niin ei se sen hankalampaa ole.

Puhut kyllä asiaa siinä mielessä että kielilukot pittää avata joissakin malleissa, omassani ei. Kielten ylimääräinen katkominen? Aiot vissiin kelluvassa tallassa jättää kielet täysimittaiseksi?
Jos saa kulumaan enemmän aikaa niin voi vain todeta että ei ossaa kyseistä hommaa.
Antti1
23.04.2009 19:56:09
KUNU: Kielten ylimääräinen katkominen?

Niin, se tarvii katkaista kahdesta päästä, jotta saa floikan tallapalaan kiinnitettyä. Pätee tosin ainoastaan punottuihin kieliin ja perinteiseen Floyd Roseen & sen kopioihin. Mutta mä en nyt puhu mistään kellumaan säädetyistä Wilkinsoneista yms. vaan nimenomaan floikista.

Aiot vissiin kelluvassa tallassa jättää kielet täysimittaiseksi?

Tää meni yli, ohi ja ympäri melko lujaa... Mä en aio käyttää kelluvaa tallaa lainkaan. ;)

Jos saa kulumaan enemmän aikaa niin voi vain todeta että ei ossaa kyseistä hommaa.

Ei vaan kyse on ihan siitä, että just esim. tuossa floikassa on enempi liikkuvia osia, kuin vaikka hardtailissa, joita on pakko säätää. Enempi säätöä --> enempi aikaa.

Helpoimmillaan hommahan menee kiinteätallaisella niin, että vanha kieli pois, uusi sisään, vedetään kireäksi, virittimen lukon kiristys ja viritys alle kierroksen verran tapin ympärille. Jos on sopivat virittimet, niin lukituksen lisäksi ne myös katkaisevat sen ylimääräisen kielenkin. Jos tää ei oo _huomattavasti_ nopeampi konsti, kuin floikan kielenvaihto, niin lupaan syödä vasemman kivekseni.
KUNU
23.04.2009 20:15:21
Antti1:
Helpoimmillaan hommahan menee kiinteätallaisella niin, että vanha kieli pois, uusi sisään, vedetään kireäksi, virittimen lukon kiristys ja viritys alle kierroksen verran tapin ympärille. Jos on sopivat virittimet, niin lukituksen lisäksi ne myös katkaisevat sen ylimääräisen kielenkin. Jos tää ei oo _huomattavasti_ nopeampi konsti, kuin floikan kielenvaihto, niin lupaan syödä vasemman kivekseni.

Itselläni Musarissa homma tapahtuu täysin samalla tavalla.
Antti1
23.04.2009 20:24:01
KUNU: Itselläni Musarissa homma tapahtuu täysin samalla tavalla.

Musari musari musari... En mä noiden nopeutta oo kai kiistänytkään? Kuten totesin, niin tuossahan oli ainoastaan kyse floikasta alunperinkin. Sä taidat olla ainoa, joka on jostain muusta puhunut. :D
Traditional
23.04.2009 20:26:50
Antti1: Musari musari musari... En mä noiden nopeutta oo kai kiistänytkään? Kuten totesin, niin tuossahan oli ainoastaan kyse floikasta alunperinkin. Sä taidat olla ainoa, joka on jostain muusta puhunut. :D

Pitäähän sitä esitellä kato, ei ole jokapojalla valkeeta petruccimusaria kato, kylitekihä :P
Se on kyl jännää ett ku kerran sattuu kirjoittamaan jäsenkuvaukseen vaikkapa "kikkeli", ni sitte vuosien päästä google yhdistää muusi.net-jäsen rheinosen hakusanaan kikkeli. -Rheinone
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)