Aihe: Onko tämä jokin oikea skaala? 1 2 | |
---|---|
![]() 20.04.2009 19:20:13 | |
mr.muzak: Ei tuu ku tää on jo yli kuukauden vanha thread. "jo yli kuukauden vanha thread."? Mä oon aina ollut sitä mieltä millään threadeilla ei pitäisi olla mitään aikarajoituksia ja se on yks v***n ääliömäinen idea et joillain foorumeilla on otettu tavaksi lukita threadeja siinä vaiheessa kun _joku jossain_ on sitä mieltä että kaikki sanottava on aiheesta sanottu. Koskaan mikään asia ei ole loppuunkäsitelty. Teksti ei myöskään syö mitenkään äärettömästi kaistaa jos joku ottaa pointiksi sen että säästyy tilaa tms. kun ei tule enää uusia viestejä johonkin asiaan. Miten musiikin opiskelu edes voisi vanheta aiheena? Mutta itse aiheeseen. Mun mielestä on oikeita skaaloja on -ja on hyvä ollakin jos ei vielä osaa teoriaa eikä osaa soittaa mitään. Pitää olla jotain millä pääsee liikkeelle, sen sijaan että hakkaa koskettimistoa ihan randomilla niin voi vaikka opetella skaaloja. Pitää olla jotain konkreettista millä pääsee liikkeelle. Kaikesta voi alkaa jaarittelemaan että ei sen ja sen säännön tarvitse olla niin tai se on "ihan turhaa". Hyvähän se on jos on opetellut musiikin teorian alkeet jo vaahtosammuttimen kokoisena niin alkaa olla aikuisena niin guru että voi soveltaa sääntöjä, mut aloittaessa opettelusta ei tule mitään jos kellään ei ole mitään sääntöjä ja about kaiken opettelu on turhaa. Mä ainakin haluan opetella kaikki mahdolliset skaalat ja niin paljon sointuja kuin vain kykenee koska jostain pitää aloittaa. Nyt oon vielä siinä vaiheessa muutenkin et hyvä jos esim. nimettömällä saa edes painettua mitään kosketinta joten niitä skaaloja harjoittelemalla kehittyy vielä pitkään. http://a33e.dy.fi/trax | |
![]() 21.04.2009 17:26:24 | |
a33e: "jo yli kuukauden vanha thread."? Mä oon aina ollut sitä mieltä millään threadeilla ei pitäisi olla mitään aikarajoituksia ja se on yks v***n ääliömäinen idea et joillain foorumeilla on otettu tavaksi lukita threadeja siinä vaiheessa kun _joku jossain_ on sitä mieltä että kaikki sanottava on aiheesta sanottu. Koskaan mikään asia ei ole loppuunkäsitelty. Teksti ei myöskään syö mitenkään äärettömästi kaistaa jos joku ottaa pointiksi sen että säästyy tilaa tms. kun ei tule enää uusia viestejä johonkin asiaan. Miten musiikin opiskelu edes voisi vanheta aiheena? Loppuosaa en viestistä lukenu :D mutta tosta hyvästä saat plussan. Animate-Inanimate | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)