Hetu 06.04.2009 10:37:57 | |
---|
Itse olen kanssa noille ristiriitaisille ohjeille naureskellu. Jossain painotettiin että älä ainankaan pese tatuointia tai rupi kärsii, toisessa sitten että pese ainanki 3 kertaa päivässä tatuointi niin se pysyy puhtaana. Anna tatuoinnin kuivua kunnolla ja toisessa että älä anna tatuoinnin ainankaan kuivua... jne. Mie ite väittäsin että kannattaa mennä vähän sen oman tatskan käyttäytymisen mukaan, jos tuntuu että kuva kuivuu jatkuvasti niin rasvaa sitten enemmin - jos tuntuu kauheelta ihrakerrokselta ja puskee finniä ni sitten vähemmin. Toisilla on vähän rasvasempi iho ja toisilla kuivempi, toisilla kuvat vaan paranee helpommin kun toisilla. Tuskin tähän mitään yhtä oikeaa käytäntöä on? |
aarghto 07.04.2009 12:31:12 | |
---|
Mulla on toiminu parhaiten niin että n. kolme kertaa rasvaa päivässä ja jokaisen rasvauksen ohessa pestään vanhat pois. Jos kuva on sellaisessa paikassa ettei hinkkaudu nukkuessa, ei kelmua, jos on niin kelmulla pari ekaa yötä. There is no hell. There is only France. |
ahka 19.04.2009 12:27:24 (muokattu 19.04.2009 12:29:19) | |
---|
Pitääpä itsekin osallistua aiheeseen... Ei se tatuoinnin hoitaminen mitään rakettitiedettä ole, turvallisinta seurata ammattilaisen antamia ohjeita (ennemmin kuin omaa esimerkkiäni..) Itsehän viime kesänä otin käsivarteen 20 cm pitkän kuvan ja ohjeissa kiellettiin uiminen, saunominen ja auringonotto - noh tämähän sattui sopivasti juhannukseksi ja "pienessä" sievässä kävin saunomassa itseni punaiseksi pariin otteeseen, uimassa paskasessa järvessä ja sammuin nurmikolle keskellä päivää. Tatuointi ihme kyllä parani ihan normaalisti. Okei, erittäin typeräähän noin on toimia (ties mitä tulehduksia ois voinu napata, se on kuitenkin avoin haava), mutta kännissä harvoin on fiksu.. Pari kuukautta sitten otin toiseen käteen hihan olkapäästä ranteeseen bangkokissa, missä on kuuma, ja kättä sinänsä hankala suojata auringolta kun ei ihan pitkähihasessa malttaisi olla 30+ asteessa. Hyvin parani, pienestä näppylävaiheesta huolimatta. ...pakko vielä mainita kun yllätti itseni; hinta HYVÄLLÄ (hygieeninen, vuosien kokemus, lahjakas - ei missään mielessä huonompi kuin suomen vastaava) tatuoijalla thaimaassa tommoselle hihalle oli 450 euroa, kun suomen vastaava on siellä reilun tonnin kantturoilla. Ja vielä, nyt kun vauhtiin pääsin :) pitää mainita se että ihmetyttää kun monilla on asenne että "thaimaassa en ikinä ottaisi tatskaa" vaikka täällä tatoinneilla on kuitenkin aika paljon pidemmät juuret kuin suomessa joten taitoa löytyy (turistirysät on tietty aina eri asia..) |
Migo 20.04.2009 14:35:26 | |
---|
ahka: Ja vielä, nyt kun vauhtiin pääsin :) pitää mainita se että ihmetyttää kun monilla on asenne että "thaimaassa en ikinä ottaisi tatskaa" vaikka täällä tatoinneilla on kuitenkin aika paljon pidemmät juuret kuin suomessa joten taitoa löytyy (turistirysät on tietty aina eri asia..) Se on sitä ennakkoluuloa. Esim. Bangkokissa todella hyviä artisteja ja hinta todellakin toista, kuin täälläpäin. Että semmosta... |
kai siin ihmisiä pelottaa se ilmasto (mainitsemasi +30 asteen helle). |
Aakoo 21.04.2009 16:31:35 | |
---|
ahka: Ja vielä, nyt kun vauhtiin pääsin :) pitää mainita se että ihmetyttää kun monilla on asenne että "thaimaassa en ikinä ottaisi tatskaa" vaikka täällä tatoinneilla on kuitenkin aika paljon pidemmät juuret kuin suomessa joten taitoa löytyy (turistirysät on tietty aina eri asia..) Varmasti taitavia tekijöitä löytyy sieltä nurkalta, kuten ihan kaikkialta maailmalta. Ongelmana vain on se että kovin vähän on tietoa siitä mikä pulju on hyvä ja mikä ei. Turistia on äärimmäisen helppo kusta silmään. Mä en lähtisi terveydelläni leikkimään muutaman satasen säästön vuoksi. Ne bakteerit ja virukset kun eivät näy neuloissa tai koneissa. Käyn mieluumin paikallisella tatuoijalla, joka elättää itsensä tatuoimalla ja jonka tiedän olevan puhdas ja maksan kuvasta vaikka tonnin enempi. Rahaa saa pankista ja laskut voi maksaa intternetissä, hukattua terveyttä ei ole ihan yhtä helppoa järjesteää. Eli pointti on se että mun olisi vaikea luottaa tervettäni sellaisen tatuoijan käsiin, josta en tiedä etukäteen mitään, joka ei suoraan ole maineellaan vastuussa siitä mitä tekee minulle. Ongelmahan ei ole se että tatuoija ei ole mulle paikallinen henkilö / pulju, vaan se että mä en ole henkilö, joka tietää tatuoijan taustoista paikallisella tasolla. Toinen syy on myös se että jos perseensä raahaa toiselle puolen maailmaa, niin en haluaisi tuhlata lomaani parannellen vapaaehtoisesti hankittua haavaa ihollani. Vaan kukin tyylillään.... |
teukka 21.04.2009 20:04:22 | |
---|
Tekijöitä on vaikka kuinka ja loistavia myös mutta yhden kuratatskan jälkeen käyn samalla artistilla.Tämä oli tehnyt kaikki aiemmat ja korjasi tuon yhden...Sen jälkeen teki vielä yhden ison lisää.Seuraavaa odotellessa.... There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
ahka 22.04.2009 11:38:49 (muokattu 22.04.2009 11:45:22) | |
---|
Aakoo: Eli pointti on se että mun olisi vaikea luottaa tervettäni sellaisen tatuoijan käsiin, josta en tiedä etukäteen mitään, joka ei suoraan ole maineellaan vastuussa siitä mitä tekee minulle. Ongelmahan ei ole se että tatuoija ei ole mulle paikallinen henkilö / pulju, vaan se että mä en ole henkilö, joka tietää tatuoijan taustoista paikallisella tasolla. Toinen syy on myös se että jos perseensä raahaa toiselle puolen maailmaa, niin en haluaisi tuhlata lomaani parannellen vapaaehtoisesti hankittua haavaa ihollani. Vaan kukin tyylillään.... Niin ymmärrän tuon pointin kyllä (jos oikein tajusin) eli että ongelmaksi muodostuu se, ettei ulkomailla tatuoijalla (joka tekee turistille kuvaa) ole samalla tavalla selkänahkaa pelissä kuin kotimaisella (varsinkin kun suomi on pieni maa ja maine merkitsee sitä enemmän homman pyörittämisessa) ja myös että tatuoijan taustoja ei ole niin helppo selvittää. Omassa tapauksessani kyseessä oli tatuoija joka on ollut esillä useammassa kansainvälisessä julkaisussa ja josta jotain kokemuksia oli kuullut erinäisiltä thaimaaseen liittyviltä foorumeilta. Tuo ainakin minulle riitti, eikä mitään ongelmia tullut (paitsi joissain taudeissahan on pitkä itämisaika...hehheh..nojoo.) Ja olihan tatuoija, joka suomessa on tehnyt minulle kuvan, näyttänyt että mistä sen uuden puhtaan neulan tunnistaa ja kuinka sen tatuoijan tulisi käsitellä niitä laitteitaan. Turvallisin mielin otin. itselläni onneksi kyseessä on 5 kuukauden pätkä niin se parantelu ei samalla tavalla vaikuttanut täällä oloon kuin perus 2 viikon loma. |
Kukkis 77 17.05.2009 14:07:51 | |
---|
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Qsysi 20.05.2009 20:44:46 (muokattu 20.05.2009 20:45:04) | |
---|
9. päivä tulee jatkoa hiukan tuohon offspring-kuvaan kädessä. Ympärille lisaa koukeroa. Niin että tulee paksumpaa ja jatkuu pidemmälle käteen. I reject your reality and substitute my own! |
plikk 24.05.2009 22:42:50 | |
---|
Uutta kuvaa pukkaa parhaillaan. Piirtelen omaan pohkeeseen pallogrilliä. En tiijä, vituttaa vaan niin perkeleesti. Vittu punasine hiuksineen ja vitun laiskamatoineen. Tommonen velmu. En tiiä, vituttaa vaan koko mies. |
stickyfinger 01.06.2009 00:35:50 | |
---|
Kyynärpäähän tuli seitti perjantaina. Sattui kyllä suoraan sanottuna aika pirusti kun varjostuksia hinkattiin. "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin |
tommium 01.06.2009 11:00:25 | |
---|
Ou jee...tänään klo 18 alkaen tulee kuva oikean sääreen. Lohikäärmehässäkkä jossa vartalo muodostuu neljän lapseni nimestä. ...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay. |
mungiisi 03.06.2009 15:34:33 | |
---|
Itselläni on ruvennut kummittelemaan päässä idea että josko sitä ottaisi tatuoinnin käsivarteen. Ennestään ei ole vielä yhtään. Toivottavasti en keksi mitään käyttökelpoista kuvaa, muutenhan tässä joutuu kohta ottamaan leimaa käteen! :-) |
tommium 04.06.2009 08:32:25 | |
---|
tommium: Ou jee...tänään klo 18 alkaen tulee kuva oikean sääreen. Lohikäärmehässäkkä jossa vartalo muodostuu neljän lapseni nimestä. Olen todella tyytyväinen uuteen kuvaani. Allaolevan linkin takaa löytyy kuva millainen tuli http://share.ovi.com/album/tommium.sekalaiset ...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay. |
Mirrinsane 04.06.2009 19:18:32 | |
---|
kalamies#52 >-)))> |
ubik 05.06.2009 14:45:17 | |
---|
Juu on kyl hieno. Hoito-ohjeista vielä: Kelmua en suosittele kenellekkään enkä sitä itse käytä koska: -Tatuointi ei hengitä -Veri ja kudosneste kerääntyvät tuven alle/päälle/ympärille -Kelmutetun alueen lämpötila nousee --> edistää bakteerien pesimistä http://tattoo.about.com/cs/beginners/a/blaftercare.htm tuolla tarkempaa tietoa miksi ei kelmua. Omat hoito-ohjeeni joita käytän itelleni ja niille joille teen tatuointeja. Tatuoinnin tekemisen jälkeen: -Alue desinfioidaan aseptilla tai muulla vastaavalla, ja 'voidellaan' Bepanthenilla tai aqualanilla -Peitetään hengittävällä haavataitoksella (steriili) Kotona: -Haavataitos poistetaan 1-2 tunnin kuluttua -Pestään lämpimällä vedellä ja miedolla saippualla (ei hangata) -Voidellaan ohuelti edellä mainitulla rasvalla tai jollain muulla vastaavalla apteekista saatavalla parfymoimattomalla voiteella A ja D vitamiinia sisältävä voide on erittäin hyvä. -Toistetaan tarvittaessa 4-6 kertaa päivässä -toisella viikolla rasvataan ohuelti tarvittaessa |
Viceroy 07.06.2009 16:31:05 | |
---|
I let my moustache do the talking. |
Ronttu 12.06.2009 22:46:57 | |
---|
"Kaikki musa mitä ikinä on tehty on paskaa ja kaikki niiden tekijät pitäis ampua" |
ballfish 12.06.2009 22:50:41 | |
---|
Ronttu: Eikös tämä ollut nyt-liitten "Suomen top 16 rumimmat tatuoinnit" tai jotain? Oli =D Lievä hoh tuli kun nyt-liitettä selailin =) "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |