Aihe: Peavey ValveKing 100 vs. Burgera 6260 1 | |
---|---|
![]() 20.04.2009 12:19:17 (muokattu 20.04.2009 14:05:36) | |
Oon siirtymässä putkivahvistimien hurjaan maailmaan ja milessäni on viimeaikoina ollut kaksi vahvistinta: Peaveyn ValveKing 100 ja Bugeran 6260 Molemmat vahvistimet ovat samaa hintaluokkaa (400-500 €), eli haussa on siis "halpa" putkivahvistin. Nyt kiinnostaisi tietää asiantuntijoilta että mitä vahvistimissa on eroa ja kumpaa suosittelisitte. Soitan bändin kanssa ja pääsääntöisesti rankkaa rokkia/ metallia. Minulla on käytössä Line 6 Floor POD Plus mutta oishan se kiva jos vahvistimestakin irtois kunnon särösaundit. En ole hirveästi kuullut Bugera merkistä joten odotan mielenkiinnolla käyttäjien kokemuksia. Bugeralla on myös 6262 malli ja 300 ja 300XL mallit, osaako joku kertoa että mitä näillä malleilla on eroa? Peaveyn ValveKingistä olen lukenut että niiden kanssa on ollut paljon vikoja? Minkähän laisia vikoja kyseisestä vahvistimesta mahtaa löytyä että sitä joutuu käyttämään huollossa? Valaiskaapa hölmöä ja ohjatkaa oikeaan suuntaan, putkivahvistimien maailmaan.. | |
![]() 20.04.2009 16:32:58 (muokattu 20.04.2009 16:36:34) | |
fumppa: Oon siirtymässä putkivahvistimien hurjaan maailmaan ja milessäni on viimeaikoina ollut kaksi vahvistinta: Peaveyn ValveKing 100 ja Bugeran 6260 Molemmat vahvistimet ovat samaa hintaluokkaa (400-500 €), eli haussa on siis "halpa" putkivahvistin. Nyt kiinnostaisi tietää asiantuntijoilta että mitä vahvistimissa on eroa ja kumpaa suosittelisitte. Soitan bändin kanssa ja pääsääntöisesti rankkaa rokkia/ metallia. Minulla on käytössä Line 6 Floor POD Plus mutta oishan se kiva jos vahvistimestakin irtois kunnon särösaundit. En ole hirveästi kuullut Bugera merkistä joten odotan mielenkiinnolla käyttäjien kokemuksia. Bugeralla on myös 6262 malli ja 300 ja 300XL mallit, osaako joku kertoa että mitä näillä malleilla on eroa? Peaveyn ValveKingistä olen lukenut että niiden kanssa on ollut paljon vikoja? Minkähän laisia vikoja kyseisestä vahvistimesta mahtaa löytyä että sitä joutuu käyttämään huollossa? Valaiskaapa hölmöä ja ohjatkaa oikeaan suuntaan, putkivahvistimien maailmaan.. Molemmat tuuppaa hajoamaan. Kaverilla oli valveking 212 combo, jota piti heittää takuusee muutamia kertoja enne ku sai myytyy sen jollekki tyhmäl eteenpäi ja täälläki joku valitteli, että ku bugera 6202 lähtee saksanmaalle jo kolmatta kertaa 2vuoden sisällä tai jotain sellasta. Soundimaailmallisesti jos bugera nyt on se täydellinen 6505 kopio, on siin kyl paljon rankemmat säröt ku valvekingissä. Ei myöskää nii tuhnunen. Että munaa pitäis löytyä. Cleanit ei oo hyvät eikä huonot valvekingissä eivätkä bugerassa (vrt. peaveyn 6505), mutta niitä tuskin tarvit ku se metalli taitaa olla sitä ykkösmusaa? Mutta suosittelisin unohtamaan noi kaks just luotettavuusongelmien takia ja ostamaan varma ja vakuuttava englin thunderin. Tossa noi viijelläsadalla http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=315599. EDIT: Peaveyn ValveKingistä olen lukenut että niiden kanssa on ollut paljon vikoja? Minkähän laisia vikoja kyseisestä vahvistimesta mahtaa löytyä että sitä joutuu käyttämään huollossa? Esim putket menny uskomattoman helposti mäsäks. Sitten joskus kuulin niinkin kummallisen tarinan, että olis se kaijutinelementti olis lojunu siel kombon pohjalla ku paketti tullu perille :D Ei nyt just tuu muuta mielee, mut kyl niist kaikkee on löytyny. Ku ei kato riitä kiinalaisil habaa ruuvata niit tarpeeks tiukkaan osia kiinni. Hello musician. I want to play a game. | |
![]() 20.04.2009 17:25:08 | |
taskumatti: Molemmat tuuppaa hajoamaan. Kaverilla oli valveking 212 combo, jota piti heittää takuusee muutamia kertoja enne ku sai myytyy sen jollekki tyhmäl eteenpäi ja täälläki joku valitteli, että ku bugera 6202 lähtee saksanmaalle jo kolmatta kertaa 2vuoden sisällä tai jotain sellasta. ... Mutta suosittelisin unohtamaan noi kaks just luotettavuusongelmien takia ja ostamaan varma ja vakuuttava englin thunderin. Tossa noi viijelläsadalla http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=315599. EDIT: Esim putket menny uskomattoman helposti mäsäks. Sitten joskus kuulin niinkin kummallisen tarinan, että olis se kaijutinelementti olis lojunu siel kombon pohjalla ku paketti tullu perille :D Ei nyt just tuu muuta mielee, mut kyl niist kaikkee on löytyny. Ku ei kato riitä kiinalaisil habaa ruuvata niit tarpeeks tiukkaan osia kiinni. Varmasti näin halvoissa peleissä tulee suuremmalla prosentilla susikappaleita kuin oikein kalliissa peleissä, mutta oma ValveKing-nuppi on toiminut moitteetta jo 2,5 vuotta, etuasteen putket vaihdoin puoli vuotta sitten, kun alko osoittamaan jo väsymisen merkkejä ja paremman saundin takia, mutta ei nekään kuitenkaan mäsänä ollu. | |
![]() 20.04.2009 18:04:34 | |
Tuosta kliinipolitiikasta haluan ilmaista oman mielipiteeni. Valvekingin kliinit ovat minun makuuni oikein hyvät. Se miellyttää enemmän minua puhtaalla kuin säröosastolla. Ja se kliini tosiaan on kliini, vaikka kuinka lujaa tuuttaisi. Ihan erilailla lähtee single coileilla twangia kuin jostain 6505:sta, jossa mielestäni aika turha tuo puhdas. Bugera, jos on lähelle sitä niin ei ainakaan hirveästi hehkuttamista. 6505:han on kuitenkin tunnetusti loistava hevihyrä ja Bugera pelaa varmasti paremmin mätössä. VK enemmän kasari. Näin siis itse tuumin. Ja kannattaa muistaa, että putkinupi, joka on kasattu kiinassa voi reistailla, vaikkei se Bugera tai Peavey olisikaan. Tuhnuksi en VK:ta kutsuisi. Siksi se lähteekin itseltä vaihtoon, kun kaivataan vanhan liiton pörinä laitetta ja omaan makuun liian "tänk tänk". | |
![]() 20.04.2009 19:33:21 | |
Kannattaa tosiaan tuo engli testata. Se on varmasti tuossa hintaluokassa paras vahvari. Jos nyt yleensäkään edes on samassa hintaluokassa... Bugeraa en oo kosakaan testannu, mutta jos se on 6505:sta lähellä niin siinähän on ihan mahtavat hevimetelisoundit. ValveKing ei mun mielestä sovellu oikein mihinkään. Kamalasoundinen vehje. Ja jos vielä luotettavuudessa ongelmia, niin suosittelisin pysymään kaukana. "I havent slept since I woke up." | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)