Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 577 78 79 80 81122 123 124 125 126
BigPapa
20.04.2009 12:05:31 (muokattu 20.04.2009 12:17:07)

ÄÄNESTYS :
Osallistujien on kommentoitava antamansa pisteet.
Myös muut äänestämiään sooloja kommentoivat voivat äänestää, vaatii kirjautumisen Mnettiin.

Kyllähän tämän kohdan voisi muuttaa muotoon:

ÄÄNESTYS :
Osallistujat saavat äänestää kommentoimatta.
Myös muut äänestämiään sooloja kommentoivat voivat äänestää, vaatii kirjautumisen Mnettiin.

1. Oikeesti biisien soolot on harvoin yli puoli minuuttisia
2. Sooloihin jaksais keskittyä paremmin niiden ollessa lyhyempiä ja ytimekkäämpiä

Toi soolojen pituus on aika vaihtelevaa munsta, genrestä riippuen.
Joskushan kai skaboissa pyrittiin siihen että tausta olisi noin 1min. mittainen.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
J.Hollström
20.04.2009 12:13:31
Bassopuolella ollaan onnistuttu menemään ihan ilman sääntöjä, jostain syystä.

Alkuun oli tämmöset, mut nekin otettiin sit pois kun oli turhat:

ÄÄNESTYS:
Osallistujien ei tarvitse kommentoida antamiaan pisteitä, mutta saa jos haluaa. Kaikki voivat äänestää.

PISTEET:
Äänestyksessä jokaisella äänestäjällä on jaettavanaan pisteitä seuraavasti:
- alle 5 osallistujaa: 6 pistettä
- 5 - 6 osallistujaa: 8 pistettä
- yli 6 osallistujaa: 10 pistettä
Pisteet voi jakaa niin kuin itse haluaa.

ÄÄNESTYSAIKA JA MUUT EHDOT:
Äänestys on voimassa niin kauan kuin järjestäjä haluaa. Itseään saa äänestää.
Osallistuminen skabaan ei velvoita äänestämään.

TIEDOSTON NIMEÄMINEN:
Nimeä tiedostosi miten huvittaa.

SKABAN KOMMENTIT:
Kaikki ketjuun kuulumattomat kommentit tänne.

VOITTAJALLE:
Respectiä.
BigPapa
20.04.2009 12:15:52 (muokattu 20.04.2009 12:18:23)

juki68: Bassopuolella ollaan onnistuttu menemään ihan ilman sääntöjä, jostain syystä.

Alkuun oli tämmöset, mut nekin otettiin sit pois kun oli turhat:

Passopuolen skaboissa on hieno meininki ja hyvä fiivis. Eikä tää niin paha oo täällä kitarapuolellakaan ollu viimeaikoina. Jotain rukkausta tohon kyllä kaiketi vois noihin sääntöihin asetella.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Räkkipeli
20.04.2009 12:31:51
BigPapa: ÄÄNESTYS :
Osallistujat saavat äänestää kommentoimatta.

Miksi ihmeessä? Minusta henk.koht. on tärkeää että niistä suorituksista annetaan kommenttia, kun sitten pelkkiä pisteitä.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
J.Hollström
20.04.2009 12:35:26
Räkkipeli: Miksi ihmeessä? Minusta henk.koht. on tärkeää että niistä suorituksista annetaan kommenttia, kun sitten pelkkiä pisteitä.

Musta se vois olla ihan up yours antaako niitä kommentteja vai ei. Kuten mainittua, bassopuolella ei ole pakotettu antamaan mitään, ja lähes kaikki äänestäjät ovat kommentoineet vetoja omalla tavallaan. Esim: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=177409&oo=0
BigPapa
20.04.2009 13:00:53 (muokattu 20.04.2009 13:30:38)

Nonii ehdotettu on, kekkä kannattaa muutosta tähän muotoon?

ÄÄNESTYS :
Osallistujat saavat äänestää kommentoimatta tai kommentoiden oman halunsa mukaan.
Myös muut mnetin jäsenet voivat äänestää, kuitenkin sillä edellytyksellä, että he myös kommentoivat ja perustelevat antamansa äänet.
Korggari
20.04.2009 13:28:49

BigPapa:

Minusta tuossa kohtaa olisi parempi sanamuoto esim. näin: " Myös muut mnetin jäsenet voivat äänestää, kuitenkin sillä edellytyksellä, että he myös kommentoivat ja perustelevat antamansa äänet "
BigPapa
20.04.2009 13:34:58

Nonii ehdotettu on, kekkä kannattaa muutosta tähän muotoon?

ÄÄNESTYS :
Osallistujat saavat äänestää kommentoimatta tai kommentoiden oman halunsa mukaan.
Myös muut mnetin jäsenet voivat äänestää, kuitenkin sillä edellytyksellä, että he myös kommentoivat ja perustelevat antamansa äänet.
Krice
20.04.2009 13:38:06

jyrki_i: On aivan kaksi asiaa eri asiaa, mitä ajattelen bluesista ja mitä ajattelen siitä, että sitä tuputetaan aamiaiseksi, lounaaksi, välipalaksi, illalliseksi ja iltapalaksi.

Ihan niinkuin ketään kiinnostaisi edelleenkään. Maailmasta löytyy ihmisiä, jotka kuuntelee (ja soittaa) tasan yhtä musiikkityyliä, eikä siinä ole mitään väärää tai edes erikoista. Jos sinua sieppaa niin suosittelen menemään jonnekin muualle, koska nämä jutut ei nyt pyöri just niinkuin sinä haluaisit.
aalataur
20.04.2009 14:10:41

Imper: Mutta oon vieläkin sitä mieltä että noi taustat vois olla puolet lyhyempiä. Mun mielestä sen vois lisätä sääntöihin että "taustan tulee olla 0:30 - 0:45s pitkä". Siinä ois ainakin pari hyvää pointtia:

1. Oikeesti biisien soolot on harvoin yli puoli minuuttisia
2. Sooloihin jaksais keskittyä paremmin niiden ollessa lyhyempiä ja ytimekkäämpiä.

Mä on samaa mieltä, esimerkiksi skabassa 166 kaikkien soolot (mukaanlukien ja erityisesti omani) harhailivat monessa kohtaa vailla päämäärää. Progessa on pitkiä sooloja, mutta...
Räkkipeli
20.04.2009 14:37:47
Mä en oo niinkään sen kannalla että soolojen kestoa pitäs lyhentää. Päin vastoin melkeimpä! On enempi tilaa toteuttaa itseään.

Mutta toi IsoPapan ehdotus tosta kommentoinnista on ihan jees mun puolesta ainakin.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
PJS
20.04.2009 14:55:30

Mäkään en kyl lähtis lyhentämään, mut vois tehdä niin et jos pohja on esim pari minuuttia niin sitä saa halutessaan leikata lyhemmäksi. Silloin voi halutessaan tehdä nopeemman rykäsyn tai sit vähän eeppisemmän soolon.
Peace!
BigPapa
20.04.2009 17:54:46 (muokattu 20.04.2009 17:55:00)

Pitäiskö tästä sääntömuutoksesta järjestää oikein äänestysketju erikseen?
Mä oon aikoja sitten ollut jo sitä mieltä, että toi kommentointipakko osallistujien osalta on ihan turha.
Räkkipeli
20.04.2009 22:23:18
BigPapa: Pitäiskö tästä sääntömuutoksesta järjestää oikein äänestysketju erikseen?
Mä oon aikoja sitten ollut jo sitä mieltä, että toi kommentointipakko osallistujien osalta on ihan turha.

No sama kai tuo, mutta edellyttäen mielestäni sitä että homma on sillä pohjalla että kommentointia suositellaan kuitenkin IMO.
Imper
21.04.2009 10:46:12

Niin kun ei tarvii kommentoida niin voi laittaa samoille naamoille ne vakkaripisteet kuuntelematta!
Everyone is a per-son
BigPapa
21.04.2009 11:36:51 (muokattu 21.04.2009 11:52:08)

Imper: Niin kun ei tarvii kommentoida niin voi laittaa samoille naamoille ne vakkaripisteet kuuntelematta!

Niin, mulle on ihan sama kommentoi joku tai sitten ei. Tarkoitan tällä sitä, että noista säännöistä ei liene saa koskaan kaikille sopivia. Mie lopetan sääntökeskustelun osaltani tähän. Eikähän kommentointikaan vakkaripisteiden antamista millään tavalla estä, jos joku niin haluaa tehdä.
J.Hollström
21.04.2009 11:57:19
BigPapa: Tarkoitan tällä sitä, että noista säännöistä ei liene saa koskaan kaikille sopivia.

No miksi pitää niitä ollenkaan?
BigPapa
21.04.2009 12:02:40 (muokattu 21.04.2009 12:02:54)

juki68: No miksi pitää niitä ollenkaan?

Joo, hyvä kysymys. Mut mun asia ei oo päättää mitään, oon kuitenkin vaan osallistuja näissä geimeissä. Ketkä sitten sellaisen päätöksen voi tehdä sääntöjen poistamisesta tai muuttamisesta on minulle ihan X-files kamaa.
Räkkipeli
21.04.2009 12:56:57 (muokattu 21.04.2009 12:57:09)
Imper: Niin kun ei tarvii kommentoida niin voi laittaa samoille naamoille ne vakkaripisteet kuuntelematta!

Tää on kyl totta. Mikään ei vituta niin paljon ku joku läpinäkyvä "salayhteisöllisyys" mikä saattaa ilmetä justiinsa noin.

Nyt kun rupesin tarkemmin miettimään niin empä tuekkaan tuota kommenttivapaata äänestystä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)