south_of_heaven: Windows-puolella on VST, Mac-puolella AU. Ei siis toimi ellei AU-versio löydy levyltä. Se on mun mielestä vähän subjektiivista onko MacBook Pro niin paljon parempi. Onhan siinä pari liitäntää enemmän jne, ja en muista oliko siinä nyt DDR3-muisti, mutta yksi kaveri hommasi tuossa 1700 euron MacBook Pron joka ei ollut alle 900 euron MacBookiani merkittävästi parempi. Sama prosessoriteho, saman verran muistia yms. Mulle on ainakin ihan sama minkä kokoinen ja nopeuksinen sisäinen kovalevy on, olen itse hankkinut studiokäyttöön optimoidun 500gt WD:n ja hyvin on pyörinyt kaikki. Millainen on studiokäyttöön optimoitu kovalevy? 7200rpm firewire vai jotain todella spesiaalia? |
StoRBa 19.04.2009 20:56:40 | |
---|
south_of_heaven: Windows-puolella on VST, Mac-puolella AU. Ei siis toimi ellei AU-versio löydy levyltä. Se on mun mielestä vähän subjektiivista onko MacBook Pro niin paljon parempi. Onhan siinä pari liitäntää enemmän jne, ja en muista oliko siinä nyt DDR3-muisti, mutta yksi kaveri hommasi tuossa 1700 euron MacBook Pron joka ei ollut alle 900 euron MacBookiani merkittävästi parempi. Sama prosessoriteho, saman verran muistia yms. Mulle on ainakin ihan sama minkä kokoinen ja nopeuksinen sisäinen kovalevy on, olen itse hankkinut studiokäyttöön optimoidun 500gt WD:n ja hyvin on pyörinyt kaikki. Itsekin koetan kovasti tässä pähkäillä, että pärjääkö tuolla MacBook Whitella kotistudiokäytössä. Onko 2GHz tarpeeksi tehoja, luulisi. Ja muistitkin saa lisättyä 4 gigaan. Ei millään viitsisi (tai olisi varaa ihan heti) tuota Prota hommata. Ja muutenkin ärsyttää maksaa sen verta enempi. Toisaalta sekin ärsyttää, jossei sitten riitä rahkeet alkuunkaan. Onko tuo... Super Guss Cola?? |
south_of_heaven 19.04.2009 22:40:26 (muokattu 19.04.2009 22:45:41) | |
---|
Skebaristi: Millainen on studiokäyttöön optimoitu kovalevy? 7200rpm firewire vai jotain todella spesiaalia? Ihan juu tuollainen vaan. Jollain Studio-liitteisellä nimellä sitä myydään, niin sanoin siksi. Mutta erittäin hyvin toimii ja hinta satasen pintaan, on sopivasti Apple-tyylinenkin ulkokuoreltaan. Life in plastic, it's fantastic! |
south_of_heaven 19.04.2009 22:45:09 | |
---|
StoRBa: Itsekin koetan kovasti tässä pähkäillä, että pärjääkö tuolla MacBook Whitella kotistudiokäytössä. Onko 2GHz tarpeeksi tehoja, luulisi. Ja muistitkin saa lisättyä 4 gigaan. Ei millään viitsisi (tai olisi varaa ihan heti) tuota Prota hommata. Ja muutenkin ärsyttää maksaa sen verta enempi. Toisaalta sekin ärsyttää, jossei sitten riitä rahkeet alkuunkaan. On se tarpeeksi. Itellä on 2,4GHz early 2008. Sen tehoisia MacBookeja ei taida enää saada. Muistia lisäsin tuohon 4 gigaan. Ongelmia tulee lähinnä jos on unohtunut DAWin taustalle jokin raskas ohjelma päälle... En ole mitään raskasta projektia vielä kerinnyt aloittaa, mutta ne rajat tulee varmaan vastaan kun tuossa uusien kamojen tultua nauhoittelemme bändin kanssa demon. Eli kuten sanottu, varmaan se 2 GHz riittää, mutta ei se varmaan pahitteeksikaan olisi etsiskellä käytettyä 2,4 gigahertsistä, johan ne alkaa olla puolitoistavuotta vanhoja... Life in plastic, it's fantastic! |
StoRBa 20.04.2009 12:23:49 | |
---|
south_of_heaven: On se tarpeeksi. Itellä on 2,4GHz early 2008. Sen tehoisia MacBookeja ei taida enää saada. Muistia lisäsin tuohon 4 gigaan. Ongelmia tulee lähinnä jos on unohtunut DAWin taustalle jokin raskas ohjelma päälle... En ole mitään raskasta projektia vielä kerinnyt aloittaa, mutta ne rajat tulee varmaan vastaan kun tuossa uusien kamojen tultua nauhoittelemme bändin kanssa demon. Pistäpä raporttia, kun oot testaillut raskaammilla projekteilla. Eli kuten sanottu, varmaan se 2 GHz riittää, mutta ei se varmaan pahitteeksikaan olisi etsiskellä käytettyä 2,4 gigahertsistä, johan ne alkaa olla puolitoistavuotta vanhoja... Joo tiirailen tässä ainakin kesän yli. Pistää kyllä ärsyttämään kun ei ole noissa uusissa alumiinisissa MacBookeissa fw-porttia. Onko tuo... Super Guss Cola?? |
south_of_heaven 20.04.2009 15:38:04 | |
---|
StoRBa: Pistäpä raporttia, kun oot testaillut raskaammilla projekteilla. Juu, niin teen. Joo tiirailen tässä ainakin kesän yli. Pistää kyllä ärsyttämään kun ei ole noissa uusissa alumiinisissa MacBookeissa fw-porttia. Mun mielestä se tuli tai on tulossa takaisin niihin. Tai joku voi korjata jos olen vain nähnyt jotain unta. Life in plastic, it's fantastic! |
Cathi777 20.04.2009 18:19:23 | |
---|
south_of_heaven: Juu, niin teen.
Mun mielestä se tuli tai on tulossa takaisin niihin. Tai joku voi korjata jos olen vain nähnyt jotain unta. Ei ole kyllä takaisin tulossa. Only pop music can break my heart... |
south_of_heaven 20.04.2009 20:14:05 | |
---|
Cathi777: Ei ole kyllä takaisin tulossa. Selvä, pahoittelen virheellistä väitettäni, Apple ilmeisesti teki erheestään lopullisen. Tai luultavammin haluavat, että tosihommiin ostetaan suoraan se MBP. Life in plastic, it's fantastic! |
Jounzuh 20.04.2009 21:07:22 | |
---|
south_of_heaven: Selvä, pahoittelen virheellistä väitettäni, Apple ilmeisesti teki erheestään lopullisen. Tai luultavammin haluavat, että tosihommiin ostetaan suoraan se MBP. Tai iMac jos ei tarvii paljon roudata. Itseasiassa luulen että iMacci mahtuu reppuun. Siinä on FireWire ja tehot riittää ja saman verran maksaa ku macbook. "There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach |
Värinä 20.04.2009 21:11:41 | |
---|
Jounzuh: Itseasiassa luulen että iMacci mahtuu reppuun. Toisilla on isot reput. Mulla mahtuu just ja just macbookki. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
south_of_heaven 20.04.2009 23:34:11 | |
---|
Jounzuh: Tai iMac jos ei tarvii paljon roudata. Itseasiassa luulen että iMacci mahtuu reppuun. Siinä on FireWire ja tehot riittää ja saman verran maksaa ku macbook. Niin, tosiaan. Siinähän on lähinnä se että jos tavallinen näyttö mahtuu laukkuun niin mahtuu myös iMac. Life in plastic, it's fantastic! |
Da Make 20.04.2009 23:58:25 (muokattu 21.04.2009 00:01:04) | |
---|
Mulla oli ennen iMac treenis koneena ja sitä sai aina silloin tällöin roudata. Ja se oli syvältä vaikka asianmukainen kantolaite tuli viritettyäkin. Nyt on MBP ja kulkee näpsäkkäästi. Autolla liikkuessa roudauksen ero ei ole mahdottoman suuri. Jos siis koet tarvetta jatkuvasti kuljetella konetta mukanasi, iMac ei ole kaikista paras vaihtoehto mutta kuitenkin läppärin jälkeen ykkönen. edit: Vielä kun kovalevyistä tuli puhetta, niin voin suositella LaCien Hyper Drive extremeä joka toimii todella hyvin FW800 väylässä ! Kymmenienkin samanakaisten audioraitojen nauhoittaminen on toiminut moitteetta. |
south_of_heaven 21.04.2009 00:13:04 | |
---|
LaCien Hyper Drive extremeä joka toimii todella hyvin FW800 väylässä ! Mahtaako tuollaista olla olemassakaan? Googlettaminen ja LaCien sivuilta etsiminen ei tuottanut tulosta... Life in plastic, it's fantastic! |
Da Make 21.04.2009 12:36:25 (muokattu 21.04.2009 12:38:51) | |
---|
south_of_heaven: Mahtaako tuollaista olla olemassakaan? Googlettaminen ja LaCien sivuilta etsiminen ei tuottanut tulosta... Varmasti on koska sellainen löytyy itseltäni ! Pitää vielä tarkistaa treenikämpällä koko nimi. Pointtina FW800, mutta lisäksi on FW400 ja USB 2.0 liitännät. Ostin tuon pari vuotta sitten ja Tectorissa suosittelivat nimen omaan audiolevyksi. Näyttäisi muuten olevan poistunut valikoimista ja tämä on lähes vastaava: http://www.thomann.de/fi/lacie_lacie_d2_disk_quadra_500_gb.htm |
Cathi777 21.04.2009 17:30:31 | |
---|
south_of_heaven: Selvä, pahoittelen virheellistä väitettäni, Apple ilmeisesti teki erheestään lopullisen. Tai luultavammin haluavat, että tosihommiin ostetaan suoraan se MBP. Itsekin olisin voinut tuon uuden Macbookin tosiaan ostaa, mutta en enää, kun poistivat tuon Firewiren. Olisi saanut hieman pienempään tilaan menevän koneen verrattuna tähän nykyiseen vanhan malliseen Macbook Prohon. Tällä se on kuitenkin nyt mentävä eteenpäin. Only pop music can break my heart... |
Velli 21.04.2009 18:07:33 | |
---|
Cathi777: Itsekin olisin voinut tuon uuden Macbookin tosiaan ostaa, mutta en enää, kun poistivat tuon Firewiren. Olisi saanut hieman pienempään tilaan menevän koneen verrattuna tähän nykyiseen vanhan malliseen Macbook Prohon. Tällä se on kuitenkin nyt mentävä eteenpäin. Onhan siinä valkoisessa uudessa MacBookissa vielä firewire. |
south_of_heaven 21.04.2009 18:08:12 | |
---|
Life in plastic, it's fantastic! |
Cathi777 22.04.2009 09:35:29 | |
---|
Velli: Onhan siinä valkoisessa uudessa MacBookissa vielä firewire. Se valkoinen ei kyllä ole edes vaihtoehto, kun tuollaisia muovirimpuloita en enää aio hankkia. Only pop music can break my heart... |
south_of_heaven 22.04.2009 12:41:11 | |
---|
Cathi777: Se valkoinen ei kyllä ole edes vaihtoehto, kun tuollaisia muovirimpuloita en enää aio hankkia. Mulla on kyllä ihan hyvin kestänyt. Jotkut ovat valittaneet tuosta kuoren irtoamisesta, mutta sellaista ei ole nähtävissä. Muutenkin mun mielestä Macin kuuluu olla valkoinen. Näyttää perkeleen tyylikkäältä tässä tummalla työpöydällä. Life in plastic, it's fantastic! |
Mikael 22.04.2009 13:05:35 (muokattu 22.04.2009 13:05:49) | |
---|
south_of_heaven: Mulla on kyllä ihan hyvin kestänyt. Jotkut ovat valittaneet tuosta kuoren irtoamisesta, mutta sellaista ei ole nähtävissä. Muutenkin mun mielestä Macin kuuluu olla valkoinen. Näyttää perkeleen tyylikkäältä tässä tummalla työpöydällä. Kuoren lohkeilu taisi olla jonkun erän ongelma ja ainakin mulla meni takuuseen. Uusi pinta on erilaista materaalia ja kestänyt hyvin. Tector hoiti huollon ja takuupyynnön hienosti ja todella nopeasti - pinnat siitä Tectorille! Ennen ei ollut mitään - nyt on. |