Aihe: Ainoaksi virveliksi?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
jtoi
22.03.2009 16:17:09
hollmi-5: Hei! Kerro vähän yksityikohtia tuosta rummusta. Onko ihan alkuperäinen? Mitat? Vuosimalli? Mistä sinä tuon sait?...

Hämäävät kuvat: kyseessä ei ole Rogers Dyna-Sonic, vaan replica. Osat, lukuunottamatta ylävannetta, viritysruuveja, ilmareijän kromituubia ja script logon kiinnitysnauloja, ovat aitoa Rogerssia. Osat kaikki Usasta, ebaystä ym. Toki osissa on hieman aikakausivirhettä (jousettomat lugit, mistä johtuu, että insertit ovat hieman pidemälti näkyvissä) ja nostin on 5":n (vipu lyhyempi) Dynan.

14x6,5 Runko Kelleriltä, vintage-sarjasta ja hyvin lähellä alkuperäisen specksejä: alkuperäinen 5-kerros-, tämä 6-kerrosrunko, vahvikerenkaat, samat puulaadut ym... Viisteet, pinnoituksen ( antik white pearl) ja lugien reikien porauksen teki saksalainen ammattimies (st-drums) ja itselle jäi loppujen reikien poraus ja kasaus.

Olis tietysti mielenkiintoista kuunnella ko. virvelia rinnan alkuperäisen kanssa, mutta se lienee ei koskaan toteudu. Mutta 6,5 cop Dynan rinnalla se kyllä ihan Dynalta kuulostaa. Kuitenkin tuo "matto-ralli" siihen oman laisensa saundin antaa...

Idea ei ole mikään uniikki vaan näitä ovat muutkin tehneet, vielä ainakin 90-luvulla mm. Kelly Smith. Ebayssäkin muutamia kanadalaisia replicoita ollut myynnissä. 6,5 WMP Dyna kuitenkin aina ollut se unelmoinnin kohde, mutta harvinaisuutensa ja muidenkin himoamisen johdosta on aito tolkuttomissa hinnoissa.
hollmi-5
22.03.2009 18:29:38
Idea ei ole mikään uniikki vaan näitä ovat muutkin tehneet, vielä ainakin 90-luvulla mm. Kelly Smith. Ebayssäkin muutamia kanadalaisia replicoita ollut myynnissä. 6,5 WMP Dyna kuitenkin aina ollut se unelmoinnin kohde, mutta harvinaisuutensa ja muidenkin himoamisen johdosta on aito tolkuttomissa hinnoissa.

Vähän katselin, että ihan kaikki ei matchaa originaalin kanssa. Hieno peli kuitenkin. Ja kuten sanoin alkuperäisen erittäin harvinainen (ja tuhansien eurojen arvoinen).

Onko ilman snarebedia tämä sinun virvelisi?
Soundit, piuhat ja kajarit.
jtoi
22.03.2009 19:31:30
hollmi-5: Onko ilman snarebedia tämä sinun virvelisi?

Ei ole snarebedia. Toimii tosi nätisti tuo rumpu...

Asiasta toiseen: Sulla kun on kokemusta Sonoreista, niin mistähän näppärimmin saisi noita hahlollisia viritysruuveja (ST-drumsilta tietysti saa), saako Suomesta...

Tarvitsisin yhden. Mulla on tuossa tuommoinen 70-luvun alun(?) metallinen mikähän lie Swinger teardrop-lugeilla, melkoinen lelu, mutta hauska ja itseasiassa omalla vaatimattomalla tavallaan erittäin miellyttävä saundinen vehje, lämmin tumppu...
hollmi-5
22.03.2009 20:01:39
jtoi: Ei ole snarebedia. Toimii tosi nätisti tuo rumpu...

Asiasta toiseen: Sulla kun on kokemusta Sonoreista, niin mistähän näppärimmin saisi noita hahlollisia viritysruuveja (ST-drumsilta tietysti saa), saako Suomesta...

Tarvitsisin yhden. Mulla on tuossa tuommoinen 70-luvun alun(?) metallinen mikähän lie Swinger teardrop-lugeilla, melkoinen lelu, mutta hauska ja itseasiassa omalla vaatimattomalla tavallaan erittäin miellyttävä saundinen vehje, lämmin tumppu...

Olen hommannut ST-drumsilta kaikki vanhempien Sonoreiden varaosat. Gerdt on etsinyt, jos hyllyssä ei ole ollut. Erittäin hyvä palvelu tuolla.
Kailis
22.03.2009 23:58:17 (muokattu 23.03.2009 16:35:34)

jtoi: Hämäävät kuvat: kyseessä ei ole Rogers Dyna-Sonic, vaan replica. Osat, lukuunottamatta ylävannetta, viritysruuveja, ilmareijän kromituubia ja script logon kiinnitysnauloja, ovat aitoa Rogerssia. Osat kaikki Usasta, ebaystä ym. Toki osissa on hieman aikakausivirhettä (jousettomat lugit, mistä johtuu, että insertit ovat hieman pidemälti näkyvissä) ja nostin on 5":n (vipu lyhyempi) Dynan.

14x6,5 Runko Kelleriltä, vintage-sarjasta ja hyvin lähellä alkuperäisen specksejä: alkuperäinen 5-kerros-, tämä 6-kerrosrunko, vahvikerenkaat, samat puulaadut ym... Viisteet, pinnoituksen ( antik white pearl) ja lugien reikien porauksen teki saksalainen ammattimies (st-drums) ja itselle jäi loppujen reikien poraus ja kasaus.

Olis tietysti mielenkiintoista kuunnella ko. virvelia rinnan alkuperäisen kanssa, mutta se lienee ei koskaan toteudu. Mutta 6,5 cop Dynan rinnalla se kyllä ihan Dynalta kuulostaa. Kuitenkin tuo "matto-ralli" siihen oman laisensa saundin antaa...

Kappas. Hämäsi hyvin kun ei tarkempaa tutkinut. Hieno rumpu joka tapauksessa. Kanadassa näitä tekee kaveri jolta olen pari Slingyä hankkinut. Mulle kaupitteli muutama vuosi sitten tuttu Virginialainen keräilijä puista Dynaa. Halvalla olisin saanut, mutta oli se silti kallis. Harmittaa etten ottanut. Hinnat nousee koko ajan.
Bacchus
23.03.2009 13:04:58

DLX-Musicista pitäisi saada, heillä ainakin on Sonorin edustus. Itse kävin sieltä hakemassa perjantaina hahlollisen viritysavaimen. Viritys vielä menee kolikollakin, mutta kalvon vaihto ei.;)
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
-T0BBE-
10.04.2009 17:31:45

Paras virppa on tämä
http://irc-galleria.net/view.php?nick=-T0BBE-&image_id=101890102
Mapex Maya snare 14'' 5,5'' teräsvanteinen, maalattu pronssilla.

Aivan vitun siisti ja hyvän kuullonen
Palvelee musiikkityyliäni erinomaisesti =P (eli death metal)

Tämän virpan paras puoli on se, että se ei ota resonanssii melkeen yhtään muista rummuista eikä soittimista (esim. basso)

Ostin Deluxesta. Hintaa tuli 345 kunnollisen kalvon kanssa.
Kailis
14.04.2009 17:26:13

Näyttää ihan Machu Pichusta ostetulta matkamuistolta =D Tuolla pääsis varmaan perunatorin inkkaribändiin.
hollmi-5
14.04.2009 20:14:05
Kailis: Näyttää ihan Machu Pichusta ostetulta matkamuistolta =D Tuolla pääsis varmaan perunatorin inkkaribändiin.

Niin! Ja vitsi jatkuu kuvan vieressä:

Alotat vaan ihan saatanan
täysiä heti alusta.
Voimalla ei ole niin väliä
kun triggerit on keksitty
mutta nopeasti täytyy
osata soittaa! Muuten
hommassa ei oo mitään
ideaa! Nopeasti pystyt
soittamaan siten että vaan
jännität jalkalihaksiasi
jolloin ne tärisevät. Ihan
aluksi koitat soittaa
vaikka 16-osia temmolla
270 noin puoli tuntia. Jos
jaloissa tuntuu tämän
jälkeen väsymystä tai
maitohappoja, niin ei
susta vaan oo rumpaliksi.
Tämän jälkeen voit myydä
suosiolla kamasi
pilkkahintaan. Turha sitä
on tuhlata aikaa
harjoittelemalla
kaikennäköisiä
rudimentteja yms. Parhaat
rumpalit eivät ole
harjoitelleet yhtään koska
he ovat syntyneet
jumaliksi ja jumalina
pysyvät. Eli onnea vaan
yritykseen, ja jos et
onnistu niin voit harkita
vaikka bassoa.
Kailis
14.04.2009 22:09:14

No toihan on oikea vitsi? Mun oli vaan huono.
Nolte
15.04.2009 00:26:26 (muokattu 15.04.2009 12:07:14)
Tämänhetkisellä tietämyksellä voisi olla ihan vaikeaakin valita yhtä parasta niinstä hyvistä virveleistä, jotka ovat omistuksessa olleet. Eka hyvältä soundaava virveli oli 14x6,5" Tamburo Formula, jolla bändihommat läksivät käyntiin. Hyvältä kuulosti rumpu, ei valiittamista. Sitten tuli -67 Acrolite, joka jätti itsestään miellyttävän kuvan, vaikka en täysin ehtinytkään hoksia kaikkea rummun potentiaalia, ja meni myyntiin sekin. Tilalle tuli Gretschin Renow Maple -setin mukana tullut virveli, joka tuntui aluksi hyvältä. mutta osoittautui myöhemmin setin heikoimmaksi osaksi, selvästi. Ihan ok -soundia siitäkin ulos sai, kun hieroi huolella.

Sitten tuli Sonor Delite, joka tuntui ehkä vähän hifivehkeeltä. Tuntui, ettei siitä saanut mitään tummaa soundia ulos. Rumpu puhui terävämmin, kuin mihin olin tottunut. Herkkäkin oli kovasti se. Sudeiila kun kokeilin sitä ja Ludwigin Classic Maplea, niin Sonor hoisi sen homman selvällä erolla himaan. Kompinmätössä tilanne tasoittui, ja jäi sellainen mielikuva, että Classic Maple hoitaisi sen osion paremmin. Ehkä: Hankala tilanne, kun toinen sai lähteä. Tein päätöksen siltä pohjalta, että saan Sonorin ehkä helpommin myydyksi, sellainen kutina oli nivusessa.

Joo, Sonori lähti ja Ludwig jäi. Sillä mentiin jo monet keikatkin, ja aina oli luotettava sotaratsu se. Jossain välissä käväisi myös kääntymässä Premier Metal 2000, mutta siihen saanut mitään otetta, joten sai lähteä. Ei huolenhäivää. Joku kuitenkin vieläkin kaiversi mieltä, rumpalilla. Metallirumpu piti saada, ja sellaisen klassikkomallisen 14x6,5" Black Beautyn kun kerran sai alle 250€:lla, niin päätös oli helppo. WordlMax tulee taloon. Ja kun tuli, niin olin ihan heti varma, että tämä on nyt se THE rumpu minulle. Herkkyys lähentelee Deliten tasoa, mutta botnea on myös runsaasti tässä mukana. Ihanaa!

On kuitenkin noissa myydyissä 3-4 virveliä, joilla voisin ihan onnellisesti hoitaa hommani setin takana. Gretschillä, Acrolla, Delitella ja Tamburollakin, jos rautaosat olisivat vielä kasassa.

EDIT: Jahas, näemmä hieman ajatus karkaillut kirjoittaessa. :) Asia tulenee kuitenkin ymmärretyksi.
meiän bändin paras rumpali
arse
15.04.2009 11:07:16

-T0BBE-: Paras virppa on tämä
http://irc-galleria.net/view.php?nick=-T0BBE-&image_id=101890102
Mapex Maya snare 14'' 5,5'' teräsvanteinen, maalattu pronssilla.

Aivan vitun siisti ja hyvän kuullonen
Palvelee musiikkityyliäni erinomaisesti =P (eli death metal)

Tämän virpan paras puoli on se, että se ei ota resonanssii melkeen yhtään muista rummuista eikä soittimista (esim. basso)

Ostin Deluxesta. Hintaa tuli 345 kunnollisen kalvon kanssa.

Hähää, susta tuli rumpali! Asiaa! t: isoveikan kaveri
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
-T0BBE-
15.04.2009 15:51:45

Hähää, susta tuli rumpali! Asiaa! t: isoveikan kaveri

Miten nii musta tuli rumpali??
Kylhän soitan myös pianoa.Itse aisiassa se on mun pääsoitin. Oon soittanu jo 10 vuotta pianoo ja rumpuja sit 4 vuotta =P.

Ja sit soitan myös skebaa Matias opena =P
(Saan ilmasii tunteja siltä =D=D=D)
arse
16.04.2009 21:51:17

-T0BBE-: Miten nii musta tuli rumpali??
Kylhän soitan myös pianoa.Itse aisiassa se on mun pääsoitin. Oon soittanu jo 10 vuotta pianoo ja rumpuja sit 4 vuotta =P.

Ja sit soitan myös skebaa Matias opena =P
(Saan ilmasii tunteja siltä =D=D=D)

No siten nii, kun et ollu sitä vielä joskus vuosituhannen vaihteessa kun viimeksi nähtiin :D Soita kaikkea vaan, kunhan soitat sairaan nopeesti!
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
Thomas Bleu
16.04.2009 23:19:06
Kauheasti en ole eri laatuvirveleitä päässyt kokeilemaan, mutta niistä vähistä esiin nousee oma Ludwigin supra 6 ja puoli tuumaa syvyisenä. Siinä on vain se soundi mitä olen ennen laatukamojen omistamista kuullut päässäni. Ihan sama mikä vire, tila yms, se kuulostaa vaan hyvältä. Pieksee tuon Signiankin 6-0, vaikka hyvä virveli sekin toki on. Eli valintani osuisi siihen.
Pacifig
18.04.2009 13:04:02

Kävimpä testaamassa Kumun 13"x6" virveliä ja tilasin välittömästi semmosen. Pysty hakkaa kovaa ja hiljaa ja soundia irtos tosi kivasti. Eli siitä tulee mun yksi ja ainut virveli.... acron lisäksi tietenkin
Laittaiskohan kamat myyntiin.
Kailis
20.04.2009 00:24:39 (muokattu 20.04.2009 00:25:35)

Meillä menee yks punkahtava biisi 290 temmossa. Onneksi on lajityypillisesti lyhyt. Tokassa säkeistössä vedän siihen kolmimuunteista komppia. Aika kiva.
Snareista. Viimeksi hankkimani Slingy 14"X7" gold sparkle soundaa tosi mehukkaalta. Ehkä paras soundi keskelle lyötynä ilman kanttia mihin olen ikinä törmännyt. Ainoaksi? Pelottava skenaario...
OPJ1974
20.04.2009 22:32:52

Nolte: Metallirumpu piti saada, ja sellaisen klassikkomallisen 14x6,5" Black Beautyn kun kerran sai alle 250€:lla, niin päätös oli helppo. WordlMax ... kun tuli ... Herkkyys lähentelee Deliten tasoa ... botnea on myös runsaasti tässä mukana. Ihanaa!

PERK....! Tuli semmottinen tänään postissa ja sit mä tulin kans!

Kyllähän sitä ootettiinkin, toimitusaika venähti valmistajan varastojen ehtymisen takia 7 viikkoon, mutta ei haittaa.

Siis World Max 14x6,5" BB-kopio tuli taloon. Ja ehditty ajaa pikaisesti sisäänkin, verrokkina Tour Customin 14x6" Virveli. Jumalauta, on kyllä eri peli! Kokeilin kahdella eri vireellä (matalahko vs. korkeahko), ja soittovolalla munattomasta tissinläpsyttelystä halonhakkuumeininkiin. TOIMII. Ei mennyt tukkoon missään vaiheessa. Jes :)

Verrattuna puurunkoon, runkosaundihan on ihan erilainen ja soi ehkä vähän liikaakin. Verrattuna Nolten peliin, tässä mun laitteessa on ihan normiprässätyt "modernit" vanteet (Niinkuin vähän kaik yhe koos arvailtiinkin).

Rungon soimista haluaisin mielelläni vähän pois, saada fokusoituneemman saundin aikaiseksi - Nolte, ilmeisesti Ambassador CS auttoi tähän? Ja vielä, kannattaako tuo snarematto vaihtaa.. tuntuu, että se taitaa olla virvelin heikoin lenkki tällä hetkellä?
"Where is the stage?"
hollmi-5
20.04.2009 22:43:29
OPJ1974: PERK....! Verrattuna puurunkoon, runkosaundihan on ihan erilainen ja soi ehkä vähän liikaakin. Verrattuna Nolten peliin, tässä mun laitteessa on ihan normiprässätyt "modernit" vanteet (Niinkuin vähän kaik yhe koos arvailtiinkin).

Soimiseen totut, kun se kuitenkin on semmoista musikaalista eikä vinkuvaa häiriöääntä. Virittele ja kuulostele. CS jonkin verran poistaa runkoääntä.

Rungon soimista haluaisin mielelläni vähän pois, saada fokusoituneemman saundin aikaiseksi - Nolte, ilmeisesti Ambassador CS auttoi tähän? Ja vielä, kannattaako tuo snarematto vaihtaa.. tuntuu, että se taitaa olla virvelin heikoin lenkki tällä hetkellä?

Meillä oli Nolten kanssa matoista hiukan puhettakin. Laitoin testin jälkeen uuden maton. Ostin Pearlin tarvikematon (8€...) paikallisesta. Se oli hintaisekseen erinomainen ja paljon parempi, kuin Ludwigin leimoilla oleva taiwanilainen tarvikematto. Nolten pelissä matto toimi hyvin, vaikka ulkonäkö ei puolesta puhunut.

Kailiksen kimpaatilauksena tuli Puresoundeja kaksin kappalein. Toisen laitoin 6,5" Black Beautyyni ja hienosti toimii. Laitoin uudet kalvotkin ja virittelin nyt huolellisesti hiljaisuudessa (naapurikämpän heavyryhmä oli poissa). Virveliin tuli kovasti lisää eloa ja soundiin sävyjä verrattuna aiempaan. Siis virvelissäkin virityksen tasaisuudella on iso merkitys, vaikka aina ei niin tule huolella viritettyä, kuin tomeja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)