|
Antti1 18.04.2009 22:29:54 | |
---|
Ne on kaikenkaikkiaankin melkolailla samanlaisia kitaroita niin soitettavuudeltaan, kuin ominaisuuksiltaankin. Mä sanoisin, että valitse visuaalisesti miellyttävämpi vempain. "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
hapan 18.04.2009 22:43:19 | |
---|
Etenkin tossa hintaluokassa visuaalisuus on noiden keskeisin eroavaisuus. Explossa ehkä hiukan tukevampi kaulan liitoskohta. |
taat 18.04.2009 22:52:53 | |
---|
Guitarguy: Pääseekö V:llä helpommin 22 nauhaa käsiksi ku explorerilla? Ainaki siltä näyttää. Joo tuo on ainakin yksi suuri ero soitettavuudessa että mielestäni tuolla V:llä saa helposti korkeimmatkin nauhat haltuun mutta tuo explorerilla on hieman jo hankalaa. Ja tosiaan tuo visuaalisuus on aika iso juttu varsinkin kun suht saman tyyppiset/hintaiset kitarat samalta valmistajalta. |
epi2 18.04.2009 23:49:57 | |
---|
Paljolti visuaalinen asia tämä varmastikkin, mutta Exploa on varmaan helpompi soittaa sylissä ainakin, ja tuo ylimmille nauhoille pääsi Vssä voi olla hieman helpompaa. |
Dropped C 19.04.2009 00:25:27 | |
---|
Hienon näkösiähän nuo kumpikin ovat. Erittäin rock. Explorerissa ehkä hieman läskimpi soundi, kun puumateriaakin on enemmän. Tokkopa kuitenkaan paljon, eli niinkuin sanottiin, niin osta se mikä miellyttää silmää enemmän. |
taskumatti 19.04.2009 00:52:55 | |
---|
Explo helpompi soittaa sylkyssä ja uskomattoman helppo soittaa seisaaltaan. Mutta V kitarassa just ne ylemmät fretit paremmin ulottuvissa. Hello musician. I want to play a game. |
Räbbänä 19.04.2009 01:16:56 | |
---|
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta |
Juicy 19.04.2009 01:39:30 | |
---|
"Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää" |
hullu_ukko 19.04.2009 01:49:34 (muokattu 19.04.2009 01:53:17) | |
---|
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones |
Juicy 19.04.2009 01:57:18 | |
---|
hullu_ukko: Hei! Eiks Ynkkä oo skalpeerannut omat frettinsä? Ajattelin nimittäin ite kokeilla kanssa. Vinkkejä? Kerran pätkäytät kaulimella, niin rauhoittuvat. Sitten skalpeeraat jollain sopivan terävällä työkalulla, itse suosin partaveistä. "Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää" |
trih 19.04.2009 02:09:53 (muokattu 19.04.2009 02:10:23) | |
---|
Ehdottomasti explorer jos pidät kitaraa mieluiten "matalalla" "munissa" jne. Jos paras soittoasento löytyy peittämällä napa kitaralla niin V on ainoa oikea. Explorer näyttää helvetin hölmöltä jos sitä soittaa mahan päällä. Pinnallista? Rokki on. Just. |
pekurides 19.04.2009 02:46:42 | |
---|
trih: Explorer näyttää helvetin hölmöltä jos sitä soittaa mahan päällä.. oikeastaan melkein kaikki kitarat näyttää tosi typeriltä liian korkealla paitsi klassiset "mariachi" soittajat ylisuurine akustisineen! Explo on hianompi, Tunteella päin vittua. |
Juicy 19.04.2009 03:04:35 | |
---|
pekurides: oikeastaan melkein kaikki kitarat näyttää tosi typeriltä liian korkealla paitsi klassiset "mariachi" soittajat ylisuurine akustisineen! http://i207.photobucket.com/albums/bb309/emoofoz/KSE-Adam.jpg Typerän näköistä tai ei, pääasia että soitto kulkee! Mulla ainakin kipeytyy ranne jos kitaraa oikein matalalla koitan soittaa. "Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää" |
Tinippa84 19.04.2009 11:57:47 | |
---|
Antti1: Ne on kaikenkaikkiaankin melkolailla samanlaisia kitaroita niin soitettavuudeltaan Minusta tämä ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Bodymallit ovat niin erilaiset, että asettuvat syliin ihan eritavalla, niin seisten kuin istualtaan soitettaessa. |
Painajaismainen 19.04.2009 14:12:11 (muokattu 19.04.2009 14:14:12) | |
---|
Juicy: http://i207.photobucket.com/albums/bb309/emoofoz/KSE-Adam.jpg Typerän näköistä tai ei, pääasia että soitto kulkee! Mulla ainakin kipeytyy ranne jos kitaraa oikein matalalla koitan soittaa. Minulla ainakin pikkauskäsi menisi aivan vituilleen tuollaisessa asennossa. Mutta kyllähän tuolla kaverilla soitto kulkee. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
"Ei saakeli näitä sooloja. Jos joku olisi harrastuksen alkuvaiheissa näyttäny kuvan ysäri-Hetfieldistä ja sanonu, että komppaaja ei vonkaa, kaikki olisi toisin." - GRG40 |
Antti1 19.04.2009 19:22:04 | |
---|
Tinippa84: Minusta tämä ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Bodymallit ovat niin erilaiset, että asettuvat syliin ihan eritavalla, niin seisten kuin istualtaan soitettaessa. Saat olla eri mieltä, mutta toisen omistaneena ja toisella usein soittaneena sanon, että noi on loppupeleissä todella samanlaisia kepakoita. "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Minushuman 20.04.2009 10:40:24 | |
---|
Pääseekö V:llä helpommin 22 nauhaa käsiksi ku explorerilla? Nyt ollaan asian ytimessä. No kukin tyylillään. Then came death... |
Victor Helldriver 29.04.2009 05:29:16 | |
---|
mulla on kumpikin tosin gibsonina...explo on parempi skeba mut flaidi taas parempi soittoasennoltaan... mä en tiä mikä epin flaikka se oli mikä mulla ennen oli koska se oli niin pahasti modattu mutta siinä oli kyllä maailman kamalin kaula. se oli ylilevee ja tosi vaikee soittonen eli ei siis ylipaksu vaan levee...ihan ku nailonkielises...siitä skebasta jäi kyllä kauheet traumat ja vieläkin ku joku puhuu epin flaidista ni kylmät väreet nousee. explot mitä oon epiltä testannu on ollu parempia... niin siitä flaikasta vielä et se oli sellanen "olkapäistä" jyrkempi ku perus 67 malli mutta siinä kuitenkin pleksi ja potikat yms oli ollu samanlainen ku 67 mallissa...kummallista kun en mistään löytäny et mikä hemmetin malli se oli Bigger man is ALWAYS better than the little man... |
Marzi 29.04.2009 13:32:42 | |
---|
Antti1: Saat olla eri mieltä, mutta toisen omistaneena ja toisella usein soittaneena sanon, että noi on loppupeleissä todella samanlaisia kepakoita. V ja Explo samanlaisia? Täh? Explo istuu sylissä perinteisen mallisen kitaran tyyliin ilman kikkailua, kun V ei pysy mitenkään muuten kuin toinen sakara jalkojen välissä. (jos siinä ei ole jotain grippausta alla, tai sitten sitä kääntyvää palikkaa riesana) Hihnassa Explo on aika takapainoinen, nylonhihnallakin pysyy tanassa, kun taas V kenaa orkkistappien paikalla kaulalleen. Ja on muutenkin aika kumallinen pitää kaulalla jossei muuta hihnatappia yläsakaran alle. Ainoa samankaltaisuus on siinä, että kummassakaan ei ole hirveästi bodyä mikkien/kielien yläpuolella.(Siitä tulee muuten myös illuusio, että ovat alempana kuin ovatkaan.) Mutta kulmat on silti erilaisia, joten edes oikean käden asento ei ole ihan samanlainen molemmissa. Näin siis molemmat omistaneena. Samankaltaisuus on toki materiaaleisa läsnä, mutta soittoasennossa/tuntumassa ei sitten mitenkään. Liikaa on tarpeeksi. |