Aihe: Moog Litlle Phatty Stage II tai vastaava..
1
Minä vaan
17.04.2009 21:24:32
Niin, onkos Litlle Phatty Stage II mistään kotosin vai pitäskö hommata suosiolla Clavia Nord Lead 2X tahi Dave Smith Instruments Mono Evolver Keyboard? Muita vaihtoehtoja? Hinta katto ehdoton 1300€. Ja koskettimet pitäs olla.. Osaako kaltaiseni perusjuntti hallita analogia, onko Moogi tai Mono Evolver siis liian monimutkainen jos on tottunut digitaali kamppeisiin?
JPQ
18.04.2009 02:10:09 (muokattu 18.04.2009 02:10:55)

Ainakin vanha Little Phatty kuulosti jossain aika maukkaalta bassoihin varsinkin sanoo muistini ja analoogit ne helpompia on. ja Mono Evolverissa tais olla highpass suodin digitaalia. tosin nämä eivät ole täysin analoogin määritelmiä siinä mielessä että näissä ei ole joka jutulle omaa nuppia.
JPQ
18.04.2009 20:01:15

Minä vaan: Nyt kävi mielessä, et ostas Dave Smithin Prophet 08 modulin ja liittäs sen sit midikiippariini... Onnistusko?

speksejä lukien en näe kyllä mitään miksei.
Minä vaan
19.04.2009 10:14:36
Jauhanpa vielä Moogista, kiinnostava laite kun on...
Onko Stage II:lla ja Tribute Editionilla mitään eroa? Kattelin Moogin omia sivuja, niin siellä oli Tributella noin sata euroa enemmän hintaa. Mistäs johtuu? Ja jos harkitsee Moogia, niin kumpi olisi parempi valinta?
maza
19.04.2009 20:59:15

Mihin käyttöön kaipaat synaa?

Little Phatty ja Evolver ovat monofonisia; Prophet 08 taas polyfoninen. Analogisynteesin perusteet eivät ole kovin hankalia ja jos kolmas kotimainen taittuu, Sound on Soundin sivuilta (www.soundonsound.com) löytyy erinomainen Synth Secrets -artikkelisarja, jossa käydään asia juurta jaksaen läpi.

Itse diggailen noista laitteista eniten Little Phattystä, mutta olenkin Moog-miehiä muutenkin. Hyviä ovat kaikki.
Minä vaan
19.04.2009 21:18:28 (muokattu 19.04.2009 21:19:37)
Monofoninen riittäs ja siitä johtuen Moogi houkuttas (tietty) eniten. :)
Tarkotus ois vedellä rauhallisia pikku liidejä taustalle ja sit tietysti vetää ihan hullua sooloa... Evolver ei oikein vakuuttanu ja Prophetti on taas ehkä hieman liika... Moog nyt on aina Moog. Musatyyli on kaikkea fuusiosta suomipopin kautta tunnelmointiin.
JPQ
19.04.2009 22:38:02

Minä vaan: Monofoninen riittäs ja siitä johtuen Moogi houkuttas (tietty) eniten. :)
Tarkotus ois vedellä rauhallisia pikku liidejä taustalle ja sit tietysti vetää ihan hullua sooloa... Evolver ei oikein vakuuttanu ja Prophetti on taas ehkä hieman liika... Moog nyt on aina Moog. Musatyyli on kaikkea fuusiosta suomipopin kautta tunnelmointiin.

samoin prophet aina prophet molemmille paikkansa.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)