Aihe: Ostin sitten basson 1 | |
---|---|
![]() 17.04.2009 10:32:38 | |
8 vuotta skittaa soittaneena, puri bassokärpänen noin vuosi sitten. Jäin heti rytmitykseen mukaan. Ostin tällaisen pelin: http://www.sweepyto.net/Tests/images_tests/474.jpg Eli Harley Benton Beatbass. Käypä peli. Vaikka itse kehunkin, oon päässyt pirun hyvin jyvälle tässä soittamisessa ja löytyy se biisin juuri ja sen kuvio kappaleesta kuin kappaleesta: korvakuulolla. Kyllä sitä kitaristissakin on basistin vikaa:) "Obi-Wan has taught you well..." | |
![]() 17.04.2009 12:36:49 | |
Vaikka itse kehunkin, oon päässyt pirun hyvin jyvälle tässä soittamisessa ja löytyy se biisin juuri ja sen kuvio kappaleesta kuin kappaleesta: korvakuulolla. Kyllä sitä kitaristissakin on basistin vikaa:) No hyvä hyvä, lisää osallistujia bassolinjaskaboihin! http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=177503 Cannibal Corpse kunniaan! | |
![]() 17.04.2009 14:36:23 | |
windy: 8 vuotta skittaa soittaneena, puri bassokärpänen noin vuosi sitten. Jäin heti rytmitykseen mukaan. Ostin tällaisen pelin: http://www.sweepyto.net/Tests/images_tests/474.jpg Eli Harley Benton Beatbass. Käypä peli. Vaikka itse kehunkin, oon päässyt pirun hyvin jyvälle tässä soittamisessa ja löytyy se biisin juuri ja sen kuvio kappaleesta kuin kappaleesta: korvakuulolla. Kyllä sitä kitaristissakin on basistin vikaa:) Noni, muitakin käännynnäisiä. Itekin soitin kitaraa n. 20 vuotta, kunnes tajusin että sisälläni asuu pieni basisti. Kummasti vaan on kitaransoitto jäänyt, kun bassottelu tuli mukaan kuvioihin :) | |
![]() 17.04.2009 20:29:44 (muokattu 17.04.2009 20:33:37) | |
windy: 8 vuotta skittaa soittaneena, puri bassokärpänen noin vuosi sitten. Jäin heti rytmitykseen mukaan. Ostin tällaisen pelin: http://www.sweepyto.net/Tests/images_tests/474.jpg Eli Harley Benton Beatbass. Käypä peli. Vaikka itse kehunkin, oon päässyt pirun hyvin jyvälle tässä soittamisessa ja löytyy se biisin juuri ja sen kuvio kappaleesta kuin kappaleesta: korvakuulolla. Kyllä sitä kitaristissakin on basistin vikaa:) Itekkin tein saman tempun, oon tosin viimesten (ainakin) 3 vuoden aikana soitellut bassoa koulussa ja kaverilla aika paljonkin. Munkin mielestä beatbass on ihan käypä peli. the night time is the right time | |
![]() 17.04.2009 20:46:33 | |
No pentele en ole sitten ainoa jota toi basso on alkanut kiinnostaan. Ehkä toi reilu 10:n vuoden kepittely on alkanut kaipaamaan uusia tuulia. Kitarasta en luopumassa tietenkään ole mutta basso on saatava ja pian! | |
![]() 17.04.2009 22:51:26 | |
jussimus: Noni, muitakin käännynnäisiä. Itekin soitin kitaraa n. 20 vuotta, kunnes tajusin että sisälläni asuu pieni basisti. Minä taas mietin 20 vuotta sitten, että ostaisinko basson, mutta en tehnyt niin. Viitisen vuotta sitten hommasin ekan skitan ja muutama viikko sitten ekan basson. Nyt olen lähinnä miettinyt, mihin hukkasin viimeiset 20 vuotta elämästäni. | |
![]() 18.04.2009 01:55:49 | |
Sama juttu. Teini-ikäisenä mietin, että olisi kiva alkaa soittamaan jotain soitinta. Iskä sano, että osta poika kitara, se on ainoo oikee kielisoitin bändissä. Ostin sitten kitaran ja treenailin rokkänrollia. Sitten eräänä päivänä piti koulussa löytyä projektiin basisti ja tarjouduin hommaan. Viis minuuttia jonkun kahden markan jazzbasso kopsun kaulan varressa teki selväksi et tää on se juttu, pyllyt pyörimään! Sitten kun vielä tutustui funkkiin, jazziin ja reggaehen... Tällä tiellä ollaan sitten talsittu ties kuinka monta vuotta ja jokapäivä sitä oppii lisää siitä kuinka paljon on vielä opittavaa. | |
![]() 18.04.2009 07:24:52 (muokattu 19.04.2009 21:59:17) | |
Itsellä on ollut Fenderin jenkkipresari ('79) vuodesta -81 alkaen. Nuoruusvuosina tuli bassoteltua paljonkin. Viime vuodet ovat taas menneet enempi kitaroiden kimpussa, mutta aina välillä on pakko kaivaa basso esiin ja rääkätä sitäkin. Viime kesänä tulikin hankittua mielenkintoinen restaurointiprojekti Squierin JV Jazzarista ('83). Body pinnoitettiin kultaiseksi ja elektroniikaksi tuli Fenderin Original Vintage Jazz Bass -mikit. Loistava peli! Tästä jazzariprojekti alkoi: http://s126.photobucket.com/albums/ … w¤t=Jazzari_JV_ennen.jpg Ja tässä molemmat veljekset nykykuosissaan: http://s126.photobucket.com/albums/ … action=view¤t=bassot.jpg | |
![]() 18.04.2009 07:54:10 | |
Moi! Mä pyysin yläkerran vanhemmalta Hessulta kakarana sen skittaa lainaksi (v. -77). Ensin mummoni oli häätäny sen treenikämpältä meijän yhteistalon kellarista. No oltiin väleissä esim. kun olin sille kuljettanu yhen Juuson pussikaljoja mettäkätköstä. Tai kun se uskotteli mulle Että Alice Cooper mestattiin/hirtettiin oikeesti lavalla. Läpi meni! Se lupas tuoda sen skitan. Odottelin pari viikkoo. Sitte ku tulin koulusta olkkarissa oli Eko-basso! Sininen metalliväri! Ilmakitaran soitto loppui välittömästi. Muutaman vuoden päästä Hessu halus laitteen takas. Vein sen mummolaan odottaan noutoa. Bassoa noutaessaan hän sanoi sen olevan parempi kuin ennen. Kielenkiristimet olin vaihtanut täysin metallisiin. Niitä pystyi kiertämään kunnolla. Kielinä oli Rotosoundit ja basso luovutettiin Motorhead -tarralla. Onneksi olin hankkinut jo omankin basson joten harrastus jatkui. Kalle "kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa | |
![]() 20.04.2009 00:41:36 | |
Hyvä vehje toi kyllä, itekki tilasin kerra ton, ja mikä parasta, ei maksanu mitään(pitkä tarina). At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! | |
![]() 20.04.2009 10:21:29 | |
Tohon vaan Pyramidin flätit ja sitten eiku Beatlesia soittamaan. Tohon bassoonhan ei sovi mitään muuta kun flätit. :-P Itselläni on niitä kaikissa bassoissani, ja hienot soundit irtoaa. Tuollaista bassoa en kuitenkaan vielä omista. Ehkä jonain päivänä... Something soi nyt kuulokkeissani. On kyllä hieno biisi jossa vielä hienompi bassolinja. Kannattaa oppia.. :-) | |
![]() 20.04.2009 12:24:24 | |
käyhis: Sama juttu. Teini-ikäisenä mietin, että olisi kiva alkaa soittamaan jotain soitinta. Iskä sano, että osta poika kitara, se on ainoo oikee kielisoitin bändissä. Ostin sitten kitaran ja treenailin rokkänrollia. Sitten eräänä päivänä piti koulussa löytyä projektiin basisti ja tarjouduin hommaan. Viis minuuttia jonkun kahden markan jazzbasso kopsun kaulan varressa teki selväksi et tää on se juttu, pyllyt pyörimään! Sitten kun vielä tutustui funkkiin, jazziin ja reggaehen... Tällä tiellä ollaan sitten talsittu ties kuinka monta vuotta ja jokapäivä sitä oppii lisää siitä kuinka paljon on vielä opittavaa. Hehe. Vähän samoilla linjoilla mennään. Isä yritti opettaa soittamaan kitaraa kun olin pikkupoika, mutta olin kai liian nuori. 7.-luokalla soitin ekaa kertaa bassoa! Vau! Parin viikon päästä oli jo Falconin presari ja 30w hartke. :D Kitara tosin tullut lähes yhtä vahvaksi instrumentiksi mukaan myöhemmin siinä sivussa. | |
![]() 20.04.2009 12:24:55 (muokattu 20.04.2009 12:25:35) | |
----- | |
![]() 22.05.2009 01:56:32 | |
Basso on hieno peli. Ostin itselleni vajaa pari vuotta sitten joululahjaksi ihka ensimmäisen sähkökitaran - ikää minulla nyt 40 vee joten ihan nuoruuden hairahduksesta ei voi puhua. Tästä innostuneena ja hieman kitaraan tutustuneena vanhempi poika pähkäili vuosi sitten että haluaisiko synttärilahjaksi kitaran vai basson. Muistelin että joku viisas tietäjä on joskus sanonut että maailma on täynnä kitarasankareita mutta hyviä basisteja on harvassa. Ostettiin junnulle sitten basso ja äijä on ollut kyllä ihan pähkinöinä tuon vehkeen kanssa. Kehtaan myöntää että kelpaa kyllä minullekin. On erittäin virkistävää päästä tutustumaan siihen biisejä kokoonpitävään puoleen ihan omin pikku kätösin. T Winston Churchill: I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)