Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stevie Wonderin rumpalin setti
1
Ville.K
18.04.2009 01:23:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako kukaan kertoa, että mitä settiä tuo rumpali mahtaa käyttää tuossa videossa? Pellit näkyvät olevan ainakin akustiset http://www.youtube.com/watch?v=Hi9yANYCqwM soundit ainakin on erittäinkin pätevät..
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
Bacchus
18.04.2009 15:32:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin omaan silmääni vaikuttaisivat olevan Clavian ddrumit. Loistavat kannut vielä tänäkin päivänä. Soundejakin voi muokata ja vaihdella omalta koneelta, esim. Rolandin missään aivossa tämä ei ole mahdollista, ei edes lippulaivamalli TD20:ssä.
 
Häpeilemättömästi tähän totean, että itseltäni Hieman liian äänekkäät kerrostaloon, täytyy hankkia vähän hiljaisemmat.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Ville.K
18.04.2009 16:10:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei.. Olen noita ddrumeja silloin tällöin kyttäillyt ja aika vähän niitä pyörii käytettynä.. Kesällä saattaisi tulla sähkösetin laitto ajankohtaiseksi ja nuo saattais olla vaihtoehto. Viittisitkö kertoa noista vähän enemmän?
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
Bacchus
18.04.2009 16:28:11 (muokattu 18.04.2009 16:30:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ddrum oli alunperin Ruotsalaisen Clavian lanseerama sähkörumpumerkki. Nykyäänhän nimen omistaa Jenkkiläinen, muistaakseni Armadillo-niminen yhtiö. Ostivat tuotemerkin Clavialta, näin olen asian ymmärtänyt. Sähkörumpuja eivät taida kuitenkaan vielä tehdä, mutta joku firma aloitti pari vuotta sitten ddrumien henkisten sähkisten valmistamisen uudelleen. En muista mikä suhde niillä on näihin vanhempiin sähkörumpuihin, mutta ehkä netistä löytyy asiasta lisäinformaatiota.
 
Ddrumit olivat oikeastaan ensimmäiset, todella laadukkaat sähkörummut. Uusien ovh:t huitelivat pilvissä. Valmistus taisi sijoittua 90-luvun puolelle. Tästä johtuen aivoen muistikapasiteetti on pieni, mutta sopivia sampleja löytyy netistä vieläkin, ja omiakin voi aivoon tosiaan latailla. Midipiuhalla masiina koneeseen kiinni ja ddrumin oman ohjelman kautta soundipankki vaihtoon. Aivona toimii ddrumin 4SE-malli, ja itselläni on alkuperäinen cd:kin tallella.
 
Soittotuntuma ddrumeissa on loistava. Ghostit rekisteröityvät todella hyvin, ja onpahan kannuissa ihan oikeat kalvotkin. Kalvot voi myös suoraan vaihtaa itse, koot menevät tuumittain. Oikeista kalvoista johtuen akustinen meteli on hieman kovempi kuin monissa muissa sähkiksissä, metakkaa voisi kuitenkin pystyä kontrolloimaan hiljentävillä mesh-headeilla. Itse en ole tätä kokeillut, mutta ainakin sellaiset kalvot saa ddrumeihin kiinni. Joissakin ddrumin malleissa on itseasiassa mesh-kalvot vakiona, silloin kalvon reunalla on muistaakseni ddrumin triggeri, tai padi rekisteröi osumat jostain muualta.
 
Snare setissä on oikean 14" virvelin kokoinen ja oikeilla prässivanteilla varustettu, kuten koko muukin setti. Tomit ovat 12" ja basari muistaakseni 14". Eli mukavan kokoiset padit moniin muihin lätkiin verrattuna.
 
Yritän ottaa setistä kuvia alkuviikosta, voin laitella niitä tännekin jos jotakuta kiinnostaa.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Ville.K
21.04.2009 17:23:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bacchus: Yritän ottaa setistä kuvia alkuviikosta, voin laitella niitä tännekin jos jotakuta kiinnostaa.
 
Mua ainakin kiinnostaa
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
HeavyMachinery
14.05.2009 08:52:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missäs ootte nähneet Stevien rumpusetin kun se ei ole itsekkän sitä nähnyt ?
 
..... Takki--->
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
xerxes
16.05.2009 14:18:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ddrumit olivat oikeastaan ensimmäiset, todella laadukkaat sähkörummut. Uusien ovh:t huitelivat pilvissä. Valmistus taisi sijoittua 90-luvun puolelle.
 
Itse olen kokeillut niitä jo joskus 80-luvun puolella. Ne oli ihan ihmeet silloin. Taisi olla silloin ekan sukupolven raummut kyseessä. Oli liikkeessä joku kaveri niitä esittelemässä. Juteltiin pitkään, kun ei ollut porukkaa tungokseen asti. Silloin tuommoisia ei oikein arvosteltu.
 
Relax. http://www.hiljaisetaskeleet.co.nr
fox
20.05.2009 23:35:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bacchus:
Ddrumit olivat oikeastaan ensimmäiset, todella laadukkaat sähkörummut..

 
Entä Simmonsit? =)
Jätän tässä ihan omaan "arvoonsa Syndrumit, Synaret ja vastaavat, joista ei oikeen "kunnon settiä" saa ulos..Tai voi saada, vaan on satunnaista..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Bacchus
11.06.2009 21:25:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljon on ehtinyt vettä virrata Espoonjoessa, ennen kuin kuvan sain napattua. Pahoittelut siitä. Tässä nopea näpsäisy kamerakännykällä, ei ollut parempaa kuvausaparaattia sillä hetkellä saatavilla.
 
Ddrum SE 4
http://muusikoiden.net/dyn/users/59519.jpg
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Ville.K
14.10.2009 23:56:36 (muokattu 15.10.2009 00:52:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

äh, ei mitään :)
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «