tliedes 17.04.2009 12:06:40 | |
---|
|
|
Haipuma 19.04.2009 02:47:42 | |
---|
Anopin vanha viltti ajaa aika hyvin tuota asiaa. "Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista."
-Ravintelissa kuultuja |
Murgo 19.04.2009 09:20:33 | |
---|
Haipuma: Anopin vanha viltti ajaa aika hyvin tuota asiaa. Minä taas ompelin tuollaisen itse mustasta T-kaupan lavaverhokankaasta. Eihän siinä tuntipalkoille pääse ostettuun verrattuna, mutta saa juuri sellaisen hupun kuin itse tarvitsee, tässä tapauksessa esimerkiksi "pressu" peittää koko kioskin kätevästi ja siististi yhdellä kertaa sen sijaan että molemmillle lankuille olisi erillinen suojus. Hyvä varuste kun treenikämppä ei mikään puhtauden tyyssija ole, siivous kun tehdään noin 2 kertaa vuodessa, joten pölyä kertyy melko runsaasti ilman peitettä. Säästää koskettimien putsaustyötä pitkän päälle. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Mr. Crowley 19.04.2009 10:56:20 | |
---|
Menin taannoin kangaskauppaan ja kerroin asiani (suojakangas soittimelle) vanhalle rouvalle. Sain heti sopivaa mustaa, ohutta ja kevyttä, mutta pölyn pitävää, tiheää kangasta. Kustannukset ovat olemattomat (pari euroa) ja suojalle ei tarvitse ommella mitään pussia tai muotoa. Riittää että se on reilun kokoinen, jolloin se laskeutuu soitimen päälle ja pysyy siinä kyllä hyvin. Kankaat ovat yleensä noin metrin levyisinä rullina, joten esim. keikkapianoa varten joutuu hieman leventämään kangasta jos ei sitten osta suoraan riittävän pitkää pätkää. Itse olen ommellut käsin jonkinlaisen sauman ja hyvin on kestänyt, koska tuollaiseen ei kohdistu minkäänlaista rasitusta. En siis todellakaan ole mikään ompeluharrastaja, mutta saan laitettua langan neulasta läpi. se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys |
moder 19.04.2009 16:33:48 | |
---|
Joo toi on semmonen tarvekama, mitä ei kannata mistään lähtee tilailee jossei lähimusakaupasta löydy. Kangaskaupasta vaan sopivaa matskua mukaan, niin eiköhän jokainen senverran osaa ommella. Tai sit teettää sen vaimolla, äidillä, mummolla, naapurinrouvalla yms.. |
18is9 21.04.2009 22:21:47 | |
---|
Ite käytän läpinäkyvää muovia, tarkoitettu pöytäliinaksi. Kangaskaupasta saa eikä maksa juuri mitään. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Qsine 24.04.2009 20:23:25 | |
---|
Ja pannaan tähän ketjuun vielä vinkki, mikäli pelkän koskettimiston/päällipinnan suojaaminen riittää. Eli kannattaa irtautua musiikkitarvike-ajattelusta ja marssia lähimpään markettiin ostamaan "kaitaliina" niminen tuote. Todennäköisesti selviää alle 5 eurolla... Eri kokoja, eri värejä: vaimotkin ovat varmaan mielissänsä, kun nurkan soitinhirviö saa väriä! "Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat". |