baron 16.04.2009 09:37:54 (muokattu 16.04.2009 10:11:04) | |
---|
Eilisissä treeneissä kämpällä oli ym soitin, jota en ole ennen kohdannut. Treenattavat kappaleet oli mulle uusia ja useista oli nuotit ei-soivissa sävellajeissa. En löytänyt laitteesta transpose nappulaa ja vaikka mulla oli käytössä paksu suomalainen manuaali ja h:tin paksu englanninkielinen manuaali, joita selailin aina piisien välillä, en onnistunut löytämään miten laitteella transponaatio tehdään. 1. Voiko laitteen transponoida? 2. Jos, miten? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
krushing 16.04.2009 11:08:20 | |
---|
Namiska 31 - Key Transpose? |
baron 16.04.2009 12:47:05 | |
---|
krushing: Namiska 31 - Key Transpose? Kiitti, täytyy ensi kerralla kokeilla. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Anonymous-jazz 16.04.2009 13:39:35 | |
---|
Vanha kunnon DX7 jossa on varsin timanttinen sähköpiano soundi. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
baron 16.04.2009 14:51:03 | |
---|
Anonymous-jazz: Vanha kunnon DX7 jossa on varsin timanttinen sähköpiano soundi. Tä, en oo löytänyt: Mikä soundinumero? (Vai pitääkö itse luoda?) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
JPQ 16.04.2009 15:27:23 | |
---|
baron: Tä, en oo löytänyt: Mikä soundinumero? (Vai pitääkö itse luoda?) Se on makuasia ja itse en muista mikä se kivempi vakio soundi oli numeroltaan villi veikkaus 2... ja sitä paitsi kivoja soundeja löytyy mutta rhodes ja wurlizer jäljittelyt on nykyään aika ankeita. |
Leikari 16.04.2009 16:06:17 | |
---|
Anonymous-jazz: Vanha kunnon DX7 jossa on varsin timanttinen sähköpiano soundi. nehän on semmoisia "dx-piano" -soundeja kaikki ;-) kyllä minä niistä tykkään - niitä vaan ei ehkä enää kannata sekoittaa "oikeisiin" Rhodes-Wurli -soundeihin. minusta FM-synteesi kuullostaa tosi miehekkäältä!! |
Anonymous-jazz 16.04.2009 16:34:36 (muokattu 16.04.2009 16:36:08) | |
---|
baron: Tä, en oo löytänyt: Mikä soundinumero? (Vai pitääkö itse luoda?) Mikähän soundi se niistä nyt oli... Mä muistan että se oli joku Epiano 1. Se on kuitenkin sellanen soundi että on ollut kultaisella 80-luvulla melkeen jokasessa poppibiisissä taustalla. Losissa oli sitten vielä muotia vetää flyygelillä siihen päälle mattoa. Edit: eikun joo, kyllä se muisti oli oikeassa. Lainattau wikipediasta: "Aivan erityisesti DX7:n verraton ja paljon käytetty kirkas, heleä ja tunteikas legendaarinen pianoääni (E. Piano 1) on selvästi erotettavissa ja tunnistettavissa useista 80 -luvun ja monista uudemmistakin kappaleista." And that's the fact :) "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
BaariMikko 16.04.2009 16:49:44 | |
---|
Anonymous-jazz: Mikähän soundi se niistä nyt oli... Mä muistan että se oli joku Epiano 1. Se on kuitenkin sellanen soundi että on ollut kultaisella 80-luvulla melkeen jokasessa poppibiisissä taustalla. Losissa oli sitten vielä muotia vetää flyygelillä siihen päälle mattoa. Edit: eikun joo, kyllä se muisti oli oikeassa. Lainattau wikipediasta: "Aivan erityisesti DX7:n verraton ja paljon käytetty kirkas, heleä ja tunteikas legendaarinen pianoääni (E. Piano 1) on selvästi erotettavissa ja tunnistettavissa useista 80 -luvun ja monista uudemmistakin kappaleista." And that's the fact :) Oon ehkä ymmärtänyt jotain pahasti väärin, mutta mun mielestä minkäänsorttisella pianolla ei juuri mattoja voi soittaa? http://maihinnousu.net/tellus |
baron 16.04.2009 16:57:35 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Anonymous-jazz 16.04.2009 17:13:50 | |
---|
BaariMikko: Oon ehkä ymmärtänyt jotain pahasti väärin, mutta mun mielestä minkäänsorttisella pianolla ei juuri mattoja voi soittaa? Eipä voikkaan. Ne veti sen vuoksi matot niin että se DX7:n sähköpiano soitettiin joko päällekäisottona tai samaanaikaan sen grand pianon taustalle, niin että molemmat soitti samaa arria. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
BaariMikko 16.04.2009 17:26:07 | |
---|
Anonymous-jazz: Eipä voikkaan. Ne veti sen vuoksi matot niin että se DX7:n sähköpiano soitettiin joko päällekäisottona tai samaanaikaan sen grand pianon taustalle, niin että molemmat soitti samaa arria. Jees... ite vaan yhdistän matto-sanan mielessäni lähinnä synapadeihin. Flyygelin ja sähköpianon käyttö samassa biisissähän soundaa usein tosi hienolta, oli kyseessä sitten Rhodes tai DX7. http://maihinnousu.net/tellus |
baron 16.04.2009 17:36:02 | |
---|
BaariMikko: Jees... ite vaan yhdistän matto-sanan mielessäni lähinnä synapadeihin. Flyygelin ja sähköpianon käyttö samassa biisissähän soundaa usein tosi hienolta, oli kyseessä sitten Rhodes tai DX7. Tietysti: Mitä enemmän kiippareita, sitä parempi! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
tonecab 16.04.2009 19:57:34 | |
---|
"Aivan erityisesti DX7:n verraton ja paljon käytetty kirkas, heleä ja tunteikas legendaarinen pianoääni (E. Piano 1) on selvästi erotettavissa ja tunnistettavissa useista 80 -luvun ja monista uudemmistakin kappaleista." Kyl noi presetit tuli tuhottua heti alkuun, mutta ko. laitteessa ON musikaalista potentiaalia. Täytyy vaan olla musikaalinen insinööri että sen saa esiin... And that's the fact :) Ehkä toi menee vaan keskustelun piikkiin :-) |
baron 16.04.2009 21:18:03 | |
---|
tonecab: Kyl noi presetit tuli tuhottua heti alkuun, mutta ko. laitteessa ON musikaalista potentiaalia. Täytyy vaan olla musikaalinen insinööri että sen saa esiin... Ehkä toi menee vaan keskustelun piikkiin :-) No joo, kyllähän käyttöohjeessa oli sivukaupalla äänisynteesin teoriaa ja miten teoria tällä laitteella sovelletaan käytäntöön ja mä kaipasin vain paria nappulaa: 1. Grand Piano 2. Hammond 3. Niin ja tietysti Transpose You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
maza 16.04.2009 23:31:03 | |
---|
tonecab: Kyl noi presetit tuli tuhottua heti alkuun, mutta ko. laitteessa ON musikaalista potentiaalia. Täytyy vaan olla musikaalinen insinööri että sen saa esiin... No hitto, mäkin ostin DX7:n tossa hiljan, koska kyllä se DX7-sähköpiano kuitenkin _on_ joissain kohdissa ihan asiallinen. Etenkin kun laittaa mauttoman paljon chorusta. |
JPQ 17.04.2009 00:23:17 (muokattu 17.04.2009 00:23:40) | |
---|
baron: No joo, kyllähän käyttöohjeessa oli sivukaupalla äänisynteesin teoriaa ja miten teoria tällä laitteella sovelletaan käytäntöön ja mä kaipasin vain paria nappulaa: 1. Grand Piano 2. Hammond 3. Niin ja tietysti Transpose Sanotaan näin jälkimäistä jos ei leslie soundia hae saa jotenkin korvailtua varmaan ja jotain mielenkiintoisia aidon pianon korvikkeitakin joskus olen kuullut fmällä tehdyn oli yksi softa joskus jossa kuulin.. en vaan muista oliko ne pelkkää sini fmää tai siis phase modulationia jota tuo oikeasti on. |
baron: No joo, kyllähän käyttöohjeessa oli sivukaupalla äänisynteesin teoriaa ja miten teoria tällä laitteella sovelletaan käytäntöön ja mä kaipasin vain paria nappulaa: 1. Grand Piano 2. Hammond 3. Niin ja tietysti Transpose Muistaakseni kaverin DX7:n piano oli aika tuhnuinen. Veikkaan ettei kunnon pianosoundia kannata DX7:sta hakea, kun niitä saa kaupasta ihan valmiita uusista synista (Kurzweil). Mutta Finlandersin koskettaja loihti siitä aikanaan upean hawaijikitaran soundin. Kappale oli varmaankin se Suru sydämen, vai mikä sen oikea nimi on. Sitä soundia tuskin löytyi valmiina, mutta hyvin oli sen soundinsa kehittänyt. Varmaankin kun jaksaa vääntää ja perehtyä manuaaliin löytyy ko vehkeestä potentiaalia vaikka mihin. Piano on viitseliään ihmisen soitin! |
JPQ 17.04.2009 02:45:35 | |
---|
andrei: Muistaakseni kaverin DX7:n piano oli aika tuhnuinen. Veikkaan ettei kunnon pianosoundia kannata DX7:sta hakea, kun niitä saa kaupasta ihan valmiita uusista synista (Kurzweil). Mutta Finlandersin koskettaja loihti siitä aikanaan upean hawaijikitaran soundin. Kappale oli varmaankin se Suru sydämen, vai mikä sen oikea nimi on. Sitä soundia tuskin löytyi valmiina, mutta hyvin oli sen soundinsa kehittänyt. Varmaankin kun jaksaa vääntää ja perehtyä manuaaliin löytyy ko vehkeestä potentiaalia vaikka mihin. dx7 löytyy vaikka mitä soundeja voinen linkinkin kaivaa jos joku kaipaa (jos vielä voimassa). ja sanotaan myös jazz guitar nimellä kuulemani fm soundi on kova juttu. ja marimba ja vibrafoni sujuu hyvin myös kuten myös vasket noh siinä mielessä että tuo ei ole kuitenkaan mikänä aitojen korvailu synteesi. |
andrei 17.04.2009 02:50:39 | |
---|
JPQ: dx7 löytyy vaikka mitä soundeja voinen linkinkin kaivaa jos joku kaipaa (jos vielä voimassa). ja sanotaan myös jazz guitar nimellä kuulemani fm soundi on kova juttu. ja marimba ja vibrafoni sujuu hyvin myös kuten myös vasket noh siinä mielessä että tuo ei ole kuitenkaan mikänä aitojen korvailu synteesi. Käytin aikanaan vuosikausia DX7:sta sämplättyä Rhodes-soundia ja kyllä toimi hyvin. Piano on viitseliään ihmisen soitin! |