Aihe: ibaneziin udet mikit
1 2
Mustafa
15.04.2009 13:27:29

P-man: Tuo on vähän ristiriitainen juttu.. jos nyt on Dimarzio/Ibz mikit ja soundia pitä jämäköittää, ja kuitenkin musiikki tyylinä jazz, funk ja rock.

Komppaan. Myös jos Dimarzio/Ibz mikit eivät kuulosta jämäköiltä, jossain muualla on vikaa. PAF-tyyppisillä mikeillä IMO soundi pehmenee vs Dimarzio/Ibz mikit, ei jämäköidy. Kumpikaan ei ole huono asia, vaan riippuu tarpeista ja mieltymyksistä.
rutique
15.04.2009 20:25:33 (muokattu 15.04.2009 20:33:55)
Mustafa: Komppaan. Myös jos Dimarzio/Ibz mikit eivät kuulosta jämäköiltä, jossain muualla on vikaa. PAF-tyyppisillä mikeillä IMO soundi pehmenee vs Dimarzio/Ibz mikit, ei jämäköidy. Kumpikaan ei ole huono asia, vaan riippuu tarpeista ja mieltymyksistä.

Ilmaisin nuo mun tarpeet vähän huonosti eli tarkoitin ehkä enemmänki, että haen kuumempia mikkiä/mikkejä.

Tällä hetkellä vahvoja suosikkeja ovat tallaan evo2 ja kaulaan air norton/breed ja lisää ehdotuksia otan vastaan!
KUNU
15.04.2009 20:30:17
rutique: Ilmaisin nuo mun tarpeet vähän huonosti eli tarkoitin ehkä enemmän kuumempaa mikkiä. :D

BKP Nailbomb, halpaa kuin makkara nyt laman aikana.
oiva tumpeloinen
15.04.2009 20:36:17
rutique: Ilmaisin nuo mun tarpeet vähän huonosti eli tarkoitin ehkä enemmänki, että haen kuumempia mikkiä/mikkejä.

Tällä hetkellä vahvoja suosikkeja ovat tallaan evo2 ja kaulaan air norton/breed ja lisää ehdotuksia otan vastaan!

Haet kuumempia mikkejä, mutta olet kuitenkin valitsemassa mikkejä, joissa on vähemmän hönkää. Tää nyt ihan siltä pohjalta, että jeesaaminen on kohtuullisen mahdotonta, jos jo näin yhden viestin aikana saat homman mahdottomaksi yhtälöksi. Jos nyt yleensäkään mikkivalinnoissa ketään pystyy auttamaan.....
P-man
15.04.2009 21:06:44

Evo2 on mun suosikki Dimarzio, mut kuumempi se ei ole kuin Dimarzio/IBZ.
Kuten KUNU mainitsi, Nailbombit vois olla hyvä ratkaisu.
rutique
15.04.2009 21:25:20
oiva tumpeloinen: Haet kuumempia mikkejä, mutta olet kuitenkin valitsemassa mikkejä, joissa on vähemmän hönkää. Tää nyt ihan siltä pohjalta, että jeesaaminen on kohtuullisen mahdotonta, jos jo näin yhden viestin aikana saat homman mahdottomaksi yhtälöksi. Jos nyt yleensäkään mikkivalinnoissa ketään pystyy auttamaan.....

Joo sorge..en tiiä mikeistä paljookaan, mutta mitä ny oon kuunnella noita evo2sen ääninäytteitä (rg-kitaroilla vedettyjä) niin tuntuu, että niissä on enemmän hönkää...breediä ja air nortonia oon pitäny vähän vähemmän kuumempian mikkeinä mikä on ihan jees.
s8na
16.04.2009 14:54:11 (muokattu 16.04.2009 23:39:54)

KUNU: BKP Nailbomb, halpaa kuin makkara nyt laman aikana.

Nailbombia suositellaan täältäkin. 16 kohmia outputtia, jämäkkää tuuttausta tarvittaessa ja hienot soolot lähtee. Kuitenkin paras ominaisuus on se että volaa ruuvaamalla saa aikaseksi pehmeät puhtaat, alnico V magneetit noissa taitaa vakiona olla. Toimii ainaki Les Paulissa loistavasti, en oo muita mikkejä enää haikaillu.

Alunperin tossa kepissä oli burstbucker prot ja niihin verrattuna nailbombien soundimaailma on aika samanlainen, lisemmällä teholla ja potkulla, pikkusen kovinta yläpään kirkkautta vähentäen.

Oon myös kokeillu tallassa Dimarzion superdistortionia tuossa. Pikkusen vaimeampi kuin nailbomb ja hieman ehkä ohkasempi soundiltaan, repivyyttä taas enemmän. Ei missään nimessä huono, melko tasapainoinen soundi. SD oli kyllä ilman metallikuorta, joka vaikuttanee myös hieman soundeihin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)