dewil 01.04.2009 01:14:43 | |
---|
geneo: jos nauhoitan kaksi samanlaista raitaa niin kuinka paljon niitä pitäisi levittää? Se on sitä miksaamisen taidetta, johon kenenkään kuin sun ittes on paha mennä sanomaan yhtään mitään ;) Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
iso j 01.04.2009 12:25:02 | |
---|
Olennaista kai on se että viivästyttää sitä toista raitaa jos ne on siis äänitetty samallakerralla eriraidoille. Muuten sulla on vaan sama raita kahteenkertaan. Suosittelisin kanssa tuplaamaan leadlaulun niissäkohdissa missä sen paikka on. Esim. kertsissä Kun ois aina ilta ja Lauantai, eikä koskaan aamu ja Maanantai |
pimp 01.04.2009 16:09:53 | |
---|
iso j: Olennaista kai on se että viivästyttää sitä toista raitaa jos ne on siis äänitetty samallakerralla eriraidoille. Muuten sulla on vaan sama raita kahteenkertaan. Suosittelisin kanssa tuplaamaan leadlaulun niissäkohdissa missä sen paikka on. Esim. kertsissä Mites onkos kukaan testaillut äänittää samalla kerralla eri raidoille esim kahdella erityyppisellä mikillä? Vaikkapa dynaamisella ja konkalla, sitten niistä hakee eri puhinoita lauluun. Mites sitten tilamik(e)illä muutaman metrin päästä? Ei tarvitsisi viivästyttää? -Satchel, do you know who the police are?
-I thought I did, Rob. I thought I did. |
Zap ss86 03.04.2009 19:10:15 | |
---|
Niin, tossa MS-stereoparissa olennaista on käytettäessä kahta mikrofonia - toinen hertta ja toinen kasi - että kasikuvioisen signaali tosiaan tuplataan kahdelle raidalle, panoroidaan laidoille ja toisesta näistä käännetään vaihe 180 astetta. Tai sama homma vaikka ton tekis kolmella viiskasilla.. Tietty miina tossa tekniikassa on se, että diskantti saattaa lähtä kallistuu enemmän toiselle puolelle. Mut kannattaa kuunnella tossa sitä M:n ja S.n suhdetta ja miten haluaa vääristynyttä soundia kehiin. Basso on bändin munat.
Ei paskasta saa konvehtia. |
geneo 04.04.2009 18:07:36 | |
---|
jotkut sanoo että laulua on hyvä panoroida vähän erilleen jos on kahella raidalla nauhoitettu, ja jotkut on vahvasti sitä mieltän että pää-laulua ei missään nimessä voi pitää missään muualla kun täysin keskellä... se tosiaan taitaa olla makuasia se, ja olisi kiva kuulla että mitä mieltä te foorumilaiset olette asiasta, ja miten te panoroitte laulua.. minun mielestä laulun pitäisi kyllä kuulua keskeltä mutta se kyllä kuulostaa hyvältä jos sitä vähän levittää... mutta se mua mietyttää että kuinka paljon sitä voi levittää että se kuulostaisi hyvältä leviältä ja luonnoliselta yhtäaikaa!!?:D |
stono 16.04.2009 11:32:28 | |
---|
itse teen sillain että nauhoitan kolme erilaista raitaa yhden jätän keskelle ja kaksi panoroin eri laidalle, tässä panoroinissa on hyvä se että keskeltä ei häviä mitään..... ja saundi on aika leveä ja kun laittaa ne panoroidut raidat viellä aika pienelle niin lopputulos on aika hyvä:D itse olen hoksanu että kannattaa kokeilla kaikenlaista ennenkun löytää oman suosikin.... tässä hommassa ei oo mitään sääntöjä tai rajoja.,., kuhan lopputulos ei käy korviin.. |
mun mielestä on ihan sama vaikka kaikki bändin soittimet tulee oikealta ja vasemmassa pelkkää tuubaa, jos se vaan kuulostaa hyvältä. opi luottamaan niihin korviis ja omaan arvostelukykyys. itse olen hoksanu että kannattaa kokeilla kaikenlaista ennenkun löytää oman suosikin.... tässä hommassa ei oo mitään sääntöjä tai rajoja.,., kuhan lopputulos ei käy korviin.. juuri näin. "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |