riikz 15.04.2009 17:17:59 | |
---|
Mulla on Yamahan Clavinova CLP-330 sähköpiano. Sen saa kyllä kytkettyä tietokoneeseen ja muistitikulle on mahdollista tallentaa juttuja, mutta se tieto on kuitenkin MIDInä, eli mitään ei sitten kuitenkaan pysty toistaan tietokoneella. Yamahan sivuilla on jotain lisäohjelmia, mutta en löytäny sellasta mikä muuntais sitä tietoo toiseen muotoon. Jos taas käyttää perus midi-johtoo ja jotain musiikinteko ohjelmaa ja sen pianosoundia, niin ei pedaali huomioidu mitenkään. Niin voiko tuolla soittimella siis mitenkään tallentaa koneelle mitään audiomuotosta musiikkia? Sellasen jutun oon kyllä keksiny, että kun kytkee pianon stereoihin, niin saa aika hyvin kasetille äänitettyä musiikkia =) mutta kun olis kivaa koneelle. pitää hommata jostain laite millä saa nauhotettua kasetilta levylle :P Jännää tämä elämä. |
krushing 16.04.2009 11:22:19 | |
---|
Kytke se audiopiuha (jolla oot sen stereoihinkin kytkenyt) äänikortin line-inniin. |
riikz 16.04.2009 11:41:19 | |
---|
Ihmeellistä, sehän toimii :D olis vaan pitäny heti tajuta käydä kaikki mahdolliset reiät läpi. No nyt oon päässy siihen asti, että kun soitan niin ääni kuuluu tietokoneesta. Miten sitä musiikkia sitten saa tallennettua, saako jostain ladattua jonkun hyvän ohjelman? Jännää tämä elämä. |
Ihmeellistä, sehän toimii :D olis vaan pitäny heti tajuta käydä kaikki mahdolliset reiät läpi. No nyt oon päässy siihen asti, että kun soitan niin ääni kuuluu tietokoneesta. Miten sitä musiikkia sitten saa tallennettua, saako jostain ladattua jonkun hyvän ohjelman? Jännää tämä elämä. |
SpaceMartini 16.04.2009 12:03:43 | |
---|
riikz: Ihmeellistä, sehän toimii :D olis vaan pitäny heti tajuta käydä kaikki mahdolliset reiät läpi. No nyt oon päässy siihen asti, että kun soitan niin ääni kuuluu tietokoneesta. Miten sitä musiikkia sitten saa tallennettua, saako jostain ladattua jonkun hyvän ohjelman? http://audacity.sourceforge.net/ Nauhoitus onnistuu vaikka Windowsin omalla ääninauhurilla, mutta Audacity lienee parempi vaihtoehto. Ja vielä ilmainen. http://www.myspace.com/fulminatemyspace |
riikz 16.04.2009 19:08:03 | |
---|
Kiitos! Pienen taistelun jälkeen sain homman toimiin. Näköjään kitarankin äänittäminen onnistu samalla systeemillä :) Jännää tämä elämä. |