isojussi 12.04.2009 14:04:55 | |
---|
Lopettakaas sitten, tai kirjotan tänne kolmen sivun esseen tessistä ja ravintolamuusikoista. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Fuzzy Boner 12.04.2009 22:48:44 | |
---|
isojussi: Lopettakaas sitten, tai kirjotan tänne kolmen sivun esseen tessistä ja ravintolamuusikoista. Muista pyhien tuplaliksa!! |
Lavojen Toivo 14.04.2009 13:55:26 | |
---|
Millä tavalla kouluttaisit meitä topeja? |
isojussi 14.04.2009 14:55:57 | |
---|
Lavojen Toivo: Millä tavalla kouluttaisit meitä topeja? Kuunneellaan ja tehdään itse - opitaan oman käden kautta ne perusesat sieltä musiikista. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Ukko 14.04.2009 15:16:16 | |
---|
isojussi: Kuunneellaan ja tehdään itse - opitaan oman käden kautta ne perusesat sieltä musiikista. Siis etäopiskeluna. Kirjekurssina vaiko netin kautta ? Materiaalina on kaksi hunppaa, kaksi tangoa jne. mp3 formaatissa ja paperilla askelkuviot. Tutkinnossa vastataan monivalinta tehtäviin rastittamalla. Diplomi tulee postissa kun koko kurssimaksu on suoritettu. COVS jäsen nro 6 |
jerryjee 14.04.2009 16:59:37 | |
---|
Kuulin Paasikon luennon vuonna 2007 Satulinnan tanssipäivillä. Minusta Paasikon perusidea oli ja on tanssia musiikkiin, ei tanssia kuvioita tai askelia. Hän vei daamiaan täysin tasa-askelin astellen, musiikin eri kohtia kuulostellen ja tulkiten. Siten että se näytti tosi mukavalta. Minä koin asiasta kyllä ahaa-elämyksen, vaikka tuota seikkaa on kyllä tanssiseuran kursseillakin esiin tuotu. Pulliaisen tuohtumisen ymmärrän kyllä hyvin; kuinka muutaman jivetunnin käynyt pariskunta tulee selittämään, millä tempolla se rokki pitää soittaa. Kyllä monelle perus"topille" sen tahdin ykkösen löytäminen on hankalaa, saatikka eri kohtien kuuleminen. Tuloksena on herkästi sellaista kenties kursseilta opittua teknistä askellusta tai kuviokelluntaa jota lähdetään menemään "omaan tahtiin", kunhan tanssin laji on jotakuinkin tunnistettu. |
Lavojen Toivo 14.04.2009 21:57:14 | |
---|
isojussi: Kuunneellaan ja tehdään itse Kuinka paljon? |
isojussi 14.04.2009 22:42:28 | |
---|
Lavojen Toivo: Kuinka paljon? Tanssimiseen en puutu - soitamma. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Lavojen Toivo 15.04.2009 21:00:26 | |
---|
Tanssinetin kautta nimimerkki Amin kehoituksesta tänne palstalle eksyin, ks. On hyvä saada keskustelu avatuksi muusikoiden ja tanssijoiden kesken: http://tanssi.net/keskustelu/215/221111.html#t Siksi aloin utelemaan. Muutamia tuttuja tanssinetin nimimerkkejä tunnistin täällä muusikoiden parissa käydystä keskustelusta. Tanssijoiden keskustelusäie on jatkunut hieman pidempänä rekisteröityneiden kirjoittajien kesken ja siellä on tullut mielenkiintoisia kommentteja, mitkä asiat lavatanssijoita kiinnostaisi oppia tanssimusiikista. Ehkäpä nämä artikkelit äänestetään jatkossa jyviksi ja tulevat sitten yleiseen jakeluun. Näistä voisi saada ideoita kurssin järjestämiseen. Samoin tanssinetissä herätellään parhaillaan kiinnostusta yhteisen kurssin järjestämiseksi muusikoiden ja tanssijoiden kesken, joten nyt on mahdollisuutenne puhua suunne puhtaaksi ja näyttää todellinen osaamisenne. |
"joten nyt on mahdollisuutenne puhua suunne puhtaaksi ja näyttää todellinen osaamisenne." Huh, mikä asenne,, soittajan pitäis "puhumalla suun puhtaaksi" "näyttää todellinen osaaminen". A typical poeljae. " Studiosus perpetuus" |
Ukko 16.04.2009 11:31:51 | |
---|
KoskPaavo: "joten nyt on mahdollisuutenne puhua suunne puhtaaksi ja näyttää todellinen osaamisenne." Huh, mikä asenne,, soittajan pitäis "puhumalla suun puhtaaksi" "näyttää todellinen osaaminen". A typical poeljae. Jep. Soittimet sivuun ja jauhamaan paskaa. COVS jäsen nro 6 |
Lavojen Toivo 17.04.2009 00:08:55 (muokattu 17.04.2009 00:14:58) | |
---|
Ukko: Jep. Soittimet sivuun ja jauhamaan paskaa. Töyrättäkää torveanne tai päräyttäkää rumpuanne sitten. Tahtipuikko on teillä. Kutsu saman lavan ääreen on esitetty. Itse olen toiseen kutsuun vastannut ja kahlannut koko tämän keskustelun läpi. |
M-Juhana 17.04.2009 18:37:37 | |
---|
Kyllä mä ainakin lähtisin siitä, et orkka pyytää yleisöä alkamaan tanssin. Sit kattoo mitä siihen voi soittaa. Olen LAMALLA ja taaaaantumassa! |
Ukko 17.04.2009 19:03:15 | |
---|
RR4E: Kyllä mä ainakin lähtisin siitä, et orkka pyytää yleisöä alkamaan tanssin. Sit kattoo mitä siihen voi soittaa. Junnu kuulemma teki joskus tälläistä. COVS jäsen nro 6 |
baron 17.04.2009 19:43:56 (muokattu 17.04.2009 19:45:17) | |
---|
virhe You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
baron 17.04.2009 19:44:23 | |
---|
RR4E: Kyllä mä ainakin lähtisin siitä, et orkka pyytää yleisöä alkamaan tanssin. Sit kattoo mitä siihen voi soittaa. Kyllä mää muistan jotkut ulkoilmaprivaattigeimit, joissa oli kalja- ja makkarateltat erikseen ja tanssilava erikseen ja mun mielestä meidän olisi pitänyt aloittaa soitto silloin kun oli sovittu ja muut oli sitä mieltä että ei vielä kun täällä ei ole ketään ja sitten odotettiin että joku tulisi lavalle, jossa ei mitään tapahdu ja sitten tilaisuuden järjestäjä tuli hurjana että miksi emme tee sitä duunia mihin meidät on palkattu ja sitten kun aloitettiin soitto, jengi alkoi valua lavaa kohti. Eli taas mä tapani mukaan olin oikeassa: Bändi ratkaisee milloin tanssitaan ja milloin ei! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Lennu 17.04.2009 19:52:59 | |
---|
baron: Kyllä mää muistan jotkut ulkoilmaprivaattigeimit, joissa oli kalja- ja makkarateltat erikseen ja tanssilava erikseen ja mun mielestä meidän olisi pitänyt aloittaa soitto silloin kun oli sovittu ja muut oli sitä mieltä että ei vielä kun täällä ei ole ketään ja sitten odotettiin että joku tulisi lavalle, jossa ei mitään tapahdu ja sitten tilaisuuden järjestäjä tuli hurjana että miksi emme tee sitä duunia mihin meidät on palkattu ja sitten kun aloitettiin soitto, jengi alkoi valua lavaa kohti. Eli taas mä tapani mukaan olin oikeassa: Bändi ratkaisee milloin tanssitaan ja milloin ei! Öö, eikö se ollut se tilaisuuden järjestäjä? |
jjussila 17.04.2009 20:11:15 | |
---|
Ukko: Junnu kuulemma teki joskus tälläistä. Sanomuoto oli:" Tanssikaas jotain niin katotaan mitä siihen vois soittaa?" ..ei helev...olisko noin?..... |
baron 17.04.2009 20:21:36 | |
---|
Lennu: Öö, eikö se ollut se tilaisuuden järjestäjä? Ei kun tanssi alkaa vasta silloin kun bändi alkaa soittaa, ei sitä ennen! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
rintapek 18.04.2009 19:42:37 | |
---|
baron: Ei kun tanssi alkaa vasta silloin kun bändi alkaa soittaa, ei sitä ennen! Justhan sä kerroit, että aloititte soittamaan ko järkkäri käski. Ts. järkkäri se päätti, milloin danzzu alkaa. One kind of music only - the good kind |