Aihe: Mistä kaikki alkoi?
1
Jermakki
15.04.2009 16:27:28
Melkein vuosi sitten, eräs äitini tuttava oli myymässä akustista kitaraansa, sain sitten parilla sadalla ihan käyttökelpoisen Ibanezin, jolla soittelin maaliskuuhun asti. Maaliskuussa, rahaa kerättyäni sain vihdoin ostettua sähkökitaran, Tokai AST-33, sunburst. Tällä on nyt tullut soiteltua aika paljon näinkin lyhyessä ajassa : D

Basisti&rumpalikin löytyy, paikkaa soittelulle ei ole :
oo-p
15.04.2009 19:55:07

Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Jermakki
15.04.2009 20:43:38
Tässähän taidetaan puhua kitaransoiton aloituksesta, joten eikö oikea paikka olisi "Kitarat - Soittaminen"
Charge
15.04.2009 21:06:44

En minä ainakaan soita kitaraa. Olen kiipparisti! ja anteeksi kovasti, jos olen taas tunkenut tämän väärään paikkaan. Mutta ajattelin kyllä lähinnä, etä mistä kukainenkin itse on innoituksensa saanut musiikkiharrastuksen aloittamiseen. Anteeksi jos ilmaisin sen aloitusviestissäni huonosti. Nyt on sekin korjattu.
"I have a...I have a...dvarf? I have the dvarf and I'm not afraid to use him! I need some questions!" "Answers, I think you need answers".
--Tomppa--
24.04.2009 19:14:18
Veli sai rippilahjaksi halpisnaikkarin, ja meitsi halusi ihan vaan oppia sen Smoke on the Waterin.

Noh, eihän se siihen jäänyt ja meno jatkuu vielä tänäpäivänäki, melkee kolme vuotta tuon ekan kitarismikokemuksn jälkeen.
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
thonmix
26.04.2009 07:15:06
Rumpali totes mulle 5 vuotta sitten, että "mitä jos ostaisit basson ja tulisit meidän bändiin soittaa?" aloitteloitteleva bändi kun oli. Noh meikä teki sitten työtä käskettyä ja 2 viikkoa hakkasin jotain metallican biisejä himassa, kunnes rumpali sitten soitti ja kysyi liittyisinkö bändiin. Edelleen puuskutetaan etiä päin. Kyllä se basso tuntui/tuntuu paljon paremmalta kuin kitara (ja tämähän on silkkaa faktaa ;)
MrsJones
28.04.2009 11:40:39
7-8-vuotiaana soittelin isosisarten vanhaa sähköurkua yksikätisesti, olipas se hauskaa. Keksittiin täysin epämusikaalisen kaverin kanssa leikkibändi, jonka nimi oli aika hieno, jotain leikkienglantia. Kirjoitettiin myös laulu, joka ei koskaan saanut säveltä, kun keksittiin uusi leikki.

Kai tuosta leikistä joku kipinä jäi, kun siitä pitäen änkesin kaikkiin mahdollisiin musiikkijuttuihin ja kantele- ja nokkahuilukerhoihin. Eräänä päivänä 14-vuotiaana löysin itseni ihan oikeasta pändistä, ja parin vuoden päästä toisesta.

Koulujen loputtua ei enää päässyt noin vain soittamaan, ja muutama vuosi meni mietiskellessä, että mille alkaisi. Piti opiskella ammatti, ja perustaa perhe. Ja kuka haluaisi bändiinsä kehnohkon kiipparistin/rumpalin, vieläpä kotiäidin?

Lopulta tajusin keskittyä siihen, minkä osaan. Löysin innostuneita kavereita, joiden kanssa alettiin soittaa sitä, mitä osataan, ja musiikkia mistä tykätään. Meni viitisentoista vuotta älytä, että bändin voi koota muistakin soittimista, kuin rumpusetistä, sähköbassosta ja kitarasta. Voidaan soittaa kotioloissa, ipanoiden pyöriessä jaloissa. Kai sitä voi soittaa keittiössäkin, ettei vaan aina autotallissa tai kellarissa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)