Mebrick 10.04.2009 20:21:37 | |
---|
Huomasinkin asian just kun pääsin sanomaan. Jännä, etteivät ole laittaneet FW:tä kuitenkaan unibody -malleihin (i.e. ei-Pro -malleihin). |
samulirask 11.04.2009 23:57:02 | |
---|
|
Lennu 12.04.2009 01:21:30 | |
---|
|
Ziggy Bubba 12.04.2009 01:23:39 | |
---|
Aikas realistinen oli saatu tosta pelistä, palaili muistot mieleen. |
south_of_heaven 12.04.2009 01:38:40 | |
---|
sikki-six: Aikas realistinen oli saatu tosta pelistä, palaili muistot mieleen. Sama juttu, yritin viimeksi käyttää "hyvää" winukka-läppäriä, ja vaikka sekin oli paperilla tehokas, kallis ja ominaisuuksia täynnä, eihän se windows perkele kuin hirttänyt kiinni, jumittanut ja valittanut minkä kerkesi. Life in plastic, it's fantastic! |
Jounzuh 12.04.2009 10:51:40 (muokattu 12.04.2009 10:53:10) | |
---|
Riittääkö tää iMac 20" 2,66GHz musantekoon todennäköisesti Logic Studiolla? Toi hintakaan ei ois paha 1090€ vakioilla. Tietty siihen saisi lisähintaan enemmän muistia jne... Isomman muistin (4gb) ja isomman kovalevyn (640Gb) kanssa vaan 1259€ Oon niin kyllästyny tohon Windowssiin, että alkaa macit jo polttelee ku rahaaki on kertyny... "There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach |
M.i.k.key 12.04.2009 10:53:33 | |
---|
Jounzuh: Riittääkö tää iMac 20" 2,66GHz musantekoon todennäköisesti Logic Studiolla? Tietty siihen saisi lisähintaan enemmän muistia jne... Toi hintakaan ei ois paha 1090€ Isomman muistin (4gb) ja isommamn kovalevyn (640Gb) kanssa vaan 1259€ Oon niin kyllästyny tohon Windowssiin et alkaa macit polttelee... Riittää varmasti. Mulla on vähän vanhempi 2,16 GHz iMacci ja hienosti pyörii. Isot muistit jees, musantekoon kannattaa hankkia myös ulkoisia kovalevyjä joten toi 640 sisäistä saattaa olla jopa hieman liioittelua. möllisty |
Titares 12.04.2009 13:17:40 (muokattu 12.04.2009 13:33:33) | |
---|
Ulkoinen kovalevy on kätevä ja niitä voi olla useampikin. Minulla on (ensimmäinen oma) syksyllä hankittu MacBook Pro, johon hankin vähän isomman kovalevyn eli 320 GB ja 4GB muistia. Kone on pyörinyt käytännössä ongelmitta. Tosin Bootcamp piti asentaa uudestaan ja jostain syystä Windows Vista ei suostu päivittämään sitä. Leopardipuolella kaikki on pelannut hyvin. Mäkki on luotettava kone, jos vertaa useimpiin PC:eihin. Mielestäni kannattaa asentaa molemmat käyttikset, jolloin voi aina valita kumpaa käyttää varsinkin, jos on aikaisemmin käyttänyt vain Windowsia, kuten itse. Jotkin asiat Windowsissa on mielestäni parempia ja Mac vaatii aluksi hieman opiskelua (eli osta joku Windows -> Mac OS-opas tai lue verkosta, muttei senkummempaa), mutta Mac OS on pomminvarma! Näppis eroaa vähän siitä, mihin on Windowsissa tottunut, mutta esim. Ctrl-alt-Delete (Backspace) löytyy (lähes) samojen näppylöiden takaa. Joskus on hankalaa, kun ei heti löydä tarvitsemaansa näppäinta tai näppäinyhdistelmää. Täyskokoisella lisänäppiksellä tämän voi korjata Windows-puolella. Ainut mielestän oikeasti huono piirre on, että näppiksen kirjaimet eivät näy, ellei näyttöä nosta aivan pystyyn. Tämä johtuu valon heijastuksista tms., ja minua asia joskus häiritsee, koska käytän isoa erillistä monitoria (Samsung SyncMaster T260 Verkkokaupasta) Macin takana, jonka vuoksi Mac-näytön on oltava vähän eteenpäin kallistettuna. Erillisen näytön alle voisi tietenkin pistää pari puhelinluetteloa, mutta pidän nykyisestä ratkaisusta, koska enimmäkseen osaan kirjoittaa vaikka silmät ummessa. (Tuli lapsena opiskeltua huvikseen vanhalla kirjoituskoneella 10-sormijärjestelmä. PS. Suosittelen!) Lisälevynä minulla on ammattikäytössä Erottajan Humac-liikkestä hankkimani 2 x 1 TB:n WD-firewire-levyt, joista toista pyorittää lähinnä TimeMachine. Tyttärelläni on valkoinen MacBook opiskelu- yms. käytössä, eikä valittamista ole ollut. Uusi MacBook Pro on vielä omaanikin nopeampi. Ai niin, Airport on muuten tosi näppärä!! Kymysys: Onko kellään muulla ollut ongelmaa Boot Campin päivityksen kassa Vistassa? Ottaa vähän päähän, kun pitkän latauksen jälkeen Boot Camp-päivitys aina epäonnistuu! Ei auta, vaikka lataisi tiedoston ensin kovalevylle. Toisaalta homma on pelannut hyvin ilman päivitystäkin ... |
Jounzuh 12.04.2009 21:42:33 | |
---|
Eli mitä kaikkea tarviin siihen? Tarviiko siihen langattoman netin lähetintä vai onko siinä uudessa jo sisäänrakennettu? Varmaan ulkoinen kovalevy olis ihan jees. Aika halpojakin varmaan. Kannattaisko jättää kovalevy vakioks ja sit muisti 2Gb -> 4Gb? Onko 2 ja 4 gigan muisteissa merkittävää eroa? Tota en kanssa ymmärrä, että vakiona näppäimistössä ei ole numero-osaa, mutta numerollinen ei kuitenkaan maksa mitään extraa?! Onkohan siinä virhe vai onko se vaan yritetty saada mahd. pieneen tilaan yms...? Näyttäis olevan muuten vakiokokoonpanolla, paitsi 4Gb muistia ja kokonäppäimistöllä (joka nyt ei nähtävästi maksais ylimääräistä) Apple storessa 1189€ ja tietenki free shipping :) Sieltä voi varmaan tilata kanssa Logic Studio 8? "There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach |
anapena 13.04.2009 11:22:49 (muokattu 13.04.2009 13:39:43) | |
---|
Jounzuh: Tarviiko siihen langattoman netin lähetintä vai onko siinä uudessa jo sisäänrakennettu? Varmaan ulkoinen kovalevy olis ihan jees. Aika halpojakin varmaan. Kannattaisko jättää kovalevy vakioks ja sit muisti 2Gb -> 4Gb? Onko 2 ja 4 gigan muisteissa merkittävää eroa? Sieltä voi varmaan tilata kanssa Logic Studio 8? Mun 2,4/24'' iMacissa ainakin on langattomuus sisäänrakennettuna. Ulkoiset levyt ovat erittäin jees. Kun kerran alkaa muistien kanssa roplaileen, niin kannattaa heti ostaa paikat täyteen. Ne kannattanee ostaa esimerkiksi Verkkokaupasta tai Bulldogista AppleStoren sijaan. Vaihtoprosessi on helppo. Logic Studio ollee myöskin halvempi muualla, esim www.dv247.com Edit: Huhhei, jopas on mielenkiintoisesti hinnoiteltu tuo 2x4gigan muistipaketti AppleStoressa! Ehkäpä se 4 gigaa on tässä vaiheessa ihan okei... |
ÄsJii 13.04.2009 17:43:03 (muokattu 13.04.2009 17:43:33) | |
---|
Sieltä voi varmaan tilata kanssa Logic Studio 8? Itsellä kaverilta testissä tämä rompe ja ompa aloittelija hukassa! eikait tässä ole muuta mahdollisuutta kun lukea kärsivällisesti tuo manuaali käpi :) edit. Ja sitten lisäksi vastaus kymysekseen: kyllä voi. |
insight 14.04.2009 13:13:24 | |
---|
Toi on mielenkiintosta, miten toiset sanoo, että Logic ei aukene helposti. Mä en ole mikään tekijä edes näissä jutuissa, mutta mulle Logic aukeni kyllä aika suoraan. Mun mielestä se on tosi intuitivinen käytettävyydeltään. Can you feel the atmosphere |
Jounzuh 14.04.2009 18:36:20 (muokattu 14.04.2009 19:12:08) | |
---|
Joo siis se ei sinäänsä ole ongelma, koska tohon logic studioon saan kyllä opastusta. E: Ja joo toi hinnoittelu on kyllä aika järjetön noissa muisteissa :D E2: Ja käykö noihin macceihin standardit ulk. kovalevyt vai pitääkö olla applen oma? "There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach |
anssik 14.04.2009 19:45:05 | |
---|
Logic studiosta kysymyksiä: Onko kenelläkään kokemuksia Logic Studion pyörittämisestä vanhemmalla macilla? Koneeni on 1.33 G4 powerbook 2 gigan muisteilla. Minimivaatimukset täyttyvät, mutta riittääkö tämä todellisuudessa pienien projektien kanssa leikkimiseen? (garagebandin käyttöliittymä esimerkiksi tahmaa välillä turhauttavan paljon). Aion päivittää koneeni myöhemmin, mahdollisesti 2.0 Ghz mac miniin, maksimimuisteilla ja mahdollisesti fw-levyllä. Tämä riittänee kai jo kohtuullisten kokoisiin projekteihin? |
Jounzuh 14.04.2009 19:57:35 | |
---|
anssik: Logic studiosta kysymyksiä: Onko kenelläkään kokemuksia Logic Studion pyörittämisestä vanhemmalla macilla? Koneeni on 1.33 G4 powerbook 2 gigan muisteilla. Minimivaatimukset täyttyvät, mutta riittääkö tämä todellisuudessa pienien projektien kanssa leikkimiseen? (garagebandin käyttöliittymä esimerkiksi tahmaa välillä turhauttavan paljon). Aion päivittää koneeni myöhemmin, mahdollisesti 2.0 Ghz mac miniin, maksimimuisteilla ja mahdollisesti fw-levyllä. Tämä riittänee kai jo kohtuullisten kokoisiin projekteihin? Enpä osaa sanoa kun kuitenkin aika iso ohjelma ja aina noilla minnimimuisteilla pyörii kyllä tosi just ja just... Kyllä toi mini mac varmaan jo pyörittää. Itellä paha sanoo ku en ole sitä kokeillut muulla kun mac prolla :D "There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach |
anapena 14.04.2009 23:57:35 | |
---|
anssik: Onko kenelläkään kokemuksia Logic Studion pyörittämisestä vanhemmalla macilla? Koneeni on 1.33 G4 powerbook 2 gigan muisteilla. Minimivaatimukset täyttyvät, mutta riittääkö tämä todellisuudessa pienien projektien kanssa leikkimiseen? (garagebandin käyttöliittymä esimerkiksi tahmaa välillä turhauttavan paljon) Mä pyörittelin Logicia ja pikku projekteja vanhassa 1,25sessa G4 eMacissa gigan muistilla. Pienet projektit ja tahmaaminen ovat vähän suhteellisia asioita. CPUn rasitusmittari kävi plugareista riippuen helposti punaisella, mutta mitäpä pienistä! Garageakin tuli jonkin verran veivattua, ei se tosiaan kauhean kevyeltä tuntunut, eivätkös Logic ja G pyöri samalla "moottorilla"? |
anssik 15.04.2009 09:50:31 | |
---|
anapena: Mä pyörittelin Logicia ja pikku projekteja vanhassa 1,25sessa G4 eMacissa gigan muistilla. Pienet projektit ja tahmaaminen ovat vähän suhteellisia asioita. CPUn rasitusmittari kävi plugareista riippuen helposti punaisella, mutta mitäpä pienistä! Garageakin tuli jonkin verran veivattua, ei se tosiaan kauhean kevyeltä tuntunut, eivätkös Logic ja G pyöri samalla "moottorilla"? Ok, kiitos tiedosta. Ainakin uusi garageband ja logic käyttävät käsittääkseni samaa moottoria. Harmi ettei Logicista ole demoa mitä voisi kokeilla. |
anssik: Ok, kiitos tiedosta. Ainakin uusi garageband ja logic käyttävät käsittääkseni samaa moottoria. Harmi ettei Logicista ole demoa mitä voisi kokeilla. Kokemuksesta voin sanoa että itseltäni onnistui Logicin käyttäminen Garage Bandia helpommin. GB vaikutti vähän turhan naivilta ja Logic Studiossa moni asia löytyy juuri sieltä mistä olettaisikin. Aikaa tutkimiseen saa kyllä varata ja kannattaakin kokeilla tehdä vaikka minkälaisia projekteja alkuun pääsemiseksi. Intuitiivisin tähän asti, ei ole kovin merkittävästi oman rajoittuneen luovuuden tiellä. |
gunner 19.04.2009 14:37:19 (muokattu 19.04.2009 14:43:19) | |
---|
Karhuherra: Tuossa valkoisessa MacBookissa, jota edelleen myydään AppleStoressa, ON Firewire 400 -portti E: Niin ja lisäksi suunnilleen samat specsit, kun tuossa unibody -mallissa, paitsi vähäsen pienempi kiintolevy. Ja hinta on 200e halvempi. E2: no muistit tuossa whitessa on vähän hitaammat (ddr2) kun unibodyssa on ddr3. http://www.apple.com/fi/macbook/white/specs.html Tuleekos tossa whitessa missä vaiheessa rajat vastaan? Onko sille mitään varteenotettavia vaihtoehtoja olemassa, joilla hommat tekisi paremmin? Pro on kuitenkin jo turhan hintava omaan tasoon nähden. Muistin tuplataan tietysti neljään gigaan. Vai riittääkö tuo käytännössä mihin vain, uuden koneen ostaminen houkuttaisi kuitenkin enemmän kuin käytetyn. Nykyseen 512 megan muistilla varustettuun windows läppäriin nähden mikä tahansa mäkki on varmasti taivas. 10 raitaa pyörii juuri ja juuri efekteillä varustettuina, 16 ei enää kestä mitenkään. Mites muuten, toimiiko reaperin mäkkiversiossa windowsissa toimineet vst plugarit? Vai onko niin, että mitkään windowsin plugarit ei toimi mäkkipuolella? Ajattelin josko voisi kokeilla ensin jotain muuta ohjelmaa ennen logicia. Jos ei onnistu niin pitää varmaan kiireellä hankkia logic siihen mukaan. Saahan tietysti ainakin bootcampin avulla auki windowsin reaperin jos sitä kaipailee vanhojen tiedostojen avaamiseen. EDIT: Ja sellanen tuli mieleen vielä, että onko kukaan hyödyntänyt apple remotea nauhotuskäytössään, miksei muussakin? Vaikuttaa hauskalta idealta. "Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen |
south_of_heaven 19.04.2009 16:23:46 | |
---|
Mites muuten, toimiiko reaperin mäkkiversiossa windowsissa toimineet vst plugarit? Vai onko niin, että mitkään windowsin plugarit ei toimi mäkkipuolella? Windows-puolella on VST, Mac-puolella AU. Ei siis toimi ellei AU-versio löydy levyltä. Se on mun mielestä vähän subjektiivista onko MacBook Pro niin paljon parempi. Onhan siinä pari liitäntää enemmän jne, ja en muista oliko siinä nyt DDR3-muisti, mutta yksi kaveri hommasi tuossa 1700 euron MacBook Pron joka ei ollut alle 900 euron MacBookiani merkittävästi parempi. Sama prosessoriteho, saman verran muistia yms. Mulle on ainakin ihan sama minkä kokoinen ja nopeuksinen sisäinen kovalevy on, olen itse hankkinut studiokäyttöön optimoidun 500gt WD:n ja hyvin on pyörinyt kaikki. Life in plastic, it's fantastic! |