south_of_heaven 14.04.2009 16:42:33 (muokattu 14.04.2009 16:42:43) | |
---|
Yksi on kanssa sellanen huutamisääni, joka kuuluu joka jumalan kerta kun joku vaikka syttyy palamaan ja juoksentelee. Sellainen vähän Tarzanin huutoa muistuttava. Ihan vakiokamaa. Life in plastic, it's fantastic! |
torkkumaada 14.04.2009 18:07:00 | |
---|
Kukon kiekumiset ihan kaikkialla, jopa todellisuudessa, on otettu suoraan Ocarina of Timestä. Hyvä esimerkki on se kummi -mainos mikä pyörii nykyään telkkarissa. |
ekikoo 14.04.2009 18:39:48 (muokattu 14.04.2009 18:42:00) | |
---|
Ohan nuo häirinneet. Wilhelm scream varmaan just päälimmäisenä, en tosin muista mitä kautta sain ton tietooni, mutta itse kaivelin joskus siitä tietoa ja leffoja missä se kuuluu. Tuubissahan noita on koostevideoita. Sitte se lastennauru, eih. Varhaisimmat muistot tostakin samplesta löytyy tästä videosta 0:06 -> http://www.youtube.com/watch?v=Ce_l_YX_MUg Ja mainitut mörköäänet, Duke3dn Pig Cop, ekan Silent Hillin lentävä monsteri. Harvalle nää kertoo mitään, valittettavasti en löytäny ääninäytettä. Joskus olin jopa varma, että nuo samplet löytyy jostain ihme syntikasta jota kaikki alan ihmiset käyttää :P All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Kapane 14.04.2009 21:19:22 | |
---|
Todellisuudessahan tuollaisia tehostelevyjä myydään. Siis levyjä, missä on gigoittain erilaisia ovia, autoja, aseita, koneita, ambiensseja ja niin edelleen. Käteviä, jos ei ole budjettia tai aika on rajallinen. Esimerkkinä voisi näyttää Jermainen - Note to Self videon, missä kaikki musan ulkopuoliset äänet on vänkytetty tehostelevyiltä. http://www.youtube.com/watch?v=s20--3iVFaU ja eipä muuten sitten ole paras työni :D Itse tuppaan käyttämään 3a tehostetta joka työssäni, ihan kurin puutteessa. Skenehuora jo 6 vuotta. |
Moimies 14.04.2009 21:42:00 (muokattu 14.04.2009 21:46:26) | |
---|
Mulla on kanssa yksi mielessä, sellainen... hankala kuvailla, kurkkuäänellä huudettu lihavapoika tippuu -ääni. Vittuku ei tule edes mitään esimerkkiä mieleen missä se on ollut. E: ja pikaisen googletuksen tulos kas tästä, Kaikkivaltiaskin esiintyy tuolla pätkällä http://www.youtube.com/watch?v=hf6_hok4-lo&feature=related |
htm 14.04.2009 23:00:28 | |
---|
|
Informaatiokameli 14.04.2009 23:05:27 | |
---|
Moimies: Mulla on kanssa yksi mielessä, sellainen... hankala kuvailla, kurkkuäänellä huudettu lihavapoika tippuu -ääni. Vittuku ei tule edes mitään esimerkkiä mieleen missä se on ollut. E: ja pikaisen googletuksen tulos kas tästä, Kaikkivaltiaskin esiintyy tuolla pätkällä http://www.youtube.com/watch?v=hf6_hok4-lo&feature=related Haha, tälle tulee itsekin aina naurettua vastaan tullessa. Mahtava ääni. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
loosah 14.04.2009 23:55:13 | |
---|
Toinen ääniefekti, joka löytyy lähes jokaisesta toiminta/avaruusleffasta on eräältä sound-ideas-efektilevyltä löytyvä sähkösaundi. Siis sellanen sähkösihinä ja tsirpahdus, ku sähköjohto menee poikki ja komentokeskus räjähtää tms. Hitto, ku löytäis esimerkkejä jostain, mut ku ei jaksa ettii... GIGO |
Joku mainitsikin jo sen lasin särkymisäänen. Kaverin syntikasta lähti sama kilahdus joskus '95 ja se pistää korvaan nykyään tosi pahasti. Tuli mm. tänään Simpsoneissa. Tai siis eilen. Aladdinissa muistan kuulleeni saman, ja muutenkin siihen törmäilee ajoittain. Pimeys komerossa on laajempi psykofyysinen kokemus |
Hipelius 15.04.2009 01:09:55 | |
---|
|
Wolfgang 16.04.2009 23:46:09 | |
---|
Don't think twice it's all right. |
FunMachine 17.04.2009 22:33:35 | |
---|
|
BMF 18.04.2009 00:47:19 | |
---|
Epämuusikko: Doomin ovenavaus-ääni. 'nuff said. Tämä! Toinen on se ensimmäisessä C&C pelissä kuuluva sotilaan kuolonhuuto, kun Nodien Obelisk- lasertorni käräyttää hepun hengiltä. En löytänyt pikaisella etsinnällä ääninäytettä, mutta peliä pelanneet tietävät varmasti mistä puhun. :) "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi." |
south_of_heaven 18.04.2009 18:31:00 | |
---|
BMF: Tämä! Toinen on se ensimmäisessä C&C pelissä kuuluva sotilaan kuolonhuuto, kun Nodien Obelisk- lasertorni käräyttää hepun hengiltä. En löytänyt pikaisella etsinnällä ääninäytettä, mutta peliä pelanneet tietävät varmasti mistä puhun. :) Joo, mulla kävi tää sama mielessä. Perhana, pakko pelata sitä ykköstä taas, koko sarjan varmaan paras peli. Life in plastic, it's fantastic! |
BMF 18.04.2009 18:40:41 | |
---|
south_of_heaven: Joo, mulla kävi tää sama mielessä. Perhana, pakko pelata sitä ykköstä taas, koko sarjan varmaan paras peli. On kyllä, ei niistä uusista ole mihinkään. "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi." |
south_of_heaven 21.04.2009 18:13:10 | |
---|
Itiksen uudessa mainoksessa Wilhelm Scream... Mahtaa muuten tuon äänen alkuperäisesti kiljunutta miestä vituttaa kun kuulee joka tuutista omaa ulinaansa. Tosin voisi luulla, ettei hän ole enää elävien kirjoissa. Life in plastic, it's fantastic! |
Stalkah 21.04.2009 18:33:41 | |
---|
|
spinningthingintheceiling 22.04.2009 12:36:17 | |
---|
iron_man_90: Eikös monen muun ohessa ainakin Crash Bandicoot ykkösessä ollut tämä mahtava huuto (kun potki siellä Great Gatella olevia kilpialkuasukkaita perseelle)? http://www.youtube.com/watch?v=oKRU-xpC_IU&feature=related Ajattelin juuri samaa! Tulee aina pleiskarihetket mieleen kun ton ulvahduksen kuulee. "Odin ja muut suomalaiset uskonnot. " |
loosah 22.04.2009 15:45:16 | |
---|
south_of_heaven: Itiksen uudessa mainoksessa Wilhelm Scream... Annan plussa sille, joka blokkaa toisestakin parhaillaan pyörivästä mainoksesta wilhelmin = ) GIGO |
d3monilaama 22.04.2009 18:57:51 | |
---|
Tämä nyt ei ole ääniefektien kierrättämistä, mutta Disney on näemmä kierrättänyt kohtauksia elokuvissaan. http://www.youtube.com/watch?v=HOIrXGd51jE Ilmeisesti säästää aikaa ja rahaa kun pidetään hahmojen liikkeet samana eikä tarvitse kuin vaihtaa ulkoasu ja ääniraita. Nyt varmaan ootte kaikki mua vastaan, mutta muistakaa mitä Raamatussa sanotaan: "Se ken on kiviä ensimmäisenä heittävän, on naapurinsa aasia himoitseva ja se on eläinsuojelurikos, että sikäli." |