Aihe: Symbaaliostoksia Istanbulista?
1 2 3 4 5 6
koera
13.04.2009 17:46:45
Angry Pierre: Vähän Constantinoplea muistuttavat noi uuden sarjan haitsut. Voiko kysyä minkä painoiset on kyseessä?

Tarkkaa painoa en ole mitannut. Mediumia nuo on paksuudeltaan ja painoltaan, noin karkeesti.
I'm on seafood diet: I see food, I eat it.
jtpennane
13.04.2009 19:30:53
koera: Tarkkaa painoa en ole mitannut. Mediumia nuo on paksuudeltaan ja painoltaan, noin karkeesti.

Ok, kiitos. Mielenkiintoinen valmistaja tuo Bosphorus - aina uusia sarjoja tekeillä. Mukavaa, kun myyvät protoja maailmalle.
Mä tiedän missä sä asut!
jtpennane
14.04.2009 15:04:17
Kailis: Tuolla samaisella tekniikalla työstettyjä symbaaleja löytynee Jannen sivuiltakin.

http://www.jamisa.com/

Oisko special 2?

Special2 ovat brilliant-finishillä, ei ainakaan kuvan perusteella vaikuta samalta.
Mä tiedän missä sä asut!
juti
14.04.2009 15:07:40
Pääseekö Bossen tehtaalle hyvin julkisilla vai kannattaako ottaa taxi ?
Perjantaina pitäis lähteä viikoksi....
Kailis
14.04.2009 17:17:30

juti: Pääseekö Bossen tehtaalle hyvin julkisilla vai kannattaako ottaa taxi ?
Perjantaina pitäis lähteä viikoksi....

Kadri voi hakea autolla.

Kadri Kayan, Export manager
+90 0543 404 3552
bosphorus_turkey@yahoo.com
koera
14.04.2009 17:41:33
Kailis: Kadri voi hakea autolla.

Kadri Kayan, Export manager
+90 0543 404 3552
bosphorus_turkey@yahoo.com

Se tehdas on melkolailla hevonkuusessa sieltä keskustan alueelta katsottuna. Kadri itseasiassa kertoi, että tehtaan kaukainen sijainti johtuu siitä, että symbaalin valmistusprosessin aikana tiloista pärähtää ympäristöön huomattava määrä savua. Ihan väkirikkain ydinkeskusta ei siis tästä syystä oikein sovellu tohon hommaan.

Itse sovin Kadrin kanssa, että tulee hakemaan. Hän ei valitettavasti itse sitten kerennytkään paikalle, mutta lähetti taksin noutamaan meidät (Bosphoruksen piikkiin) ja oli sitten tehtaalla kyllä paikalla ottamassa vastaan ja esittelemässä tiloja sekä lättyjä.
koera
14.04.2009 17:47:26
Tässä alustavasti herättelen ajatusta siitä, että jommatkummat noista haitsuista saattaa lähteä meikäläisellä myyntiin. Ne oli saundiltaan sen verran lähellä toisiaan (niissä vaaleissa haitsuissa ehkä hieman träshimpi saundi), että täytyy kartottaa, onko mulla tarvetta molemmille. Alunperin mun olikin tarkoitus ostaa vain yhdet haitsut, mutta noi molemmat kuulosti niin perkeleen hyvältä, että oli pakko napata kummatkin kainaloon.

Jos kiinnostusta löytyy, niin tarjouksia saa toki laittaa.

Voi tietty olla, että tän illan jälkeen, kunhan käyn peltejä setin kanssa ekaa kertaa testaamassa, en enää haluakaan luopua niistä missään nimessä, mut katellaan... :)
Kaamea kapula
14.04.2009 23:13:12
koera: Tässä alustavasti herättelen ajatusta siitä, että jommatkummat noista haitsuista saattaa lähteä meikäläisellä myyntiin. Ne oli saundiltaan sen verran lähellä toisiaan (niissä vaaleissa haitsuissa ehkä hieman träshimpi saundi), että täytyy kartottaa, onko mulla tarvetta molemmille. Alunperin mun olikin tarkoitus ostaa vain yhdet haitsut, mutta noi molemmat kuulosti niin perkeleen hyvältä, että oli pakko napata kummatkin kainaloon.

Jos kiinnostusta löytyy, niin tarjouksia saa toki laittaa.

Voi tietty olla, että tän illan jälkeen, kunhan käyn peltejä setin kanssa ekaa kertaa testaamassa, en enää haluakaan luopua niistä missään nimessä, mut katellaan... :)

Saattaisi kiinostaa,paino olisi kiva tietää,eivät vissiin tehtaalla laittaneet merkintää?
Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin!
sammakko54
10.06.2009 02:50:30
Turkissa tuli lomalla käytyä ja mukaan tarttui sitten Istanbul mehmet 18 tuumanen radiant crash. Nyt kun kattelin tuolta Istanbulin sivuilta, niin tuostahan on sweet,medium ja rock versiot erikseen. Mistäs tiedän mikä tämä sitten tarkalleen on kun symbaalissa lukee vain radiant series 18 inch?
Osta käytetty.
Nolte
10.06.2009 12:28:37
sammakko54: Turkissa tuli lomalla käytyä ja mukaan tarttui sitten Istanbul mehmet 18 tuumanen radiant crash. Nyt kun kattelin tuolta Istanbulin sivuilta, niin tuostahan on sweet,medium ja rock versiot erikseen. Mistäs tiedän mikä tämä sitten tarkalleen on kun symbaalissa lukee vain radiant series 18 inch?

Jos maistuu makealle, niin Sweet. Jos ei tule oikein mitään mieleen, niin Medium. Jos kolisee, niin Rock. :)
Meiän bändin paras rumpali!
sammakko54
10.06.2009 23:33:40
Nolte: Jos maistuu makealle, niin Sweet. Jos ei tule oikein mitään mieleen, niin Medium. Jos kolisee, niin Rock. :)

Heh, no ei tämä ainakaan kolise, mutta uutukaisena ainakin makealta kuulostaa.
Osta käytetty.
jelly6
27.01.2010 18:47:08
Moro kaikille! Kävin Istanbulissa Mehmetin tehtaalla ja suosittelen! Otin yhteyttä sähköpostitse ennalta, vastasivat ja neuvoivat soittamaan lähemmin. Näin tehtyäni neuvoivat reitin ja sit tehtaalla testailut (Mehmetit=käsintehtyjä) ja ostokset sujuikin mukavissa ja kohteliaissa merkeissä. Istanbul Agopin tehtaan sähköpostivastaus kyselyyni oli nuivempi.

Ja kuten aiemmin mainittiinkin, 430€ arvosta saa tuoda tullittomasti per henki, joten kaverin kanssa ostokset jaettuna voi tuoda isomman lastin. Tehtaalla "ymmärtävät" tämän, sanoivat siellä käyvän paljon ostajia - turistiaikaan päivittäin.

P.S. Istanbulin kaupungin musaliikkeet myyvät myös (varsinkin meikäläisten hintatasoon nähden) edullisesti peltejä, mutta tehtaalla valikoima on tietty yliveto.
mattjuha
02.02.2010 17:53:48
Tämä ei ihan liity tähän aiheeseen, mutta ajattelin kysyä kuitenkin, jos joku vaikka tietää.
Meneekö veroa, jos tilaan jenkeistä vaikka tuhannen euron setin? Koskeeko tämä tulli- ja verojuttu nettikauppojakin EU:n ulkopuolella.
RstoU
02.02.2010 17:57:20
luolamies5: Tämä ei ihan liity tähän aiheeseen, mutta ajattelin kysyä kuitenkin, jos joku vaikka tietää.
Meneekö veroa, jos tilaan jenkeistä vaikka tuhannen euron setin? Koskeeko tämä tulli- ja verojuttu nettikauppojakin EU:n ulkopuolella.

Menee kyllä. Taisi olla yli 22 euron arvoisista 22% ALV ja yli 150 euron arvoisista vielä tullausmaksut päälle.
kimizu
02.02.2010 18:04:23
luolamies5: Tämä ei ihan liity tähän aiheeseen, mutta ajattelin kysyä kuitenkin, jos joku vaikka tietää.

Kyllä menee verot ja tullit ja tietty myös rahdit. Nettikauppa on viranomaisten silmissä ihan samaa kauppaa kuin että hakisit itse paikan päältä ja maksaisit käteisellä.
Tällä hetkellä dollari on kuitenkin sen verran halpa, että saattaa olla maksuista huolimatta jopa kannattavaa tilata jenkkilästä jos euroopasta ei löydy.

Vinkkinä muuten että kannattaa selailla noita englannin webbikauppoja, niissä tuntuu olevan aika hyviä tarjouksia ja kamat tulee tullitta suomeen. Alla pari mestaa, googlella löytyy lisää

http://www.dolphinmusic.co.uk/
http://www.drum-stop.co.uk/
http://www.drumshop.co.uk/
http://www.drumwright.co.uk/
Timing stinks but cheerfully winks...
markkuliini
02.02.2010 19:40:04 (muokattu 02.02.2010 21:20:25)

kimizu: Kyllä menee verot ja tullit ja tietty myös rahdit. Nettikauppa on viranomaisten silmissä ihan samaa kauppaa kuin että hakisit itse paikan päältä ja maksaisit käteisellä.

Paitsi jos hakee ihan itse EU:n ulkopuolelta ja lentämällä kulkee niin rapiat 400€ on se raja jonka arvosta saa tuoda tulli- ja verovapaasti. :)

Mutta siis saivartelu sikseen, miten muka se nettikauppa olisi jotenkin erilainen verottajan/tullin silmissä? Onhan nekin ihan oikeita kauppoja ja oikeasti olemassa. Vähän omituinen kysymys oli alunperinkin minusta... Eli sama se mitä kautta se ostoilmoitus kauppaan menee ja mitä kautta maksu kulkee, tullit ja verot ikävä kyllä on maksettava kun EU:n ulkopuolelta yli 45€ arvosta tilaat.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
hansakemanelius
02.02.2010 21:05:05

Tässä tullilaskuri: http://tullau.tuu.fi/
Maksut lasketaan ostohinnan ja rahdin yhteissummasta.
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
mattjuha
02.02.2010 21:46:54
Miten sit on, jos ostaa yksityiseltä vaikka Ebayssä? Meneekö siitä tullimaksuja ja veroa?
moderndrummer88
02.02.2010 21:47:47
luolamies5: Miten sit on, jos ostaa yksityiseltä vaikka Ebayssä? Meneekö siitä tullimaksuja ja veroa?

Käsittääkseni menee.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)