Winzki 14.04.2009 10:48:24 | |
---|
Hommasin Boss GT-8:n ja ongelmana on, että kun kytken efektin tietokoneeseen, kitara kuuluu vain vasemmasta kanavasta. Olen kytkenyt efektin kuulokeliitännän kautta tietokoneen mikkiliitäntään normi-kitarapiuhalla adapterin avulla. Voisiko vika olla siinä, että kitarapiuha on mono ja vaatisi stereo-piuhan, että äänet kuuluisivat molemmista kanavista? Käyttöjärjestelmäni on Windows Vista Home Prerium, enkä löytänyt sen tai Bossin asetuksista mitään kohtaa millä olisi voinut ratkaista ongelman. Party all night, sleep all day |
Winzki: Hommasin Boss GT-8:n ja ongelmana on, että kun kytken efektin tietokoneeseen, kitara kuuluu vain vasemmasta kanavasta. Olen kytkenyt efektin kuulokeliitännän kautta tietokoneen mikkiliitäntään normi-kitarapiuhalla adapterin avulla. Voisiko vika olla siinä, että kitarapiuha on mono ja vaatisi stereo-piuhan, että äänet kuuluisivat molemmista kanavista? Käyttöjärjestelmäni on Windows Vista Home Prerium, enkä löytänyt sen tai Bossin asetuksista mitään kohtaa millä olisi voinut ratkaista ongelman. Aivan oikein, stereopiuhan stereosignaali vaatii. Matti |
PappaSF 14.04.2009 11:24:11 | |
---|
Juurikin näin eli tarvitset piuhan jonka päässä on 2 monoplugia ja toisessa päässä 1 kpl mini stereoplugi jolla saat liitettyä äänikortin päähän. HUOM! Jos äänikortissa on LINE IN liitin niin käytä sitä, on parempilaatuinen kuin MIC IN (ainakin mun mielestä). Alla omasta piuha jutustani kuva: http://koti.mbnet.fi/tapkuu/Y_kaapeli.jpg Noita varmaan saa ostaa sellaisiakin joissa nuo päät on suoraan sopivat. |
tommiot 14.04.2009 11:30:07 | |
---|
mattim: Aivan oikein, stereopiuhan stereosignaali vaatii. Matti Joo mutta mikkiliitäntään ei kannata stereoplugia survoa, se kun puskee elektreettimikeille tarkoitettua 5 voltin käyttöjännitettä silloin toiseen kanavaan. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
wilo 14.04.2009 11:56:16 | |
---|
Sen y-piuhan toinen nimi on sitten Insert-piuha, voipi löytyä helpommin kaupasta. Eli toisessa päässä 1x stereo TRS-plugi ja toisessa 2x mono TRS-plugi. Ville |
tommiot 14.04.2009 12:15:31 | |
---|
wilo: Sen y-piuhan toinen nimi on sitten Insert-piuha, voipi löytyä helpommin kaupasta. Eli toisessa päässä 1x stereo TRS-plugi ja toisessa 2x mono TRS-plugi. Ville Mono-plugit on kyllä ihan vaan tip-sleeve, ei TRS. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
wilo 14.04.2009 12:27:43 | |
---|
Moridin: Mono-plugit on kyllä ihan vaan tip-sleeve, ei TRS. Hupsis, siis ilman ärrää. |
Sir Zephyr 14.04.2009 15:29:03 | |
---|
wilo: Sen y-piuhan toinen nimi on sitten Insert-piuha, voipi löytyä helpommin kaupasta. Eli toisessa päässä 1x stereo TRS-plugi ja toisessa 2x mono TRS-plugi. Ville Eikos nuo inserttipiuhat ole yleensä 6,3mm stereoplugilla toteutettu? Ainakin ne joita olen itse käyttänyt esim. kompuran perseessä. Nythan tarvitaan nimenomaan yhtä 3,5mm stereoplugia ja kahta 6,3mm monoplugia.. |
Poonus 14.04.2009 21:47:17 | |
---|
Line inniin rykäset sen piuhan puoliksi sisään tulee kummastaki kajarista, joskus aikoinaan tuli koitettua monellaki kortilla. Nykyään on ihan stereo piuhat.. eli mielummin oikeilla piuhoilla mutta nuinki toimii väliaikaisesti. En Osaa Kirjottaa joten kieli poliiSIt hiljaa |
wilo 14.04.2009 21:59:48 | |
---|
Sir Zephyr: Eikos nuo inserttipiuhat ole yleensä 6,3mm stereoplugilla toteutettu? Ainakin ne joita olen itse käyttänyt esim. kompuran perseessä. Nythan tarvitaan nimenomaan yhtä 3,5mm stereoplugia ja kahta 6,3mm monoplugia.. No näinhän ne on. Pitäs kato ensin funtsia ja vasta sit vastailla neropattina... Totta puhuen vastaan ei ole tullut piuhaa, jossa olis 3,5mm stereo toisessa päässä ja 2x 6,3mm mono toisessa päässä. PappaSF:n konsti lienee kuitenkin se, mihin itte kallistuisin, koska tollasia piuhoja saa marketista ja adaptereita monesta halpahallistakin. Tai sit tekisin itte piuhan, koska noita plugeja ja sopivaa piuhaakin sattuu olemaan jemmassa. Ville |
wilo 14.04.2009 22:01:12 (muokattu 14.04.2009 22:01:44) | |
---|
Katoppas, tuli dubbelit. |
Winzki 16.04.2009 11:20:02 | |
---|
Kiitoksia vastauksista! Poonus: Line inniin rykäset sen piuhan puoliksi sisään tulee kummastaki kajarista, joskus aikoinaan tuli koitettua monellaki kortilla. Nykyään on ihan stereo piuhat.. eli mielummin oikeilla piuhoilla mutta nuinki toimii väliaikaisesti. Huomasin tuon saman efektin ku tyrkkäsin vahingossa kuulokkeiden piuhan puoliksi sisään tietokoneeseen ni kitara kuului kummaltakin puolelta. Ihmettelin vaa, että mihin laulu oli hävinny, ku soittelin Hellacoptersin biisien päälle. :---D Täytyy kyll sanoa, että on kätevä peli ku voi soitella kerrostalossa yömyöhällä ilman, että naapureilta tulee valituksia ja biisien mukana soitellessa kitaran ja biisien keskeisen balanssin säätö on helppoa. Ennen oli tapana soitella vahvistimen kanssa, jolloinka volyymit nous aika isoiks, jos halus saada selvää omasta soitosta sekä taustalla soivasta biisistä. Party all night, sleep all day |