Aihe: Puhallinsoittimia Englannista? 1 2 | |
---|---|
![]() 14.04.2009 09:06:59 | |
sebesusi: Onko kokemusta englantilaisesta woodwindandbrass-firmasta? Miten yleensä noi toimitukset on toiminu UPS:n kautta, uskaltaako kallista soitinta lähtä tilaamaan ulkomailta, vaikka sais muutaman satasen halvemmalla? On kokemusta ja pelkästään hyvää. UPS tuonut kotiovelle ja pakkaus ollut ihan ok kunnossa. Vastailevat vielä sähköposteihinkin asiallisesti. | |
![]() 14.04.2009 09:11:44 | |
popoing: On kokemusta ja pelkästään hyvää. UPS tuonut kotiovelle ja pakkaus ollut ihan ok kunnossa. Vastailevat vielä sähköposteihinkin asiallisesti. No, mulla ei mennyt ihan yhtä hyvin. Soitin pikkuvikainen, pari korkkia melkein irti, en jaksanut ruveta Englantiin palauttamaan, kärsin nahoissani. UPS toi kotiovelle, mutta en ollut kotona, lupasivat tuoda työpaikalle, mutta veivät työpaikan keskuspostitukseen, josta piti lähteä itse hakemaan. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta | |
![]() 15.04.2009 09:01:14 | |
Klezberg: No, mulla ei mennyt ihan yhtä hyvin. Soitin pikkuvikainen, pari korkkia melkein irti, en jaksanut ruveta Englantiin palauttamaan, kärsin nahoissani. UPS toi kotiovelle, mutta en ollut kotona, lupasivat tuoda työpaikalle, mutta veivät työpaikan keskuspostitukseen, josta piti lähteä itse hakemaan. Otitko yhteyttä noista puutteista? Ovat kuulemma joskus suositelleet viemään Suomessa paikalliseen liikkeeseen ja sitä kautta olisivat hoitaneet mahdolliset ongelmat. Tilasin tyhmyyttäni väärän kokoisen lehdenkiristimen heiltä. Lähettivät uuden veloituksetta ja vanhaa ei tarvinut lähettää takaisin. Olin toki maininnut suukappaleeni, että sen puoleen olisivat voineet itsekin huomata ettei se sovi, mutta silti yleensä kai menee tilaajan piikkiin. UPS toimii aina noin. Moni tilailee suosiolla työpaikalle, jos on päivät töissä. Silti hyvä pointti, jos jollakin ei ole mahdollisuutta olla kotona tai muuten tavoitettavissa. Itse ostin kerran Suomesta liikkeestä käytetyn saksofonin, mikä huollettiin ennenkö annettiin minulle. Sain vuotavan soittimen. Toki kuskasin sitä parikin kertaa takaisin huoltoon, mutta samalla rahalla olisin lähettänyt soittimen Englantiin, jos olisin sen sieltä tilannut. Eipä näissä ostoissa taida olla mitään yhtä ja ainoaa tapaa. Joskus onnistuu ja joskus ei, oli ostopaikkana mikä tahansa. Jos on ihan susi paikka, siitä löytää kyllä netistä kommentteja riittämiin ja muutoin jos on normaali tai hyvä paikka, niin aina voi tulla epäonnistumisia tai onnistumisia. | |
![]() 15.04.2009 09:17:51 (muokattu 15.04.2009 09:28:12) | |
popoing: Otitko yhteyttä noista puutteista? Ovat kuulemma joskus suositelleet viemään Suomessa paikalliseen liikkeeseen ja sitä kautta olisivat hoitaneet mahdolliset ongelmat. Siinä oli alkuun muuta hässäkkää sen kanssa, josta olin yhteydessä, sitten kun tuo ilmeni en enää tullut ottaneeksi yhteyttä. Oma vikani ilman muuta, mutta samaan aikaan oli isompiakin murheita. Edit: Kyllä ne minuakin ohjasivat alkuvaikeuksissa Soitinlaineelle, mutta siinä ei ollut mitään vinkkiä siitä että he olisivat jotenkin asiaan osallistuneet. Hyvä jos hoitavat niin. Ei ollut tarkoitus moittia tuota firmaa, lähinnä vain huomauttaa että ongelmien hoitaminen kaukaa tilatessa on työläämpää. Edit2: Eli siitä sopraanosta oli oktaavimekanismin vivustossa korkit melkein irti, ihan vinottain. Se oli kai syynä siihen, että ylempi oktaaviläppä ei aina mennyt kiinni, muistelen että tuosta oli täällä puhettakin, luultiin silloin alkujäykkyydeksi. UPS toimii aina noin. Moni tilailee suosiolla työpaikalle, jos on päivät töissä. Silti hyvä pointti, jos jollakin ei ole mahdollisuutta olla kotona tai muuten tavoitettavissa. Tässähän se harmi oli, että tavara meni muualle kuin missä minä istun, ja työnantaja taas ei enää kuljettele sisäisesti yksityisiä tavaroita. Mutta eipä siitä pitkä reissu tullut tällä kertaa. Mutta UPS ei siis toimittanut katuosoitteen mukaan tässä vaan firman. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta | |
![]() 15.04.2009 10:04:28 (muokattu 15.04.2009 10:05:48) | |
^^Joko sopraano muuten pelaa? Itselläni myös kiinalaisista foneista (Thomannin tavaraa tosin) vähän vastaavaa kokemusta että osa korkeista voi olla hiukan huonosti liimattuja, johtuneeko sitten liiman laadusta vai työntekijän kiireestä (kontaktiliiman ei annettu tarpeeksi kuivua ennen kiinni painamista)? Toisaalta kun noita nettikirjoituksia lukee, niin ei se viimeistely kaikilla merkkivalmistajillakaan ihan täydellistä ole, aika yleistä lienee että uusi pilli vaatii vähän ajan kuluttua pientä säätöä. Hankalammissa paikoissa olevia korkkeja (pari-kolme olen joutunut laittamaan) olen fiksaillut pikaliimalla, neulankärjellä tippa pikaliimaa korkin taakse ja pidentään kiinni hetki. Jos on helppo paikka niin voi myös irrottaa koko korkin ja liimata uudelleen kontaktiliimalla. Sopraanossa hommaa tietysti varmaan melkoisesti vaikeuttaa paikkojen ahtaus, ei tahdo mahtua sormet ja työkalut väliin. Iso neula, pinsetit ja suonenpuristimet sekä vaikkapa virkkukoukku helpottavat ahtaissa paikoissa näpräämistä. Joissain tapauksissa on helpointa irrottaa koko osa (mikäli sen saa irti purkamatta kovin paljon muuta) jolloin liimaaminen onkin sitten vaivatonta. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! | |
![]() 15.04.2009 11:24:51 | |
Murgo: ^^Joko sopraano muuten pelaa? Luovutin toistaiseksi, tuli muuta mietittävää ja lainasin sen yhdelle kaverille joka on soittanut tenoria ja sopraano on kiinnostanut. Olen ymmärtänyt ettei hän ole saanut siitä mieleistään ääntä. Itselläni myös kiinalaisista foneista (Thomannin tavaraa tosin) vähän vastaavaa kokemusta että osa korkeista voi olla hiukan huonosti liimattuja, johtuneeko sitten liiman laadusta vai työntekijän kiireestä (kontaktiliiman ei annettu tarpeeksi kuivua ennen kiinni painamista)? Toisaalta kun noita nettikirjoituksia lukee, niin ei se viimeistely kaikilla merkkivalmistajillakaan ihan täydellistä ole, aika yleistä lienee että uusi pilli vaatii vähän ajan kuluttua pientä säätöä. Ongelmia voi tulla kaikkien merkkien kanssa. Kysymys on siitä mitä on valmis tekemään niiden hoitamiseksi. Tosin, jos ei satu asumaan f-musiikin tai soitinlaineen lähellä, niin taitaa olla sama minne asti soittimen lähettää. Hankalammissa paikoissa olevia korkkeja (pari-kolme olen joutunut laittamaan) olen fiksaillut pikaliimalla, neulankärjellä tippa pikaliimaa korkin taakse ja pidentään kiinni hetki. Jos on helppo paikka niin voi myös irrottaa koko korkin ja liimata uudelleen kontaktiliimalla. Sopraanossa hommaa tietysti varmaan melkoisesti vaikeuttaa paikkojen ahtaus, ei tahdo mahtua sormet ja työkalut väliin. Iso neula, pinsetit ja suonenpuristimet sekä vaikkapa virkkukoukku helpottavat ahtaissa paikoissa näpräämistä. Joissain tapauksissa on helpointa irrottaa koko osa (mikäli sen saa irti purkamatta kovin paljon muuta) jolloin liimaaminen onkin sitten vaivatonta. Nuo korkit olivat mielikuvani mukaan kyllä tosi hankalassa paikassa, siinä oli niitä tankoja yms. päällä useita ja ihan vieri vieressä. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta | |
![]() 16.04.2009 10:15:27 | |
Klezberg: Luovutin toistaiseksi, tuli muuta mietittävää ja lainasin sen yhdelle kaverille joka on soittanut tenoria ja sopraano on kiinnostanut. Olen ymmärtänyt ettei hän ole saanut siitä mieleistään ääntä. Tuon voin kyllä täysin uskoa! Sopraano tuntuu olevan harvinaisen kinkkinen peli. Viime kesänä soittelin kuukauden putkeen 3x päivässä vain sopraanoa. Silloin alkoi tuntua, että homma toimii ja ääni alkaa miellyttämään, mutta sitten kun siirryin soittelemaan taas tenoria lisäksi, niin sopraanon soittelun määrä alkoi normalisoitua. Eipä ole sen jälkeen sopraano kuulostanut enää niin hyvältä. Tosin plussana oli se, että tenori soi taas paljon paremmin tuon sopraanosession jälkeen, että jotain hyvää siitäkin. Pitäis varmaan joskus taas opetella sopraanoa oikeasti. Ehkäpä nyt sitten kun laatu on taas tenorissakin parantunut, niin pääsisi sopraanoonkin nopeammin taas sisään ja ehkäpä sekin soittotaito pysyisi paremmin yllä mitä ennen. | |
![]() 10.11.2009 15:45:37 | |
Ostin oman alttofonini (Jupiter JAS-567) normanssilta. Oli priimakunnossa. Suosittelen! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)