Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkinuppi Metalliin
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Kontiak
26.12.2008 17:03:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten tietty, mikä on Master of Puppetsin kitarasoundi? Kyseisellä levyllähän on paljonkin erilaisia soundeja. Vai oliko tämä nyt trolli?
 
Ei ollut trolli. Jos jotakuta haluat syyttää, niin syytä sitten vaikka itseäsi, kun olet herättänyt muilta osin niin suuren mielenkiinnon vahvistintasi kohtaan. ;) Tottahan on tietysti, että jokainen kokeilkoon itse, miten se omiin tarpeisiin sopii, mutta kyllä tälläkin tavalla GASittelun tuskaa saa lisättyä. Olisi mukava kuulla vaikka Disposable Heroesin ensimmäiset puolitoista minuuttia Buddalla soitettuna. Jos siinä sitten tarvitsee eteen jonkinlaisen buusterin, niin vielä mielenkiintoisempaa olisi kuulla sen vaikutus.
 
Kontiak
28.12.2008 21:55:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä kuulostaa Budda http://pedalspluseffectswarehousede … /superdrive45_leadchannel_metal.mp3
 
http://pedalspluseffectswarehousede … superdrive45_leadchannel_crunch.mp3
 
mitja
09.01.2009 06:09:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fireballissa ja Powerballissa on taas se perusongelma, että soundissa on ihan liian vähän keskiääniä. Kuulostaa kyllä massiiviselta säröltä yksin soittaessa, mutta bändisoitossa siitä sirkkelistä ei paljoakaan saa selvää ja bassopääkin meinaa mennä tukkoon. Lisäksi kummastakaan en saanut mitään käyttökelpoista soundia cleanin ja mättösärön väliltä. Nuo kaksi ääripäätä olivat hyviä, mutta välissä aika kauhean karun kuuloista soundia.
 
Totta, mutta mielestäni ei vahvistimen aina tarvitse tehdä "sitä kaikkea".
Jos oma tyyli käsittää lähinnä tykin särön ja cleanin livekäytössä, niin kummatkin Powerball ja Fireball suoriutuvat hyvin.
Standardivireellä ja passiivimikeillä mielestäni Fireball on parempi.
Aktiivimikeillä ja matalilla virityksillä Powerball pääsee oikeuksiinsa.
 
Ero kuitenkin siinä, että Blackmoressa on paljon orgaanisempi ja putkimaisempi särösoundi, kun Powerballi tuuttaa lähinnä sitä samaa kompressoitua sirkkeliä aina. Lisäksi Blackmore erottuu bändisoitossa hitosti paremmin ja selkeämmin, kuin nuo Ballit. Cleani ja pikkusärötkin ovat parempia.
 
Se on hieno ja vaativa vahvistin. Sellainen iskettiin kerran festareilla käyttööni, vaikka olin tilannut fireballin. Soundi oli hyvä mutta jumalauta se oli anteeksiantamaton! Sai tosissaan keskittyä oikean käden tekniikkaan, sillä huono pikkaus tuli heti läpi, toisin kuin kompressoituneemmassa Fireballin soundissa.
 
Invader 100 -nupista voisin sanoa että se on tavallsaan ENGL:in "Marshall"-tyylisin vahvistin.
Varsinkin kanava 3 tuottaa hyvin dynaamista marsumaista säröä.
Muut kanavat ovatkin sitten aika erilaisia ja tässä vahvistimessa erilaiset mikit toimivat eri kanavilla hyvin eri lailla(olipas lause..)
Ja nupissa on tosiaan 4 kanavaa, jotka ovat ikään kuin eri vahvistimista, toisin kuin yleensä, kun kanavat ovat vähän kuin versioita samasta asiasta.
 
Jos joku on tätä nuppia halunnut mutta hinta tullut vastaan, olen pakon edessä myymässä omaani erittäin huokeasti torilla.
 
M4ss3 m/
10.01.2009 22:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuosta Valvekingistä tarpeeksi metalliin? Onko paljon sitä keskialuetta?
Mikä noista olisi paras soundiltaan, 112, 212 vaiko nuppi?
 
Three four!!!
Antti1
10.01.2009 23:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuosta Valvekingistä tarpeeksi metalliin? Onko paljon sitä keskialuetta?
Mikä noista olisi paras soundiltaan, 112, 212 vaiko nuppi?

 
Nupista tulee paras soundi. Pistät sen yksinään päälle, kaiken täysille, ränkkäät hetken aikaa ja sit se sanoo pufff.
 
Mikä on tarpeeksi metalliin? Mä en tiedä vastausta, vaikka kymmeniä ja kymmeniä treenejä on tullut ko. vahvariakin kuunneltua metallibändin joukossa. Jollekulle toimii ja toiselle taas ei. Ota ite selvää ja muodosta mielipiteesi.
 
Meinaatko muuten joskus oikeasti ostaakin jotain, vai tarviiko se vielä kyselyä toisesta 500 eri laitteen toimivuudesta metallimusassa?
 
Henkka1000
10.01.2009 23:25:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuosta Valvekingistä tarpeeksi metalliin? Onko paljon sitä keskialuetta?
Mikä noista olisi paras soundiltaan, 112, 212 vaiko nuppi?

 
Jos sä tosiaan oikeesti haluut joskus jotain ostaa, niin mulla on toi röörikunkun nuppi ainakin vielä tarjolla..
 
M4ss3 m/
10.01.2009 23:51:14 (muokattu 10.01.2009 23:53:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sä tosiaan oikeesti haluut joskus jotain ostaa, niin mulla on toi röörikunkun nuppi ainakin vielä tarjolla..
 
No eipä ole ainakaan torin puolesta, mutta ei tarvii laittakaan, koska kuten Antt1 jo kysyi niin en varmaan ikinä, mutta ensi kesän olen ajatellut keskittää kokonaan uudelle vahvistimelle.
 
Eli joulukin jo meni niin en ole ostamassa.
 
Edit: Joku vaan sanoi, että 212 kuulostaa paremmalta kuin 112.
Nupista en mitään tiedä ja se kaappikin aika paljon siihen varmaan vaikuttaa.
 
Three four!!!
Henkka1000
10.01.2009 23:52:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä ole ainakaan torin puolesta, mutta ei tarvii laittakaan, koska kuten Antt1 jo kysyi niin en varmaan ikinä, mutta ensi kesän olen ajatellut keskittää kokonaan uudelle vahvistimelle.
 
Ei ole torilla, kun ostajia ilmaantu niin paljon, että piti selvitellä niitä eka.
 
Eli joulukin jo meni niin en ole ostamassa.
 
Mikä yllätys.
 
Trendkeel
10.01.2009 23:55:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä ole ainakaan torin puolesta, mutta ei tarvii laittakaan, koska kuten Antt1 jo kysyi niin en varmaan ikinä, mutta ensi kesän olen ajatellut keskittää kokonaan uudelle vahvistimelle.
 
Eli joulukin jo meni niin en ole ostamassa.

 
No minkä helvetin takia joka toisessa ketjussa on Masse kysymässä että onko tämä ja tämä hyvä ja onko kokemuksia, jos olet suunnitellut ostavasi jotain puolen vuoden päästä?! Meikäläinenkin aikoo kyllä hankkia siinä kesemmällä kitarakamaa, mutten jumalauta sentään kysy jokaisessa kyseistä mallia koskevassa ketjussa (tai etenkään niissä, mitkä eivät liity siihen mitenkään) kokemuksia tai täysin turhia kysymyksia. Saatana.
 
duc
11.01.2009 00:00:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äläkää vastatko sille. En minäkään.
pelsu
12.04.2009 20:57:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt ole ihan varma onko tämä oikea ketju kysellä tallaista, mutta nyt kun putkinupeista kumminkin kyse on niin kysyisin seuraavaa:
Mistä mahtaa johtua saatananmoinen vinkuminen (ei äänen kiertäminen), vaan suoraan sanottuna ulina putkinupista. Huomasin reeniksellä soitellessani tällaista kun masteria säätää yli 3 pykälän. En usko että vika olisi esimerkiksi kitaran mikeissä, jakissa tai virtapiuhassa. Clean kanavalla soitettaessa millään voimakkuudella tällaista ongelmaa ei kylläkään ole.
Putki mahdollisesti hajonnut tjsp?
 
miau
Tinippa84
12.04.2009 22:04:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pelsu:Putki mahdollisesti hajonnut tjsp?
 
Siellä on kaiketi särkynyt/mikrofoninen etuasteputki...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Secreterial
13.04.2009 09:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistin jo saman kysymyksen tuossa viikko sitten tonne jelppikerhoon, mutta siellä kävi toiset keskustelut niin kuumana, että se hukkui ketjun syövereihin.
 
Mutta kysymys siis oli, että mikä on nupissa vikana, kun ei ole tehoja ja soundi on todella löysä. Reeneissä laitoin nupin aivan täydelle ja silti volumen taso oli todella pieni verrattuna normaaliin. Myös soundin tiukkuus oli kadonnut kokonaan, soundi oli todella löysä. Missä siis vika? Pääteputkissa?
 
Moimies
13.04.2009 12:31:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Secreterial: Pistin jo saman kysymyksen tuossa viikko sitten tonne jelppikerhoon, mutta siellä kävi toiset keskustelut niin kuumana, että se hukkui ketjun syövereihin.
 
Mutta kysymys siis oli, että mikä on nupissa vikana, kun ei ole tehoja ja soundi on todella löysä. Reeneissä laitoin nupin aivan täydelle ja silti volumen taso oli todella pieni verrattuna normaaliin. Myös soundin tiukkuus oli kadonnut kokonaan, soundi oli todella löysä. Missä siis vika? Pääteputkissa?

 
Minulla tippui 6505+:n lead-kanavan tehot olemattomiin hajallisen etusputken takia taannoin.
 
HeavyMachinery
13.04.2009 15:19:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Secreterial: Pistin jo saman kysymyksen tuossa viikko sitten tonne jelppikerhoon, mutta siellä kävi toiset keskustelut niin kuumana, että se hukkui ketjun syövereihin.
 
Mutta kysymys siis oli, että mikä on nupissa vikana, kun ei ole tehoja ja soundi on todella löysä. Reeneissä laitoin nupin aivan täydelle ja silti volumen taso oli todella pieni verrattuna normaaliin. Myös soundin tiukkuus oli kadonnut kokonaan, soundi oli todella löysä. Missä siis vika? Pääteputkissa?

 
Mikä vahvari ?
Onko Gainin määrä silti sama kuin ennen ?
 
Vaiheenkääntö putki tai pääteputket olis minun arvaus.
 
Halvin tapa edetä on se kun ostat ensin kaikki etuset ja kokeilet auttaako jos ei niin sitten pääteputki remppa.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Secreterial
13.04.2009 16:20:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Mikä vahvari ?
Onko Gainin määrä silti sama kuin ennen ?
 
Vaiheenkääntö putki tai pääteputket olis minun arvaus.
 
Halvin tapa edetä on se kun ostat ensin kaikki etuset ja kokeilet auttaako jos ei niin sitten pääteputki remppa.

 
Elikkäs nuppina on Valveking ja gainin määrä on melko sama kuin ennenkin. Täytyy vielä tänään reeneissä kuunnella tarkemmin.
 
Etusputket siinä on jo kerran menny ja ne vaihettiin uusiin. Sillon oli oireena tajuton vingunta.
 
taat
13.04.2009 18:06:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pelsu: En nyt ole ihan varma onko tämä oikea ketju kysellä tallaista, mutta nyt kun putkinupeista kumminkin kyse on niin kysyisin seuraavaa:
Mistä mahtaa johtua saatananmoinen vinkuminen (ei äänen kiertäminen), vaan suoraan sanottuna ulina putkinupista. Huomasin reeniksellä soitellessani tällaista kun masteria säätää yli 3 pykälän. En usko että vika olisi esimerkiksi kitaran mikeissä, jakissa tai virtapiuhassa. Clean kanavalla soitettaessa millään voimakkuudella tällaista ongelmaa ei kylläkään ole.
Putki mahdollisesti hajonnut tjsp?

 
Jepjep sama ongelma oli että vinkuu niin vimmatusti särökanavalla (JCM2000 DSL100) mutta cleanilla ei yhtään. No kun olin ottanut kerran ne neljä putkea päätteestä pois kun joku kaveri tarvitsi niitä nopeasti ja sitten ei kuitenkaan tarvinnut niin laitoin ne takaisin. Ilmeisesti jotenkin väärässä järjestyksessä, sillä vahvistin sen jälkeen vinkui hirveästi juuri samalla tavalla kuin sinun.
 
No ihmettelin ja kummastelin pitkään kunnes viimein oivalsin että haa ne putkethan ovat väärässä järjestyksessä. Sitten laitoin putket takaisin oikeisiin pareihin ja kas kummaa ininäkin loppui.
 
Voihan se olla että siellä on sulla joku putki/putket rikki ja ne pitäisi vaihtaa mutta minulle kävi tällainen juttu ja ajattelin että jos siitä olisi apua kun kuulostaa ihan samalta kuin minun ongelmani silloin joskus. Funtsi oletko sekoitellut niitä putkia joskus?
 
Antti1
13.04.2009 18:23:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ton järjestyksen pitäisi vaikuttaa vinkumiseen mitenkään, epäilen vahvasti johtuvan jostain aivan muusta sen sun ongelmasi. Niin ja muuten tuolla tavalla tuubien sekoittelun jälkeen ois syytä tarkistaa bias. Noi putket kun ei oo koskaan kuitenkaan ihan täysin identtisiä ja tavanomaisesti 100W laitteissa ne biasoidaan pareittain --> bias voi olla hiukan päin honkia.
 
Secreterialin ongelmassa on todennäköisesti kyse just vaiheenkääntäjästä, tai niistä pääteputkista. Kannattaa vaihtaa, koska muistaakseni sanoit sulla olevan alkuperäiset vielä muutenkin sisällä. Ne ei oo kovin hyvät.
 
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
taat
13.04.2009 21:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ei ton järjestyksen pitäisi vaikuttaa vinkumiseen mitenkään, epäilen vahvasti johtuvan jostain aivan muusta sen sun ongelmasi. Niin ja muuten tuolla tavalla tuubien sekoittelun jälkeen ois syytä tarkistaa bias. Noi putket kun ei oo koskaan kuitenkaan ihan täysin identtisiä ja tavanomaisesti 100W laitteissa ne biasoidaan pareittain --> bias voi olla hiukan päin honkia.
 
Secreterialin ongelmassa on todennäköisesti kyse just vaiheenkääntäjästä, tai niistä pääteputkista. Kannattaa vaihtaa, koska muistaakseni sanoit sulla olevan alkuperäiset vielä muutenkin sisällä. Ne ei oo kovin hyvät.

 
Sitäpä biasia juuri tarkoitinkin että siitä voi johtua ylimääräinen surina tai ininä kun nuo putket sekoittaa ja bias päin mitä sattu. Itselläni kun kävi nimittäin niin.
 
pelsu
13.04.2009 21:24:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taat: Jepjep sama ongelma oli että vinkuu niin vimmatusti särökanavalla (JCM2000 DSL100) mutta cleanilla ei yhtään. No kun olin ottanut kerran ne neljä putkea päätteestä pois kun joku kaveri tarvitsi niitä nopeasti ja sitten ei kuitenkaan tarvinnut niin laitoin ne takaisin. Ilmeisesti jotenkin väärässä järjestyksessä, sillä vahvistin sen jälkeen vinkui hirveästi juuri samalla tavalla kuin sinun.
 
No ihmettelin ja kummastelin pitkään kunnes viimein oivalsin että haa ne putkethan ovat väärässä järjestyksessä. Sitten laitoin putket takaisin oikeisiin pareihin ja kas kummaa ininäkin loppui.
 
Voihan se olla että siellä on sulla joku putki/putket rikki ja ne pitäisi vaihtaa mutta minulle kävi tällainen juttu ja ajattelin että jos siitä olisi apua kun kuulostaa ihan samalta kuin minun ongelmani silloin joskus. Funtsi oletko sekoitellut niitä putkia joskus?

 
Juu kiitti vaivannäöstä kun jaksoit vastailla, mutta tosiaan vika tuskin lienee tuossa, koska en ole putkia laitteesta missään vaiheessa irroitellut.
Huomaako tosta putkesta helposti onko se paskana, esim kärähteleekö ne ikäänkuin hehkulamput? Pitäs varmaan takapaneeli irrotella tosta ja tarkistella tilannetta.
 
miau
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 517 18 19 20 21

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «