Aihe: Basso joka "istuu mixin päällä"
1 2 3 4 5 6
J.Nikkanen
12.04.2009 12:34:11
juki68: Mullakin oli vuoden '68 muija joka oli kauhee lehmä, mut sit vaihoin nuorempaan ja homma on pelannut.

Heh... plussaa tästä...
Cannibal Corpse kunniaan!
chief
12.04.2009 12:43:13 (muokattu 12.04.2009 12:44:40)
hollstro: Vanhoista Fendereistä heitetään taas väsynyttä läppää. Eihan se oo itteltä pois jos sellasesta ei välitä. Lopullinen totuus lienee että kateus on kansallispiirre ja se ilmenee niin monin tavoin. Todelliset asiantuntijat eivät 50/60-luvun kultakausien arvosoittimia kyseenalaista. Ne ovat erinomaisia välineitä siihen mihin ne on aikoinaan tehty

Onhan se noin. Mutta silti kaikki yli 30 vuotiaat Fenderit eivät vaan ole niin hyviä soittimia. 60-luvun kultakausi ei vissiin oo niin pitkä aika ja ne soittimet on nykyään harvassa.

Mä totesin asian silloin kun ostin oman -74 jazzin joka on hyvä. Samalla myyjälllä oli myös 2kpl -72 jazzia kaupan mutta ne eivät olleet niin hyviä. Myös yksi tuttu osti vastikään -74 jazzin joka ei ole SOITTIMENA yhtä hyvä kuin esim. mun -93 Japanin Fender Presari. Se vaan ei soi yhtä hyvin. Fiilikseltään se on tietenkin paljon mageempi ku mun Japanin "kopio", ja sekin on aika merkittävä juttu.

Uskaltaisin väittää että aika suuri osa soittajista ei välttämättä edes osaa arvioida soittimen hyvyyttä tai huonoutta muuten kuin että miltä se tuntuu omaan käteen. Tässä kohtaa fiiliskysymykset tuleekin aika merkittäviksi.

Samoin jos mun pitäis arvioida onko joku ok-oppilastason viulu yhtä hyvä kuin joku hemmetin kallis arvosoitin niin en välttämättä osaisi sano aiheesta mitään.
"It's the ear, not the gear. "
Tympee Huttunen
12.04.2009 13:24:21
juki68: Jos on leimoja otelaudassa, niin ei kauheesti nosta arvoa.

No ei kyllä. Tuli ajatuskatko!
MPU
12.04.2009 13:26:03
Ei kai kukaan tuhansia euroja soittimeen upottanut voi myöntää muille tai itselleen että soitin on huono? Olipa kyseessä sitten vintage tahikka ei. Uskon, että soittimien ja esmes autojen vaihtelussa ja paremmuusjärjestykseen laittamisessa mennään yhtä lailla fiilispohjalla jos verrataan aina saman hintaluokan vehkeitä. Erilaisia ne toki ovat, mutta mikä sitten on paree kuin toinen on aina kovasti kiinni käyttäjästä ja käyttötarpeesta. Itselle mieluinen soitin on varmasti soittajalleen hyvä soitin, oli se soittimena minkälainen tahansa.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
poppamies
12.04.2009 13:38:03

juki68: Kyllä musta tästä vielä puuttuu ne "mulla oli 70-luvulla ihan kauhee ritsa" -tarinat kokonaan....

Mulla oli ihan oikeesti 70-luvun presari joka ihan oikeesti oli ritsa, tai itseasiassa himmee jousipyssy. Kyllä näissä vanhemmiston väittämissä valitettavasti on paljonkin perää.
G strings are for strippers!
J.Hollström
12.04.2009 14:24:22
poppamies: Mulla oli ihan oikeesti 70-luvun presari joka ihan oikeesti oli ritsa, tai itseasiassa himmee jousipyssy. Kyllä näissä vanhemmiston väittämissä valitettavasti on paljonkin perää.

Tulihan se sieltä, enkä epäile etteikö asia näin voisi ollakin. Mulla on taas 70-lukunen presari joka on helvetin hyvä. Kaikillamittapuilla mitattuna.

Silti näistä vintagen duumaajista eniten paistaa läpi se, että yritetään uskotella lähinnä itselleen, että ko. touhussa ei ole mitään järkeä, tai sitten kaihertaa se että on joskus omistanut arvosoittimen, on modannut ainakaan piloille aktiiveilla ja muilla kairauksilla, todennut että ei se siitä kummentunut ja myynyt 200 markalla eteenpäin. Ja nyt tietty vituttaa kun katsoo mitä koskemattomalla soittimella voi mahdollisesti tehdä hilloa.
Koiranpaska on parasta.
leksi-B
12.04.2009 15:22:43 (muokattu 12.04.2009 15:23:04)
Hyvä aihe.

Itsellänihän on tuota erottelevuus ongelmaa bändin kanssa.

Bassona toimii Warwick Corvette $$, nuppina MarkBass:n LMK ja Warwick wca nd 4x 10" kaappi.

En vain tiedä missä minulla menee aina pieleen, soundi on lähinnä kauhean matala ja erottelevuutta ei paljoakaan ole, kilinä kuuluu. Yksistään kun vetelen niin omaan korvaan kuulostaa hyvältä, bändin kanssa sitten eriasia. Purkkejakin löytyy jos jonkinlaista.

Ehkä en vain osaa ruuvata. Ehkä pitää vaihtaa siihen presariin ;)
http://www.youtube.com/watch?v=yNgkjKVfJiQ
IJarro
12.04.2009 15:28:29
leksi-B: Ehkä en vain osaa ruuvata. Ehkä pitää vaihtaa siihen presariin ;)

Moisella double buckilla joskus jammailin ja en kyllä millään onnistunu ruuvaamaan hyvää soundia. Se vaa o hankalaa ku on niin paljon napopuloita ja potikoita. Jazzarissa riittää ku laittaa volat täysille ja tonea sit mielen mukaan.

Presariin vaihtaminen toimii varmasti =)
Aluks hei, väliin hei, loppuun hei hei...
J.Hollström
12.04.2009 15:32:12
leksi-B: Ehkä pitää vaihtaa siihen presariin ;)

Khyyl. Ja mitä vintagempi, sitä paremmin istuu mixin päälle. Ja miksei sixinkin.
Koiranpaska on parasta.
leksi-B
12.04.2009 15:33:38
Se vaa o hankalaa ku on niin paljon napopuloita ja potikoita.

Tämä se taitaa olla suurin syy minulla. Potikoita riittää säädettävänä aivan liikaa.

Pitäisi kyllä yksinkertaistaa omia kamojaan. :)
MPU
12.04.2009 20:52:03
Eihän tässä kamarunkkauksessa järjellä ole mitään tekoa. Kaikki perustelut jonkin hankinnan järkevyydestä ovat ainakin minulla olleet lähinnä säälittäviä yrityksiä perustella hankinta itselleen. Ainoa todellinen peruste on ollut "mut kun mä haluun". Jos joku haluaa vintagea, on se ihan yhtä jees kuin että joku haluaa hifiä.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
chief
12.04.2009 22:48:23
leksi-B: Tämä se taitaa olla suurin syy minulla. Potikoita riittää säädettävänä aivan liikaa.

Pitäisi kyllä yksinkertaistaa omia kamojaan. :)

Koitappa silleen et laitat kaikki sävynsäädöt ja muut himmelit suoraksi. Siis bassosta kaikki EQ-t keskelle ja nupista samoin. Kyllä noilla kamoilla pitäis saada aivan kelvollista soundia aikaiseksi.
chief
12.04.2009 22:49:37
MPU: Eihän tässä kamarunkkauksessa järjellä ole mitään tekoa. Kaikki perustelut jonkin hankinnan järkevyydestä ovat ainakin minulla olleet lähinnä säälittäviä yrityksiä perustella hankinta itselleen. Ainoa todellinen peruste on ollut "mut kun mä haluun". Jos joku haluaa vintagea, on se ihan yhtä jees kuin että joku haluaa hifiä.
Marko

Mä oon perustellu omat hankintani silleen et jollain sitä työtä pitää tehdä ja mieluummin sit tekee sellasilla työkaluilla jotka itelle tuntuu fiksuilta ja joilla on kiva vetää.
Seba
13.04.2009 14:33:36

Näin on.
Havaitsin juuri itsekin että jos just nyt ois ollut vähän ylimääräistä, niin olisin tilannut pelkän olettamuksen perusteella amerikasta warmothin presarin kaulan ja maksanut siitä n. 500€. Enkä todellakaan ole koskaan edes hiplannut ainuttakaan warmothin tuotetta, mutta jos vaikka ostaisi erikoisemman kaulan ja erikoisemman bodyn erikseen jollain aikavälillä ja hiljalleen rakentelisi mieleisensä basson jonka hinnaksi tulee helposti yhden amerikanpresarin hinta..

Erikoisuudet maksaa, onko ne sen arvoisia on sitten maksajan silmissä.
Tuskin tuollaisesta warmothista saisi jenkkifenkkua enempää rahaa myydessä, mutta en mä myyntiin soittimia hankikaan..
J.Nikkanen
13.04.2009 20:31:18
No niin mutta takaisin aiheeseen. Tästä keskustelusta innostuneena syntyi ajatus laittaa aktiivisähköt huilille ja modata tohon kuussataseen aateekoohon presari/musari mikitys. Hiemanhan siinä joutuis tekee duunia, mutta oispahan jotain tekemistä iltojen iloksi! Siispä tämmöinen set-up:

http://www.seymourduncan.com/suppor … matics.php?schematic=musicman_pbass

Onko jollain oikeesti kokemusta moisesta? Siis että löytäiskö ominaissoundillansa oman tonttinsa muiden soittopelien seasta? (musiikkityyli enempivähempi rankempi rokki normivireessä) Lisäksi haluan paristosta eroon koska haluan paristosta eroon. (tätä on vähän vaikee selittää, haluan vain se pirun pariston pois!) Ja sitten pari juttua mitä mua ei kiinnosta kuulla:

-"Äh, turhaa hommaa, osta aito USA Fender P-bass niin ei tartte tuskailla moisten juttujen kanssa.(?)"
-En osta, en ole Fendermies

-"Älä nyt hyvä mies pilaa sun bassoa! Pidä orkkiksena niin saat joskus omasi pois!"
-En ole myymässä bassoani! Ajattelin soitella sillä.

-"Jos sä modaat ton sun basson niin siitä ei koskaan tuu aitoa Japsi-Vintagea!"
-Ei niin. Ei tule vaikka kuinka odottelis.

Niin mutta miten moinen siis istuu mixiin? Jaa ne jotka ei tiedä kummonen on ibanez ATK600 niin se on umpivaahterajööti pulttikaulalla. Jonkinmoinen kuva omissa kuvissa.
TommiW.
13.04.2009 21:02:30
Niin mutta miten moinen siis istuu mixiin? Jaa ne jotka ei tiedä kummonen on ibanez ATK600 niin se on umpivaahterajööti pulttikaulalla. Jonkinmoinen kuva omissa kuvissa.

Eiksiinä oo saarnibody?

Luulis että tolla setupilla toimis bändisoundi oikeinkin mainiosti, ite diggaan ainakin tosta musari+p-mikkiyhdistelmästä saarnirungossa.
"Sillon kun oikeen nussitaan niin siin munatkii on vaan tiellä. Eli ei mitään kutumusia häiritsemään, jellyä vaan huleen ja jordaania tuulensuojaan. " -juki68
J.Nikkanen
13.04.2009 21:59:39
TommiW.: Eiksiinä oo saarnibody?

Ei ole. Se on kuussatanen. Se on vaahteraa. Tossa linkki:

http://www.ibanez.co.jp/anniversary … expansion.php?cat_id=223&now=22

Ja mulla siis tuo ATK600LBU.

Luulis että tolla setupilla toimis bändisoundi oikeinkin mainiosti, ite diggaan ainakin tosta musari+p-mikkiyhdistelmästä saarnirungossa.

Ei kai sitä tiedä ennekuin kokeilee.
Tympee Huttunen
13.04.2009 22:07:08
pahaeno: Ei ole. Se on kuussatanen. Se on vaahteraa. Tossa linkki:

http://www.ibanez.co.jp/anniversary … expansion.php?cat_id=223&now=22

Ja mulla siis tuo ATK600LBU.

Ei kai sitä tiedä ennekuin kokeilee.

Tuo on kyllä hieno peli. Mulla on indonesialainen ja sekin todella hyvä - japsi olisi valmistumaana hienompi:P Eihän tuossa aktiivimikkiä ole laisinkaan, vaan pelkkä aktiivi-eg ja sekin on käsittääkseni sellainen, että noiden potikoiden ollessa siinä puoliasennossa "klikkautuneena", niin vasta sen klikin jälkeen aktiivieq boostaa taajuuksia.
balzary
13.04.2009 22:12:32

pahaeno: No niin mutta takaisin aiheeseen. Tästä keskustelusta innostuneena syntyi ajatus laittaa aktiivisähköt huilille ja modata tohon kuussataseen aateekoohon presari/musari mikitys. Hiemanhan siinä joutuis tekee duunia, mutta oispahan jotain tekemistä iltojen iloksi! Siispä tämmöinen set-up:

http://www.seymourduncan.com/suppor … matics.php?schematic=musicman_pbass

Onko jollain oikeesti kokemusta moisesta?

P-mikistä ATK:ssa ei ole kokemusta, mutta modauslistalla olisi laittaa omaan ATK:hon etumiksiki Darkstar-mikki (kopio vanhasta Hagströmin mikistä). Etuaste heivattaisiin täälläkin samalla pois.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)