Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 523 24 25 26 2751 52 53 54 55
Xardan
05.03.2009 21:58:26
Kyllä aloittelijalle Casio menee mutta ei niillä oikeasti tee mitään. Ei Privioillakaan.
Music is my life, if not, then hell with me!
Jounzuh
06.03.2009 14:10:41 (muokattu 06.03.2009 14:12:34)
Itellä oli ekana synana Casio (oisko) Ctk-691. Ihan hyvin riitti vaikka soitin 2-3 tuntia päivässä. Eihän se nyt oo läheskään yhtä hyvä ku toi nykyinen m50 mut onhan se kuitenki 800-700€ halvempi. Eikä sitä nyt moni aloittelija soita edes 2-3 tuntia päivässä. Jos on oikeasti aloittelija ni kyllä noi Casiot ja halpis Yamahat pitäis riittää ihan hyvin. Ja jos sit soittaminen ei vaikka kuitenkaan sitten ole se juttu niin ei mene rahaa kun 200-300€ hukkaan. (jälleenmyyntiarvoa noissa ei kyllä ole)
Xardan
06.03.2009 14:38:38 (muokattu 06.03.2009 14:42:03)
Yamahan PSR-sarja on aloittelijallekin ehdottoman paljon parempi ja inspiroivampi soitin. Niistä löytyy kelvollistakin tavaraa. Muistan itse aloittelijana kun omistin Casion CTK 631:n ja pääsin soittamaan yhdellä Yamahan PSR:llä niin kylläpä tuntui mahtavalta! =) Aivan eriluokan soitin senaikaisessa mittakaavassa, aikansa kutakin. Toisaalta kun tätä miettii, suhtautuminen nykyisiin soittimiin voisi olla aivan erilainen jos olisi aloittanut esim. senaikaisten markkinoiden parhaimmilla soittimilla kuin halvimmilla, joten tyytyväisenä voi tämänkin todeta =)
Jounzuh
06.03.2009 20:37:17
Samaa mieltä, että noi halpisvehkeet tappaa inspiraation. Mutta kuitenkin mulle ainakin ekassa soittimessa tärkeintä olis halpa hinta ja hyvä hintalaatusuhde. Mut noi Yamahan saundit on mun mielestä kyllä parempia ku Casion, tosin touchi on musta Casiossa parempi, koska noi Jammut on lussumpii. Jos vertaa Casio CTK-691 ja Yamaha PSRE4133. Kumpiakin oon paljon soittanu. Casio himas lojuu nurkassa pois Korgin tieltä :D ja Yamaha on koulussa.
Vessajono
16.03.2009 01:02:34
Nyt on sellanen tilanne että olen ajatunut bändissä soittamaan Rush-tyyppisesti sekä bassoa että koskettimia ja tähän asti kun on vaan tilutellut liidejä tai jotain satunnaisia bassojyrinöitä, on Alesis Micron palvellut tarkoitusta varsin oivasti. Nyt pitäis kuitenkin saada käyttöön myös piano-, hammond-, ja rhodessoundeja eli ilmeisesti jonkin valtakunnan keikkapianon osto olisi edessä.

Käytetyistä taidan joutua valkkaamaan, koskapa Nordiin tai RD-700:n ei oo varaa. Juno-D kävi mielessä mutta siinä on kuitenkin ymmärtääkseni jonkinlainen synaosastokin, eikä tavallaan haluaisi maksaa turhasta kun se Alesis välttää siihen hommaan.

Mitäpä siis kannattaisi alkaa katsella?
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Xardan
17.03.2009 15:03:05 (muokattu 17.03.2009 15:03:17)
Kyllä tohon soundi valikoimaan tulee Nord Electro 2 ekana vastaan. Kannattaa ehkä säästää ja ostaa käytettynä.
progemm
30.03.2009 12:43:10
Moe!

Onko ihmisillä kokemusta tuosta Kurzweilin k2600 kiiparista?
Sen tiedän että on varmasti hyvä peli, mutta:

Hinta luokkaa
Tilauspaikkaa
Kokemuksia soundinmuokkauksesta/käytöstä tällä laitteella?
carpe diem!
Synastikki
30.03.2009 14:46:31

progemm: Moe!

Onko ihmisillä kokemusta tuosta Kurzweilin k2600 kiiparista?
Sen tiedän että on varmasti hyvä peli, mutta:

Hinta luokkaa
Tilauspaikkaa
Kokemuksia soundinmuokkauksesta/käytöstä tällä laitteella?

eipä taida hirveästi uutena tuota saada enää hirveän monesta paikasta kun tuo pc3:n on ilmestynyt markkinoille. Muuta en osaa sanoa tässä vaiheessa.
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
michael88
12.04.2009 08:56:34 (muokattu 12.04.2009 08:58:25)
Olen katsellut tässä itselleni sopivaa kosketinta (mahdolliseen) bändi käyttöön ja monipuoliseen soittamiseen. Keskusteluja lukiessa Roland Juno D on kehuttu monessa paikassa 500-600€ luokassa. Silmään osui vielä YAMAHA KX8.

Kumman ottaisitte? yamaha en ole löytänänyt kovinkaan paljoo tietoa

Muitakin soittimia voi ehdotella alle 600€ luokkaan.
Dolly_Keys
12.04.2009 17:28:10
michael88: Olen katsellut tässä itselleni sopivaa kosketinta (mahdolliseen) bändi käyttöön ja monipuoliseen soittamiseen. Keskusteluja lukiessa Roland Juno D on kehuttu monessa paikassa 500-600€ luokassa. Silmään osui vielä YAMAHA KX8.

Kumman ottaisitte? yamaha en ole löytänänyt kovinkaan paljoo tietoa

Muitakin soittimia voi ehdotella alle 600€ luokkaan.

KX8 on midikiippari. Siitä ei lähde yksin mitään ääntä, mutta kun sen midittää kiinni muuhun synaan tai synamoduliin/nykyään tietokonekkin riittää, niin se kelpaa soittimesta. Tietokonepalstalta löytyy MIDIn alkeet tms. -keskustelu, sieltä lisää tietoa aiheesta.

Tossa hintaluokassa ettisin ite mieluummin käytettynä esim. Yamaha MO6, Korg TR61/Trinity/Triton LE tai ehkä Roland Juno-G(vois löytyä kuuteensataan, en tiedä). Uutena kun ostaa saa luonnollisesti aina vähän enemmän maksaa, mutta oman maun mukaan...useimmat kuitenkin kohtelevat ihan nätisti soittimiaan eli elinikää riittää=käytetty ei tarkoita loppuun kulutettua. Juno-D on ihan hyvä eka syna, mutta "alempaa kastia" kuin noi mitä yllä luettelin, eli vähän kurasemmat saundit, ominaisuuksiltaan karsitumpi yms. Alle kuudellasadalla on kuitenkin ihan mahollista saada hyvä yleissyna, varsinkin kun käytettynä ostaa.

Tohon hintatasoon istuvia uusia soittimia voi kattoa muutamasta nettikaupasta, esim.

www.dv247.com
www.thomann.de
www.musicstore.com

Hyvät saitit mistä löydät tietoa kolmen isoimman valmistajan laitteista on

www.roland.fi tai www.roland.com tai www.roland.co.uk
www.korg.com tai www.korg.co.uk
www.yamahasynth.com

Vanhempien mallien tietoja on ehkä hankalampi löytää, mutta google auttaa aika paljon niiden kanssa.

Ja niitä käytettyjä löytää parhaiten varmaankin torilta ja huuto.netistä

www.muusikoiden.net/tori
www.huuto.net

P.S. Ite kattoisin erittäin tarkkaan tätä ilmoitusta:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=313694
laite on siis Kurzweil K2000 ja erittäin monipuolinen klassikko. Vähän vanhempi, mutta saundillisesti kelpo peli. Kun oppii käyttämään, niin ymmärtääkseni peittoaa mennen tullen useimmat laitteet samassa hintaluokassa.
Is it worth just running after a stranger's perfect smile?
BobHope
13.04.2009 00:03:07 (muokattu 13.04.2009 00:08:13)

Kyllä aloittelijalle Casio menee mutta ei niillä oikeasti tee mitään. Ei Privioillakaan.

Mtäh? Kyllä tuo hintaansa nähden ainakin meikäläisen Privia on ihan mainio peli. Toki paljon on parannettavaa, mutta kyllä sillä nyt todellakin mitään tekee!

Tietty jos oikeasti hyvän haluaa ja rahasta ei ole puutetta niin voihan sitä sen RD-700GX:n käydä nappaamassa mukaansa. Tai no miksei samantien sen staikkarin.
...ja onhan sekin luovaa, tavallaan...
michael88
23.04.2009 13:44:11
Olen katellut metallin soitteluun lähinnä sopivaa syntikkaa. Silmissä kiiltelee korg tr61 ja juno-g. Korg tr61 kävis parhaiten metalliin kuulema mutta jotkut väittävät juno-g löytyvän huomattavasti paremmat sound. En ole vielä päässyt testaamaan kumpaakaan valitettavasti, mutta haluan kuulla mielipiteenne asiasta, jotta voin testattaissa ehkä huomioida mielipiteenne.
tliedes
23.04.2009 14:48:56

michael88: Olen katellut metallin soitteluun lähinnä sopivaa syntikkaa. Silmissä kiiltelee korg tr61 ja juno-g. Korg tr61 kävis parhaiten metalliin kuulema mutta jotkut väittävät juno-g löytyvän huomattavasti paremmat sound. En ole vielä päässyt testaamaan kumpaakaan valitettavasti, mutta haluan kuulla mielipiteenne asiasta, jotta voin testattaissa ehkä huomioida mielipiteenne.

Tossa oon pari päivää soitellu tota korgin tr mutta ainakaa meikäläistä se ei vakuuttanut soundeillaan, etenki piano on ainakin omaan korvaan ihan hirveä. toisaalta kyllä hyvin korg-mainen. ihan hyvät padit ja kellosoundit kyllä. editointi ei mitenkään kovin miellyttävä, hankala käyttöliittymä, reaaliaikaiset kontrollipotikat ihan kiva lisä mutta ei voi tallentaa laitettuja arvoja, tai sitten en vain osaa. taitaa mennä myyntiin toi tr, taidan olla enemmän roland-miehiä.
TuntsaT
23.04.2009 21:55:35
Juu, ite oon ollu kans tyytyväinen omaan Juno-G:hen. Lähinnä CoBin biisejä tullut soiteltua + kaikkea muuta. Pianot on mun mielestä hyviä!
Jounzuh
24.04.2009 23:22:04
Musta toi m50 on aika paljon parempi loppujen lopuks ku tr:ä. Korgin vahvuus on kyllä aina ollu varsinki stringssit ja liidit mut kyl tos m50 ainaki on jo ihan ok piano. Mut jos oikeesti haluu kunnon pianosaundin ni pitää ostaa akustinen piano. Ite tykkään kyllä tr.ästä enemmän ku rolandista. Mut testaamaanhan sitä pitää mennä.
"There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach
Synastikki
25.04.2009 07:27:03

M50 hakkaa TR:n mennen tullen... Enemmän samplejä, parempi synaengine, paljon enemmän efektejä, jne... ainoa miinus m50:ssä on tuo aftertouchin puute, mikä siis TR:stä löytyy, mutta muutoin kyllä on aivan ylivertainen... Tosin jotkut tykkää että TR:n HI-synteesi saundaa paremmalle kuin M50:sen EDS-synteesi, mutta tämä on sitten jo mielipideasia...
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
michael88
28.04.2009 13:56:08
Nyt täytyy ottaa huomioon et TR61 saa nykyään vähän päälle 600€ ja käytettynä jopa halvempanakin. Juno G saa 600€ pintaan käytettynä. Hintaan nähden mielummin juno G tai TR. Jos rahasta ei ole pulaa suosittelen M50. Monia puhtaita effect ja paljon säätömahdollisuuksia.
kathoodi
12.06.2009 16:14:26
Olen lukenut hiukan tätä lankaa mutta en oikein osaa tehdä omaa valintaani uuden synani suhteen...

Rahaa olisi noin 600€ josta voidaan joustaa satkulla ylöspäin hätätilanteessa. Mahdollisia kandidaatteja tätä lankaa lukiessani olen löytänyt:

Korg X50
Roland Juno D
Yamaha mm6

Katselin youtubesta videoita noista ja huomasin että ne ovat aika vanhoja... Onko markkinoille tullut uusia, mahdollisesti samaa hintaluokkaa olevia koskettimia? Jos ei, niin minkä valitsisin? Korg kuulosti videolla parhaimmalta, mutta kaipa Roland ja Yamahakin omaa samat soundit mitkä Korgikin, vai?

Kiitoksia!
baron
12.06.2009 17:01:19

kathoodi: Olen lukenut hiukan tätä lankaa mutta en oikein osaa tehdä omaa valintaani uuden synani suhteen...

Rahaa olisi noin 600€ josta voidaan joustaa satkulla ylöspäin hätätilanteessa. Mahdollisia kandidaatteja tätä lankaa lukiessani olen löytänyt:

Korg X50
Roland Juno D
Yamaha mm6

Katselin youtubesta videoita noista ja huomasin että ne ovat aika vanhoja... Onko markkinoille tullut uusia, mahdollisesti samaa hintaluokkaa olevia koskettimia? Jos ei, niin minkä valitsisin? Korg kuulosti videolla parhaimmalta, mutta kaipa Roland ja Yamahakin omaa samat soundit mitkä Korgikin, vai?

Kiitoksia!

Valintaperusteista mä sanoisin että käy kokeilemassa ja mikä tuntuu sun sormiisi parhaimmalta, ota se. Soundeille voi tehdä ihmeitä PA-laitteiden avulla.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)