Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Beherit
1 2
DVD-SOITIN
05.09.2007 02:46:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi täällä ei ole omaa aihetta Suomen legendaarisimmalle black metal-ryhmälle?
 
Itseltäni uupuvat vielä bändin tuotokset hyllystä, mutta kaverilta olen kuullut sekä Oath of Black Bloodia että Drawing Down The Moonia ja molemmat ovat olleet perkeleen hyvää kamaa. Eli ostoon vaan. Kakkoslevy DDTM irtoaa levykauppaX:sta 8.90€ hintaan eli pitääpi keräillä tässä talteen.
 
Mainio bändi kuulemani mukaan, ja legendakamaa. Keskustelua!
 
KTULU
05.09.2007 04:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oath Of Black Blood=HYVÄ
Drawing Down The Moon=TODELLA HYVÄ
dark ambient Beherit=IHAN MIELENKIINTOISTA
 
Siis Oathi on ehkä hulluin levy ikinä. Soundit on tasoa nollabudjetti, mutta siltikin levyssä tuntuu olevan jotain todella hienoa. Niin ja levyn merkittävyys tekee kuuntelusta vielä astetta antoisamman ja mielenkiintoisemman. Moonin mahtavuus perustuu lähinnä mahtavaan soundimaailmaan, sairaisiin kitarakuvioihin ja ainutlaatuisiin vokaaleihin. Vaikka periaattessa tuo levy voisi kuullostaa pelkältä kolkolta kakofonialta, pystyn ainakin minä löytämään lätyltä pientä progressiivisuuden ja avantgardistisuuden vivahdetta. :D Hullu väite mahdollisesti, mutta näin minä sen näen. Kaksi jälkimmäistä Beherit-albumia en viitsi käsitellä, koska aihe on aivan liian hankala.
 
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
kretiini
05.09.2007 08:18:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli kuunneltua teininä silloin kuin black -kulutus oli omalla kohdalla suurimmillaan ja piti kaivaa aina toinen toistaan pimeämpi bändi. Ei kyllä mitenkään erityisesti napannut musan puolesta, mutta bändiä ympäröi muuten aika salamyhkäinen ja mystisen tuntuinen ilmapiiri, joka oli back in the days kova juttu.
 
Bändi logosta muuten sen verran, että siinä on yksi hyvä ehdokas jos joskus äänestetään minkä bändin logoon on väkisin ängetty pentagrammi huonoimmalla menestyksellä. ;D Tai ehkä Emperor sittenkin...
 
Cocktus
05.09.2007 12:18:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en kyllä ole kaikesta hehkutuksesta huolimatta onnistunut löytämään yhtään mitään mielenkiintoista Beheritin musiikista. En ole paljoa kuunnellut, mutta kun ei muutaman kuuntelukerran jälkeen siinä onnistunut niin antaa olla. Tiedän monta parempaa bm-bändiä ja kuuntelen mieluummin niitä Beheritin legendaarisuudesta huolimatta.
 
RIP Gathorn 17.03.2003-24.08.2007
Abgrund
05.09.2007 13:31:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en kyllä ole kaikesta hehkutuksesta huolimatta onnistunut löytämään yhtään mitään mielenkiintoista Beheritin musiikista. En ole paljoa kuunnellut, mutta kun ei muutaman kuuntelukerran jälkeen siinä onnistunut niin antaa olla. Tiedän monta parempaa bm-bändiä ja kuuntelen mieluummin niitä Beheritin legendaarisuudesta huolimatta.
 
Beherit on suomalaiselle black metalille merkittävä yhtye ja kulttimaineensa ansainnut, mutta jokseenkin yli-hypetetty mielestäni. Monia paheksuvia katseita olen saanut osakseni, kun olen ihmisille kertonut, että tuo bändi ei merkitse itsessään minulle paljoa mitään. Drawing Down The Moon:lla on kyllä omat hienot hetkensä, mutta samalta ajalta tulee parempaakin, unohdettua materiaalia. Mm: Belial.
 
Beheritin musiikki on yksinkertaisesti tylsää, mutta ymmärrän että joillekin se toimii.
 
Älä ala mulle!
Nidhöggr
05.09.2007 16:21:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oath of Black Bloodin omistan ja se on ihan OK, ei mitään mullistavaa mutta ei paskaakaan. Promokuvat ovat hassua vaihtelua näihin nykyisiin. Nykyään ollaan nahan ja piikkien peitossa, tuolloin oli valkoiset lenkkarit, vaaleat farkut ja ja takki päällä.
 
Krää-ähh.
Ben_D
05.09.2007 17:42:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viddu kun ei löydy enään sitä Beherit homemade VHS videoo, jossa ne pyörivät pitkin metsiköitä :)
 
FIERCE etsii intensiivista Thrash vokalistia!!!
Hatesociety
06.11.2007 23:59:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomen paras BM poppoo.Hail Beherit!
 
Cadaver
07.11.2007 19:10:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ritualistinen, primitiivinen ja hullu tunnelma esim. Oathilla toimii itselle suhteellisen täysillä. Tosin en ole niin asiantunteva BM:n suhteen, että osaisin juurikaan muihin verrata, että ketkä juuri tämänkaltaista insane blasphemous -meteliä ovat tehneet paremmin.
 
Metelin eri muotoja: Agent Metal Revenant Riivaaja Sodomia
Bonesaw
07.11.2007 22:41:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni sillä Beheritin livelätyllä (Day of Darkness tjms.) oli ihan loistavat välispiikit. Tai lähinnä Mr. Nuclear Holocauston ääni kuulosti biisien välissä hauskalta.
 
The Oath of Black Blood levy oli muistaakseni aika huono,mutta Drawing Down The Moonilta löytyy pari tiukkaa biisiä. Sadomatic Rites,The Gate of Nanna ja Summerlands (!) nyt tulevat ekoina mieleen.
 
Joo'o
Germaniac
08.11.2007 20:37:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni sillä Beheritin livelätyllä (Day of Darkness tjms.) oli ihan loistavat välispiikit. Tai lähinnä Mr. Nuclear Holocauston ääni kuulosti biisien välissä hauskalta.
 
Jos tarkoitat näitä "Bertta neljätoista, vittu kuuluuko takana(kana)" juttuja, niin ne huutelee joku yleisöstä. Videolta näkyy.
 
Abgrund
09.11.2007 09:35:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tanskassa ollaan Beherit-faneja:
 
http://www.metal-archives.com/release.php?id=111318 :)
 
Älä ala mulle!
Bonesaw
09.11.2007 14:43:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarkoitat näitä "Bertta neljätoista, vittu kuuluuko takana(kana)" juttuja, niin ne huutelee joku yleisöstä. Videolta näkyy.
 
Hmm...eikun kyllä tarkoitan ihan välispiikkejä,jotka Marko puhuu mikkiin. Kun muistaakseni sillä oli suht "lapsimainen" ääni. Ainakin verrattuna noihin vokaalisuorituksiin.
 
Joo'o
Germaniac
10.11.2007 19:39:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
OK.
 
mskazer
11.04.2009 23:42:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herätetäänpä vanha ketju..
 
Anttilassa iski silmään vihreäkantinen levy jossa lukee Beherit, kaks päivää ennen julkasua. Ihan tajuttoman kova kokonaisuus. Kansivihkoon olisin toivonut niitä promokuvia ja lyriikoita. Mieleen jäi eniten Suck My Blood, All in Satan, Destroyer of Thousand Worlds ja Pagan Moon.
 
Toivottavastii keikkaavat jatkossa.
 
MH
Nunzu
12.04.2009 12:35:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hauskan kuuloista. Ei kukaan pysty kuuntelemaan tällaista tosissaan.
 
J33.
Germaniac
12.04.2009 12:56:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nunzu: Ihan hauskan kuuloista. Ei kukaan pysty kuuntelemaan tällaista tosissaan.
 
Mielenkiintoinen väite. Minä ainakin olen tavannut useita ihmisiä jotka kaikesta päätellen pystyvät kuuntelemaan tällaista tosissaan. Itsekin pystyn. Huh??
 
Conrad Lant
12.04.2009 21:28:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Setäkin ilmoittautuu vakavana Beheritinsä kuuntelevien joukkoon.
 
No one prayed for Sodom
Peltsi88
13.04.2009 21:35:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin. Tulipas ihan huolella kuunneltua tuo uusi lätty läpi tässä pääsiäisenä. Oli kovat odotukset levyltä. Onhan se aika killeri kamaa. Mielettömät tunnelmat ja homma on selvästi vieläkin hanskassa.
 
Ottaa vielä huomioon sen, että nykypäivän metallista kuitenkin 95 % on täyttä paskaa, niin Beherit osoittaa omalta osaltaan sen, että kyllä sitä timanttiakin kamaa vielä julkaistaan. Back to the basics.
 
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. "Oon ihan hiton lahjakas" -Jucciz
Tseikened
14.04.2009 13:29:17 (muokattu 14.04.2009 13:29:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iskee. Jeesuksen takia en kuitenkaan ole uutta kasettia vielä käsiini saanut. Kovat on kuitenkin odotukset Engramin osalta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «