Aihe: Kapuloiden kestävyys?
1 2 3
jussiohman
24.02.2004 16:32:55
Taas on perhana mennyt viikko per kapula tahdilla keppejä poikki monta viikkoa. Kauan teillä kestää yleensä kapulat? Kauan olette parhaimmillaan käyttänyt samoja kapuloita? Mullä ei koskaan kestä kuukautta pidempään. Aina katkeaa. Pitäsköhän vaihtaa nuo 10e Tamat joihinkin Ulrich hiilikuituhalkoihin. Keskustelua kiitos.
"Send a maniac to catch a maniac" -John Spartan
MoonDog
24.02.2004 17:05:36
Noin tunnin verran tulee soiteltua päivässä ja kapuloiden kulutus riippuu kyllä erittäin paljon kapuloista. Poikki niitä ei nyt ole juurikaan mennyt, mutta halvemmista kapuloista halkeilee päät. Minulla nuo Taman 10 euron kapulat kestävät yleensä kuukauden tai parikin kuukautta.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Magetsu
24.02.2004 17:46:45 (muokattu 24.02.2004 17:49:01)
1-3 kapulaa menee 3h treeneissä...
Kapulat ei tykkää kanteista... :)

No toivottavasti asia korjaantunee kun saa Aheadit näppeihin...

edit:
niin, silloin muinon kun joskus aloitin soittamaan niin opettaja kehotti ostamaan jotkut Taman palikat ja ne kestikin vajaa kolmisen vuotta, Tosin niillähän "soitettiinkin" vain kirjankansia, äidin astiastoa ja virveliä... :)
"Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru"
Liver-Box
24.02.2004 18:19:29

Vaterin tikkuja käytän, eikä oo kertaakaa poikki asti menny. Kestää soitettavassa kunnossa ainakin 2 kuukautta jopa enemmän... ehkä vain se paras tatsi lähtee.
"It goes up to eleven"
MoonDog
24.02.2004 18:25:55
No toivottavasti asia korjaantunee kun saa Aheadit näppeihin...

Jos kuulopuheisiin on uskominen niin epäilenpä ettei välttämättä korjaannu. Musicianforumsia lukemalla olen huomannut, että Aheadit eivät tunnu kestävän nimenomaan kanttilyöntejä. Ainakin tuolla väittävät että rimshotit ovat suurin piirtein ainoa tapa tuhota Aheadit.
Paas
24.02.2004 18:28:22
Jos kuulopuheisiin on uskominen niin epäilenpä ettei välttämättä korjaannu. Musicianforumsia lukemalla olen huomannut, että Aheadit eivät tunnu kestävän nimenomaan kanttilyöntejä. Ainakin tuolla väittävät että rimshotit ovat suurin piirtein ainoa tapa tuhota Aheadit.

Juu, kanttilyönnit kyllä syö sitä muovipinnoitetta aika tehokkaasti. Uskokaa tai älkää.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
Viceroy
24.02.2004 19:00:16

Taas on perhana mennyt viikko per kapula tahdilla keppejä poikki monta viikkoa. Kauan teillä kestää yleensä kapulat? Kauan olette parhaimmillaan käyttänyt samoja kapuloita? Mullä ei koskaan kestä kuukautta pidempään. Aina katkeaa. Pitäsköhän vaihtaa nuo 10e Tamat joihinkin Ulrich hiilikuituhalkoihin. Keskustelua kiitos.

No, varmaan joku reilu 50 kapulaa olen muutaman vuoden sisään tuhonnut. Eilisen ja tämän päivän saldona kaksi katkennutta Promarkkia ja yksi Tama.

Musiikkityyli on enemmän tai vähemmän heavy, pelteinä Paisteen Rudea ja Zildjianin paksumpaa osastoa yms. Tekniikka on sieltä ja syvältä - tähän asti on tullut soiteltua enemmän tunteella ja tahdolla, kuin taidolla.

Nyt alkaa sitten hitaammankin hemmon päässä raksuttaa, ja ajattelinkin kokeilla paljonpuhuttuja hiilikuitukeppejä. Tuhotaan sitten kolmaskin crash samaan syssyyn, fak ;)

Mistä noita hiilaritsebuja saa?
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
juoni
24.02.2004 20:04:22
Taman 5A:t kestivät puoli vuotta kunnes toinen lähinnä kului loppuun siitä kohdasta mikä osuu pahimmin peltien reunoihin. Rohkenisin väittää että kyllä ne kapulat kestävät kovemmankin soiton kunhan soittaa rumpuja (ja peltejä oikealla tavalla) eikä kantteja. Ja jos esim. virveliin lyö kanttilyönnin oikein, niin kanttiin osuva kapulan osa on melko paksu eikä ihan heti pitäisi hajota.
Hiilikuitukepeissä on se vika että ainankin ohuemmat pellit hajoaa samaa vauhtia kuin puiset kapulat, lisäksi itse en pidä hiilikuidun soundista.
Lahjattomat Treenaa
497
24.02.2004 20:04:51
Käytössä on ollut kohtalaisen kauan jo Vic Firth:in 5A:t. Ne kestävät yleensä käytössäni sellaset 2kk, jonka jälkeen ovat kuluneet siihen kuntoon, että paksuudesta on jäljellä enää jotain puolet tai vähemmän (siitä kohdasta millä lyödään hihattia) ja tipit yleensä lohkeilleet, sillon aina uudet ostoon. Tuossa jossain vaiheessa katkeilivat mm. Taman kapulat, mutta en tiedä muutinko tyyliä vai soitanko yleisesti nyt vaan hiljempaa.. tyytyväinen olen noihin Vic Firtheihin..
jussiohman
24.02.2004 20:05:58
Nyt alkaa sitten hitaammankin hemmon päässä raksuttaa, ja ajattelinkin kokeilla paljonpuhuttuja hiilikuitukeppejä. Tuhotaan sitten kolmaskin crash samaan syssyyn, fak ;)

Mistä noita hiilaritsebuja saa?

Noita olen itsekin suunnitelut ostaa. Siinä on vain pari haittapuolta: Ensinnäkin soittotuntuman kannalta voisi olla hankala vaihtaa täysin eri tavalla värisevään keppiin. Ja toiseksi uunituore medium thin Dimensionssini voisi sanoa itsensä irti kun kovempaa innostuisi piiskaamaan.
"Send a maniac to catch a maniac" -John Spartan
Ussr
24.02.2004 20:09:07

Vähän riippuu ja roikkuu treenitahdista, nyt on viimeisin pari kestanyt jotain kolmisen viikkoa..

Soittelin pitkään Pro-Markeilla ja Vic Firtheillä, eikä ne oikein kestäneet meikälöisen käytössä. Nyt olen huomannut Taman tammiset 5A:t erittäin hyviksi, sellaisilla onkin tullut soiteltua koko kulunut syksy ja talvi.
Maa - tuo jumalan golfpallo.
hollmi-5
24.02.2004 20:19:24
Kapulaote ja hihatin soitto vaikuttavat eniten kapulan kestävyyteen. Jos lyö oikein (kapula lähetetään matkaan ja otetaan pomppu takaisin käteen), niin kapula kestää paremmin. Hihattiin kannattaa soittaa nupilla. Pomppii paremmin ja kestää. Powerimpaa soundia haluavat voivat lyödä kapulan päällä ja olkapäällä haitsuun yhtäpaljon. Jos pelkällä olkapäällä vetelee haikkaa, niin jalkojen juureen kasaantuu aika kallis puruläjä.

Tosin kapulathan ovat kulutustavaraa ja varsin kallista sellaista. Itselläni menee kaksi laatikollista vuodessa.
Mika Hollström
dictatorsh*t
24.02.2004 20:29:46
Minä käytän noita ihan perus Pro-Markin 5B kapulloita ja yleensä kestävät muutaman kuukauden, ehkä vähän alle.
Ennen käytin Vic Firthin 5A kappulloita mutta vaihdoin Pro-Markkiin kun ei oikein tuntunut kestävän. Siis minun käytössäni, musiikkityylihän on myöskin melko raskaanpuoleinen ja kapulat ovat siten melkoisen kovassa käytössä.

Tykkään.
"Nyt loppu poika!" - Keppimies89
AoA
24.02.2004 20:39:28
Kun kapuloista menee ne nupit niin ei niillä oikein mitään enää tee...
-Anssi
Remo
24.02.2004 20:44:05 (muokattu 24.02.2004 20:45:04)
Minä käytän pro markin 5A american hickoryitä. Ovat kestäneet jo puoli vuotta.

Ensimmäisetkään kapulat minulta ei ole vielä mennyt poikki. Yhdet menny halki ja toisista kulunut se lyöntipäät siis nupit. Ja soitan melkein joka päivä.

Kyllä se nyt vaan on niin, että kannattaa hioa soittotekniikka kuntoon. Ei mitään hiilikuitu kapuloita kyllä se putta pitää olla.
Tää on taas niin tätä!
gnar138
24.02.2004 20:48:18
mulla on Taman PowerToolssit eikä oo yhtään kapulaa kait katkennu. ne vaan kuluu lopulta tosi ohueksi. hakkaan nykyään melkosilla haloillakin kun bändikaverit valitti liian pienestä volyymistä.
i'm about to have a nervous breakdown.
MoonDog
24.02.2004 21:54:30
kun bändikaverit valitti liian pienestä volyymistä

Eikös tuossa tapauksessa kannattaisi hiljentää vahvistimia niin saisi yleisvolumea pienemmäksi?
wille_eemeli
25.02.2004 01:57:41
Mä en kyllä lähe noihin hiilikuitukapuloihin ollenkaan mukaan, niillä nimittäin rikkoo sekä rumpunsa että itsensä. Ja sitten ketuttaa.
No ohase varma!
Viceroy
25.02.2004 17:14:10

Mä en kyllä lähe noihin hiilikuitukapuloihin ollenkaan mukaan, niillä nimittäin rikkoo sekä rumpunsa että itsensä. Ja sitten ketuttaa.

p-r-k-l.

Tarkemmin ajatellen voisin jatkaa eri valmistajien puutikkujen kokeilemista. Promarkin voin ainakin unohtaa...
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)