Aihe: Bassolinjaskab 16
1 2 3 4
Doc_Louis
11.04.2009 21:40:05
sirdickyj: kyllä mä häpeen sitä edellistä, kun se on sitä, mitä mun just pitäis osata, ja jota kaikkein eniten soitan.

tämmöset funkhölkät, vai mitälie, on ihan kuriositeetteja. Näissä ei pärjää ku röyhkeydellä.

No joo, been there done that. Olihan tuo tuommoinen kaljanousuissa heitetty muistus itsellenikin, että ei se niin vakavaa ole.
Monestihan se itselläkin tuntuu olevan niin että jos on liian "tuttua" kamaa niin sitä sanavarastoa on ikäänkuin liikaakin. Ei enää osaa päättä mikä juttu nyt toimisi, ja mikä ei. Varsinkin noin lyhyistä pätkistä on kyse, eikä kukaan solistikaan ole "härnäämässä" mihinkään suuntan, vaan kaikki komppaa.
sirdickyj
11.04.2009 21:44:09
öl m: Edelleenkin 48kHz. Vouvauksen uhrit, kokeilkaa imeä ensin koneellenne. Tai älkää kuunnelko ollenkaan.

Squier VM Fretless JB + (liian) wanhat flätit:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=3175

joo no vouvaa vaikka imasis, mut vähemmän. eli paska systeemi sulla.

mut soitto pelaa.

asennekin on paska, "älkää kuunnelko ollenkaan", mitä jos koittaisit hoitaa niin, ettei vouvaa?
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
Doc_Louis
11.04.2009 21:57:04
Mulla ei vouvvaa, mutta onkin tuommoinen äänikortti joka tukee 96kHz asti. Ohjelmassa jolla nauhoitat on varmaankin mahdollisuus valita bit rate millä sitä pelaa, ja oletuksena on vaan nyt tuo 48kHz?
Tai jos ei muuten onnistu niin rippaa vaikka jollain ohjelmalla valmiin pätkän 44kHz:si.

No itsellä ei valittamista, ja tähän mennessä omaan makuuni paras c-osa filli vedossa mukana.
rijopu
11.04.2009 21:58:15
http://maihinnousu.net/s/?song_id=3196

Ruoska viuhuu! Vedetty Aboriginal kakkosella Zoom äänikortin kautta Mäkkiin.
J.Hollström
11.04.2009 22:04:44
sirdickyj: joo no vouvaa vaikka imasis, mut vähemmän. eli paska systeemi sulla.

Ei vouvaa mulla.
Koiranpaska on parasta.
J.Hollström
11.04.2009 22:06:08
rijopu: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3196

Ruoska viuhuu! Vedetty Aboriginal kakkosella Zoom äänikortin kautta Mäkkiin.

Vejitkö tuplaten vai jollain stereoefektillä noi väliosat? Kivan kuulosta.
Koiranpaska on parasta.
sirdickyj
11.04.2009 22:06:23
juki68: Ei vouvaa mulla.

sullaki on sit paska systeemi?
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
rijopu
11.04.2009 22:08:36
juki68: Vejitkö tuplaten vai jollain stereoefektillä noi väliosat? Kivan kuulosta.

Vedin tuplapeukkunapsutukset kahdelle raidalle, kun en mitään taiteellisempaa siihen keksinyt. Lisäsin toki phaseria garagebanista mukaan.
J.Hollström
11.04.2009 22:10:49
rijopu: Lisäsin toki phaseria garagebanista mukaan.

Mullaki on sama karatebandin efekti, samixiiiii!!!!
Koiranpaska on parasta.
J.Hollström
11.04.2009 22:11:05
sirdickyj: sullaki on sit paska systeemi?

Susipaska.
Koiranpaska on parasta.
Doc_Louis
11.04.2009 22:13:10
rijopu: Vedin tuplapeukkunapsutukset kahdelle raidalle, kun en mitään taiteellisempaa siihen keksinyt. Lisäsin toki phaseria garagebanista mukaan.
Ai nä tömmöset olis sallittuja. Oli itsellä mielessä kun noita kaiken näköisiä muljuttimia tuossa on soittaa oikeen soolakin erikseen päälle, mutta luulin että pitäisi ikäänkuin olla liveveto. No ens keralla sit, jos siltä tuntuu.
2541
11.04.2009 22:15:30

Doc_Louis: Ai nä tömmöset olis sallittuja. Oli itsellä mielessä kun noita kaiken näköisiä muljuttimia tuossa on soittaa oikeen soolakin erikseen päälle, mutta luulin että pitäisi ikäänkuin olla liveveto. No ens keralla sit, jos siltä tuntuu.

Ei kai livevetoa ole missään erikseen määrätty. Miullakin on ton lopun "oktaaveri" ihan vaan toinen bassoraita, kuulehan sen siitä kiilauksestakin.:)
J.Hollström
11.04.2009 22:16:02
Doc_Louis: luulin että pitäisi ikäänkuin olla liveveto.

Miksi pitäis? Kun himassa nysvää niin voi vetää vaikka ääni kerrallaan. Silleen mä oon ainakin tehny nää kaikki tähän mennessä, kun ei muuten taitu.
Koiranpaska on parasta.
Doc_Louis
11.04.2009 22:21:45
No emmätiä miks. Jostain syystä vaan oletin. Täähän on parempi vaan näin.
Luulin että 2541 polkasi vaan jonku oktaaverin päälle tuossa ihan lopussa.
Mä oon nyt ihan jääny kyllä koukkuun tähän bassolinja threadiin/bassopalstaan tässä pääsiäisen aikana, että uutta kisaa vaan odotellessa.
rijopu
11.04.2009 22:42:47
Doc_Louis: Ai nä tömmöset olis sallittuja. Oli itsellä mielessä kun noita kaiken näköisiä muljuttimia tuossa on soittaa oikeen soolakin erikseen päälle, mutta luulin että pitäisi ikäänkuin olla liveveto. No ens keralla sit, jos siltä tuntuu.

Kyllähän ne on live-vetoja, mutta kun tietotekniikka antaa mahdollisuuden vedellä monta livevetoa samaan pakettiin. Garageband on loistava ohjelma!

Sitä vaan odottelen, että milloinkahan syntikkapojat innostuvat tulemaan mukaan tähän kisailuun. Midi-kiipparit vaan koneeseen kiinni ja valmiiksipureksittuja bassosoundeja luovimaan narulle.
rijopu
11.04.2009 22:43:37 (muokattu 11.04.2009 23:01:23)
juki68: Mullaki on sama karatebandin efekti, samixiiiii!!!!

Phaseri on hieno mauste, mutta huono isäntä...

Edit: Ei ole muuten helppoa vetää tällaiseen pohjaan toimivaa bassolinjaa, mutta hienosti kyntää alarekisterin tarinaa nämä tähänastiset vedot. Hyvä skaba!
sirdickyj
11.04.2009 23:07:45
rijopu: Phaseri on hieno mauste, mutta huono isäntä...

Edit: Ei ole muuten helppoa vetää tällaiseen pohjaan toimivaa bassolinjaa, mutta hienosti kyntää alarekisterin tarinaa nämä tähänastiset vedot. Hyvä skaba!

eniten musta vaikeuttaa toi, että noi osat vaihtuu niin tiuhaan, ilman pohjustusta, ja loppujen lopuks aika epäloogisessa vauhdissa, siis erikoisen pituisia.

Mutta ne on kaikille samat, ja selviäähän niistä, kun ulkoa opettelee.
eugen7
12.04.2009 00:37:27

sirdickyj: eniten musta vaikeuttaa toi, että noi osat vaihtuu niin tiuhaan, ilman pohjustusta, ja loppujen lopuks aika epäloogisessa vauhdissa, siis erikoisen pituisia.

Toi vaivasi itteekin ja siksi annoin mennä yhdellä vaihteella koko pätkän. Tosin tarkkakorvainen voi kuulla, että siinä kierrossa käydään läpi joka soinnun juuret.

Usein on valitettu, että on liikaa tai liian vähän vaihtelua bassolinjoissa, niin tässä oli ehkä liikaa vaihtelua taustassa. Tää on tätä kun vajaaseen kahteen minuuttiin pitää saada alku/loppu ja sinne väliin ainankin A- ja B-osa, pienoismalli kappaleesta.

Kaikki raidat olen vetänyt yhdellä kertaa (livenä), en ekalla tai tokalla otolla, kun vaimo tai joku kolmesta lapsesta käy aina keskeyttämässä ja varsinkin kun se ei mene koskaa ekalla sillein kuin sen on suunnitellut. Muita efektejä sormien lisäksi olen käyttänyt kahdessa tai kolmessa vedossa, en tässä.
Seba
12.04.2009 10:26:40

No, syteen tai saveen:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=3198

Ei oikein ole tarpeeksi mustaa miestä mussa tällaiseen funkkailuun :)
Saattoi jäädä mixissä basso vähän päälle kun ei täällä kuule mitään kun kakarat soittaa synaa tuossa vieressä täysillä (seliseli, en vaan osaa).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)