--Tomppa-- 09.04.2009 21:04:29 | |
---|
epi2: ite ainakin soitan noi iron maiden-laukat ihan alternatella. Ei ole tullut mieleenkään että nuo laukka triolit vois jotenkin muuten soittaa :D Meitsillä kanssa. Tosin melko fiilispohjalla tuo plekun heiluttelu menee, ja välillä sen totisesti huomaa (huonossa mielessä). Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
Krice 09.04.2009 21:49:57 | |
---|
|
aalataur 09.04.2009 23:49:27 | |
---|
Krice: Tuossakin on kohdassa 7:20 u-d-d -järjestys. Eihän tuo ole economy pickingiä? Vai? Eikös economyssä tuollainen soitettaisi u-u-d tai u-u-u? Vaikka en minä kyllä economya osaa joten voi olla väärässäkin. |
Krice 10.04.2009 00:07:49 | |
---|
aalataur: Eihän tuo ole economy pickingiä? Vai? Eikös economyssä tuollainen soitettaisi u-u-d tai u-u-u? Vaikka en minä kyllä economya osaa joten voi olla väärässäkin. Olet varmaankin vain aika hyvä trolli. |
Snapo 10.04.2009 00:08:01 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=OywA_M9InHM Siitä vähän plekutekniikkaa! Ite kun oon soittanu pääosin pelkästään alternativella haamuiskujen kans (vrt. laukkakomppi) nii meni vähän aikaa ennenkuin vaikkapa tuon alkuriffin rytmin osas soittaa järkevästi. "Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen." -zanteri |
aalataur 10.04.2009 00:13:04 (muokattu 10.04.2009 00:22:32) | |
---|
Krice: Olet varmaankin vain aika hyvä trolli. Jaahas, sua kaivelee kun olen kerran vittuillut / ollut eri mieltä jossain vanhassa triidissä. Selevä homma... Vai pystytkö selittämään miksi Gilbert tuossa 7:20 kohdassa pikkaa U-D-D jos se on tulossa YLÖSPÄIN kielillä? Se on vaan sen outo tapa pikata, se mitään economya ole nähnytkään. Economy on sweeppaamisen ja alternaten yhdistelmä, eikö? Eli jos liikutaan kohti lattiaa kielillä, pikataan D-D-D mutta jos kohti kattoa niin U-U-U. Mitä helvetin economya (taloudellista) siinä on että pikkaa U-D-D tullessaan ylöspäin? |
Krice 10.04.2009 00:24:53 | |
---|
aalataur: Jaahas, sua kaivelee kun olen kerran vittuillut / ollut eri mieltä jossain vanhassa triidissä. Selevä homma... Arvaapa muistanko yhtään mistä puhut. Oikeastaan minulle on ihan sama miten joku soittaa, jos vuorovedoilla koko ajan soittaminen tuntuu fiksulta niin siitä vaan.. |
kid ego 10.04.2009 00:31:21 | |
---|
aalataur: Economy on sweeppaamisen ja alternaten yhdistelmä, eikö? Itse asiassa sweeppaaminen on osa economy pickingiä, ja ehkä samalla myös näkyvin osa sitä. Sweepiksi kutsutaan arpeggioita soitettaessa syntyvää "lakaisuliikettä". |
Hoddy Bully 10.04.2009 13:44:41 (muokattu 10.04.2009 13:45:28) | |
---|
epi2: ite ainakin soitan noi iron maiden-laukat ihan alternatella. Ei ole tullut mieleenkään että nuo laukka triolit vois jotenkin muuten soittaa :D Pari pointtia: a) Toimii, mutta jos väliin pitää vetää sointu, niin olisi ehkä helpompi ja paremman kuuloista soittaa alas-alas-ylös-taktiikalla. b) Laukalla ei ole mitään tekemistä triolin kanssa. Laukka on yksi kahdeksasosa ja kaksi kuudestoistaosaa. |
Zelite 11.04.2009 16:44:49 | |
---|
Itse soitan kaikki mitä vaan pystyy downilla, ja sitte vähä nopeemmat jutut alternatella. Ja sitte jos on jotakin COBin Bed of Razorsin tyylisiä, niin se introhan on melkein pakko soittaa downeilla. |
Hoddy Bully 11.04.2009 16:45:52 | |
---|
Mä soitan melkein kaiken alternativella, paitsi jynkyt. |
d3monilaama 11.04.2009 19:46:19 | |
---|
Zelite: Itse soitan kaikki mitä vaan pystyy downilla, ja sitte vähä nopeemmat jutut alternatella. Ja sitte jos on jotakin COBin Bed of Razorsin tyylisiä, niin se introhan on melkein pakko soittaa downeilla. Kyllä tuo ko. melodia itsellä ainakin tulee soitettua alternatella. Mulla on tavallaan periaatteena, että kaikki dempatut äänet paksummilta kieliltä pyrin soittamaan alaspäiniskuilla, tietysti riippuu temmosta onko mahdollista. Nyt varmaan ootte kaikki mua vastaan, mutta muistakaa mitä Raamatussa sanotaan: "Se ken on kiviä ensimmäisenä heittävän, on naapurinsa aasia himoitseva ja se on eläinsuojelurikos, että sikäli." |
aalataur 11.04.2009 20:37:02 | |
---|
Mitenkäs muuten sweeppauksessa kun olen alottanut opettelemaan hiljalleen... pidetäänkö kämmen ikäänkuin "paikallaan" ettei ranteella tehdä mitään ja käsivarrella liikutetaan plekua ylös alas kielillä? Vai pitääkö ranteenkin tehdä jotain? Helvetin vaikeeta hommaa :/ |
Waurio_ 11.04.2009 20:53:54 | |
---|
aalataur: Mitenkäs muuten sweeppauksessa kun olen alottanut opettelemaan hiljalleen... pidetäänkö kämmen ikäänkuin "paikallaan" ettei ranteella tehdä mitään ja käsivarrella liikutetaan plekua ylös alas kielillä? Vai pitääkö ranteenkin tehdä jotain? Helvetin vaikeeta hommaa :/ Ite olen ainakin mahdollisimman paljon yrittänyt ranteella tehdä sitä liikettä. Pidemmissä sweepeissä sit tulee väkisinkin vähän käsi mukaan. Havainnollistaisikohan tuo yhtään: http://www.youtube.com/watch?v=Yrcf3DWhgEQ&feature=related |
teline: Hiiohoi. Itse tutustun parhaillani up, down, down - triolikomppausta ja aika erilainen fiilishän tätä on soittaa. Ainakin valssissa toimii minullakin tuo puu-rat-taat-puu-rat-taat...mä haen mun takin |