bedlam 11.04.2009 19:06:27 (muokattu 11.04.2009 19:07:42) | |
---|
BondakeBunny: Ite oon varmaan vaan niin turtunu nuihin elokuvien väkivaltaan ettei aiheuta kummasia tuntemuksia. Olen minäkin goreiluja nähnyt melekoisesti, mutta "oikeassa" elokuvassa tapahtuva "oikea" väkivalta "oikeaa" persoonaa kohtaan on kuitenkin aivan eri asia kuin itsetarkoituksellinen mässäily jossain splätterissä. |
Joo no splatterit on tosiaan lähinnä huvittavia tekeleitä. Ei väsyttämällä,vaan väkisin. |
öl m 12.04.2009 11:55:37 (muokattu 12.04.2009 13:26:41) | |
---|
bedlam: Olen minäkin goreiluja nähnyt melekoisesti, mutta "oikeassa" elokuvassa tapahtuva "oikea" väkivalta "oikeaa" persoonaa kohtaan on kuitenkin aivan eri asia kuin itsetarkoituksellinen mässäily jossain splätterissä. Sama. Juuri tuon takia elokuvat kuten Irréversible, Seul Contre Tous, Martyrs (etc.) tekevät vaikutuksen ihan eri tavalla kuin esim. Saw(t), Hostel jne. Ikään kuin elokuva ei enää yrittäisikään viihdyttää, vaan vain aiheuttaa kokemuksen. (Mikä tietyssä mielessä kuitenkin on nimenomaan viihdyttämistä.) Vrt. extreme-urhelulajit. http://www.mikseri.net/users/?id=85003 |
ten 12.04.2009 18:04:34 | |
---|
Veikkaisin että tää on jo mainittu, mutta tuskin se ketään haittaa, että mainitsen toistekin. Jossain SAW-leffassa, muistaakseni kolmosessa on tämä kohtaus missä eräs päähenkilöistä heitetään altaaseen, joka on täynnä injektioneuloja/huumeneuloja - entinen narkkari kun sattuu tämä neitokainen olemaan. Oon nähny tosta joskus ns. painajaisia. Hirvittää vieläkin kun ajattelen... Hrrr... THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
Nazareth 12.04.2009 20:21:48 | |
---|
ten: Veikkaisin että tää on jo mainittu, mutta tuskin se ketään haittaa, että mainitsen toistekin. Jossain SAW-leffassa, muistaakseni kolmosessa on tämä kohtaus missä eräs päähenkilöistä heitetään altaaseen, joka on täynnä injektioneuloja/huumeneuloja - entinen narkkari kun sattuu tämä neitokainen olemaan. Oon nähny tosta joskus ns. painajaisia. Hirvittää vieläkin kun ajattelen... Hrrr... Kakkosessa oli. Mulle tuli oikeesti huono olo ku katoin ton leffan. At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! |
ruuvimeisseli 12.04.2009 21:19:13 | |
---|
Nazareth: Kakkosessa oli. Mulle tuli oikeesti huono olo ku katoin ton leffan. Mullakin tuli paha olo kun se leffa oli niin paska. You are brave, warrior, but stupid!! Your body explodes as you plunge into the lava. |
Bongowing 12.04.2009 23:05:59 | |
---|
öl m: Sama. Juuri tuon takia elokuvat kuten Irréversible, Seul Contre Tous, Martyrs (etc.) tekevät vaikutuksen ihan eri tavalla kuin esim. Saw(t), Hostel jne. Ikään kuin elokuva ei enää yrittäisikään viihdyttää, vaan vain aiheuttaa kokemuksen. (Mikä tietyssä mielessä kuitenkin on nimenomaan viihdyttämistä.) Vrt. extreme-urhelulajit. Spielbergin Munichissa se yks naishenkilön eliminointikohtaus onnistui jotenkin inhottamaan realistisuudellaan. Tulee muuten huomenna telkkarista. But where the heck is magenta? |
Kuuputin 16.06.2009 23:22:42 | |
---|
Session 9:ää ekaa kertaa katsoessa paska tutisee kokoajan puntissa ja lobotomia kohtaus on melkosen järkyttävä |
elbowski 16.06.2009 23:25:34 | |
---|
Lars Von Trierin uudessa Antichristissa on varsin groteskia väkivaltaa kohdistettuna arkoihin paikkoihin. Katsokaa niin tiedätte. Enpä ole ennen ollut noin järkytyksen ällikällä lyöty elokuvaa katsoessa. I am Jack's smirking revenge. |
Mika Kangas 17.06.2009 01:29:50 | |
---|
Kill Bill vol 2:ssa se elävältä hautaaminen.Selkäpiitä karmivaa se ääni kun ruvetaan lapioimaan maata arkun päälle ja se ääni vaimenee pikkuhiljaa. |
Nazareth 17.06.2009 01:46:07 | |
---|
Mika Kangas: Kill Bill vol 2:ssa se elävältä hautaaminen.Selkäpiitä karmivaa se ääni kun ruvetaan lapioimaan maata arkun päälle ja se ääni vaimenee pikkuhiljaa. Ton elokuvan loppu oli kyllä niin pettymys että suorastaan ihmettelin että miten porukka sitä elokuvaa on hehkuttanu. At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! |
Nazareth 17.06.2009 01:51:47 | |
---|
SPOILER
Tällä hetkellä ehkä järkyttävin kohtaus on mun mielestä Peckinpahin Rautaristissä, lopussa kun saksalaiset alkavat ampumaan omiaan.
SPLOILERI LOPPUU At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! |
Kapane 17.06.2009 01:55:05 | |
---|
Nazareth: Ton elokuvan loppu oli kyllä niin pettymys että suorastaan ihmettelin että miten porukka sitä elokuvaa on hehkuttanu. I call bullshit. Hiton hienoa, että on ollut malttia jättää se viimeinen taistelu noin pieneksi ja herkäksi. Vol 2 on noin 5 kertaa parempi leffa kuin vol 1. Skenehuora jo 6 vuotta. |
Nazareth 17.06.2009 02:18:32 | |
---|
slipoilfan: I call bullshit. Hiton hienoa, että on ollut malttia jättää se viimeinen taistelu noin pieneksi ja herkäksi. Vol 2 on noin 5 kertaa parempi leffa kuin vol 1. Jos niissä ois näytelly joku muu ku Uma Turha ni voisvat olla iha katottaviaki. At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! |
Chrissie 17.06.2009 06:35:42 (muokattu 17.06.2009 06:41:11) | |
---|
Sodoman 120 päivää. Siinä on leffa, joka on yhtä suurta järkyttävää kohtausta melkein heti alusta aina hirveään loppuunsa asti. Alkuperäinen teos on markiisi de Saden kirjoittama, joten nokkelat voivatkin jo arvata mitä kaikkea hauskaa elokuva sisältää. Kaikki ne erilaiset syömä- ja kidutuskohtaukset tekivät todella pahaa. Itse kuulun tähän sukupolveen, joka on turtunut leffaväkivaltaan eikä juuri mikään enää hätkäytä. Tämä sen sijaan järkytti. http://uk.imdb.com/title/tt0073650/ Oli siinä sentään Morriconen musiikit :) EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/Salo,_or_the_120_Days_of_Sodom Tuossa, jos haluaa vähän spoileria. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"A part of me is always close to the harbor sailing with the ghost of my grandfather." Don Johnson Big Band - Road |