Aihe: Levy lahjaksi, mutta entäs teosto?
1
tepiman
18.09.2008 09:53:43
Eli ollaan tehty ihan harrastuspohjalta levy äidille synttärilahjaksi, jossa cover biisejä erilaisella sovituksella ja itse tehdyillä konetaustoilla ja isä ne laulaa, eli tyyliin: Tauskin - sinä vain +muita suomalaisia klassikoita.

Levyä jaetaan ilman vastiketta syntymäpäiväjuhlilla oleville muistoksi. Sen olen ymmärtänyt, että levyä ei ainakaan saa myydä, mutta miten homma menisi, jos kaikkien pykälien mukaan asiat tekisi? Onko jo tässä vaiheessakin kyse tekijänoikeusrikkomuksesta?
Voisinko siis jotenkin tehdä homman siten, että esim. yhtä biiseistä voitaisiin soittaa paikallisradiossa? Tuolloinhan teostoasiat tulisi olla kunnossa. Saisi sitten Tauskikin oman osansa.
Johnny Buzz
18.09.2008 23:18:33 (muokattu 18.09.2008 23:20:34)

Elä stressaa. Tee vaan äänitys ja sillä hyvä. Ei Teostoa kiinnosta tuollainen muutaman kopion tekeminen. Eihän tuo ole edes virallinen julkaisu ja etenkin, kun ei ole tarkoitus rahastaa tuolla, niin homma on ok. Unohdat vaan sen paikallisradio idean, niin kaikki on kunnossa. Epäilen vahvasti, että edes paikallisradiolla olisi kiinnostusta soittaa kuvaamasi kaltaista äänitettä.
www.soulstab.com www.myspace.com/soulstab
Soulstabin debyyttilevy Primitive Communication nyt kaupoissa!
Bonham
11.04.2009 11:21:22
m.lakkavaara: Vanha, mutta vastataan silti...

Jos kopioita on tehty enemmän kuin 6 kappaletta, olet rikollinen! Otin itse selvää TEOSTO:sta viime vuonna. Tallennuslupa pitäisi maksaa.

"Rikollinen"... heh heh...

Toisaalta, siinähän olis Teostolle hyvä duuni; ettiä kaikki tän maan rikolliset, jotka on noita tehny enempi ku 6 kipaletta
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)