Banzie 10.04.2009 12:40:19 (muokattu 10.04.2009 13:42:46) | |
---|
Elikkä tällainen olisi etsinnässä, ensin etsitään kitaraa, sitten kitaralle sopivaa mikkiä ja sitten vielä huomautetaan, että vahvari on puutteellinen hommaan, että..näin mennään :P Noh, combo sais olla 50-60W, toistaa HYVIN ala- ja yläpään ja hinta ei olisi mieluiten yli 500€. Voitte ihan hyvin postata linkkejä käytettyihin, mutta uusi olisi kyllä mukava. EDIT: Mieluiten putkicombo. Setti: Squirer Strato - Roland Microcube - Peavey 15W (susi) - Boss ME-50 - Joku akustinen skitsa :P |
Juicy 10.04.2009 14:22:55 | |
---|
Banzie: Elikkä tällainen olisi etsinnässä, ensin etsitään kitaraa, sitten kitaralle sopivaa mikkiä ja sitten vielä huomautetaan, että vahvari on puutteellinen hommaan, että..näin mennään :P Noh, combo sais olla 50-60W, toistaa HYVIN ala- ja yläpään ja hinta ei olisi mieluiten yli 500€. Voitte ihan hyvin postata linkkejä käytettyihin, mutta uusi olisi kyllä mukava. EDIT: Mieluiten putkicombo. *katsoo kamalistaa* Mitä, sulla on seiskakielinen squierin strato? o_O ...vai on vasta etsinnässä? juum nää päättelytaidot on vähän tahkeassa näin "aamusta"... Minkäslaista heviä meinaat veivata? "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
Vladi 10.04.2009 14:29:55 | |
---|
Eikös tolla rahalla irtoais jo ainakin engl thunder-combo käytettynä? Siinä ainaki piisais säröä ja luulis sen hoitavan hyvin seiskakielisen mörköäänetkin. Ite tykkäsin ku aikoinaan musaliikkeessä testasin. Kyllä se siitä. |
Antti1 10.04.2009 14:46:41 | |
---|
Vladi: Eikös tolla rahalla irtoais jo ainakin engl thunder-combo käytettynä? Siinä ainaki piisais säröä ja luulis sen hoitavan hyvin seiskakielisen mörköäänetkin. Ite tykkäsin ku aikoinaan musaliikkeessä testasin. Kyllähän Thunder alapään selkeästi toistaa, muttei kovinkaan voimalla, tai paksusti. Varsinkaan tuo combo. Täytyy sanoa aloittajan ikäväksi, että mitään kamalaa tykkiä tuohon hintaan ei vaan yksinkertaisesti saa. Kompromissiin on tyydyttävä jokatapauksessa. "I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Juicy 10.04.2009 15:02:53 | |
---|
Bugeran comboja minä ehkä kattelisin tuossa hintaluokassa, jos on valmis tinkimään luotettavuudesta hyvien soundien metsästyksessä. Onko kellään viimeaikoina edes ollut ongelmia noiden kanssa, joko ne lastentaudit olisi korjattu? Eikä seiskakielinen nyt sen vaativampi basson toiston suhteen ole kuin normikitarakaan. Riippuu ihan käytössä olevista vireistä ja mikeistä. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
Antti1 10.04.2009 15:07:44 | |
---|
Juicy: Eikä seiskakielinen nyt sen vaativampi basson toiston suhteen ole kuin normikitarakaan. Riippuu ihan käytössä olevista vireistä ja mikeistä. No joo, toki tuo vireasia on totta. Mutta sanoisin sen matalan B-kielen kuitenkin asettavan tiettyjä vaatimuksia, ainakin itselläni. Tosin mä veivaan siitä vireestä 6-kielisellä yhdessä bändissäni. "I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Juicy 10.04.2009 15:15:56 | |
---|
Antti1: No joo, toki tuo vireasia on totta. Mutta sanoisin sen matalan B-kielen kuitenkin asettavan tiettyjä vaatimuksia, ainakin itselläni. Tosin mä veivaan siitä vireestä 6-kielisellä yhdessä bändissäni. Samma på här! Joskus oon miettiny jotain 27-nauhaista Caparisonia, jotta pääsis soitteleen B-vireestäkin jotain tiluiluja. Ei tarttis välttämättä seiskakielistä hommata. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
Antti1 10.04.2009 15:19:22 | |
---|
Juicy: Samma på här! Joskus oon miettiny jotain 27-nauhaista Caparisonia, jotta pääsis soitteleen B-vireestäkin jotain tiluiluja. Ei tarttis välttämättä seiskakielistä hommata. Mulle riittää 24 nauhaa ja muut kitarat toisissa vireissä sit. Mut nyt menee aika pahasti jo ohi aiheesta... :D "I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Juicy 10.04.2009 15:28:07 | |
---|
Aiheeseen palatakseni, eikös Voxin Valvetronixeja juuri kehuttu 7-kielisten kaveriksi? Onhan siellä se yksi lamppu jossain vähän soundia lämmittämässä... Aloittaja ei ole vieläkään maininnut millaista musaa meinaa soitella, kyllähän sieltä alarekisteristä voi soitella muillakin kuin scooppisirinöillä Juccikzen harmiksi. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
Banzie 10.04.2009 16:43:23 | |
---|
Juicy: Aiheeseen palatakseni, eikös Voxin Valvetronixeja juuri kehuttu 7-kielisten kaveriksi? Onhan siellä se yksi lamppu jossain vähän soundia lämmittämässä... Aloittaja ei ole vieläkään maininnut millaista musaa meinaa soitella, kyllähän sieltä alarekisteristä voi soitella muillakin kuin scooppisirinöillä Juccikzen harmiksi. Epäilen kyllä vähän noiden mallintavien saundin laatua. Kysyitte sitten siitä, mitä soittelen? Meshuggahin ja muiden raskaiden bändien, jotka käyttävät B-kielen potentiaalia takia mä niitä seiskoja himoitsen ja sitä vahvistimen selkeää alapäätä. Setti: Squirer Strato - Roland Microcube - Peavey 15W (susi) - Boss ME-50 - Joku akustinen skitsa :P |
bfoc 10.04.2009 16:53:47 (muokattu 10.04.2009 17:07:16) | |
---|
Banzie: Kysyitte sitten siitä, mitä soittelen? Meshuggahin ja muiden henkisten basistien, jotka käyttävät B-kielen potentiaalia takia mä niitä seiskoja himoitsen ja sitä vahvistimen selkeää alapäätä. Laittakaahan kuva pauselle 12 sek kohdalla ja katsokaas miten Thordendal on teipannut kitaransa. Basisti mikä basisti (vaikka on mullakin baritoni kotona, kateellisena panettelen vaan). http://www.youtube.com/watch?v=U5YEqmIIdj8 sutiojrikellA |
Ze Kink 10.04.2009 17:29:35 (muokattu 10.04.2009 17:33:40) | |
---|
Banzie: Epäilen kyllä vähän noiden mallintavien saundin laatua. Kysyitte sitten siitä, mitä soittelen? Meshuggahin ja muiden raskaiden bändien, jotka käyttävät B-kielen potentiaalia takia mä niitä seiskoja himoitsen ja sitä vahvistimen selkeää alapäätä. Hauskaa, että ensin epäilet mallintavia, ja sen jälkeen mainitset heti Meshuggahin, joka on Nothingista lähtien (ja varmasti jo ennen sitä) käyttänyt pelkästään mallintavia sekä livenä että keikoilla. Laittakaahan kuva pauselle 12 sek kohdalla ja katsokaas miten Thordendal on teipannut kitaransa. Basisti mikä basisti (vaikka on mullakin baritoni kotona, kateellisena panettelen vaan). http://www.youtube.com/watch?v=U5YEqmIIdj8 Tuo pätkä on kyllä todella huono esimerkki Thordendalin jutuista. Olisit edes laittanut tämän: http://www.youtube.com/watch?v=NY2Y4_vgarA&fmt=18#t=03m00s |
Banzie 10.04.2009 18:01:21 (muokattu 10.04.2009 18:06:04) | |
---|
Ze Kink: Hauskaa, että ensin epäilet mallintavia, ja sen jälkeen mainitset heti Meshuggahin, joka on Nothingista lähtien (ja varmasti jo ennen sitä) käyttänyt pelkästään mallintavia sekä livenä että keikoilla.
Tuo pätkä on kyllä todella huono esimerkki Thordendalin jutuista. Olisit edes laittanut tämän: http://www.youtube.com/watch?v=NY2Y4_vgarA&fmt=18#t=03m00s No jaa, olen siinä suhteessa vähän konservatiivinen, tarkoitan, että alkuperäinen soundihan on aina parempi. Mutta kiinnostaa tietää, että millaisia ja minkä hintaisia Vetat on? EDIT: Huomaan, että Vetta ei ole tosiaankaan samassa budjettiluokassa. Sitä paitsi, olen testannut Spider-sarjaakin ja soundi ei kyllä ole paras mahdollinen, elikkä EI kelpaa. Setti: Squirer Strato - Roland Microcube - Peavey 15W (susi) - Boss ME-50 - Joku akustinen skitsa :P |
Ze Kink 10.04.2009 18:05:38 (muokattu 10.04.2009 18:17:20) | |
---|
Banzie: No jaa, olen siinä suhteessa vähän konservatiivinen, tarkoitan, että alkuperäinen soundihan on aina parempi. Mutta kiinnostaa tietää, että millaisia ja minkä hintaisia Vetat on? Alkuperäinen on monessa tapauksessa kyllä parempi, jollei muuten niin ainakin mojoltaan; eri asia onkin sitten että välittyykö se yleisölle tai kuuntelijoille. Tuossa hintaluokassa "alkuperäiset soundit" kannattaa kuitenkin unohtaa, edes se 500e lisää niin sillä saisi jo varmaan esim. 5150 -halfstackin käytettynä. Kalliita ovat (muistaakseni n. pari tonnia), eikä Meshuggahkaan käytä niitä enää (paitsi Dickillä taitaa vieläkin tulla joku osa bassosaundista sellaisesta). Jos mallintavat kiinnostaa, niin sitten tämä: http://www.fractalaudio.com/products-fa-axefx.html Meshuggahilla on siis nuo Axe-fx:t käytössä nykyään, kuten aika monella muullakin. Kalliita ovat kyllä myös nuokin. Ite soitan myös 7-kielisiä (ja 8-kielisiä), ja mulla on tällä hetkellä käytössä Marshallin Valvestate 8240 -combo. Miksi? En viitsi turhaan ostaa mitään "ihan ok" -tason halfstackia/comboa (oma preferenssini on ensimmäinen), koska olen tuosta Valvestatestakin saanut ruuvaamalla ihan riittävän hyvät saundit treenikäyttöön. Siispä sinnittelen tuon kanssa, kunnes saan rahat kasaan Axe-fx:n tai Diezelin nuppiin, joita molempia olen melko kauan kuolannut. Itseasiassa, tässäkin on ihan hauska liittymäkohta Meshuggahiin, koska heilläkin oli nuo 8-sarjan Valvestatet käytössä livenä vaikka kuinka kauan, kunnes Podit tulivat kuvioihin vähän myöhemmin. |
Banzie 10.04.2009 18:09:06 | |
---|
Ze Kink: Kalliita ovat (muistaakseni n. pari tonnia), eikä Meshuggahkaan käytä niitä enää (paitsi Dickillä taitaa vieläkin tulla joku osa bassosaundista sellaisesta). Jos mallintavat kiinnostaa, niin sitten tämä: http://www.fractalaudio.com/products-fa-axefx.html Meshuggahilla on siis nuo Axe-fx:t käytössä nykyään, kuten aika monella muullakin. Huomaa, että en etsi etuastetta, sillä joutuisin siinä tapauksessa ostamaan kaapin ym. ja budjetti ylittyisi pahemman kerran. Setti: Squirer Strato - Roland Microcube - Peavey 15W (susi) - Boss ME-50 - Joku akustinen skitsa :P |
Ze Kink 10.04.2009 18:21:49 (muokattu 10.04.2009 18:31:23) | |
---|
Banzie: EDIT: Huomaan, että Vetta ei ole tosiaankaan samassa budjettiluokassa. Sitä paitsi, olen testannut Spider-sarjaakin ja soundi ei kyllä ole paras mahdollinen, elikkä EI kelpaa. Spider -sarjasta mullakaan ei kyllä ole mitään hyvää sanottavaa. Pod X3 on ainoa hyvä ostos tuohon hintaluokkaan Line 6:lta. Siitä saa ihan siedettävää saundia jos vaan jaksaa ruuvata, mulla on ollut sekä Pod XT että Pod X3 Live, ja olin niihin molempiin varsin tyytyväinen. Mun suositus olisi varmaankin tämä käytettynä: http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_212.htm Autuaaksi se ei tee, mutta kyllä tuolla ihan mielellään soittaa. Ja itse tuohon topiciin voisin kommentoida, että kyllä 7-kielisellä toimii ihan kaikki "normaalit" vahvistimet aivan yhtä hyvin. Elementit saisivat ehkä mielellään kuitenkin olla sen 12", ja mielellään se kaksi kappaletta (ainakin), että alakerta ei mene tukkoon. Veikkaisin tosin, että se alakerran tukkoon meneminen jollain 1x12" -ratkaisuilla johtuu enemmänkin komeron koosta, ei niinkään elementtien vähyydestä tms. |
Banzie 10.04.2009 18:31:53 | |
---|
Ze Kink: Spider -sarjasta mullakaan ei kyllä ole mitään hyvää sanottavaa. Pod X3 on ainoa hyvä ostos tuohon hintaluokkaan Line 6:lta. Siitä saa ihan siedettävää saundia jos vaan jaksaa ruuvata, mulla on ollut sekä Pod XT että Pod X3 Live, ja olin niihin molempiin varsin tyytyväinen. Mun suositus olisi varmaankin tämä käytettynä: http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_212.htm Autuaaksi se ei tee, mutta kyllä tuolla ihan mielellään soittaa. Peaveyn isommat combot ovat tosiaan mielenkiintoisia, koulussa esim. olen soitellut ja hyvä ääni niissä on kyllä. Osaisitko sanoa, että onko tuolla kuinka paljon selkeämpi/laajempi taajuuskaista kuin mikrokuutiolla? Setti: Squirer Strato - Roland Microcube - Peavey 15W (susi) - Boss ME-50 - Joku akustinen skitsa :P |
Juicy 10.04.2009 19:25:13 (muokattu 10.04.2009 19:26:01) | |
---|
Banzie: Peaveyn isommat combot ovat tosiaan mielenkiintoisia, koulussa esim. olen soitellut ja hyvä ääni niissä on kyllä. Osaisitko sanoa, että onko tuolla kuinka paljon selkeämpi/laajempi taajuuskaista kuin mikrokuutiolla? Valistunut veikkaus on, että erittäin paljon. 2kpl 12'' oikeita kitaraelementtejä liikuttaa ilmaa kumminkin niin paljon enemmän kuin microcuben 5'' pierukone. Pitäisi kuulostaa paljon isommalta ja selkeämmältä, näin subjektiivisesti puhuen (ennenkuin fysiikan proffat tulee tänne pätemään taulukoineen ja kaavoineen). "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
Ze Kink: Tuo pätkä on kyllä todella huono esimerkki Thordendalin jutuista. Olisit edes laittanut tämän: http://www.youtube.com/watch?v=NY2Y4_vgarA&fmt=18#t=03m00s Meniks toi mun pointti sulta ohi? Yritin näin etukäteen vitsailla tuosta alavire vs basson tontti asiasta sitä kautta että Thornendal on teipannut yläkielet soimattomiksi (-> henkinen basisti), en tiedä miksi. Tämän tein siksi ettei sit ahdistaisi ihmisiä kun e-vire-inkvisiittio tulee tänne mouhoomaan... Tarkoitus ei ollut yrittää etsiä Thornendalin tai Mesukan parhaita. sutiojrikellA |
Banzie 10.04.2009 22:08:53 (muokattu 10.04.2009 22:13:43) | |
---|
Juicy: Valistunut veikkaus on, että erittäin paljon. 2kpl 12'' oikeita kitaraelementtejä liikuttaa ilmaa kumminkin niin paljon enemmän kuin microcuben 5'' pierukone. Pitäisi kuulostaa paljon isommalta ja selkeämmältä, näin subjektiivisesti puhuen (ennenkuin fysiikan proffat tulee tänne pätemään taulukoineen ja kaavoineen). Ainakin on vitusti headroomia, ku 100W on, mutta mitä se headroom oikeastaan tarkoittaa :P EDIT: On ainakin sellanen käsitys, että vaikuttaa ala-ääniin hyvässä mielessä :P Setti: Squirer Strato - Roland Microcube - Peavey 15W (susi) - Boss ME-50 - Joku akustinen skitsa :P |