Aihe: Hanne Pulli & Space Machine
1 2 3
MK73
26.10.2008 10:22:10
Laitanpa taas keikkainfoa, ;-)

Hannen Avaruuskone musisoi Juttutuvassa (HKI) 19.11. 2008.

Niin monta olen näitä Pullin keikkoja jo missannut, että tuonne pitää mennä ihan vängällä. Ja Juttutupahan on mestana mitä mainioin.
MK73
21.11.2008 13:47:31 (muokattu 21.11.2008 18:45:13)
Huh, olipahan hämmentävä keikka keskiviikkoiltana. Rumpalin mukaan bändinsä ensimmäinen "virallinen" esiintyminen. Reippaan tunnin setti pääasiassa Pullin omia biisejä, pari taisi olla basistin käsialaa. Encorena joku "Atomic"-yhtyeen cover.

Hienoa oli kuulla/nähdä Hannea vaihteeksi sähköisemmän fuusion parissa. Ja kappaleet toinen toistaan kummallisempia, joukossa jopa rockaavaa matskua. Sähäkkä rumpusoolokin kuultiin. Jotenkin vaan, mekkoon pukeutuneen rumpalin ulkoinen olemus yhdistettynä edustamaansa musiikkityyliin aiheutti aika epäsovinnaisen fiiliksen. Hämmennystä lisäsivät Hannen akateemisen oloiset välispiikit tyyliin "seuraava kappale on minun sävellykseni, nimeltään Äyskäri" :-) Yleisöä oli paikalla melkein täysi tuvallinen, joka kaiketi piti kuulemastaan. Keikan jälkeen rumpalisti kauppasi demoaan ja taisi saada muutaman myytyäkin...

Mielenkiintoinen tapaus, tämä Hanne Pulli.
Nolte
21.11.2008 15:12:39
Huh, olipahan hämmentävä keikka keskiviikkoiltana. Rumpalin mukaan bändinsä ensimmäinen "virallinen" esiintyminen. Reippaan tunnin setti pääsiassa Pullin omia biisejä, pari taisi olla basistin käsialaa. Encorena joku "Atomic"-yhtyeen cover.

Hienoa oli kuulla/nähdä Hannea vaihteeksi sähköisemmän fuusion parissa. Ja kappaleet toinen toistaan kummallisempia, joukossa jopa rockaavaa matskua. Sähäkkä rumpusoolokin kuultiin. Jotenkin vaan mekkoon pukeutuneen rumpalin ulkoinen olemus yhdistettynä edustamaansa musiikkityyliin aiheutti aika epäsovinnaisen fiiliksen. Hämmennystä lisäsivät Hannen akateemisen oloiset välispiikit tyyliin "seuraava kappale on minun sävellykseni, nimeltään Äyskäri" :-) Yleisöä oli paikalla melkein täysi tuvallinen, joka kaiketi piti kuulemastaan. Keikan jälkeen rumpalisti kauppasi demoaan ja taisi saada muutaman myytyäkin...

Mielenkiintoinen tapaus, tämä Hanne Pulli.

Taidat olla rakastunut. Joo, kyllä, siltä vaikuttaa. :)
meiän bändin paras rumpali
MK73
21.11.2008 16:44:28
Taidat olla rakastunut. Joo, kyllä, siltä vaikuttaa. :)

Höpö höpö, ei nyt sentään... ;-)
hollmi-5
21.11.2008 17:52:16
Hämmennystä lisäsivät Hannen akateemisen oloiset välispiikit tyyliin "seuraava kappale on minun sävellykseni, nimeltään Äyskäri" :-)

Olisiko Hannea hiukan jänskättänyt :-) Zazzipoliisit pöydissä tiukat ilmeet päällä kulmakarvojaan nostelemassa...
Soundit, piuhat ja kajarit.
MK73
21.11.2008 18:31:54
Olisiko Hannea hiukan jänskättänyt :-) Zazzipoliisit pöydissä tiukat ilmeet päällä kulmakarvojaan nostelemassa...

Tämä minullekin tuli mieleen. Varmasti omien tuotosten esittäminen julkisesti (lähes) ensimmäistä kertaa jännittää. Jotkut eivät pääse siitä koskaan yli (esimerkkinä vaikka Pekka Pohjola). Loppua kohden meininki rentoutui, viimeistään siinä vaiheessa, kun bändi taputettiin uudestaan lavalle. Soitosta ei jännitystä kyllä huomannut, en tosin tuntenut biisejäkään etukäteen kolmea levyllä olevaa kappaletta lukuunottamatta. Niistäkin improvisoitiin erilaiset versiot. Mokia en aistinut. Kitaristi Petri Kautto oli liekeissä :-)
MK73
10.04.2009 20:34:56
Tuolta löytyy ainakin toistaiseksi artikkeli Hannesta ja pieni soittonäytekin. Klikkailkaa eteenpäin, joku näppärämpi onnistuu varmaan suoraankin linkittämään...

www.yle.fi/uutiset/alueelliset_uutiset/kymenlaakso/
Hiki ja vääntö.
hansakemanelius
10.04.2009 21:48:59 (muokattu 10.04.2009 21:49:12)

hollmi-5: http://www.yle.fi/uutiset/alueellis … suomea_ebu_big_bandissa_671028.html

Laitoin Hannelle torstaina virveliin uuden maton Euroopan kiertueen kunniaksi. Hyvä meininki muuten, mutta tuolla rundilla ei ole keikkaa Härmässä.

Ihan kohteliaisuudestako vaan, vai onko näin ettei tällaiset teknillispainoitteiset toimenpiteet onnistu naisilta....?
Twistkompilla pärjää pitkälle...
hollmi-5
10.04.2009 22:03:15
hansakemanelius: Ihan kohteliaisuudestako vaan, vai onko näin ettei tällaiset teknillispainoitteiset toimenpiteet onnistu naisilta....?

Virveli on minun entinen ja sillä on omistusaikainen huoltotakuu ;-)

Oli samainen alakalvo ja matto, kuin 11 vuotta sitten, kun rumpu hänelle siirtyi. Alakalvon kutistin unisaa ja maton vaihdoin uuteen. Siitä oli yksi lanka virahtanut. Lyöntikalvokin vaikutti samalta, kuin silloin ennen, mutta siitä ei ole ihan täyttä varmuutta. En kysynyt. Naisen hyvässä hoivassa kamat kestävät hyvässä kunnossa. Virppa oli muuten kuin uusi.

Luulen, että Hanne osaisi homman hoitaa itsekin, mutta näin on mukavampi. Saa vaihtaa kuulumisia muutenkin, kuin s-postilla ja puhelimessa.
hansakemanelius
10.04.2009 22:07:30

hollmi-5: Virveli on minun entinen ja sillä on omistusaikainen huoltotakuu ;-)

Oli samainen alakalvo ja matto, kuin 11 vuotta sitten, kun rumpu hänelle siirtyi. Alakalvon kutistin unisaa ja maton vaihdoin uuteen. Siitä oli yksi lanka virahtanut. Lyöntikalvokin vaikutti samalta, kuin silloin ennen, mutta siitä ei ole ihan täyttä varmuutta. En kysynyt. Naisen hyvässä hoivassa kamat kestävät hyvässä kunnossa. Virppa oli muuten kuin uusi.

Luulen, että Hanne osaisi homman hoitaa itsekin, mutta näin on mukavampi. Saa vaihtaa kuulumisia muutenkin, kuin s-postilla ja puhelimessa.

Tuo alakalvon kutistaminen uunissa, missä lämpötilassa ja miten kauan?
Twistkompilla pärjää pitkälle...
hollmi-5
10.04.2009 22:15:56
hansakemanelius: Tuo alakalvon kutistaminen uunissa, missä lämpötilassa ja miten kauan?

150-astetta. Katso uuniin ja ota pois, kun kalvo näyttää sopivan matalalta. Pari minuuttia...
seppo i
25.04.2009 18:33:44
Onko kukaan hommannut Kvaldan levyjä? Se ensimmäinen etenkin on aivan mahtava. Pullilla on hienot Sonorit :)
MK73
25.04.2009 18:44:36 (muokattu 25.04.2009 20:13:10)
seppo i: Onko kukaan hommannut Kvaldan levyjä? Se ensimmäinen etenkin on aivan mahtava. Pullilla on hienot Sonorit :)

Minä omistan ne kaksi tähän mennessä ilmestynyttä levyä. Hyvää jatsia, sellaista jota minäkin jaksan kuunnella. Kerran olen käynyt Kvaldan konsertissa, livenä yhtye on vielä maukkaampi, kun improvisointia ja särmää on enemmän mukana.
Hiki ja vääntö.
hollmi-5
26.04.2009 09:09:56
seppo i: Onko kukaan hommannut Kvaldan levyjä? Se ensimmäinen etenkin on aivan mahtava. Pullilla on hienot Sonorit :)

Olen saanut Molemmat Hannelta. Ekassa on hienot symbaalisoundit.

Sonorit on minun entiset. Hanne oli silloin lukiotyttö, kun ne hänelle myin. Edullisesti ja ehdolla, että jos joskus myy, niin minulla on etuosto-oikeus.

Hanne on nyt rundilla Euroopassa The European Youth Big Bandin kanssa (entinen EBU Big Band).
seppo i
27.04.2009 17:54:37
Sonorlitet ja visakoivupinta. Mun mielestä ehkä parasta Link -ajan Sonoria :)
hollmi-5
27.04.2009 20:48:27
seppo i: Sonorlitet ja visakoivupinta. Mun mielestä ehkä parasta Link -ajan Sonoria :)

Siihen aikaan Sonorilla oli hyviä kannuja. Ottipa minkä tahansa Germanysetin, oli taatusti tyytyväinen. Ja perse auki pitkään sen jälkeen :-)
MK73
04.02.2010 16:27:39
Nyt sitten pukkaa ensimmäistä täyspitkää albumia otsikon yhtyeeltä. Ilmeisesti maaliskuussa julkaistaan.

Tuskin maltan odottaa :-)
Hiki ja vääntö.
man9
12.02.2010 14:11:29

MK73: Nyt sitten pukkaa ensimmäistä täyspitkää albumia otsikon yhtyeeltä. Ilmeisesti maaliskuussa julkaistaan.

Valitettavasti tuo siirtyi myöhempään kevääseen :/ Ja nimestäkin jäi &-merkki pois.

Levyä odotellessa voi käydä tsekkaamassa Hannen uuden saitin, julkaistiin just tänään!

www.hannepulli.com
MK73
12.02.2010 15:04:52
man9: Valitettavasti tuo siirtyi myöhempään kevääseen :/ Ja nimestäkin jäi &-merkki pois.

Levyä odotellessa voi käydä tsekkaamassa Hannen uuden saitin, julkaistiin just tänään!

www.hannepulli.com

Okei... nyt on hieno sivusto Hannella!

Mutta voi ihmetystä, sieltä diskografiasta löytyy Idols-Pete Parkkosen pian julkaistava albumi! Mitä tekemistä Hannella on sen kanssa? :-) Onko muka soittanut rummut siihen tai osaan biiseistä? Siis kun lähinnä jazz-rumpali kyseessä, vai yllättääkö Hanne monipuolisuudellaan?
Hiki ja vääntö.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)