Aihe: autocad piirustuksia
1
Flashboy
23.02.2004 21:30:36

mahtaako netistä löytyä sivua kitarapiirustuksista autocad-muodossa?
spyykko
23.02.2004 21:39:28 (muokattu 23.02.2004 21:40:43)

mahtaako netistä löytyä sivua kitarapiirustuksista autocad-muodossa?

Tuolla on ainakin jotain http://www.guitarbuild.com/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=3

Yleensä noihin kannattaa suhtautua aika suurella varauksella. Kuvat vaikuttavat aika usein siltä että ne on tehnyt henkilö joka joko ei ymmärrä soittimista mitään, ei ymmärrä piirtämisestä mitään, tai ei ymmärrä kummastakaan mitään. Eli järki käteen ennen kuin noiden perusteella tekee mitään oikeaa.

EDIT: korjattu linkkiä
Juzzu
24.02.2004 07:23:28
Kuvat vaikuttavat aika usein siltä että ne on tehnyt henkilö joka joko ei ymmärrä soittimista mitään, ei ymmärrä piirtämisestä mitään, tai ei ymmärrä kummastakaan mitään.

Tuo on hyvinkin totta. Mutta toisaalta taas, aika monet noista on muutettu .dxf -muotoon (että aikeavat muillakin ohjelmilla kuin kökköautocadilla), jolloin taas esim. kaaret sattuvat räjähtämään viivamössöksi jne.

Mutta onhan ne huonoja piirustuksia muutenkin. Ota periaate, ettet luota mihinkään ennen varmistusta.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
P2
24.02.2004 12:28:15
Kyllä ainakin tuolta tulostettu telecaster näytti suht oikealta. Mutta tosiaan, tarkistaminen varmasti kannattaa.
Juzzu
24.02.2004 14:19:40
Kyllä ainakin tuolta tulostettu telecaster näytti suht oikealta. Mutta tosiaan, tarkistaminen varmasti kannattaa.

No kyllähän se ehkä näytti, mutta jos tuo on se sama Tele joka mulla on koneella niin mittakaava on jotain aivan käsittämätöntä, eikä muutenkaan tuossa ole oikein mitään muuta oleellista rakennuksessa tarvittavaa tietoa kuin bodyn muodot - edes piiloviivoja niistäkään ei ole esim. kaulan takaa. Kyllä tuollaisessa piirustuksessa tulisi olla jyrsintöjen, kaulauran jne mitat ja paikat jos ihan "oikeaa" piirustusta lähdetään tekemään.

Tietenkin, voihan tuostakin hyötyä olla, jolloin ei tietenkään ihan turha tekele ole!
Juzzu
24.02.2004 15:07:04
muutenkin luulen ymmärtäväni jotain kitaroista

Juu ei ollut tarkoitus sitä epäilläkään! Ja sujuuhan se loppu sitten siitä eteenpäin. Ehkä aloin vaan turhan kriittiseksi noista piirutuksista, mutta kun työn puolesta noiden kanssa on joka päivä tekemisissä, niin jotenkin sitä pitää/joutuu olemaan vaativa.
P2
24.02.2004 15:20:09
Ymmärrän. Ei niistä kyllä suoralta kädeltä uskalla tehdä yhtään mitään, kaikki mitat täytyy onkia jostain, mutta bodyn muodon verran ajattelin niistä hyötyväni, enkä muuta oikeastaan tarvitsekaan.
charvette
25.02.2004 08:35:31 (muokattu 25.02.2004 12:49:57)
Aiheesta tuli mieleeni kun aikoinaan aioin sahailla itse nauhoille lovia otelautaan - olin tulostanut otelaudasta kuvia sapluunaksi ja jossain vaiheessa rupesi mittamaailma epäilyttämään: Tulostuspaperi venyi. Siis oikein kunnolla, onneksi en sitten sahaillut sen mukaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)