![]() 09.04.2009 16:45:05 (muokattu 09.04.2009 16:46:54) | |
---|---|
RUSH teki 80-luvulla parhaat levynsä :-) : # Permanent Waves (1980) # Moving Pictures (1981) Hieno homma, että on monenlaista RUSH-diggaria! Harvan bändin kanssa pystyy puhumaan näin laajalti 70-luvun, 80-luvun - 90-luvun ja 2000-luvun ( 2010?-luvun?) tuotannosta näin suurina ja eheinä albumi-kokonaisuuksina? Rollareista ehkä ja ZZTOPist ehkä.AC/Dc:stä?Motörheadista?(kuten aikasemmissa keskusteluissa jo todettu) Ja tavallaan, voidaan puhua mutkan kautta jopa 60-luvun RUSHista! ( Feedback EP) Retrospectives I, II, III.... IV? Timetokill: Mulle taas eivät Moving Picturesia edeltävät albumit ole edes samalta planeetalta 80-luvun Rushin kanssa. Noi 70-luvun levyt ovat näennäisesti "progempia", mutta Signals, GuP, PoW, HYF ja Presto ovat pitkällä tähtäimellä huomattavasti "syvempiä", kunnianhimoisempia ja PALJON enemmän kuuntelua kestäviä kokonaisuuksia mielestäni. "The SOUND of VOLUME" | |
![]() 14.04.2009 19:33:34 | |
Mä pyydän anteeksi, ei ollut tarkoitus haukkua musiikkia mistä suurin osa porukasta kuitenkin tykkää. Mutta en voi olla antamatta omaa mielipidettäni. Subdivisions-kappaleesta on monet sanonu että se on mahtava, en allekirjoita tätä. Jotku sanoo että sen "bassosoolo" on hyvä. Mun mielestä koko biisi on masentava ja tuo bassohomma mitä jotkut kutsuu sooloks on mitäänsanomaton. Tarkoitukseni ei oo haukkua Rushia. Mikään musiikki ei ole huonoa mutta en itse vain tykkää siitä. At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! | |
![]() 14.04.2009 20:36:41 | |
Jos "jotkut" sanoo, että siinä on "bassosoolo" niin "jotkut" ovat kyllä väärässä. Kyseisessä biisissä ei ole basso-sooloa. Bassokuvio korkeintaan siinä on niinkuin jokaisessa RUSHin biisissä ja sekin on pääosin synalla vedetty tässä kipaleessa :-) "Subdivisions" on kyllä meikäläisen mielestä todella hyvä biisi ja totta; se on masentava. Masentava sävelmä ja sanoitukset kanssa ( tarkoituksellisesti kertoo ihmisten "ala-osastoista" ja nyky-yhteiskunnan lokeroinneista ja hyljeksityistä yms. mukavista asioista) , mutta joskus masentavakin biisi voi kuulostaa hyvältä. Biisin video! SE vasta onkin masentava :) SIGNALS-levyn paras biisi. ( Toinen hyvä on "New World Man") Nazareth: Mä pyydän anteeksi, ei ollut tarkoitus haukkua musiikkia mistä suurin osa porukasta kuitenkin tykkää. Mutta en voi olla antamatta omaa mielipidettäni. Subdivisions-kappaleesta on monet sanonu että se on mahtava, en allekirjoita tätä. Jotku sanoo että sen "bassosoolo" on hyvä. Mun mielestä koko biisi on masentava ja tuo bassohomma mitä jotkut kutsuu sooloks on mitäänsanomaton. Tarkoitukseni ei oo haukkua Rushia. Mikään musiikki ei ole huonoa mutta en itse vain tykkää siitä. "The SOUND of VOLUME" | |
![]() 14.04.2009 20:54:31 | |
Nazareth: Mä pyydän anteeksi, ei ollut tarkoitus haukkua musiikkia mistä suurin osa porukasta kuitenkin tykkää. Mutta en voi olla antamatta omaa mielipidettäni. Subdivisions-kappaleesta on monet sanonu että se on mahtava, en allekirjoita tätä. Jotku sanoo että sen "bassosoolo" on hyvä. Mun mielestä koko biisi on masentava ja tuo bassohomma mitä jotkut kutsuu sooloks on mitäänsanomaton. Tarkoitukseni ei oo haukkua Rushia. Mikään musiikki ei ole huonoa mutta en itse vain tykkää siitä. Älä suotta anteeksi pyytele.Rushin hienous on siinä että bändi on tehnyt sen verran monipuolista musaa että sieltä löytää omansa ja kaikilla bändin faneilla on omat suosikkinsa.En minäkään kauheasti Tom Sawyerista perusta,mun mielestä se ei oikein lennä sen alun jälkeen.Livenä kuulostaa vähän paremmalta kuin orginaali Moving Picturesilla.Subdivisions toimii kanssa mun mielestä livenä paljon paremmin.Varsinkin A Show Of Handsillä. | |
![]() 15.04.2009 03:25:31 (muokattu 15.04.2009 03:27:16) | |
Mun lempparilevyt on alusta Permanent Wavesiin asti. Ei vaan jotenkin iske nuo syntikkasaundit mitkä on myöhemmillä levyillä. Eika biisi Rushilta minkä kuulin oli Working Man, tykkään enemmän ton tyylisestä. 2112 on mahtava levy muuten mutta ne yksittäiset lyhyet kappaleet ei iske. La Villa Strangiato Hemisphereltä on hiton mukava ralli. Beneath, Between & Behind on mun mielestä ainut biisi mikä kuulostaa Led Zeppeliniltä, ja sekin vain intron osalta. At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! | |
![]() 15.04.2009 10:01:29 | |
molder:SIGNALS-levyn paras biisi. ( Toinen hyvä on "New World Man") Minun suosikki on Analog Kid. Se on piisi joka sai innostumaan Rushista kun oli Hardrock 83 kokoelmalla. | |
![]() 15.04.2009 15:27:57 | |
mulla noita lemppareita riittää esim. Tom sawyer, spirt of radio, periaatteessa kaikki klasikot, mutta tähä väliin heitän vähän yllättävän biisiin nimittäin cares of steelin Necromanser, varsinkin biisin eka osa in the darknes puree tosi hyvin ja myös toka ja kolmas osakin on ihan mukavaa soittoa. ja kun nyt näistä lempi levyistä on kyselty niin jos nyt yksi pitäisi sanoa niin sanoisin rushin eka levy. kyseiselä levyllä ei ole yhtään huonoa biisiä paitsi here again. | |
![]() 15.04.2009 18:39:20 | |
StJerky: Minun suosikki on Analog Kid. Se on piisi joka sai innostumaan Rushista kun oli Hardrock 83 kokoelmalla. Meitin ikäluokalla taitaa olla monasti juurikin tuo biisi juuri tuosta syystä SE Rush-biisi. Onpa tullut joskus coveroituakin. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. | |
![]() 16.04.2009 10:31:34 | |
"Analog Kid"! Kyseinen biisi jäänyt meikällä ihan unohduksiin. Mutta perkule..tuossahan se potkii!: http://www.youtube.com/watch?v=fsI4XykjXiM "Digital Man" toimi livenä Helsingissä ainakin tosi hyvin kans. Pitääpä "SIGNALS" ottaa kuunteluun :-) arppah8: Meitin ikäluokalla taitaa olla monasti juurikin tuo biisi juuri tuosta syystä SE Rush-biisi. Onpa tullut joskus coveroituakin. "The SOUND of VOLUME" | |
![]() 16.04.2009 12:29:29 | |
Signalsilla on kolme biisiä jotka ovat ylitse muiden: Subdivisions, The Analog Kid ja Losing It. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." | |
![]() 16.04.2009 13:24:14 | |
molder: Pitääpä "SIGNALS" ottaa kuunteluun :-) Signalsilla on helvatan hyvät bassosoundit, eikä Lifesonkaan ole vielä ihan kokonaan soundiansa pilannut. Hyvä levy. | |
![]() 16.04.2009 13:55:27 | |
On Hyvät juu! Hyvä levy tuo "SIGNALS" myös! Hienosti plörisee! Ei taida olla Ricku tuolla levyllä? "Se" legendaarinen Jazzari vissiin? En ole ihan varma kuitenkaan. EXIT-STAGE-LEFT- levyllä kans aivan törkeen mahtava basso-live-saundi!( Siinä Rickenbacker) juki68: Signalsilla on helvatan hyvät bassosoundit, eikä Lifesonkaan ole vielä ihan kokonaan soundiansa pilannut. Hyvä levy. "The SOUND of VOLUME" | |
![]() 16.04.2009 14:07:34 | |
molder: On Hyvät juu! Hyvä levy tuo "SIGNALS" myös! Hienosti plörisee! Ei taida olla Ricku tuolla levyllä? "Se" legendaarinen Jazzari vissiin? En ole ihan varma kuitenkaan. EXIT-STAGE-LEFT- levyllä kans aivan törkeen mahtava basso-live-saundi!( Siinä Rickenbacker) Molempia löytyy, esim. "Digital Man" on Jazz ja "Chemistry" on 'backer. | |
![]() 16.04.2009 14:08:16 | |
Mulle Fearin kakkososa eli The Weapon on myös ollut aina erityisen mainio Signals-kappale. Aikoinaan yo-aineeseenikin muistaakseni sitä siteerasin kun oli aiheena rock-lyriikat ;-) Etenkin Grace Under Pressure-livellä oleva versio toimii mainiosti; alun Alexin tanssiesityksestä (Count Floyd: "Look at that guy dancing, he's scary too!!") mennään saman miehen veret seisauttavaan kitarasooloon ja sitä kautta huimaan loppuun. Ja sit Pelon kolmososa Witchunt perään! Täytyykin tsekata koko trilogia dvd:ltä kun pääsee himaan.. | |
![]() 16.04.2009 17:19:22 (muokattu 16.04.2009 17:24:52) | |
Mika Kangas: Subdivisions toimii kanssa mun mielestä livenä paljon paremmin.Varsinkin A Show Of Handsillä. Samaa mieltä. Mukavaa, että Signalsista on irronnut näin paljon juttua. Tukholman reissulla 2004 kuulin joltain aikalaisfanilta, että levy oli aikanaan Moving Picturesia diganneille aikamoinen järkytys. Ehkä ne synat hyökkivät jo tuossa vaiheessa joidenkin mielestä liikaa, ja GUP jäikin heiltä sitten jo ostamatta. Minun mielestäni Signals on mielenkiintoinen levy juuri sen takia, että siinä on säilytetty vanhaa, mutta uudet tuulet on päästetty puhaltamaan ja tuulettamaan yleissointia. Eräänlainen siirtymäkauden levy siis. Ehkä Terry Brown halusi säilyttää vanhat tutut menetelmät ja bändi mennä eteenpäin, mikä sitten johtikin tuottajanvaihdokseen seuraavalla levyllä. Levyltä ei juuri huonoa biisiä löydy, ehdottomat suosikkini Subdivisionsin lisäksi ovat New World Man, The Weapon ja varsinkin Digital Man, jonka reggaerytmit saavat aina notkumaan. | |
![]() 16.04.2009 21:43:46 | |
tepeskeli: Levyltä ei juuri huonoa biisiä löydy, ehdottomat suosikkini Subdivisionsin lisäksi ovat New World Man, The Weapon ja varsinkin Digital Man, jonka reggaerytmit saavat aina notkumaan. Juurikin näin. Kyllä taisivat Rushinkin ukot salaa Policesta diggailla. Mutta onhan muuten hienoa komppikitarointia noilla Man-kappaleilla. Hyvä A! Jooga on pop(jazz)! | |
![]() 17.04.2009 00:07:17 | |
Artturi: Mulle Fearin kakkososa eli The Weapon on myös ollut aina erityisen mainio Signals-kappale. Aikoinaan yo-aineeseenikin muistaakseni sitä siteerasin kun oli aiheena rock-lyriikat ;-) Etenkin Grace Under Pressure-livellä oleva versio toimii mainiosti; alun Alexin tanssiesityksestä (Count Floyd: "Look at that guy dancing, he's scary too!!") mennään saman miehen veret seisauttavaan kitarasooloon ja sitä kautta huimaan loppuun. Ja sit Pelon kolmososa Witchunt perään! Täytyykin tsekata koko trilogia dvd:ltä kun pääsee himaan.. Samaa mieltä olen. Minulle tuo Weapon potkii ehkä parhaiten Signalsin piiseistä. Liveversio GUP videolla toimii ihan törkeän hienosti. | |
![]() 17.04.2009 18:44:00 | |
Taustalla soi Rushin Blu-Ray S&A. Historia bändin kuunteluun meneen yli 10 vuoden taakse, hienoja CD-muistoja, mutta kyllä tämä S&A on aika ammattilaisten tekemää työnjälkeä. Kiva kuunnella ja katsoa kun kuva ja äänet on aika makeita, olkoonkin nauhalta tai jostain muualta. Tämä ketju on ollut hyvä mieltymyksien osalta, mutta monikin meistä haluaa kuulla sen arvion bändin suorituksesta mitä tämä viiminen toi mukanaan. Minä tykkäsin. | |
![]() 17.04.2009 18:53:31 | |
jazzmies: Juurikin näin. Kyllä taisivat Rushinkin ukot salaa Policesta diggailla. Mutta onhan muuten hienoa komppikitarointia noilla Man-kappaleilla. Hyvä A! Taisivat kunnella myös tiettyjä "uusromantiikka" -nimityksen alle laitettuja bändejä, ainakin Ultravoxin muistan Peartin jossain maininneen. Kyllähän nuo vaikutteet kuuluu aika hyvin "Grace Under Pressurella", josta tulee myös osin Saga mieleen. Nuo Rushin popimmat maanmiehet tosin tekivät vastaavan tyylistä kamaa jo pari-kolme vuotta aikaisemin. | |
![]() 20.04.2009 10:20:34 (muokattu 20.04.2009 10:21:34) | |
Kyllä näin on. En tiedä sitten kumpi teki "ensin". SAGA vai RUSH, mutta kyllä RUSH on ottanut myös vaikutteita vaikka saattaa monelle HC-RUSH fanille ( kuten minulle ) olla vaikea paikka. YESin basisti Chris Squire jossain lehdessä aikoinaan sanoi ( jotenkin) "Ai RUSH, ai se basisti joka yrittää kuulostaa minulta :) )" Ja ei Squire ihan väärässä ole näin sanoessaan. Vaikka Geddy onkin "oikeaoppinen" sormi-basisti niin YESiä hänkin diggaili aikoinaan kovastikin ja kävi konserteissa. Käynyt myöhemminkin YESiä diggailemassa, mutta kuulemma "salaa" koska kaikki "fanit" huomaa hänet ja sen tietää mitä siitä tulee ;-) Näin muttamassa interviewissä. 2541: Taisivat kunnella myös tiettyjä "uusromantiikka" -nimityksen alle laitettuja bändejä, ainakin Ultravoxin muistan Peartin jossain maininneen. Kyllähän nuo vaikutteet kuuluu aika hyvin "Grace Under Pressurella", josta tulee myös osin Saga mieleen. Nuo Rushin popimmat maanmiehet tosin tekivät vastaavan tyylistä kamaa jo pari-kolme vuotta aikaisemin. "The SOUND of VOLUME" | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)