Aihe: Rumpukone vst(i) vaihtoehto Groove Agentille
1
Zakk
09.04.2009 10:04:16
Mulla olisi tarvetta jollekin yksinkertaiselle rumpu vst:lle josta voisi vain valita kompin taustalle tai jostain valmiista loopeista rakentaa biiseille rummut. Tämä siis ihan siihen tarkoitukseen ettei aina tarttisi naksutella hiirellä rumpuja joka kerta kun haluaa jotain biisien raakileita nauhotella. Groove Agenttia on tullut tähän tarkoitukseen joskus käytettyä, mutta siitä jäi päälimmäisenä mieleen se että löysin vain yhden kompin mikä oli käyytökelpoinen, muut oli tyylin Sambaa, Reggaeta ja teknoa, ite tarvisten lähinnä rock painotteista. Olisiko kellään ideoita?
jappo121
09.04.2009 12:26:43
Päällimmäisenä tulisi mieleen EZDrummer

http://www.toontrack.com/ezdrummer.asp

Ja parempana (sekä vähän kalliimpana) vaihtoehtona Addictive Drums

http://www.xlnaudio.com/

Muitakin toki on, mutta näista kahdesta voin kokemusperäisesti vakuuttaa että haluamasi ominaisuudet löytyy.
jappo121
09.04.2009 13:55:06 (muokattu 09.04.2009 13:57:17)
Molemmat toimii samalla tavalla, eli voit "vetää" haluamasi rumpuloopin äänitysohjelmasi raidalle. Valmista midilooppia voi sitten muokata jos haluaa, ja kopioida eteenpäin.
Peruskäytöltään molemmat on tasan yhtä helppoja.
Jos jammailet jotain biisi-aihiota, voit laittaa sopivan kompin taustalle soimaan ilman että varsinaisesti teet vielä rumpuraitaa.

Erot näiden kahden softan välillä tulee soundissa. AD vie voiton 6-0 jo pelkällä perussoundilla, ja jokaista rumpua pääsee erikseen miksaamaan soundillisesti jo itse rumpuohjelmassa ja voit tallettaa mieleisen asetuksen myöhempää käyttöä varten.

EZD ei voi miksata oikeastaan kuin rumpujen äänenvoimakkuutta. Rummut voi toki äänittää eri raidoille, ja sen jälkeen muokata. Perussoundi EZD:ssä on aika konemainen. Tasapaksua paukutusta. Tätäkin tietysti voi elävöittää kun vain jaksaa hiirellä naksutella, tai soittaa esim. lautaset koskettimiston avulla. Pieni epätarkkuus tuo rumpuihin aitoutta.

Makuasioitahan nämä on. Molemmilla softilla on tehty loistavaa jälkeä.
Olen vain tottunut AD:hen, ja valitsemaani toimintatapaan. Mitäpäs sitä muuttamaan...
Zakk
09.04.2009 14:06:02
Ok, kiitoksia selvennyksestä! Pitää illala hakea tuo AD:n demo ja kokeilla pääsiäisenä ajan kanssa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)