Aihe: Bassolinjaskaba 15 äänestys
1 2
Seba
08.04.2009 14:43:31

Äää, luota muiden mielipiteisiin vaan ja jaa pisteet :) Ei niitä mulle tästä kisasta heru :)

Pitää illalla alkaa myös kuuntelu/arvostelurundille itsekin.
Seba
08.04.2009 14:50:29

Löytyi se näköjään vielä tuolta roskakorista ja loin uuden, ehkä väliaikaisen profiilin josko nuo orkkikset jo palautuisi vielä joskus..

http://maihinnousu.net/s/?song_id=3161

Tuolta voi kuunnella tuon ylisoitetun kertavedon virheineen päivineen.
Seba
09.04.2009 00:39:22

Vittusaatana.
Tässä tunnin olen kirjoittanut joka biisistä tarinaa ja mielipiteitä ja kuuntelin viimeisen vedon ja piti sulkea maihinnousun ikkuna niin suljin sitten koko arvostelusivun jota väkersin tunteella..

En kyllä enää ala mitään kirjoittamaan uudestaan, sori siis arvostelujen puutteesta.
Pelkät pisteet siis tällä kertaa..

Peittu: 3pts
hollstro: 2pts
2541: 1pts
juki: 1pts
persta: 1pts
hollstro
09.04.2009 08:45:30

Seba: Vittusaatana.
Tässä tunnin olen kirjoittanut joka biisistä tarinaa ja mielipiteitä ja kuuntelin viimeisen vedon ja piti sulkea maihinnousun ikkuna niin suljin sitten koko arvostelusivun jota väkersin tunteella..

Mulle on käynyt ihan samalla tavalla. Silti kirjoitin uusiksi. Never give up..
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
T.Nick
09.04.2009 09:39:49 (muokattu 09.04.2009 09:40:47)
Mä skrivasin kerran arvostelun, jonka alkupäähän olin tehny (

E: .. taaksepäin nuolen. Kaikki sen jälkeen skrivattu hävis. Tähänkin kun yritin demota tota hommaa, niin siihenhän se viesti katkes. En oo mikään koodari, joten naurakaa vaan, että mä en osaa..
Kipu lisää kiimaa
sirdickyj
09.04.2009 09:45:42 (muokattu 09.04.2009 09:50:33)
Omar; rauhallinen meno, hyvä soundi, Tuota alun laskevaa juttua lukuunottamatta ei mitään, mikä pistää korvaan, no ehkä vähän toi lopun nousu. Mut asiallinen homma, ei siinä mitn. +

Seba; en mä oikein tajua, tota, että "vedän omalla tyylillä", mutta ei kai mun tarvikaan. Tässäkin on hyvän kuuloista soittoa, ja hyviä juttujakin välissä, mutta harkitsemattomalta tää kuulostaa. Mietittynä olis ollu 90% parempi. Toistan vielä, että mulle ei mee läpi yhtään mikään "mä vedän omalla tyylillä"-juttu, ainakaan niin kauan kun se tyyli ei ole joku läpeensä jalostunut signature-juttu. Kitaristille toi omalla tyylillä-sopii paremmin, basson varressa joutuu valitettavan usein sopeutumaan liiankin kanssa olemassaoleviin olosuhteisiin. Mulle riittää se, ja koen asiakseni yrittää tukea muuta biisiä ja soittajia.

Poppamies; alku kuulostaa siltä, kuin olis kuunneltu ekaa kertaa tää juttu ja yritetty soittaa mukana. Sit kuulostaa hyvälle, ja olis kuulostanu jopa loistavalle, jos mukaan olis saatu sopivia biisiä kuljettavia ääniä. Valitettavasti tästä välittyi sama fiilis kuin Poppiksen vedoista aiemminkin, eli ei ole mietitty juurikaan. Hyviä aineksia mukana, silti.

Persta; pehmeää, toimivaa soittoa, vähän toi Burning Love-juttu korostuu, mutta so not, sama juttu toistuu läpi "biisin", joten ++

Keijo T; aika pisteytettyä hommaa, kuulisin päässäni kontran (joka tää kaiketi oli) soittavan pitkiä, selkeitä ääniä. Mutta ei huono silti, hyvin soitettu.

2541; sujuvalta kuulostaa, mun kuuntelussa on vaikee erottaa, että mitä basso tarkalleenottaen soittaa, aika "raaka" soundi, joka varmaan oikein miksattuna ja tuotettuna sopis mainiosti tähän. Toisaalta, mikään ei pistänyt ikävästi korvaan, paitsi toi alun lasku. +

Öl M; taas vouvaa, sietämätönä. Ei soittajan vika.

Tyyli-Juki; tyylinmukaista, mutta en mä tästä niin paljoa innostu kuin tekijä itse. Rauhallinen, ei siinä mitn, ja hyvä soundi, noiden iskujen väliin olis kumminkin kuulunut jotain, normaalitilanteessa rummut hoitaa kai sitä tonttia, ja niitä voi peesailla, mutta nythän ei rumpuja ollut. Puolinuottejako noi oli...jotain siirtymä-ääniä kyllä pitäis olla. Mutta juu, ei häiriötekijöitä myöskään, ja siis hyvä soundi. +

Hollstro; edelliseen viitaten, juuri noita hommaa keinuttavia väliääniä tämmöinen tausta kaipaa, ainoo mistä tää kärsii, on tasaisuuden puute soundin puolesta, välillä katoaa, mutta liekö taustan täysinäisyyden vikaa, koska kun lopussa tulee pelkkä basso, niin tuloo silmille, vaikka tuskin on väännetty yhtäkkiä volaa isommalle.+

Dickyj; kuuntelin tän nyt läpi, ja ei ollu sittenkään niin paska, epätasaista soittoa vaan, olen tyytyväinen tohon ideaan, mikä toimii juurikin tossa kohdassa, missä viuluilla on hiukan "solistinen" osuus, loppuhan on sen jälkeen täyttä paskaa. Mutta tausta on sama kaikille, joten vittuako inisemään. Epäonnistunut veto, en saanut mitään ideaa päähäni, että mitä pitäis seurata.

Kraaps; onko basso eri vireessä kuin muu bändi? Paremmalla vireellä ja soundilla olis voinu paikoin toimiakin, nyt kyllä ei lainkaan. Sorry.

Thominisk; lähteeröyhkeesti, ja kulkeekin jees, ei tyylinmukaisesti, mutta kulkee. Noin soitettu juttu olis tosi helpolla ihan päin helvettiä, nyt pysyy läjässä. Siitä +

Hughes; tässä pitäis tulla + jo pelkästä nimimerkistä, nyt se tulee pyöreästä soitosta, joka ei häiritse, vaikka äkkipäätään vois kuvitella noin tiheän soiton haittaavan tämmöistä biisiä. Loppu ei kasve kuitenkaan, siksi vain +. Muuten kanties 2.

Mange; biisi oli hävinnyt?

Sebba; kuulostaa yhtä luontevalta kuin meidän bändi soittamassa tangoa, eli; ei sovi MUN mielestä tähän taustaan toi soitto, tulee vaikutelma, että biisi on vain kehys tommosen jutun treenaamiselle.

Eugen; ok veto, vähän pösilön kuuloisia noi alkuiskujen korostukset mun korvaan, mutta saat +:n, jos niitä jää yli.

Peittu; aika lupaavasti lähtee, ja tässä on nuo "kuljetusäänet" mitä Jukin vedosta puuttui, muuten pitkälti samanhenkinen. Rummut kun olis ollu, mihin n0jata, niin tääkin olis ollu varmaan miellyttävämmän kuuloinen, nyt, niinkuin joku sanoi, joutui soittamaan siihen, missä ne pystyi kuvittelemaan olevan. + tästäkin.

Eli;

Omar
Persta
2541
Tyyli Juki
Edellisen velipoika
Thominisk
Hughes
Peittu

Lähes piste; Eugen

Näin tällä kertaa. Omalta osalta paskin kisa tähän mennessä, vaikka musa sitä, mitä on tullu ihan eniten soitettua. Oho.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
2541
09.04.2009 10:07:59

Omarklah: Rentoa, mukavaa, pehmeetä. Toimii.

Seba: Tavaran määrä ei niin häirinnyt, olis vaan kaivannu hiukan tiukempaa toteutusta. Vähän lisää miettimistä, hyviä kuvioita oli joukossa.

Poppamies: Katso yllä.

persta: Peruskuvioon haettu hieman lisämaustetta ja toimiihan se. Hyvä soundi ja soitto.

Teijo: Hyvin toimii soitto, hieman variaatiota olis kaivannu tohon.

öl m: Perusmeininkiä muhkealla soundilla.

Juki: Pelkistettyä perusmeininkiä muhkealla soundilla. Ehkä jopa hieman liian pelkistetty, miust?

Hollströ: Tässä oli tavaraa, mutta myös toteutusta.

sirdickyj: Hätäisen kuuloinen (tiedän syyn, oon lukenu jne.). Kuviot sinänsä hyviä ja toimivia.

Kraaps: Nauhattoman soundi toimii tässä aika mainiosti. Vielä kun soiton sais samalle tasolle.

Thominisk: Melodisempi lähestyminen, eikä ollenkaan pöllömpi. Toimii.

Hughes: Hyviä variaatioita kasimeininkiin. Toimii kyl.

Mange: Tää oli nyt ihan kadoksissa. Siis biisi palvelimelta.

Sebba: Toimiva, mutta saman kuvion toisto koko ajan alkoi puuduttamaan.

Eugen: Variations on a theme "vaihtobasso". Toimivaa tääkin. Lopun aksentoinnissa ideaa, mutta joku sinä kyllä tökkäskin.

Peittu: Toimii hienosti. Oikein hienosti.

Peittu 2
Hollströ 2
Omarklah 1
Hughes 1
Thominisk 1
persta 1
J.Hollström
09.04.2009 11:35:52 (muokattu 09.04.2009 11:38:30)
2541: Juki: Pelkistettyä perusmeininkiä muhkealla soundilla. Ehkä jopa hieman liian pelkistetty, miust?

Otin osviittaa ennen vetoa Stingin biisistä "I'm So Happy I Can't Stop Crying" ja koin valaistumisen. Aika vähin eväin ollaan siinäkin liikenteessä.

E: ai niin soundista vielä, joo se on tolla pitkälapasella ja kaulamikillä vetästy.
Koiranpaska on parasta.
2541
09.04.2009 11:53:13

Mange: Sirdickyj:lle ja 2541:lle - Biisiä ei löydy, koska niin kun totesin jo edellisellä sivulla, koko artistiprofiilini on teknisen virheen takia hävinnyt maihinnoususta. Arvaa ärsyyttääkö. Toivottavasti ylläpito saa tilanteen korjattua... Biisini löytyy nyt kuitenkin toisesta paikasta, linkki löydettävissä postista 18 tässä ketjussa. Sitä saa klikata. Pitäisi toimia vaikka tuleekin vähän liikaa mainoksia sillä sivulla.

Arvaan, että ärsyttää ja sori kun en huomannut linkkiä ajoissa. Mutta....

Mange: Hoitaa hommansa huomaamattoman tyylikkäästi. Pistettä et saa, ei siksi, etten jaksa vääntää pisteytystäni uusiksi, vaan koska Jukikin jäi pisteittä. Kummassakaan ei ollut mitään vikaa, ei vaan nostattanut tarpeeksi tunnetta pintaan.:)
J.Hollström
09.04.2009 11:58:17
2541: ei vaan nostattanut tarpeeksi tunnetta pintaan.:)

Ens kerralla laitan tunnetta kehiin.

Hitsi ko tulis jo se Fisun lupaama fuusiotausta. Pääsis tunteet valloilleen.
Koiranpaska on parasta.
Mange
09.04.2009 12:16:16
2541: Arvaan, että ärsyttää ja sori kun en huomannut linkkiä ajoissa. Mutta....

Mange: Hoitaa hommansa huomaamattoman tyylikkäästi. Pistettä et saa, ei siksi, etten jaksa vääntää pisteytystäni uusiksi, vaan koska Jukikin jäi pisteittä. Kummassakaan ei ollut mitään vikaa, ei vaan nostattanut tarpeeksi tunnetta pintaan.:)

Ok, hyvä niin. Itse annoin Jukille pisteen kun minuun tuo veto kolahti. Hyvin eri näkökulmista näköjään jaetaan nämä pisteet. Tällä kerralla pisteet saa minulta sellaiset huomaamattomat minimaaliset vedot jotka tukevat muut soittimet parhaalla mahdollisella tavalla. Itse biisi ei aiheuttanut minussa mitään erityisempiä tunteita minussa, joten siksi vetoni ei ehkä ole tunteita täynnä tällä kerralla. ;-)
2541
09.04.2009 15:55:57

Hymiöitä tai ei, mutta sanotaan nyt vielä väärinkäsitysten välttämiseksi, että kummankaan veto ei aiheuttanut minussa kummempia väristyksiä. Varmasti molempien soitossa oli tunnetta, sitä en epäile.
Seba
09.04.2009 16:24:07

sirdickyj:
Seba; en mä oikein tajua, tota, että "vedän omalla tyylillä", mutta ei kai mun tarvikaan. Tässäkin on hyvän kuuloista soittoa, ja hyviä juttujakin välissä, mutta harkitsemattomalta tää kuulostaa. Mietittynä olis ollu 90% parempi.

Ei tuo mitään signature-tyyliä tarkoitakaan :)
Se lähti juontamaan juurensa lähinnä muiden suusta ja siitä kun usein kommentti alkoi "vähän erilainen lähestymistapa" sanoilla.

Eli ei mulla mitään omaa tyyliä sinänsä ole, kulminoituna oikeastaan siten, etten tiedä mitä noihin tyyliin istuvasti pitäisi soittaa, niin vedän vaan niihin jotain mitä päähän pälkähtää ja tuntuu sillä hetkellä siltä. Ei siis omaa tyyliä, mutta ei myöskään taustaan kuuluvaa tyyliä :)

Termi lähinnä tarkoittaa sitä etten edes yritä siis soittaa taustaan kuuluvasti.
Treeniksellä sitten harkitaan enemmän.

Tähän taustaan en todellakaan ehtinyt perehtyä kertakuuntelua enempää jonka jälkeen meni purkkiin, eli varmasti tuo mainitsemasi harkitsemattomuus paistaa hyvin läpi ja moitteet on ihan ansaittuja.

Ensi kerralla sitten koitetaan ajan kanssa jos saisi jotain parempaa aikaan.
PBbass62
09.04.2009 20:53:51

Sorry! En ehtiny kun kuunnella läpi, mutta tässä pisteet.
Persta 2p
öl m 2p
Hollstro 2p
Juki 2p
Onko vielä pitkä matka jonnekkin?
eugen7
09.04.2009 21:14:26

Tasaista vaihtobassoa useimmilla ja yhdellä vähän juoksevampi kantrirock-meininki.

Peittu 2p
Poppamies 2p
Mange 2p
Hollstro 1p
Hughes 1p
persta
10.04.2009 12:30:57
Tässä mun nopeat kommentit ja äänet. Alkupäässä pistetitä saaneiden kohdalla järjestys selkeämpi mutta loppupäässä järjestys kuuntelujärjestyksen mukaan.

Peittu
Paras time, fiilis ja meno noinniinkuin kaikinpuolin. Toimii.

Hollstro
Lähellä edellistä. Oikea keinuva fiilis.

Teijo
Niin matala soundi ettei meinaa mun purkeilla kuulua mutta konrasoundi toimii tähän hyvin. Hyvä rytmi ja oikea fiilis.

sirdickyj
Yksinkertaisen toimiva peruslinja.

Omarklah
Yksinkertaisen toimiva peruslinja.

Mange
Paranee loppua kohti

öl m
Soitto ja soundi toimii mutta jää jotenkin hieman polkemaan paikalleen. Joku kumma fiiisjuttu)

Juki
Vaihtobassoa ohjekirjan muaan. Nuottien loppuminen liian aikaisin jotenkin tökkäisee. Pidemmät nuotit toimis paremmin.

Hughes
Kasilla vedetyistä vähiten hätäisen oloinen

Seba
Suorasta kasista tulee vähän turhan hätäinen fiilis

Poppis
Liikaa nuotteja mun mielestä.

sebba
Sama fiilis kuin muissa suoraa kasia olevissa linjoissa. Tulee jotenkin kiire.

Peittu 2p
Hollstro 2p
Teijo 1p
sirdickyj 1p
Omarklah 1p
Mange 1p
sirdickyj
12.04.2009 23:48:28 (muokattu 12.04.2009 23:51:34)
Jaha, summataas;

Peittu; 27
Hollstro; 24
Juki; 11
Persta; 10
Hughes; 9
2541; 9
Omar; 8
Mange; 7
Öl M;7
Teijo; 6
Thominisk; 4
Sebba; 3
Eugen; 2
Poppamies; 2
Dicky; 2

Ihan oikeutettu järjestys, onnea voittajalle, vaikka voitto tulikin taidolla eikä onnella!
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)