Baby-Jane 08.04.2009 14:36:39 | |
---|
markkuliini: Miksi suuri osa hevareista on niin sulkeutuneita tai ujoja, etteivät he voi katsoa vastaan kävellessä silmiin tai tervehtiä? Eiköhän jokainen saa päättää minkälaista kontaktia ihmisiin ottaa? elämään niin vitun positiivisesti suhtautuva, ei mitään aikaansaava sarkastinen paskiainen... |
epi2 08.04.2009 17:22:53 (muokattu 08.04.2009 17:24:15) | |
---|
Musiikkihan on tullut sellaiseen pisteeseen "rankkuudessa", että tuon "rankemmaksi" ei musiikin määritteiden sisällä juuri enää voida (ja voiki enää jotain äärimmäistä, ja täysin meloditonta ja rakennevapaata goregrindiäkään enää kutsua enääedes musiikiksi? Kannattaa checkata Last days of humanityn uudempi tuotanto, se juuri sitä mitä tässä haen) Musiikkilla ei täida olla enää kuin tie vain alas päin tässä "rankkuudessa". Mitä jos tulevaisuudessa, kun suurin osa musiikista on täydellisen melodia, rakenne, ja sävel vapaata mättö, se anrkistinen underground musiikki onkin äärimmäisen rauhallista ja monimutkaista proge jazzia? :D |
Deino 08.04.2009 19:24:42 | |
---|
soundofj: Mahtavaa. Olen täysin samaa mieltä markkuliinin kans. Hevillä ei ole mitään tekemistä musiikin kanssa. www.niuva.fi |
markkuliini 08.04.2009 20:08:07 | |
---|
Baby-Jane: Eiköhän jokainen saa päättää minkälaista kontaktia ihmisiin ottaa? Kyllä, tottakai. Enhän minä sellaista kiellä. Kysyin vain, että mistä se johtuu. Noissa on vissi ero. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
jazzmies 08.04.2009 22:25:01 | |
---|
epi2: Musiikkihan on tullut sellaiseen pisteeseen "rankkuudessa", että tuon "rankemmaksi" ei musiikin määritteiden sisällä juuri enää voida (ja voiki enää jotain äärimmäistä, ja täysin meloditonta ja rakennevapaata goregrindiäkään enää kutsua enääedes musiikiksi? Kannattaa checkata Last days of humanityn uudempi tuotanto, se juuri sitä mitä tässä haen) Musiikkilla ei täida olla enää kuin tie vain alas päin tässä "rankkuudessa". Mitä jos tulevaisuudessa, kun suurin osa musiikista on täydellisen melodia, rakenne, ja sävel vapaata mättö, se anrkistinen underground musiikki onkin äärimmäisen rauhallista ja monimutkaista proge jazzia? :D Mielestäni rankkuus jos joku on suhteellinen ja subjektiivinen käsite. Joillekin metallin särö/örinäsaundi on rankkaa, mulle se on pintaa - blingblingiä. Useimmiten sisältö siellä takana on kitchiä, jossa ei ole jännitettä sisällön ja esittämisen välillä. Aina on tehty rankkaa musiikkia. Esim. karjalaiset itkuvirret tai http://kirjat.finlit.fi/index.php?showitem=1312 on minulle musiikillista hardocorea. Jooga on pop(jazz)! |
Corleone 09.04.2009 07:02:39 | |
---|
kolme sanaa: HEVI ON PARASTA!!!! Siinä vastaus miksi niin moni ujo finninaama heviä soittaa. Ei mistään kullin läpsytys jatsista mitää kiksejä saa. Tulee vaan hinttarin maine :D Konduktööri |
soundofj 09.04.2009 08:39:26 | |
---|
Se on vain minun mielipide. Korjaan!! Ei siis markkuliinin. Olen kuitenkin samaa mieltä markkuliinin kans mitä hän alussa mainitsi että kuka enää jaksaa + olen ITSE sitä mieltä että hevi ei kummosta musaa ole. Niin niuvaan kai tästä pitäisi sit lähtee. Harmitti silloin nuorena kun asusti pienessä kylässä ja kaikki soitti "heviä" ja itse olis tykkänyt soittaa vähän groovempaa musiikkia. Yleensä kun jotain heviä kuuntelee esmes livenä se on kauheaa puuroo. Kuinka moni hevi kitaristi osaa soittaa myös groovempaa kamaa esim. funkyä. |
kattila 09.04.2009 09:14:02 | |
---|
Kuinka moni hevi kitaristi osaa soittaa myös groovempaa kamaa esim. funkyä. Moni. Ei se hevi ketään rajota soittamasta ja harjoittelemasta muuta musiikkia. http://www.myspace.com/malummeh
Standardimetodissa pyritään paikantamaan sutura coronarian alaosa käyttämällä standardietäisyyttä kiintopisteinä toimivista zygomaluun yläreunasta ja orbitan lateraalireunasta. |
soundofj 09.04.2009 09:52:19 (muokattu 09.04.2009 09:54:09) | |
---|
Corleone: kolme sanaa: HEVI ON PARASTA!!!! Siinä vastaus miksi niin moni ujo finninaama heviä soittaa. Ei mistään kullin läpsytys jatsista mitää kiksejä saa. Tulee vaan hinttarin maine :D Lähinnä tähän vetoan. Tuntuu että hevimiehiä ei muu kiinnosta. Mitä enempi eri tyylejä tietää sen parempi. Tyylitaju yms. löytyy erityylisten musiikkien kuuntelusta. |
Ruutikallo 09.04.2009 10:59:02 (muokattu 09.04.2009 10:59:32) | |
---|
Corleone: kolme sanaa: "kullin läpsytys jatsista" mitää kiksejä saa. Juu-u, jaaha.. No heitänpä menemään kaikki jaskalevyt. Ja hommaan tilalle Burzumin koko tuotannon. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
edit. Nihilismi poistettu. meiän bändin paras rumpali |
passe 09.04.2009 11:28:48 | |
---|
Jatkakaa toki silti väittelyä eri musiikkityylien paremmuuksista. :) No höh! Tulee tänne pilaamaan meidän hyvän ajopuuteorian... Sometimes more is more |
Nolte 09.04.2009 11:32:22 (muokattu 09.04.2009 11:49:57) | |
---|
edit. meiän bändin paras rumpali |
soundofj 09.04.2009 12:07:34 | |
---|
Corleone: kolme sanaa: Ei mistään kullin läpsytys jatsista mitää kiksejä saa. Tulee vaan hinttarin maine :D. ..ja sitä jatsiahan ei soitteta "piipiillä" vaan kapuloilla. Siinäkin mielessä tiukat nahkahousut ei toimi =) |
akisetä 09.04.2009 14:02:43 (muokattu 09.04.2009 14:10:26) | |
---|
edit. epäonnistuin |
akisetä 09.04.2009 14:09:58 | |
---|
Onhan nuita hevibändejä jo ehkä muutama liikaa, mutta minkä sille mahtaa. Antaa kunkin soittaa sitä mistä tykkää ja mitä haluaa. Onhan se kovin valitettavaa, että hevirumpalin paremmuuden tuntuu määräävän ensisijaisesti se tuplabasari/pedaali nopeus ja lätinäsoundit, tai kitaristin paremmuuden mahdollisimman nopea tilutus ja ultra-high-gain sirinä-särö. Näin ainakin monilla bändeillä tuntuu olevan, nuorilla varsinkin. Tarkkuuteen ja tempon pysyvyyteen ei jakseta kiinnittää huomiota, vaan vedetään menemään ihan tuosta vaan. Valitettavaa on myös se, että kun joku bändi soittaa heviä, niin se on silloin vain ja ainoastaan heviä, eikä yksikään jotain toista tyylilajia edustava biisi tule kysymykseenkään. Liekö sillä sitten jotain tekemistä 'uskottavuuden' kanssa. Varmasti hyvin suurelta osin tähän armottomaan hevibuumiin on vaikuttanut kotimaisten hevibändien (sonata arctica, stratovarius, bodom, nightwish) erinomainen menestys maailmalla. Kylläpä se hevi/metalli on minulle yksi musiikkityyli muiden joukossa. Pidän hyvinkin suuresti nightwishistä ja aikoinaan myös stratovarius oli kova sana. Mutta en missään nimessä halua jämähtää yhteen tyyliin, soittelen bändin kanssa kaikkea muuta paitsi heviä, kotona lähes kaikkea mahdollista, myös heviä! Antaa porukoiden vetää sitä mikä hyvältä tuntuu! Ei kellekkään voi mennä sanomaan, että nyt on jo liikaa hevibändejä, teidän pitäis soittaa jotain muuta :D |
soundofj 09.04.2009 14:18:56 | |
---|
Ite en hevistä oikein koskaan ole välittänyt. Groove osasto aina ollut mielenkiintosempaa ja lattarirytmit *pyyhkii lattialle valuneen kuolan*. Ostin kyllä itsellenikin aika vasta tuplaspedut mutta lähinnä fillejä varten ja treenamista. Sanotaanko nyt näin että eihän siinä ketään. |
epi2 09.04.2009 15:38:50 | |
---|
jazzmies: Mielestäni rankkuus jos joku on suhteellinen ja subjektiivinen käsite. Joillekin metallin särö/örinäsaundi on rankkaa, mulle se on pintaa - blingblingiä. Useimmiten sisältö siellä takana on kitchiä, jossa ei ole jännitettä sisällön ja esittämisen välillä. Aina on tehty rankkaa musiikkia. Esim. karjalaiset itkuvirret tai http://kirjat.finlit.fi/index.php?showitem=1312 on minulle musiikillista hardocorea. Tämän takia laitoinkin rankkuuden lainausmerkkeihin, koska se rankkus ei välttämättä ole sitä örinää ja blasti pauketta. |
Deino 09.04.2009 15:57:32 | |
---|
soundofj: Se on vain minun mielipide. Korjaan!! Ei siis markkuliinin. Olen kuitenkin samaa mieltä markkuliinin kans mitä hän alussa mainitsi että kuka enää jaksaa + olen ITSE sitä mieltä että hevi ei kummosta musaa ole. Pakko sanoa tähän, että maailmassa on muutakin "heviä" kuin yllämainitut Sonata Arctica, Stratovarius, Children Of Bodom ja Nightwish. |
kamelisko 09.04.2009 16:33:16 | |
---|
Kyllähän jotain kilkuttelua on miellyttävää soittaa. Itselläkin kaksi hyvin erityylistä bändiä. Kuuntelu on sitten eri asia. Jazzia en jaksaisi kuunnella hetkeäkään. Mutta onneksi ei tarvitse. Tähän osaamisasiaan sellainen kanta että usein nämä heebot jotka akateemisesti osaavat kaikki maailman rytmit termistöineen jne. pitävät niiden osaamista itseisarvona. Koko akateeminen maailma on suoritusta ja kilpailua siitä kuka osaa soittaa nopeiten, korkeimmalta, parhaiten jne. Varsinkin klassisella puolla. Miten se sitten eroaa teinipoikien kilpailusta siitä, kuka osaa soittaa tuplilla nopeiten? Ja ei. En osaa soittaa tuplilla oikein nopeasti ja pitkään. Enkä oikeastaan välitäkään. |