Onkos kellään mitään kokemuksia tuosta? ..oon iibeistä ostamassa, kun tarviin backupin LP-baritonilleni, ja kyllähän tuo ulkoasultaan sopii bläkkis-rollin soittoon. :D EMG-HZ mikit, toiminevat putkisäröön siinä missä Gibsonin humbuckkerit?.. Sanovatten LTD-kitaroiden olevan suht hyväsoittoisia, mikä olisi hyvä juttu, kun tuon Gibsonin baritonin kanssa tuppaa kaulakäsi puutumaan peukusta, halkokaulainen kun tuppaa olemaan.. Tota FB-200:sta ei tehty kun vuonna 2001, kai, niinpä infot on aika vähäiset.. Mikä lienee käypä hinta?.. Soittaako sillä barreotteita 45minuuttia.. Kuulostaako miltään?.. Auttakee tyhmää? |
Silppuri 09.04.2009 11:58:44 (muokattu 09.04.2009 12:04:47) | |
---|
Mulla oli joskus LTD:n F200-sarjan seiskakielinen. Huono soittotuntuma, huonot mikit (HZ) ja lisenssifloikka ei pitänyt virettä. Hintaluokkakin on kyllä melko alhainen. Veikkaisin jotain 300 euroa. Jos LTD:tä haet, niin Viperiähän saa 400-mallia baritonina. Aina joskus näkee torillakin myynnissä. Siinä suurin ongelma taitaa olla kaulapainoisuus, mutta muuten kai aivan ok kepukka, kö? E: typö E2: Tässähän löyty heti yksi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=305962"I havent slept since I woke up." |
Henkka1000 09.04.2009 14:52:35 | |
---|
Silppuri: E2: Tässähän löyty heti yksi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=305962 Toi kävi mun kautta vaihdokkina, ja kyllähän se vähän kaulapainoinen oli. Mutta tollasessa leveähkössä nahkahihnassa roikutettaessa sen kanssa ei kyllä ollut mitään ongelmaa. Ja yhtälailla veikkaan kaulapainoiseksi myös tota 200-sarjalaista. Kun painaa nappulaa, tulee tarjoilija, ja kun painaa tarjoilijaa, tulee nappula. Tai näin ainakin silloin 60-luvulla kun minä olin nuori.. (Kukkis 77) |
Silppuri 10.04.2009 11:38:41 | |
---|
Henkka1000: Toi kävi mun kautta vaihdokkina, ja kyllähän se vähän kaulapainoinen oli. Mutta tollasessa leveähkössä nahkahihnassa roikutettaessa sen kanssa ei kyllä ollut mitään ongelmaa. Ja yhtälailla veikkaan kaulapainoiseksi myös tota 200-sarjalaista. Tuossa nahkahihnassa oot ihan oikeassa. F-sarja ei muistaakseni ole kaulapainoinen. Sehän on vähän niinkun kulmikas strato, jossa painopiste on eri kohdassa kuin viper/sg- ja vaikka flying-v -sarjoissa. "I havent slept since I woke up." |
bfoc 10.04.2009 21:44:59 (muokattu 10.04.2009 21:47:13) | |
---|
Mulla on se Viperin halpismalli (VB200). Ihan ok hintaansa nähden. Hz4:t on hiemasen tumput keskialueilta mutta EQ-polkimella saa asian korjailtua. Tuo puutuminen ja barrejen soitto on vähän tottumuksesta kiinni. Totta pirussa on ihan eri juttu soittaa 24,75'' mensuurilla 10-46 setillä kun 27'' mensuurilla ja 13-70 setillä. Just train sano kivimies Colosseumilla... sutiojrikellA |
Coprobasso 11.04.2009 21:45:39 | |
---|
On totta joo... Oon huomannutkin että puutuminen hitusen helpottaa treenien myötä. LP Baritonissa on se huono puoli että sekin on kaulapainoisena vaakasuorassa, jolloin kaulakäden ranne menee ysikymppiseen mutkaan soitettaessa barreja jostain 7nauhalta tai ylempää mitä tahansa sointua. Nostaminen pistäisi vuorostaan plekukäden outoon asentoon. Semmoinen kitara joka menee 45asteen kulmaan niinkuin esim:RR:t olisi paras, mutta ei taida löytyä baritoneista. Ostin ton vehkeen kuitenkin, kuljetuksineen 300 egee.. Ei baritonia halvemmalla saa (poislukien Danot), ja rahaa jäi esim. mikkien päivitykseen. |