Aihe: ESP Horizon FR2 - EMG vai SD?
1 2
RedRain
08.04.2009 02:42:20
Otsikon mukainen keppi olisi mahdollisesti tässä lähiviikkojen aikana tarkoitus hankkia ja muutama kysymys tuosta olisi:

1. Muut soittokamat ovat Engl Powerball & E412VG (V30) ja musiikkityyli At The Gates/Soilwork -tyylistä mäiskettä. Kummat mikit sopivat paremmin tähän kombinaatioon? (Luonnollisesti olen menossa testaamaan ennen ostoa ja makuasioita toki mutta kun en ole itse koskaan EMG:illä varustettua kitaraa kokeillut niin jos jollain jotain osviittaa olisi antaa).

2. Selailin monien musaliikkeiden sivut läpi mutta lähes poikkeuksetta jokaisessa vastaantulleessa Horizonissa on Seymour Duncanit. Myös ESP:n oman katalogin mukaan ainoastaan STR-värivaihtoehdossa on EMG:t eli mitenkäs tämä nyt menee? Pitääkö tuo ottaa punaisena, jotta siihen tulee vakiona EMG:t?
Humanoid
08.04.2009 07:41:35
1. Tuota voit soitella huoletta molemmilla mikkikombinaatioilla. Jos haluat hieman monipuolisempaa saundia, passiivit. Aktiivit kyllä jyräävät vallan mainiosti komppikitaroinnissa, mutta EMG:iden dynamiikan puutteen takia clean-hommat jäävät vähemmälle. Toki nuo voi myöhemmin vaihtaa esim. Duncanin Blackouteihin, jotka ovat luonteeltaan enemmän passiivien kaltaiset.

2. Jos haluat EMG:t valmiina, sinun on otettava juurikin tuo uusi STR-malli. Vanhemmat punaiset mallit kulkevat värinimellä STBC (see-thru black cherry) ja ovat Duncanin passiiveilla varustettuja.
Sami / Ääniportti
N33m0
08.04.2009 08:33:36

Osta SD ja vaihat siihen BKP:n Nailbombin tallaan ja Cold Sweatin kaulaan. Soundi kuulostaa siltä ku ois ottanu paksun huovan vahvarin päältä pois. Tehoa löytyy vaikka kuinka kovaan sahaukseen ja artikulaatiota jännempiin sointuihin särövallin takaa.

www.bareknucklepickups.co.uk
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
Mr. Speed
08.04.2009 08:35:50
Kannattaa miettiä kuinka paljon säröjä sitä tarvitseekaan. Oma rohkea oletus on, että Powerball tuottaa itsessään tarpeeksi gainia, joten sen takia ei kannata EMG:n leiriin kääntyä. Onhan se tietysti aivan mahdollista, että EMG:t olisiva luonteeltaan sulle sopivammat, jonka takia ne pitää testata. Pahaa pelkään, että EMG 81 ja Powerball on helposti kovinkin sirkkelimäinen yhdistelmä, mutta enhän mä sitä päätä. EMG:t ei hurise, ja cleanit ovat tosiaan (kuulemma) elottomat. Itse en ole tätä kokeillut.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
fasces
08.04.2009 09:00:24
Painiskelinpa minäkin muutama vuosi sitten saman kysymyksen kanssa, kun vastaavaa kitaraa hommasin. Päädyin SD:hin, tosin EMG:t testasin jollain kalliimmalla LTD:llä, mutta eri kitaralla kuitenkin. SD:sta tykkäsin paaaljon enemmän, säröjenkin osalta.

Nuo SD:t kyllä antoi Powerballin kera juuri niin tiukat ja jykevät soundit, mitä luulen ikinä tarvitsevani. Ja juurikin samanmoiseen musiikkiin mitä sinäkin soittelet.

Itse valitettavasti soittelen paskalla trankkunupilla. Ehkä joku päivä en enää, kun rikastun..
I kissed the goat, I liked it.
teline
08.04.2009 09:34:10
Itse ostin omaan Horizoniin ton BKP Nailbombin ja olen aika pitkälti myyty. Voin lämpimästi suositella!
Humanoid
08.04.2009 10:05:48
teline: Itse ostin omaan Horizoniin ton BKP Nailbombin ja olen aika pitkälti myyty. Voin lämpimästi suositella!

Juu-u, itsellänikin on tuossa hieman Horizonin kaltaisessa Warmothissa Nailbomb-setti (tallassa keraaminen), ja ei ole valittamista :) Edwardsin Duncaneista irtoaa hurinaa ja häröääniä paljon enemmän.

Powerballin kanssa voi kyllä EMG:t käydä vähän turhan sirkkeliksi, se on totta. Ketjun aloittajan on ehkä varmempi kallistua Duncaneihin tässä tapauksessa.
Sami / Ääniportti
Werde
08.04.2009 12:29:21 (muokattu 08.04.2009 12:30:35)
Mr. Speed: Kannattaa miettiä kuinka paljon säröjä sitä tarvitseekaan. Oma rohkea oletus on, että Powerball tuottaa itsessään tarpeeksi gainia, joten sen takia ei kannata EMG:n leiriin kääntyä.

EMG:t eivät ole juurikaan sen kuumemmat gainin määrän suhteen kuin perus JB. Vaikka ulostulo onkin mitattuna lähes kaksinkertainen, se jakautuu taajuuskartalle niin tasaisesti että vahvistimen gainia ei liiemmin tarvitse peukaloida kun noita keskenään vaihtelee. Tiukkaa soundia ja vastausta soittotatsiin tavoiteltaessa taas mahdollisimman kuuma mikki on eduksi, jotta signaali saadaan heti ensimmäiselle etuselle mahdollisimman voimakkaana - analogiset komponentit kun aiheuttavat aina viivettä ja korkea signaalitaso saa ne reagoimaan muutoksiin nopeammin.

Lyhyesti: SD:illä enemmän alakertaa ja rouheutta sekä paremmat puhtaat, EMG:llä tiukkuutta ja erottelua.

Mä suosittelen kuitenkin että hommaat EMG:illä varustetun ja vaihdat siihen Duncanin Blackoutsit, käy suoraan liittimiin. Ne on paljon kuumemmat kuin kummatkaan noista, alakertaa on enemmän kuin riittävästi ja erottelukyky on aivan omaa luokkaansa. Moderniin metalliin aivan ykkösvalinta.
Ziggy Bubba
08.04.2009 13:52:13

Vaikka mun mielestä puhtaasti hevihommiin nuo EMG:t sopivat hiukan paremmin, niin silti ottaisin nuo Duncanin passiivit - noista kun on myös tarvittaessa helpompi vaihtaa muihin passiivimikkeihin, kun ei tarvitse laittaa "konehuonetta" uusiksi.

Puhtailla ja vähänkään pienemmillä säröillä EMG:t eivät tosiaan soundaa kovin hehkeiltä, semmosta kolkkoa kolinaa nuo tuppaavat pitämään. Tuosta botne-asiasta sanoisin, että EMG:n 85 tuuppaa kyllä enemmän alapäätä kuin Duncanin JB, 81 ei ehkä niinkään...
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Silppuri
08.04.2009 15:41:43 (muokattu 08.04.2009 15:42:08)

En nyt aivan hirmuisesti hehkuttais noita EMG:tä särösoundeissakaan. Omasta mielestäni ainakin DiMarziot pesee nuo emg:t erottelevuudellaan ja jämäkkyydellään täysin. SD:stä sitten tiedä. Jotkuhan on kyllä suositellu noihin EMG:n aktiivimikkeihin 18 voltin modausta ja siitä saattaa olla apua. Ite en oo testannu, mutta kehuttu on kovasti.
"I havent slept since I woke up."
Moyhiss
08.04.2009 17:07:07

ESP Horizon+Dimarzio=parhautta. Ei mitää EMG. Itellä löytyy Evolutionit ja toimii hemmetin hyvin
pekurides
08.04.2009 17:16:14

Humanoid: Juu-u, itsellänikin on tuossa hieman Horizonin kaltaisessa Warmothissa Nailbomb-setti (tallassa keraaminen), ja ei ole valittamista :)

Offarina: Mitenkäs luonnehtisit keraamisen ja alnico nbombien eroja?

oletko kumpaakin tallassa?
Tunteella päin vittua.
Humanoid
08.04.2009 18:08:42
pekurides: Offarina: Mitenkäs luonnehtisit keraamisen ja alnico nbombien eroja?

oletko kumpaakin tallassa?

Tuo keraaminen on vähän ärtsympi ja kirkkaampi. Näin matalalla vireellä plussaa. Jälkimmäisellä varmaan tarkoitat, että olenko kokeillut noista molempia tallassa - en.
Sami / Ääniportti
pietari-poika
08.04.2009 18:35:16
Mulla on Horizoni duncaneilla. Kyllä ne aika moneen musatyyliin taipuu, mielestäni kaulamikistä saa puolituksella varsin hyvää sellaista cleania "fenkkusaundia". Myös hevit ym onnistuu hyvin.

Se nyt on ihan itsestä kiinni mitä haluaa, mutta SD:eillä saisi luultavasti kirjavemman soundipaletin. Nojoo, kukin tyylillään.
Esp Horizon & Line6 Pocket Pod
pekurides
08.04.2009 20:31:12

Humanoid: Tuo keraaminen on vähän ärtsympi ja kirkkaampi. Näin matalalla vireellä plussaa. Jälkimmäisellä varmaan tarkoitat, että olenko kokeillut noista molempia tallassa - en.

joo ja ok.

Tämä alnico ehkä yksi "rouheampia" mitä tullut vastaan mutta nyt nimeenoman muutaman pykälän matalemmalla kaipaisi juurikin pikkasen lisää "terävyyttä" ja räkää saundiin niin .... se olis varmaan hiinä.

Ei sattumoisin kukaan bongannut mitään klippiä missä nuo kummatkin olisi verrattuna?

...pitäis varmaan BKP foorumia taas kahlata.....

tuota passiivi duncan vs. emg aika hankala lähteä paremmuuteen laittaa.... kummissakin omia etuja ja hiukan vaffaristakin kiinni miten ne toimii... makuasioita mutta kevyempään menoon ehdottomasti duncanit.
Tunteella päin vittua.
McNulty
08.04.2009 20:42:44
Täältä löytyy Horizon FRII jonka ostin SD-varusteisena. Nykyään siinä majailee DiMarziot, kun en ole Duncaneiden perään niin kovasti. Jotenkin kaikki liian samanlaisia... DiMarzioissa enempi selkeitä eroja ja valikoima miun makuun parempi. Tosin, kävi miulla tuossa "Talbotissa" Bare Knucklen Nailbomb, mutta myin kyseisen mikin frendille joka halusi kuuman ja erottelevan mikin. Itse käytän suurelta osin miedompia mikkejä nykyään. Itseasiassa nuo DiMarzion Super Distortion ja Super 2 ovat hivenen turhan ärtsyjä. Charvelissani oleva Norton toimii miulla paremmin, joten sellaisen varmaankin heitän Talbotin tallaan jossain vaiheessa, ellen sitten innostu Tim Millsiltä tilaamaan jotain "miedompaa" kuin Nailbomb. Katsotaan nyt...
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Rothallar
08.04.2009 23:08:12
Lainaan samaa ketjua.

Omistan myöskin Esp Horizon kitaran (Nt II) todella mukava kitara, mutta en ollut täysin tyytyväinen mikkeihin, ehkäpä vähän liian tummat minun makuuni.

Käytän vahvarina Engl Fireball nuppia ja Engl standard kaappia ja sain todella mukavat melut aikaan vanhalta kitaraltani Esp Ltd Mmv Bo, jonka myin kuitenkin pois (mikkeinä EMG HZ).

Etsisin samankaltaista soundia, kuin videolla tulette toivon mukaan kuulemaan. Huomasin, että se toimii todella hyvin Fireballin kanssa.

Voitte tokin suositella erillaisia mikkejä! Olen katsonut ainakin Bareknuckle warpig:sejä ja Miracle Man:ia

Haluan juuri moderni kuuloisen mikin, joka kuulostaisi tiukalta, jämäkältä, kirkkaalta, ei tummalta, eikä hurisevalta.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=TWfuaxU-ovk

Pahoittelen huonoa soittoa.

Kiitos paljon vastaajille!
www.myspace.com/crownforger
Ziggy Bubba
09.04.2009 02:52:00

Rothallar: Käytän vahvarina Engl Fireball nuppia ja Engl standard kaappia ja sain todella mukavat melut aikaan vanhalta kitaraltani Esp Ltd Mmv Bo, jonka myin kuitenkin pois (mikkeinä EMG HZ).

Luonnollinen vaihtoehto on laittaa tuommonen HZ tallaan ja kaulaan jokin omaan makuun sopiva. Esim. Jazz on todella asiallinen mikki isoillakin säröillä. Jos tykkäsit soundista, niin turha hakea sopivaa soundia kauempaa...
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Silppuri
09.04.2009 08:39:04 (muokattu 09.04.2009 08:39:49)

pietari-poika: Mulla on Horizoni duncaneilla. Kyllä ne aika moneen musatyyliin taipuu, mielestäni kaulamikistä saa puolituksella varsin hyvää sellaista cleania "fenkkusaundia". Myös hevit ym onnistuu hyvin.

Se nyt on ihan itsestä kiinni mitä haluaa, mutta SD:eillä saisi luultavasti kirjavemman soundipaletin. Nojoo, kukin tyylillään.

Mulla Horizon Dimarzion "petrucci-setti" eli d-sonic ja air norton (yksi kelaisen kokoinen tosin). D-sonicissa ei outputtia ole aivan kamalasti, mutta sitähän saa vahvarista. Sen sijaan erottelevuutta löytyy. Rouhea soundi, jos sanalla pitäisi kuvailla. Ihan mahtava. Tarkoituksena tehdä/teettää puolitus tuohon vielä nostopotikalla niin johan on mahtava kitara. Hmmm....ehkä se puolitus olisi kiva tuohon kaulamikkiinkin. Tuo fenkkusoundi alkaa pelottavasti kiinnostamaan vanhaa hevimiestäkin...
"I havent slept since I woke up."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)