Aihe: Tanssipalstan kehut
1 2 3 4 557 58 59 60 6191 92 93 94 95
isojussi
07.04.2009 08:54:37
laulaja: Kyllä ainakin on helpompi laulaa, jos noi säädöt on kohdallaan. Mä ainakin oon omasta laulustani aika tarkka ja siks haluaisinkin osata noi omat säädöt viimesenpäälle

Eihän noi sedät tota ymmärrä, vaikka aivan totta haastatkin. Hyvä, mahdollisimman luonnollinen laulusaundi, joka tulee viä riittävästi monitorista helpottaa keikkaa kummasti.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
kuunsirppi
07.04.2009 10:06:00
isojussi: Eihän noi sedät tota ymmärrä, vaikka aivan totta haastatkin. Hyvä, mahdollisimman luonnollinen laulusaundi, joka tulee viä riittävästi monitorista helpottaa keikkaa kummasti.

Näin se vaan on :o)
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
jape2
07.04.2009 11:52:02
Kehun Viktoria Mullovaa ja Tenerife 2 orkanbändiä jotka näin Alfredo Kraus
konserttitalossa Las Palmasissa. Sekä tuntematonta laulutrioa, jonka näin
samana iltana Los Delphines baarissa poiketessani viskille. (Toivottavasti lukevat!)
Tää on niin tätä.
baron
08.04.2009 23:38:15 (muokattu 08.04.2009 23:47:24)

Terveiset Walttonin tän illan rempalta:

1. Ensimmäiset pisteet: Bändissä koskettimet, basso ja rummut. Ei sitä vinkuvaa munaleikkuria. Kyllähän tanssimusiikki tällaisena on kuunneltavaa varsinkin kun Walttoni loihti kiippareistaan hienot haitarisoundit ja soitti niitä tyylinmukaisesti.

2. Kalkkis/dementti sai déjà vue elämyksen: Kun pojat aloittivat stemmalaulun, muistin että mähän oon kuullut tätä samaa bändiä vuosia sitten Oulussa ja kehunut tällä samalla palstalla kuinka trio kuulostaa isommalta kun joka jätkä on laulusolisti ja kolmiääniset stemmalaulut toimii.

3. Lisäksi pojat siellä Oulussa soittivat niin hyvää perustanssimusaa että tällainen tanssitaidotonkin uskalsi soveltaa sitä siihen mihin se mun mielestä on tarkoitettu: Että ujokin poika pääsee iskuetäisyydelle! Ja tärppäsi: Sain skotattua ouluttaren jolla oli "ERITTÄIN SUURET SINISET SILMÄT". Kaikilla seuraavilla Oulun reissuillani olen tavannut hänet ja olemme yhdessä muistelleet sitä hyvää bändiä, joka saattoi meidät yhteen.

4. Mutta tämän illan keikasta: Pojat soittivat ammattitaitoista tyylikästä monipuolista tanssimusiikkia. Jos joku tanssija olisi alkanut/alkaisi siitä valittaa, mä kyllä ryntäisin väliin ja käskisin sen tanssijan mennä HV mutta ei tarvinnut.

5. Tää kuulostaa maksetulta mainokselta mutta ei ole: Mun tasoinen harrastelija ei voi kuin ihastella kun projätkät on asialla.

(6. Keikkaan liittymättä: Oon miettinyt millainen sen jätkän itsetunto on, joka yrittää kohottaa egoaan haukkumalla mua? Jos on mielestään hyvä soittaja, haukkukoon Lennit ja Marzit ja Samit ja mitä niitä on. Jos on kolunnut kymmeniä vuosia keikkapolkuja ja on itseensä tyytyväinen kun on mielestään parempi kuin pari vuotta alaa kolunnut vasta-alkaja, niin suotakoon se hänelle!)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Ukko
08.04.2009 23:47:24

baron:
1. Ensimmäiset pisteet: Bändissä koskettimet, basso ja rummut. Ei sitä vinkuvaa munaleikkuria.

Siis staikkaria ?
COVS jäsen nro 6
walttoni
08.04.2009 23:50:08
Kiitos käynnistä ja kiitos kehuista. Otetaan taas.
COVS2.
rintapek
08.04.2009 23:50:39

Ukko: Siis staikkaria ?

Kynsileikkurista taitaa puhua? Kyllähän sillä kaikkea pientä leikkaa.
One kind of music only - the good kind
jape2
08.04.2009 23:51:30
Missä Joren skitta oli? Parhaiten vetää sillä ja särömeiningillä.
Kaikki muu ok ja samaa mieltä. Aina tykänny.
Tää on niin tätä.
walttoni
09.04.2009 00:56:39
jape2: Missä Joren skitta oli? Parhaiten vetää sillä ja särömeiningillä.
Kaikki muu ok ja samaa mieltä. Aina tykänny.

Eipä ole enää. Pikkunen poliittinen muutos tehty.
COVS2.
baron
09.04.2009 00:57:51

walttoni: Eipä ole enää. Pikkunen poliittinen muutos tehty.

Kyllä Walttonin haitarisoundi sen särökitaran hakkaa mennen tullen!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
jjussila
09.04.2009 01:10:28
baron: Kyllä Walttonin haitarisoundi sen särökitaran hakkaa mennen tullen!

Walttonihan on vannoutunut haitarin ystävä...hah!
..ei helev...olisko noin?.....
Anonymous-jazz
09.04.2009 07:53:18

Oisko vielä semmonen thread paikallaan kun "Tanssipalstan omakehut" :)
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
half
09.04.2009 08:13:08
Anonymous-jazz: Oisko vielä semmonen thread paikallaan kun "Tanssipalstan omakehut" :)

Eiköhän sitä jo ennestäänkin riittävästi ole.
COVS jäsen N:o 5
Anonymous-jazz
09.04.2009 10:12:34 (muokattu 09.04.2009 10:12:42)

half: Eiköhän sitä jo ennestäänkin riittävästi ole.

Niinpä :)
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
manjaana
09.04.2009 10:16:36
baron: Ai: Vielä yksi kehuaihe unohtui: Lattareissa oli clave kohdallaan.
Sitä ei minkään soittimen tarvitse soittaa, mutta kun homma on sisäistetty, se on siellä vaikka mikään ei sitä kilkuta ja jos paikalla olisi ollut joku tanssija, joka olisi halunnut tanssia claven mukaan, se olisi ollut erittäin helposti löydettävissä!

Siis eikö paikalla ollut yhtään tanssijaa...
-diu diu-
Ukko
09.04.2009 12:03:40

baron: Kyllä Walttonin haitarisoundi sen särökitaran hakkaa mennen tullen!

Mutta eihän säröytyneellä kitaralla voi soittaa ?
COVS jäsen nro 6
isojussi
09.04.2009 13:22:19
manjaana: Siis eikö paikalla ollut yhtään tanssijaa...

Ja saatana sen kerran, kun clavekin osu kohdilleen. HOHO!
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
jakeni
12.04.2009 23:51:44
Kuulin Caminito-bändiä (Kari Piirosen ryhmä) ekan kerran elämässäni ja tykkäsin...hienoja hetkiä,varsinkin laulu puolella.
Jos se nyt ketään kinnostaa?
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
rintapek
13.04.2009 00:29:51

jakeni: Kuulin Caminito-bändiä (Kari Piirosen ryhmä) ekan kerran elämässäni ja tykkäsin...hienoja hetkiä,varsinkin laulu puolella.
Jos se nyt ketään kinnostaa?

Tää ketju on nimenomaan tommottille kehuille tehty. Ei tartte kysellä ketä kiinnostaa. Anna palaa vaan.
One kind of music only - the good kind
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)