Aihe: Ongelmia pedaalien kanssa
1
Made91
08.04.2009 17:00:02 (muokattu 08.04.2009 17:01:09)
Elikkä minulla on käytössä Peaveyn 6505+ putkinuppi ja siihen saman sarjan kaappi. Ostin thoomannilta Pedal boardin (http://www.thomann.de/fi/rockcase_gigboard_pedalpacker.htm ja siihen wahi-pedaalin ja bossin delay-pedaalin. Ne liitettyäni ja soittamaan alettuani törmäsin ongelmaan; Miksi kuuluu jumalatonta huminaa kun ei soita? Pedaalit ovat pois päältä ja kitarasta nupit nollilla ja silti kuuluu kauhea humina vahvistimesta.
Näin käy kun kytken pedal boardin nupin edessä olevaan normaaliin kitara intputtiin. Myös efektilenkin kautta on yritetty mutta kanavapedaalista efektin päälle painettua kaikki menee mykäksi.
Ratkaisua ongelmaan asiantuntevilta?
Krice
08.04.2009 19:57:28

kivi: Tietenkään sähköjohtokaan ei saa olla vyyhdellä.

Mun 1spot-muuntajan johto on. Saako olla?
McNulty
08.04.2009 20:29:00
Rockcasen omat virtalähteet eivät ole mitään "maailman parhaimpia". Huolehdi pedaaleille hyvät virrat, sen jälkeen varmista että kaikki välijohdot ovat laadukasta kamaa, ei mitään 2e metrilakuja jotka kuskaavat enempi häiriöitä kuin itse signaalia. Vahvistimen ja pedaalien virta kannattaa ottaa samasta rasiasta, niin ei tule turhia häiriöitä maadoituksesta. Ihan oikeasti joskus töpselin kääntäminen seinässäkin on auttanut.

PS. mikäli pedaaleissa on paristoja sisällä, ota ne varmuuden vuoksi pois. Ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, mutta pariin sellaiseenkin rasiaan olen törmännyt ettei sietänyt verkkovirtaa ja paristoa samaan aikaan.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Kiinankeisari
08.04.2009 20:34:06
PS. mikäli pedaaleissa on paristoja sisällä, ota ne varmuuden vuoksi pois. Ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, mutta pariin sellaiseenkin rasiaan olen törmännyt ettei sietänyt verkkovirtaa ja paristoa samaan aikaan.

mää oon aina luullu että patterilta ei enää virtaa tule siinä vaiheessa kun verkkovirran lyö kiinni (isossa maailmassahan nuo esim. keskella lautaa olevan fuzzin patteria säästävät laittamalla aina säilytyksen ajaksi verkkovirtanapin kiinni)? oliko minkä merkkinen spedu tuo? pelkät patterithan on sitten sitä puhtainta mahdollista virtaa, kysykää vaikka Eric Johnsonilta :)
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)