sahkuifk 05.04.2009 13:55:04 | |
---|
Se on tämä jakaantunu persoona kun tekee joskus tämmöstä, soittaa soolot toisena ja komppaa toisena. Aikamoista sotkua. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
RstoU 07.04.2009 23:30:42 | |
---|
Sain tänään Ruotsista Vistalitet ja purin palasiksi. Kunto on hintaansa nähden sitä mitä pitikin ja mitä minulle informoitiin, eli melkein kaikissa rummuissa todella hyvä. Basarin rungon riisuttuani totesin kuitenkin, että irronneeksi ja paikatuksi ilmoitettu sauma olikin heikommin kiinni, kuin mitä odotin. Saumaa oli vahvisteltu muovinpaloilla, jotka oli liimattu lähinnä törkeästi ja heikosti kestävyyden kannalta. Miten akryylistä kannattaa lähteä tuota liimaa poistamaan? Liuottimet tai kuumuus eivät ilmeisesti tule kysymykseen, joten mekaanisestiko tuota tulisi vähentää? Sauman haluaisin liittää myös siistimmin yhteen. Kannattaako suosiolla kiikuttaa runko jollekin firmalle siistittäväksi ja hitsattavaksi (jos näin on, niin minkälaiselle?) vai onnistuisiko liimaaminen kotikonstein? |
RstoU: Miten akryylistä kannattaa lähteä tuota liimaa poistamaan? Liuottimet tai kuumuus eivät ilmeisesti tule kysymykseen, joten mekaanisestiko tuota tulisi vähentää? Sauman haluaisin liittää myös siistimmin yhteen. Kannattaako suosiolla kiikuttaa runko jollekin firmalle siistittäväksi ja hitsattavaksi (jos näin on, niin minkälaiselle?) vai onnistuisiko liimaaminen kotikonstein? Mekaaninen poisto on paras. Lopuksi hiot sitten eri vahvuisilla vesihiomapapereilla (400, 600, 1000 ja 1500 tai 2000) kohdan ja kiillotat hiovalla autovahalla tai ihan erikseen akryylin kiillotukseen tehdyllä ainella(Novus http://www.novus.fi/plasttic_polish.php ). Ennen viimeisiä hiontoja ja kiillotusta kannattaa liimata akryyliliimalla sauma umpeen. Esim. Acrifix käy. Hyvät korjaus ja kiillotusvinkit löytyvät täältä: http://www.vistalitedrums.com/ Soundit, piuhat ja kajarit. |
Sonormies 09.04.2009 19:54:38 (muokattu 09.04.2009 19:57:43) | |
---|
http://www.vistalitedrums.com/ Kuola valuu pitkin villasukkia, kun erehdyin katselemaan noita vistalite-sivuja. Etenkin ne vino-valkoraidalliset, missä joka ponttö oli eri värinen ja sitten sen yhden Jööranin pysty-sinivalkoraitaiset. Vinoraitaiset löytyy linkistä "Don has some new pix added" kun scrollailee vähän alas. Voi pojat, mitä pannuja! "Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu |
Sonormies 11.04.2009 02:05:19 (muokattu 11.04.2009 02:05:33) | |
---|
Pistäkääpäs urpolle hyviä linkkejä, missä voi käydä kuolaamassa länsinaapurin käytettyjen rumpujen tarjontaa. "Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu |
RstoU 11.04.2009 09:52:17 | |
---|
Sonormies: Pistäkääpäs urpolle hyviä linkkejä, missä voi käydä kuolaamassa länsinaapurin käytettyjen rumpujen tarjontaa. http://www.blocket.se/http://vendolin.se/ Tuolta minä olen ostanut lähes kaiken, mitä Ruotsista on tullut. Blocketista tekee helpommin löytöjä, koska siellä ei monesti olla niin perillä hintatasosta kuin Vendolinissa. Myös eBayn kautta olen ostanut ruotsinkamoja, mutta siellä niitä liikkuu harvemmin. |
Speedy 11.04.2009 13:06:51 | |
---|
Sonormies: Pistäkääpäs urpolle hyviä linkkejä, missä voi käydä kuolaamassa länsinaapurin käytettyjen rumpujen tarjontaa. www.tradera.se "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
afro 12.04.2009 21:03:51 | |
---|
|
sahkuifk 13.04.2009 19:16:13 | |
---|
Mitäpä kustantaa tuollainen 14x14 tomin pinnoitus? Aineet on ja muuta ei tarvii tehdä kuin vaihtaa rikkoutunut pinnoite uuteen. Itse teen mutta ajattelin ottaa rahat pois syyllisiltä, tai jotain. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
hollmi-5 13.04.2009 19:48:21 | |
---|
sahkuifk: Mitäpä kustantaa tuollainen 14x14 tomin pinnoitus? Aineet on ja muuta ei tarvii tehdä kuin vaihtaa rikkoutunut pinnoite uuteen. Itse teen mutta ajattelin ottaa rahat pois syyllisiltä, tai jotain. Sikspäk? Tai jotakin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
sahkuifk 13.04.2009 21:05:15 | |
---|
Kyse on siitä että kämpillä on käyty säätämässä patteri talven mittaan välillä pois päältä ja lämmöt on heilahdellu väliin pakkasen puolelle ja sitten taas normaaliin huonelämpöön. Vaikka ei ne mun kannut niin huippukalliit ole niin kyllä vahingot menee jonkun muun kuin minun piikkiin. Vistoo ihan vitusti kun ihan vaan pelkkää kiusantekoo, ei mitään muuta. Homma on nyt hoidossa ja ei tule toistumaan, ei vittu ikinä. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
hollmi-5 13.04.2009 21:10:34 | |
---|
sahkuifk: Kyse on siitä että kämpillä on käyty säätämässä patteri talven mittaan välillä pois päältä ja lämmöt on heilahdellu väliin pakkasen puolelle ja sitten taas normaaliin huonelämpöön. Vaikka ei ne mun kannut niin huippukalliit ole niin kyllä vahingot menee jonkun muun kuin minun piikkiin. Vistoo ihan vitusti kun ihan vaan pelkkää kiusantekoo, ei mitään muuta. Homma on nyt hoidossa ja ei tule toistumaan, ei vittu ikinä. No sitten voit pyytää vaikka satasen? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ihmepoika 15.04.2009 14:14:08 | |
---|
ACRO PERKELE! kertokaa, pyydän, mitä tehdä saadakseen acron maton pysymään kireänä. viritinkoneiston vipu pysyy kyllä paikallaan, mutta sormilla kierrettävä kireydensäätönutikka pyörii jo yhdenkin biisin aikana niin paljon, ettei mattoääntä kappaleen lopussa kuulu enää lainkaan. en käsittääkseni soita mitenkään poikkeuksellisen kovalla kädellä, ehkä pikemminkin päinvastoin. ongelma on siis nimenomaan viritinkoneistossa, ei siinä että narut löystyisivät tms. sunshine and happiness for all! |
hollmi-5 15.04.2009 14:58:35 (muokattu 15.04.2009 21:52:34) | |
---|
Ihmepoika: ACRO PERKELE! kertokaa, pyydän, mitä tehdä saadakseen acron maton pysymään kireänä. viritinkoneiston vipu pysyy kyllä paikallaan, mutta sormilla kierrettävä kireydensäätönutikka pyörii jo yhdenkin biisin aikana niin paljon, ettei mattoääntä kappaleen lopussa kuulu enää lainkaan. en käsittääkseni soita mitenkään poikkeuksellisen kovalla kädellä, ehkä pikemminkin päinvastoin. ongelma on siis nimenomaan viritinkoneistossa, ei siinä että narut löystyisivät tms. Onko sulla P-83 vai P-85 kone? Aika samalla tavalla ne toimivat. Uusissa koneistoissa on jousi säätönupin ja sisäkierreosan välissä. Jousi lisää kierteen kitkaa. Samoin se, että laitat synteettistä sprayvaseliinia kierteeseen. Se sitkostuu ja antaa hiukan lisää pitoa. Todennäköisesti kitkan ei tarvitse lisääntyä kuin hiukan, jotta ongelmasi poistuu. Minulla on monta Ludwigin nostajaa ja ne toimivat ilman ongelmia. http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/0/6/9/258069.jpg Soundit, piuhat ja kajarit. |
kimizu 15.04.2009 15:00:51 | |
---|
Ihmepoika: mutta sormilla kierrettävä kireydensäätönutikka pyörii jo yhdenkin biisin aikana niin paljon, Loctite (tms) sinistä ruuvilukitetta jengoihin. Ensin tietysti kierteiden puhdistus rasvasta jne. Pitää, mutta lähtee tarvittaessa vielä suhteellisen helposti auki. Pikafixinä voisi toimia Punainen on jytkympää ja vihreä ei sitten enää ilman lämpöä aukeakaan... Timing stinks but cheerfully winks... |
Ruutikallo 17.04.2009 11:30:51 | |
---|
kimizu: Loctite (tms) sinistä ruuvilukitetta jengoihin. Ensin tietysti kierteiden puhdistus rasvasta jne. Pitää, mutta lähtee tarvittaessa vielä suhteellisen helposti auki. Pikafixinä voisi toimia Punainen on jytkympää ja vihreä ei sitten enää ilman lämpöä aukeakaan... Hieman kyseenalaista käyttää juuri ruuvilukitetta tuossa. En nyt juuri muista niitä Locktiten nro.koodeja, mutta suosittelen ennemmin hydr.lukitetta jos aiot jotain lukitetta käyttää. Ei jämähdä pysyvästi kiinni mutta estää aukikiertymisen. Näitä saa muutaman millilitran pulloissa, olisko pienin jotain 20ml. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Ihmepoika 17.04.2009 16:45:30 (muokattu 17.04.2009 16:45:48) | |
---|
hollmi-5: Onko sulla P-83 vai P-85 kone? P-85 -nostomasiinahan tuossa taitaa olla, kun virveli on 70-luvulta. Eikös se näin mene? Pitää tyrkätä tuota sprayvisvaa väliin, ja jos ropleema ei hellitä, niin kokeillaan sitten noita muita ehdotuksia (Loctite yms.). Iso kiitos teille avusta, ihmiset hyvät. Ja viikonloppuja! sunshine and happiness for all! |
isoaarne 05.05.2009 20:42:41 | |
---|
Onko joku tilannut ST-Drums.de -sivustolta jotain? Miten tapahtuu käytännössä? Sivut ovat aika köpöiset ja aika kenkulla enkulla, joten ohjeistusta olisin vailla, kiitos. Style Before Technique |
Kaamea kapula 05.05.2009 21:05:10 | |
---|
isoaarne: Onko joku tilannut ST-Drums.de -sivustolta jotain? Miten tapahtuu käytännössä? Sivut ovat aika köpöiset ja aika kenkulla enkulla, joten ohjeistusta olisin vailla, kiitos. Tilasin tuolta hiliten tomiarmit taannoin, muistaakseni sieltä contact osion kautta laitoin sähköpostia ja siitä sitten eteenpäin selvittelin asiaa. Vähän sellasella Remuenglannilla vastailivat mutta asiat tuli selviksi ja toimittivat tavaran asiallisesti perille. Ihan luotettava kauppa tuo oli vaikka nuo sivut tosiaan on vähän erikoiset. Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin! |
hollmi-5 05.05.2009 22:29:17 | |
---|
isoaarne: Onko joku tilannut ST-Drums.de -sivustolta jotain? Miten tapahtuu käytännössä? Sivut ovat aika köpöiset ja aika kenkulla enkulla, joten ohjeistusta olisin vailla, kiitos. Olen. Useasti ja vaikka mitä. Toimii parhaiten, kun laitat sähköpostia. Todella hyvin on kohdallani toiminut. Soundit, piuhat ja kajarit. |