Zonebs 02.04.2009 09:45:59 | |
---|
Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset. |
duane 02.04.2009 10:50:25 | |
---|
Boset on ihan jees autossa tai kotiteatterissa, ja koko/meteli suhteensa puolesta menee vielä vaikka seminaaritouhuissa puheen vahvistukseen mainiosti. Mutta mitään elävää musaa niillä ei pitäis mennä toistamaan. Tai no karaokeen noi on varmaan suunniteltukin alunperin. katellaan... |
htm 03.04.2009 15:06:16 (muokattu 03.04.2009 15:06:40) | |
---|
duane: Boset on ihan jees autossa tai kotiteatterissa, ja koko/meteli suhteensa puolesta menee vielä vaikka seminaaritouhuissa puheen vahvistukseen mainiosti. Mutta mitään elävää musaa niillä ei pitäis mennä toistamaan. Tai no karaokeen noi on varmaan suunniteltukin alunperin. Ainakin meidän keikkahommissa toimivat taannoin laulukamoina kerrassaan loistavasti monenkokoisessa tilassa. |
puusormi 03.04.2009 19:50:36 | |
---|
Kertokaa tietämättömälle mikä näissä boseissa on kun ne herättävät niin kovin suuria mielipide-eroja. Jotkut alan ihmiset ovat kovasti vastaan ja toiset monessakin liemessä keitetyt suhtautuvat paljon suopeammin. Saapiko lähettää terveisiä? |
stnprkl 03.04.2009 21:22:27 | |
---|
puusormi: Kertokaa tietämättömälle mikä näissä boseissa on kun ne herättävät niin kovin suuria mielipide-eroja. Jotkut alan ihmiset ovat kovasti vastaan ja toiset monessakin liemessä keitetyt suhtautuvat paljon suopeammin. Esim toi perinteinen 802 on ihan ok komootti pienimuotoisiin puhe ja bändihommiin. Laulukamat siis hyvin vahvasti, ei tota järjestelmää voi oikeen PA.ksikaan kutsua :) Lähinnä se onkelma tossa on se et se ääni ei oikeesti kanna kunnolla kun n. 10 metriä, jonka jälkeen rupee informaatio hiipumaan. Siinä kun ei oo sitä torvea millä sen sais ammuttua pidemmälle. Viltsu
audiokantaja |
Sami_T 03.04.2009 22:14:23 | |
---|
Kertokaa tietämättömälle mikä näissä boseissa on Ne Boset menee parhaimmillaan keskinkertaisista laulukamoista. Rokki-PA:ta siitä ei saa kirveelläkään. Yläpäät menettelee, subbarit on ihan moro. Siinä Bosessa on järjestelmäohjaimessa tehty sellanen jekku että jos tyrkkäät SM58:n kiinni ja rupeet huutelemaan siihen niin se yleensä kuulostaa eq nollilla aikas hyvältä (mitä ei ns. normikamoilla tapahdu). Joidenkin mielestä tämä ominaisuus tekee Bosesta hyvän PA:n. Toiset (minä mukaanlukien) taas ei halua mitään valmiiksiviriteltyjä systemeejä vaan lähtökohtaisesti mahdollisimman suoran vasteen ja sen voi siitä sitten virittää minkälaiseksi haluaa. Lisäksi tossa Bose-metodissa on se huono puoli että ainoastaan se laulu soundaa hyvältä. Jos tarkastellaan sitä teoriatietoa mitä yleisesti kaiutinsuunnittelussa tänä päivänä sovelletaan niin Bosen mikään tuote ei kestä kovin kriittistä tarkastelua. Aina kun tää Bose-keskustelu alkaa niin jostain löytyy AINA se (yleensä vähän vanhemman polven) äänimies joka muistuttaa että se ja se humppastara kiersi ihan just (=80-luvulla) Bosen PA:lla että kyllä sen on oltava hyvä. Saas nähdä miten nyt käy. Ota Bose-nippu ja viereen joku mikä hyvänsä yleisesti käytössä oleva PA, pistä CD soimaan ja vertaa. Ja mittaa. Itse olette lihava. |
htm 03.04.2009 23:03:11 | |
---|
Ota Bose-nippu ja viereen joku mikä hyvänsä yleisesti käytössä oleva PA, pistä CD soimaan ja vertaa. Ja mittaa. ...koska varsinkin meidän keikoilla on yleisössa yleensä kaikilla mittarit mukana... No joo...eh eh... Kuten sanoin, pikkupaikoissa on toiminu 802 yläpäät laulukamoina paremmin kuin hyvin. Ja on noihin syntsaakin syötetty. Niin toimii tosin nykyiset RCF:tkin. |
marlon 04.04.2009 14:23:23 | |
---|
Mikä olis käypä hinta neljästä 802 II kaapista ja prosessorista? Olisi tarjolla tuollaiset ja puhetilaisuuksiin (ehkä myös viivelinjaan) tarvitsisi kaapit hankkia. |
Sami_T 06.04.2009 20:28:21 | |
---|
Itse olette lihava. |
|
miffe 10.04.2009 02:04:22 | |
---|
pitk: Eiks toi oo jo linjasäteilijä? ;-D 1500 Hertsin alapuolella toimii kuin mikä tahansa imitaatiopurnukka. turkulainen |
UncleZ 11.04.2009 20:54:20 | |
---|
Sami_T: Ne Boset menee parhaimmillaan keskinkertaisista laulukamoista. Rokki-PA:ta siitä ei saa kirveelläkään. Yläpäät menettelee, subbarit on ihan moro. Ota Bose-nippu ja viereen joku mikä hyvänsä yleisesti käytössä oleva PA, pistä CD soimaan ja vertaa. Ja mittaa. Bose kamat pitää todella testata vierekkäin jonkun vastaavan laitteiston kans, niissä on sen verran eroa suunnittelufilosofiassa (oisko intialainen vastaan ameriikkalainen). Mun entisen pomon motto oli: "No highs, no lows, must be Bose" ja hän ei suostunut rakentamaan systeemeitä Bosen ympärille vaikka konsultit olivat ne sillee suunnitelleet. Kuulin juuri tuommosta 802 systeemiä hotellissa, ei valittamista. Toisessa hotellissa oli JBLn aktiivikajarit (2 +2) vastaavassa käytössä, ei muuta valittamista, kun et niissä oli vähän turhankin tiukka suuntakuvio ja mikit tahtoi kiertää kun kaiuttimien eteen sattui jotain kovempaa (vai oisko ääni pongahtanut takaisin peilitetyistä pilaareista). Soitettu musa ei tullut rokkivolyymillä kuin ajoittain, JBL oli paremman kuulonen jos sattui olemaan kaiuttimen edessä, mutta jo istuessa huomasi et äänikuva sumeni. Bosea kuuntelin varsin kaukaa sivulta, mutta kävelin kyllä katsomaan mitä lavalla puuhattiin. Saundi oli selkeä ympäri salia, mutta kyllä siinä jotenkin oli Bosen muovinen sointi, vai kuvittelinko vain. Bosen L1 systeemit kannattaa kans testata, niissä on taas täysin eri ajatus joka saattaa toimia joissakin tilanteissa. Jos vanha pomo ois vielä elossa, niin hän saattais innostua noista ihan sen takia et oli suuri Greatful Dead fani ja myös näki heidän Wall of Sound PA:n. Se ei siis ollut PA vaan älyttömän suuri backline systeemi, miksaajaa/mikseriä ei ollut. Tuon systeemin kuulleet sanoo vieläkin et parempaa ei ole rakennettu. L1 systeemin ajatus on juuri tuo Wall of Sound. |
miffe 13.04.2009 04:40:34 | |
---|
UncleZ: Mun entisen pomon motto oli: "No highs, no lows, must be Bose" "Better sound through marketing" Lahden Torvessa on 802:t palvelleet jo vuosia, eikä ainakaan mulla ole ollu varsinaista valittamista. Toistaiseksi viimeisellä keikallani siellä tosin mentiin limittiä päin ihan surutta ja vähän olis lisää kaivannut headroomia. Mut se on pikkuasia tässä kontekstissa. turkulainen |
absqua 13.04.2009 17:29:07 | |
---|
Vanhat kunnon humppakiikarit! Right on! Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Zonebs 14.04.2009 23:45:26 | |
---|
Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset. |
musamies 15.04.2009 01:20:27 (muokattu 15.04.2009 01:25:59) | |
---|
Rokki-PA:ta siitä ei saa kirveelläkään. Muistaakseni olin livekeikalla näkemässä kun Jussi ja Eero Raittinen veti Boseilla Padasjoen laivarannan ravintelin ulkoterassilla. |
Sami_T 15.04.2009 04:05:36 | |
---|
Tulihan se sieltä. Itse olette lihava. |
absqua 15.04.2009 14:01:43 | |
---|
Sami_T: Tulihan se sieltä. Jos mun kommenttiini viittaat, niin tokaisu oli lähinnä nostalgiasta ponnistava - kehumaan en Bosea lähde, vaikka se kova sana joskus on ollutkin. Systeemin puutteet on koettu ja tiedossa, joten omalta osaltani toivotan Boset vaipumaan unholaan kaikessa rauhassa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
humppahanuristi 15.04.2009 14:19:34 | |
---|
absqua: Jos mun kommenttiini viittaat, niin tokaisu oli lähinnä nostalgiasta ponnistava - kehumaan en Bosea lähde, vaikka se kova sana joskus on ollutkin. Systeemin puutteet on koettu ja tiedossa, joten omalta osaltani toivotan Boset vaipumaan unholaan kaikessa rauhassa. Kertokaapas nyt mikä on noiden puute ja yleensäkin ongelmakohdat. Meidän solisti on noita jossain kuullut ja aina jaksaa niitä kehua, miten hyvät ne olisi. Itse olen jossain messuilla kuulutuskäytössä nähnyt ja kuullut. En kummemmin. Humpasta rautalankaan... |
musamies 15.04.2009 16:19:35 | |
---|
Itse olen nähnyt Boseilla tosiaan vetelevän legendaariset Raittisen veljekset ja taisi olla Jenkkapirtillä Agentsilla Boset. Meikäläinen voi tulla hakemaan hyljeksittyä merkkiä olevat äänentoistolaitteet, niin keksin niille kyllä käyttöä. |